Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:03

Ik heb zo'n zin de huizen te gaan bekijken! Zul je zien dat het gruwelijk tegen valt haha.

Heb de advertenties al vaak bekeken!!

Mag ik bij de bezichtiging pen en papier meenemen om aantekeningen enzo te maken?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:04

Ja natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:09

Ok! Wil namelijk meteen wat maten opmeten van de kamers en wat gegevens noteren. Wel zo handig om thuis te vergelijken.

Hebben jullie nog tips waar rekening mee te houden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:11

Uhm, voor de eerste twee huizen: Afwerking!! Een slordig afgewerkt huis is zo zonde en gaat i.m.o. irriteren en kost een hoop tijd en geld om te verbeteren.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:19

Gewoon de videocamera meenemen Von. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:33

Ben zowiezo wel erg van de afwerking! Dat is ook waar ik me erg aan erger in dit huis. Van die slordige dingen kan ik echt niet tegen. Alles net niet afgewerkt.

Nog bepaalde dingen waar je specifiek op moet kijken en wat iedereen vergeet?

Video zou wat zijn hihi. Dat zou ik echt niet goed vinden als ze dat in mijn huis kwamen doen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:13

tip van sbs6 programma; meet je meubels op die je mee naar je nieuwe huis wil nemen, kun je gelijk zien of het past.
staat een kamer vol, kijk naar het plafond, dan zie je hoe groot de ruimte is
past er een bed in? ga op de grond liggen dan kun je zien hoeveel ruimte je over hebt.
laat je niet halsoverkopverliefd worden op een huis, neem anders een bekende mee voor je 2e bezichtiging

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:49

vonneke schreef:
marquez1 schreef:
Ooooo kachels zijn zoooo gezellig. Ik heb er nu nog geen budget voor, maar ik heb een (nieuwe) gasleiding laten trekken naar de woonkamer. Die leiding is nu weggewerkt en je ziet er niks van, maar ik kan op simpele manier een gaskachel er neer zetten en aansluiten (er zat ook ooit een gaskachel). Heeeeerlijk om met dit weer de kachel aan te doen.

Ik ga straks de keuken naar mijn huis brengen. Mijn Ikea keuken staat al bijna een jaar bij mijn moeder in de keuken, en vandaag is dan eindelijk de dag dat hij naar mijn eigen huisje gaat *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

bij je moeder in de keuken? heeft je moeder dan niks?

O hihi typ fout, ik bedoelde de garage :D De keuken staat nu nog netjes verpakt in mijn woonkamer, we hebben alle pakketjes op nummer bij elkaar gezet zodat mijn broer vanavond een begin kan maken met het in elkaar zetten van de kastjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:54

Spannend Marquez!!

Hoe komt het dat je de keuken al een jaar hebt?

Hihi Zidore, die 2 programma's achter elkaar kijk ik ook altijd! Komen handige tips naar voren.

De huizen die we gaan kijken zijn groter dan waar we nu zitten, dat is kwa meubels wel handig.

En hals over kop verliefd worden doen we niet. Daar zijn we de mensen niet naar!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:57

Ik heb de keuken bij de ikea gekocht, er was toen een keuken actie. We wisten dat de keuken nog lang niet geplaatst kon worden maar om toch gebruik te maken van de actie moesten we toen bestellen en afhalen. Achteraf gezien hadden we ook nu de keuken kunnen bestellen want inmiddels draait de actie weer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:06

Haha och niks aan te doen. Als je er nog maar blij mee bent!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:01

Veerledec, dat is een mooie kachel zeg. Ik vind deze wel een mooie uitstraling hebben.

Geloof graag dat je de advertenties wel bijna uit je hoofd weet Vonneke, het is zo leuk en spannend. En natuurlijk mag je pen en papier meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:05

het kijken naar huizen vind ik denk ik net zo leuk als het feit dat we misschien wat kopen hihi.

Ik moet straks is kerstlampjes kopen. Kan ze van vorig jaar nergens meer vinden :S

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:18

Wat een leuk topic dit!
Wij zijn bezig met een nieuwbouw huis. Vrijstaand, lekker ruim. En ik ben nog maar 22 :+ Ik heb de mazzel dat de vader van mijn vriend projectontwikkelaar is, en zijn broer aan nemer. Dus waarvoor wij een hypotheek kunnen krijgen, kunnen we ook een huis laten bouwen!! Echt onzettend luxe, ben ik ook heel dankbaar voor.

Natuurlijk moeten we ontzettend op de centen letten, de afwerking en materiaal zijn gewoon erg duur. We hopen rond Juli onze woning te betrekken.

Maar dan lees ik wat jullie voor een keuken betalen, en dan gaan me haren recht overeind staan!

Deze keuken krijgen wij erin. Met granieten blad, koelvries combinatie, oven, vaatwasser, 5 pits gas stel, afzuigkap allemaal van whirpool en de beste kwaliteit daarvan. Daarin tegen hebben we geen soft close lades.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mogen jullie raden hoeveel deze keuken ons kost :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:22

Ik wil het niet weten denk ik... :=

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:23

Ir111 schreef:
Ik wil het niet weten denk ik... :=

Doe maar eens een gok ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:24

Nee, ik ga eens fijn afwassen in mijn afgeragde ouwe keuken. ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:25

hij zal vast goedkoper zijn uitgevallen dan de keuken eruit ziet
maar gokken.... ik heb geen flauw idee wat keukens kosten... .er zat een goede keuken in bij ons...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:29

Vergeet niet dat er ontzettend veel marge op een keuken zit, ze verdienen er dik aan. Dus je moet gewoon ontzettend brutaal zijn!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:38

Ik raak echt zwaar gefrustreerd van die @$%@# TNT stakingen!! Mijn hypotheekofferte dwarrelt dus ergens rond in het TNT-netwerk -:(-
Word er doodzenuwachtig van...gr!

Poe CK88: gave keuken hoor :j niet helemaal mijn smaak, maar ziet er mooi uit!! Wil ook niet weten wat het ding gekost heeft :+

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:44

zon keuken moet je kunnen kopen voor 5000 euro, afhankelijk van het blad wat je gekozen hebt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:48

renate5 schreef:
zon keuken moet je kunnen kopen voor 5000 euro, afhankelijk van het blad wat je gekozen hebt

Doe er 2000 bij en je hebt de juiste prijs :D. Er zit een granieten blad op. Dat was het duurst, omdat er 2x een groot granieten blad moet komen, omdat het een eiland is :j Ik houd van een strakke keuken, en hem dan 'warmer' maken door er leuke gekleurde accessories in te doen van jezelf :j

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:32

aardig goed gegokt dus :) Het blad maakt de keuken idd duurder. Wanneer je voor een kunststof blad had gekozen had je zo'n keuken makkelijk voor 5000 kunnen kopen, maar ik vind graniet ook veel mooier staan! goede keus en alvast veel plezier met jullie keuken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:42

super mooie keuken! Ik houd daar wel van.

Kreeg net telefoon van een makelaar waar we 3/4 jaar geleden ook een huis mee bekeken hebben.

Stuurde me net een boekje van het huis via de mail.

Het huis doet me echt niets, denk niet dat we gaan kijken.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:54

CK88, dan heb je zeker heel erg mazzel hoor meis. En ik wil eigenlijk niet weten wat jullie daar nu voor moeten betalen, denk dat wij allemaal verdrietig worden hihi.. Ik zie de prijs voorbij komen, dat hebben jullie goed gedaan hoor.

Oei Sizzy dat is zeker heel erg vervelend. Ik heb besloten dit jaar ook geen kerstkaarten te sturen. Denk dat ze toch niet op tijd zullen aankomen.

Een ander huis dan wat jij dus in de link had gezet Vonneke?