Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SmulSmurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 06:37

Ik heb gister mijn htc binnen gekregen.
Bevalt tot nu toe erg goed, is alleen ontzettend wennen en zoeken!

Amira_

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:20

Maar je kan de 4 toch gewoon updaten naar iOS 6?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:08

Miniponyfreak, welke htc heb je?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:14

Ik wordt krankzinnig :+ Had er naar mijn wensen een paar opgezocht, maar dan blijkt de camera slecht te zijn of heel de telefoon crashed regelmatig. Het enige wat ik vraag is niet te groot, niet te duur en een redelijk/goede camera. Qua apps moet Whatsapp, radio en misschien wat spelletjes, maar niet veel meer. En de telefoon moet wifi hebben, maar volgensmij hebben ze dat allemaal. Iemand nog andere suggesties? Budget tot zo'n 150 euro.
Niet:
Samsung Galaxy Y crashed
Samsung Galaxy Mini slechte camera

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:23

eerlijk gezegd denk ik dat je voor dat budget toch wel vastzit in het segment toestellen wat traag is, snel vastloopt, mindere specificaties heeft... het moet een simlockvrij toestel zijn?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:31

Yep, simlockvrij. Maar wat is traag? Ik kom van een niet-smartphone, dus hij hoeft niet op te kunnen tegen een hele dure telefoon. Dat besef ik maar al te goed, maar ik ga nu eenmaal niet 200 euro betalen voor een telefoon. Richting 175 kan nog, maar eigenlijk vindt ik dat al van de zotte.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:43

ik weet uit mijn hoofd geen prijzen maar ook al gekeken bij de htc Desire toestellen? want ik zie je alleen Samsung opnoemen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:52

ik denk dat je met je budget al snel vastzit aan telefoons met een klein intern geheugen
dan zit je vaak met whats app en wordfeud bijvoorbeeld al aan de tax van wta het ding kan hebben kwa schijfruimte.
een tikje groter is de galaxy s advance , mij bevalt ie erg goed
lg heeft ook wel wat opties misschien, zelf vind ik de l3 erg leuk, maar ja, weer dat geheugen probleem, dan moet je denk ik al minimaal naar de l5 kijken.

zelf heb ik een alcatel one touch 9-nog wat gehad, die is ook wel okay trouwens, en iets boven de 100 euro (volledig touchscreen) maar ben wel erg blij dat ik nu die advance heb

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:58

Naborah schreef:
Ik wordt krankzinnig :+ Had er naar mijn wensen een paar opgezocht, maar dan blijkt de camera slecht te zijn of heel de telefoon crashed regelmatig. Het enige wat ik vraag is niet te groot, niet te duur en een redelijk/goede camera. Qua apps moet Whatsapp, radio en misschien wat spelletjes, maar niet veel meer. En de telefoon moet wifi hebben, maar volgensmij hebben ze dat allemaal. Iemand nog andere suggesties? Budget tot zo'n 150 euro.
Niet:
Samsung Galaxy Y crashed

Misschien 2ehands gaan kijken een optie? Heb je toch iets 'meer' voor iets minder.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:59

Naborah schreef:
Niet:
Samsung Galaxy Y crashed

mijn broertje heeft daar met de samsung galaxy mini nooit last van gehad, hij verkoopt hem nu puur en alleen omdat hij een iphone 4 heel goedkoop over kon kopen

de samsung galaxy Y heeft mijn vriend die heeft wel problemen gehad met de batterij(opgeblazen)
maar verder bevalt hij prima en nog nooit gecrashed..

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:13

Mijn iphone 3g was na 4,5 jaar toch al aardig aan vervanging toe, maar helaas is gister het beeldscherm verbrijzeld dus komt er nu meer haast achter.
Ik heb een simonly abonnement dus ik wil gewoon een los toestel kopen waar je goed mee kunt internetten, bellen, smsen, camera hoeft niet geweldige kwaliteit zijn want daar heb ik een gewone camera voor maar het is toch wel fijn als hij leuke foto's maakt. Hij moet fijn zijn in gebruik, want dat waardeerde ik toch wel echt van mijn iphone. Hij moet niet traag zijn en niet zo gigantisch als de samsung note want dan kun je hem amper in 1 hand houden.
Het liefst zou ik nu weer voor een iphone gaan, maar helaas heb ik daar als arme student niet genoeg geld voor.
Ik zit nu te kijken naar een tweedehandse samsung nexus of een galaxy s2.
Zijn dat goede degelijke telefoons? En wat voor andere telefoons raden jullie me aan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:35

Naborah schreef:
Yep, simlockvrij. Maar wat is traag? Ik kom van een niet-smartphone, dus hij hoeft niet op te kunnen tegen een hele dure telefoon. Dat besef ik maar al te goed, maar ik ga nu eenmaal niet 200 euro betalen voor een telefoon. Richting 175 kan nog, maar eigenlijk vindt ik dat al van de zotte.

Let er vooral op dat je een zo nieuw mogelijke versie van android hebt. Vaak kan je op de oudere versies een heel aantal spelletjes niet spelen. Telefoon geeft dan aan niet compatible te zijn.

Ik ga verder met Sonja_vR en Sani mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:36

android gingerbread kan het reguliere spul allemaal wel aan (is versie 2.3.6 dacht ik. )
dat zit ook op de meeste android telefoons, zeker de budget modellen
ik heb pas een galaxy advance gekocht, daar zit een update naar 4.0 bij aan te komen, ooit , dit jaar eens geloof ik.
LG heeft met een aantal modellen al 4.0 er op zitten (jellybean of icecream sandwich geloof ik)

toevoeging...wat geven ze de OS-en toch een stomme namen eigenlijk

maar kijk anders eens bij de LG optimus L5, is redelijk budgettair verantwoord , vanaf een 140 euro.
3 gb intern geheugen en sd kaart tot 32 gb
en zit adroid 4.0 op
daar zou je whatsapp, en wat spelletjes prima mee kunnen redden denk ik
vriendin van me heeft de L7 en ik moet zeggen dat de LG l5 of l7 de andere opties op mijn lijstje waren
ze komen vrij goed over kwa afwerking en degelijkheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:03

M'n moeder heeft een optimus L3, daar kunnen al een heel aantal apps niet op en die hebben toch android 2.3.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:13

de L3 kan sowieso niet veel hebben kwa apps., maar dat komt niet eens door de OS
maar vanwege de hoeveelheid intern geheugen...of beter gezegd, de afwezigheid van een beetje fatsoenlijke hoeveelheid intern geheugen :)
mijn Samsung s advance, de alcatel die ik voor de samsung had, de alcatel van vent, en de samsung y van mijn moeder hebben ook allemaal 2.3 en kunnen in principe vrijwel alles draaien, zolang het geheugen het maar aan kan. je kunt ook niet alles van intern naar de SD kaart verhuizen dus met een tel als de L3 zit je snel aan de max van wat het toestel kan.

edit: heb zelf ook naar de L3 gekeken, want die is er in het roze :+ ,maar uiteindelijk vanwege het beperkte interne geheugen niet gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:19

Zoveel minder is het niet dan mijn HTC Desire.
De L3 was een stuk nieuwer dan mijn Desire.

Maargoed, maakt mij niet zoveel uit, hoef met beide telefoons niet te werken :P

Het valt me alleen op dat mensen voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Een hoop eisen en er maar weinig voor uit willen geven. Ik denk dat je dan beter andersom kunt gaan zoeken, eerst een budget noemen en dan de telefoons van rond die prijs gaan vergelijken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:25

is ook wle zo hoor, je kunt nu eenmaal niet de specs van een S3 bijvoorbeeld , eisen van een telefoon die een kwart van dat geld kost.
ergens moet je iets inleveren :j

ik heb ook een budget gesteld (globaal, ben er alsnog van afgeweken :+ ) en ben gaan kijken wat er voor dat geld te krijgen was en toen gaan selecteren op functionaliteit
-voldoende intern geheugen, mogelijkheid tot toevoegen geheugen, camera moet enigzins foto's kunnen maken, maar het blijft ene telefoon ;) , kwaliteit moet wel zo zijn dat ik niet om de haverklap dat ding kan wegbrengen.
ook wilde ik persé een batterij die er uit gehaald kan worden.
Ik heb naar sony zitten kijken maar de modellen die ik interessant vond hadden een vaste batterij.
sowieso android (ik haat windows mobile en bada etc vind ik ook ruk werken )

maar ja, uiteindelijk ben ik dus op de galaxy s advance uitgekomen. iets duurder dan gepland, maar had er in ieder geval een goed gevoel bij kwa kwaliteit en ook kwa prijs/kwaliteit verhouding.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:32

Dat vind ik een veel logischere manier van zoeken inderdaad!

Vanwaar perse een losse batterij? Ik wist het pas toen ik de telefoon thuis open maakte, maar mijn huidige telefoon heeft een vaste batterij. Ik heb er eigenlijk nog niets op aan te merken gehad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:36

puur omdat ik mocht het nodig zijn (batterij word slecht ofzo) de batterij gewoon zelf wil kunnen vervangen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:40

Oooh op die fiets! Slim!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:37

Bij een Android 2.3 mis je vaak Apps :j Ik zou als je echt een goed toestel wilt kopen wel voor een 'betere' versie gaan dan 2.3 :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:42

Denk dat ik toch maar voor de galaxy s3 mini ga..!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:01

blond_queen schreef:
Dyonne, Heb m op de vorige pagina ook al aanbevolen, de Sony xperia pro.
Ik vind m superfijn, wilde zelf ook een smartphone met toetsenbord maar die zijn in de winkels nergens meer te vinden. Ik doe er vooral whatsappen, internetten, facebooken, twitteren, tumblren, instagrammen, muziek luisteren en wat spelletjes op en daarvoor is hij prima. :j

Klopt het dat die eigenlijk niet meer te koop is? ik heb even gezocht en vond hem nog ergerns, maar dan niet met QWERTY toetsenbord, maar QWERTZ.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:03

iemand al meer ervaring met de s3 mini. hoor vaak dat hij niet zo goed is als de S3, maar als je hem nou even niet vergelijkt met de supertoestellen is het dan een fijn/goed toestel

heeft er iemand ook ervaring met hollandse nieuwe, abbonomenten zijn overal zo duur tegenwoordig

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:04

Dyonne schreef:
blond_queen schreef:
Dyonne, Heb m op de vorige pagina ook al aanbevolen, de Sony xperia pro.
Ik vind m superfijn, wilde zelf ook een smartphone met toetsenbord maar die zijn in de winkels nergens meer te vinden. Ik doe er vooral whatsappen, internetten, facebooken, twitteren, tumblren, instagrammen, muziek luisteren en wat spelletjes op en daarvoor is hij prima. :j

Klopt het dat die eigenlijk niet meer te koop is? ik heb even gezocht en vond hem nog ergerns, maar dan niet met QWERTY toetsenbord, maar QWERTZ.

In de winkels niet nee, ik heb m van coolblue ofzo? Het toetsenbord is bij mij gewoon qwerty.
Edit: dit is de site waar ik hem heb gekocht, maar er staat niet meer leverbaar.. :=
http://www.smartphoneshop.nl/product/12 ... black.html
Ik zie inderdaad dat hij op pdawereld bijvoorbeeld alleen met dat qwertz toetsenbord is.

@ rooswita over Hollands nieuwe hoor ik niet veel goeds.... Je kan ook bij simyo, simpel of telfort kijken
Laatst bijgewerkt door blond_queen op 23-01-13 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt