Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:02

daar zit wat in :)
maar dan heb ik persoonlijk toch liever de kwaliteit :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:27

Vonneke,
Zal ik doen. Op dit moment is het hier echter een chaos (we blijven maar verbouwen). Ik weet dus niet hoe snel het er van komt.
En gefeliciteerd natuurlijk!

Marliesvr,
Zilver en blauw zijn prachtige kleuren. Maar niet warm. Als je de kaarsen aanzet, komt er dan wel voldoende warm licht vanaf? Het zilver is spiegelend neem ik aan? Daar zou je natuurlijk gebruik van kunnen maken. Mochten jouw huidige kaarsen niet genoeg licht geven om dat te benutten dan kun je er aan denken om er doorzichtige glazen theelicht houders tussen te zetten. Kijk ook of je enkele blauwe kaarsen kunt wisselen voor een wat warmere kleur. Mosgroen of gebroken wit kan al genoeg zijn (vergeet niet dit ook op andere plaatsen te introduceren) maar afhankelijk van het interieur kun je er ook voor kiezen om goud toe te voegen.
Om de witte lampenkappen gezelliger te maken kies je voor een warmere tint lamp er in of voor een dimmer die daardoor zachter licht veroorzaakt. Je verlichting maakt heel veel verschil.
Ik zelf houd er van de warmte die natuurlijke materialen uitstralen. Maar die zijn niet noodzakelijk. Denk maar aan de sfeer die een moderne hoogglans inrichting kan hebben met kerst.

Opisop_shop,
Ik dacht ook meteen aan paneelgordijnen. Ik denk zeker dat dit iets voor je kan zijn.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:02

Nou ze zijn niet zo goedkoop dat je iedere maand nieuwe wil, althans wij als studenten kunnen ons dat niet veroorloven :)
T is echt wel goede kwaliteit, ook al komt t van ikea. De tijd dat ikea alleen maar waaibomenhoutspul had is al een tijd voorbij hoor!

Wij hebben de laatste maanden flink gespaard, dus nou nog even de winter doorkomen (dan is ons werk dicht, ijssalon ;) ) en dan gaan we weer lekker verder. Waarschijnlijk eerst een nieuwe bank en dan een nieuw bed, mja is allebei ook wel flink duur natuurlijk..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:11

*knip*

mijn broer heeft die, t is apart maar ik denk ook niet katproof, t is erg dun.. en ook nog eens duur...

dems75 schreef:
....en denk aan kaarsen en bloemen om het warmer-huiselijker te maken.
Ik heb eigenlijk ALTIJD bloemen in huis en zonder vind ik het maar een kale, koude boel.

hier ook!

Afbeelding
altijd grote bossen, dan naast de tv staat ook nog een klein vaasje, zonder bloemen word ik best chago haha, wel echte :j

gefeliciteerd vonneke!

edit: verkeerde foto _O-
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 26-09-10 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:25

wij hebben ook wat Ikea spul in huis en dat is goede kwaliteit :j

ik vond alleen de paneel gordijnen niet goed genoeg..... maar dat is ieder voor zich toch.... zoveel mensen zoveel wensen :)

hier ook graag bloemen in huis :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:45

wij hebben geen bloemen in huis, zelfs geen enkel plantje :D

Dat paneelgordijn met die drie vlakken met bloemen op de vorige blz zag ik ook al inderdaad, ziet er echt super uit!
Voordeel van die is, dat die ook rails aan de onderkant heeft, dus zal nooit wapperen of opkrullen. Superstrak dus :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:06

Nou ik krijg vrijdag om 2 uur de sleutel van de flat!! Heb er zin in! :):)
(Krijg die dag ook te horen of het gips van mijn hand mag dus hopelijk kan ik dan aan de slag.
Paar sterke mannen geregeld voor het overhuizen, dus hopelijk post ik vrijdagavond een update vanuit mijn nieuwe huis (als het internet het dan tenminste doet }:0 )

Ondanks het gips heb ik gister toch voor het eerst weer gereden.
Heb nog maar weinig last van mijn hand (speciaal gips, en heb arts gevraagd of ik voorzichtig mocht rijden) en kon makkelijk paar teugels vast houden.
Mijn vader heeft enkele paarden staan en mij afgelopen zomer gevraagd of ik ze uit wilde gaan brengen in het springen en SGW. Ik heb daar lang over getwijfeld, uiteindelijk besloten dat ik het wel wilde doen, maar het was er nog niet van gekomen. (paarden zijn al die tijd wel gewoon getraind).

Ik heb mezelf versteld doen staan, heb al lange tijd niet meer gesprongen maar heb gister toch enkele sprongen gemaakt. *\o/*
Ik ben jaren geleden behoorlijk hard in een muur gevallen, hierdoor durfde ik niet echt met meer te springen, maar het paard wat ik gister bij had gaf me zoveel vertrouwen dat ik mijn angst heb overwonnen!!!
Uiteindelijk lekker een parcours van 1,10m rond gereden, de paarden moeten dressuurmatig nog flink verbeteren maar dat komt wel goed.
De planning is dus om een startkaart aan te vragen voor 2011... +:)+

Sorry beetje off topic maar ik ben echt zo blij!!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:15

Wat een leuk topic dit :j!

hotchocolat schreef:
Die vloer doet me ergens aan denken. Zo is het resultaat als hij ligt.

Afbeelding

Wat een ónwijs gave vloer <3

Mijn huisje was echt zooo anders dan de foto's die ik voorbij zie komen :=. Bruin met creme en knalroze accessoires.
Volgende huisje wordt ook wel een stuk strakker, maar in dat oude huisje waren de muren zo verschrikkelijk slecht, dat ik er geen behang op durfde te plakken en met een lichte kleur verf de lelijke muren alleen maar duidelijker werden. Ik had daardoor ook niets in mijn woonkamer aan de muur hangen.. Erg jammer!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:41

opisop_shop schreef:
ik heb voor de goedopere klussers onder ons ook nog een gouden keuken-tip *\o/*
Wij hadden een hele oude maar goed bruikbare keuken in ons huis zitten.
We wilden op dit moment ons geld niet aan de keuken besteden omdat het hele huis nog moest gebeuren, nieuwe cv enz.
Dus besloten we de keuken gewoon te pimpen :D
We hebben er een nieuw aanrechtblad opgezet en.... de kastjes gespoten!
Dat laatste ging echt super en het resultaat is gewoonweg oogverblindend.
We hebben nu een hele strakke keuken, lijkt nu helemaal nieuw :D

Zal eens even kijken wanneer ik een foto kan maken.

Jaaa foto's ;)
Met wat voor verf heb je de deurtjes gespoten. Wij willen dat ook met onze keuken gaan doen, maar ik weet niet aan welke verf ik moet beginnen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:54

_Noor schreef:
@ Zidore: badkamer moeten we nog helemaal uitzoeken. Heb eigenlijk ook nog geen idee wat ik (o nee, "we") daarmee wil!
Vind dat wel erg mooie tegeltjes en die je in de hal legt ook! Heel apart. Bij de keuken wil ik graag antraciete tegels met een oude look!
Vraagje: hoe is de kwaliteit van de Ikea-keukens (hotchocolat)? Vind die van jou er inderdaad erg op lijken! Het plaatje dat ik heb geplaatst is van een handgemaakte keuken..dus dan weet wel hoe het zit met de pleuries!!

de kwaliteit van ikea-keukens is volgens mij best goed! en uiteraard betaalbaar. wel belangrijk is dat je zelf goed kan klussen (of iemand hebt die dit kan) want de service is niet zo goed natuurlijk.

het is trouwens de faktum/stat keuken. Afbeelding ik vind het persoonlijk de leukste keuken die ze bij ikea hebben. hij is er vanaf 700 euro, maar dat is natuurlijk beginprijs. vriendin van mij heeft ook ikea keuken en die was voor 2000 euro klaar
haar vader is nogal handig... ;)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... hen/11471/

antraciete tegels voor je keuken kunnen misschien ook in je badkamer??

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:38

Yv_ dank je. Die donkere muur hebben we choco zijdeglans overheen geverft.

De muren waren hier ook heel slecht. Onder het behang zaten grote gaten en met het verwijderen van het behang is nog een hele hoop mee gekomen.
Dit is ook een reden dat we in de keuken geen bovenkastjes hebben.

Met het houten aanrechtblad ben ik niet blij. Deze zal ik bij eennieuwe keuken dus ook niet meer aanschaffen.

Onze keuken was ergens in de 4000 geloof ik incl apperatuur.
Alleen de koopplaat hebben we elders gekocht omdat we graag een grote wilde hebben en die hadden ze niet bij Ikea.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:12

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:37

Ik wil een nieuwe vloer denk ik....
en dan kamerbrede gordijnen(zit nu al een jaar tegen luxaflex aan te kijken die er al hing toen ik er ging wonen ;) weet steeds niet wat ik wil! )

Ik heb nu deze vloer(lag er nog in, is in t echt wel iets mooier maar niet echt mijn ding)
Afbeelding

Afbeelding

Mijn meubels hebben een hele andere soort bruin, meer naar caramel, met dan een lichtgrijs/mat aluminium streepje erin en ik wil een lichte grijze vloer, denk wel gewoon weer laminaat.
Muren zijn wit en 1 muur is lichtpaars/lila richting t grijzige mét glitters :))
Afbeelding

Heb een tijd geleden dé vloer gezien, kleur heette licht grijs eiken maar was veel lichter dan de licht grijs eiken laminaatkleuren die ik op google vind, en ik heb die folder niet meer...

Wie weet er waar je véél (lichtgrijze) kleuren laminaat bij elkaar hebt?
Online om te kijken is leuk en handig ivm beetje weten wat je wil, maar wil natuurlijk ook de vloerkleur in t echt zien dus omgeving Eindhoven/Tilburg zou ideaal zijn maar ach eigenlijk mag heel brabant wel of richting Utrecht ofzo.

En dan komen er kamerbrede donkergrijze gordijnen, met evt een glazende grote 'print' in de stof, wel dus gehele gordijn 1 kleur maar dan dus een glazend motief oid erop, heb al heeeele mooie gezien en ja dat samen met een lichtgrijze vloer maakt me wel heeeeeeel blij denk ik :))

twijfel alleen nu al op ik laminaat zoals nu in de breedte zal leggen, of in de lengte...
Heb wel een smalle keuken en t wordt breder bij mn eettafel, en dan gewoon breed bij t zitgedeelte

twijfeltwijfel, goh ik twijfel echt áltijd :=
kleuren van mn muur+paarse houten balk uitzoeken was ook een dagenlange zoektocht en tig staaltjes meegenomen haha maar uiteindelijk wel helemaal happy er mee dus ja misschien hoort dat twijfelen wel bij mij om de goede keus te kunnen maken haha!

Maargoed, lichtgrijs laminaat, wie weet waar er veel keus is(en beetje betaalbaar ;) )

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:39

Citaat:
ik heb voor de goedopere klussers onder ons ook nog een gouden keuken-tip *\o/*
Wij hadden een hele oude maar goed bruikbare keuken in ons huis zitten.
We wilden op dit moment ons geld niet aan de keuken besteden omdat het hele huis nog moest gebeuren, nieuwe cv enz.

Ik ben erg benieuwd!
Wij ( ik en mijn vriend) hebben net ons eerste huis gekocht. Krijgen over 2 maanden de sleutel..
De keuken die er in zit is vrij nieuw ( incl vaatwasser, magnetron etc.), maar totaal niet mijn smaak. Ik zat ook te denken aan spuiten oid! :)
Zijn gister wezen kijken voor een mooie hoekbank + hocker, de bank waar ik echt helemaal verliefd op was gaat waarschijnlijk niet in ons budget passen, dus als iemand nog een winkel ( in het noorden van NL) of webwinkel weet waar ze grijze hoekbanken verkopen :)

Ik vind die vloer best mooi Renske! :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:43

Zidore schreef:
opisop_shop schreef:

Jaaa foto's ;)
Met wat voor verf heb je de deurtjes gespoten. Wij willen dat ook met onze keuken gaan doen, maar ik weet niet aan welke verf ik moet beginnen.

Dat klinkt gaaf!
Ben ook benieuwd hoe&met welke verf je dat gedaan hebt.

Ik heb hier vorigjaar een nieuwe keuken gekregen via woningstichting dus gratis voor mij voordeel van huren hihi, met licht beuken kastjes, als ik dan straks/ooit een lichtgrijze vloer heb wil ik denk ik de kastjes ook grijs maken ofzo(heb open keuken in woonkamer)
En ik mag ze gewoon overschilderen als ik wil, maar spuiten wordt veel mooier natuurlijk!
Keukenblad is wel gewoon leuk, zit ook wat grijs in, maar de deurtjes ben ik niet heel happy mee

Maarja huurhuisje he dus ik wil ook niet mn hele vermogen erin stoppen(wil nog een mooi badkamer meubel ipv de wastafel+losse spiegel die er nu op de badkamer hangt, wil nieuwe schutting+poort, tuin heb ik al gedaan en naja de rest op mn vloer na, vind ik wel prima allemaal maar ja ik wil toch graag nog net ff wat meer dingetjes echt naar mijn smaak maken :) )

@ roxiie, thanx! hij is ook niet lelijk ofzo hoor, maar niet helemaal mijn ding en past ook niet perfect bij mn meubels(ja wel bij de bank maar niet bij de kasten&tafels enz) dus als ik wat gespaard heb wil ik denk ik toch wel heel erg graag een lichtgrijze vloer :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:45

@roxiie, lees dat je een grijze hoekbank zoekt, vriendinnetje heeft een heeeeeele mooie te koop echt nog bijna helemaal nieuw, hoe groot zoek je hem?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:47

die vloer op zich vind ik helemaal niet lelijk :n
past alleen niet bij je meubels dus ik snap wel dat je een andere vloer wilt :j

roxie, onze grijze hoekbank hebben we bij de Hoogenboezem gekocht. Geen idee wat je budget is, maar wij vinden het een super bank :)
en anders bij de Ikea? die heeft ook wel wat hoekbanken en wellicht ook wel in het grijs.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:48

Renske_: bij Cibo vloeren in Breda hebben ze ECHT mooie laminaat vloeren! Heel veel verschillende kleuren en soorten, in allerlei prijsklasses, maar niet te duur :) . Die lichte eiken grijze vloeren heb ik er ook verschillende mooie van gezien daar :j .
http://cibovloeren.nl/

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:51

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:52

thanx Rinske +:)+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:56

Graag gedaan :D . Ze zijn heel vriendelijk, ook al heb je maar een klein vloertje nodig zoals wij. Ook plinten hebben ze daar mocht je die nodig hebben (lage en hoge). Wij hebben voor de hoge plinten gekozen in ons huis, vind ik zo'n mooie antieke uitstraling geven :D .

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:26

Ik kom ook even de hoek om zeilen :D Ik woon sinds twee weken op kamers en ik heb mijn kamer helemaal vanaf 0 op moeten bouwen qua schilderwerk, behang, meubels, et cetera. Ik ben benieuwd naar wat reacties!

Oh; mijn kamer is ongeveer 18/20m2 :)

Zo zag het er eerst uit:
Afbeelding
Achterkant:
[img]http://i54.tinypic.com/beu8lx.jpg[/im]

En dan hoe het nu is :D

Als je binnenkomt, kijk je tegen mijn bed aan:
Afbeelding

Stukje verder:
[img]http://i53.tinypic.com/dm8bwx.jpg[/im]

Zitgedeelte met Ikea Expedit kast met bijbehorend bureau, daarachter mijn bank, salontafeltje ( niet in beeld :D) en mijn geniale lamp :D
[img]http://i51.tinypic.com/15rbomf.jpg[/im]

Mijn pimpin' behang :D Wel heel duur.. :=
[img]http://i52.tinypic.com/2pt8ap1.jpg[/im]

En vanaf mijn raam naar mijn slaapgedeelte
[img]http://i56.tinypic.com/nox6js.jpg[/im]
Laatst bijgewerkt door iefke op 27-09-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:31

Citaat:
Ik heb de bruine in de winkel gekocht :D
Ze zijn echt leuk, maar ze hadden er inderdaad maar een stuk of 10 in totaal in de bak liggen.

meestal hebben ze in de winkel nog wel meer hoor, mijn ervaring is dat het online vaak sneller op is. Maar hangt ook af van waar je woont. In 'buitengebieden' heb je soms geluk ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:34

Renske_ schreef:
Ik wil een nieuwe vloer denk ik....
en dan kamerbrede gordijnen(zit nu al een jaar tegen luxaflex aan te kijken die er al hing toen ik er ging wonen ;) weet steeds niet wat ik wil! )
kleuren van mn muur+paarse houten balk uitzoeken was ook een dagenlange zoektocht en tig staaltjes meegenomen haha maar uiteindelijk wel helemaal happy er mee dus ja misschien hoort dat twijfelen wel bij mij om de goede keus te kunnen maken haha!

Maargoed, lichtgrijs laminaat, wie weet waar er veel keus is(en beetje betaalbaar ;) )

Renske, ik zou je een whitewash vloer adviseren, dat lijkt me supermooi bij jouw meubels. Bij de Praxis heb ik een hele mooie gezien (zit ik zelf ook aan te denken ;) )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:35

Wauw Kim_89, erg leuk gedaan met zn kleine, smalle ruimte! Maarre wat ik me dan afvraag, waar heb je je kleding gelaten? :+

Met lichte vloeren moet je wel heel goed opletten dat je niet te donkere meubels erop zet, net als andersom eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 27-09-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt