[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:53

veerledec schreef:
snowbunny schreef:
Wordt dat een probleem dan? ( rood staan op rekening? ) Ook als je elke maand salaris binnen krijgt?

Sterker nog, je mag niet rood kunnen staan. Ongeacht of je dat nu wel of niet staat op dat moment.

:j wij waren zo trots op het feit dat wij konden zeggen GEEN schulden te hebben, over spaargeld te beschikken en een positief saldo te kunnen laten zien, maar omdat je de mogelijkheid hebt rood te kunnen staan, moet dat opgezegd worden.

Bedenk me trouwens dat de Rabo destijds ook moeilijk deed over onze mobiele telefoonrekening, dat is in feite ook een krediet dat je afsluit :j

Brainless

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:58

Wij hoefde onze rood-staan-mogelijkheid niet op te heffen, ook onze credit-card hoefde wij niet af te zeggen.

(hebben we bij de vorige hypotheek ook niets over gehoord)
Wij hebben wel NHG gekregen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:01

Dan heb je geluk gehad Brainless.
Mijn vriendin haar overdracht ging er zelfs bijna niet door door :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:07

Qua creditcard, die hoefde ik ook niet op te zeggen. Maar ik had daar de mogelijkheid niet iedere maand te betalen (en geloof me, dat wil je wel want de rente op een creditcard is erg hoog), en die mogelijkheid moest worden opgeheven.

Bij de rabo mocht ik € 1.000 rood staan. Dat is opgezegd, mijn bewijs was een printscreen die die rabo heeft doorgefaxt. Één dag na het tekenen van de overdracht bij de notaris is mijn kredietmogelijkheid automatisch weer teruggezet :+.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:08

Wij gaan ook voor NGH, maar alleen mijn vriend heeft de mogelijkheid tot rood staan en zou dit per direct opheffen, puur omdat hij het toch nooit gebruikt :j

Wat een gedoe om een paar bomen zeg Annemiek, als er een heel bos staat, kunnen die vogels dáár toch naartoe >;) Hopelijk mogen jullie gewoon gaan kappen en anders kun je inderdaad altijd nog creatief gaan doen O:)

Wat een kanjer van een adviseur hebben we, echt super dat we daar toch ook nog naartoe zijn gegaan ipv alleen de bekende banken. Hij helpt ons enorm goed en ondanks dat ik zelf heel goed m'n zaken kan regelen mbt verzekeringen enzo, is het fijn om backup te hebben. Ik mailde hem met de vraag over een verzekering en hij stuurde meteen wat tips mee en offertes, blijkt dus dat hij voor heel wat geld minder de nodige verzekeringen voor ons af kan sluiten! :) En hij tipte me over een autoverzekering die ik daarbij kon nemen, en dat komt geweldig uit omdat ik deze net bij m'n huidige verzekeraar opgezegd heb en nog op zoek was naar iets anders!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:36

Net gebeld met adviseur van rabo, die geeft aan dat we beide elk op 1 rekening rood mogen/kunnen staan, en dat dit geen invloed heeft op de hypotheek...

Ga er van uit dat het goed gaat :), al is het geen probleem om het er af te halen, maar toch...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:48

Mooi nieuws natuurlijk, maar bij ons ging het wel om de NHG-eisen en niet om wat de bank vroeg. Weet niet of dat nog wat uitmaakt voor jullie?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:57

Morgen krijg ik waarschijnlijk de uitslag van de bouwkundige keuring dus dat word nog spannend.
Over het rood staan en creditcard weet ik verder niks. Ik heb het geen van beide en ook nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:55

Hier ook geen problemen gehad met het rood KUNNEN staan, we hebben nog nooit rood gestaan en de hypotheek is bij dezelfde bank, wellicht was het daarom geen probleem.

Noukie, gelijk heb je dat je voorzichtig bent, die waslijst met risico's zou ik ook niet willen nemen hoor als ik jou was.

Mae, gefeliciteerd, dat is snel gegaan zeg!
En Patricia, ook gefeliciteerd. Fijn dat het nu geregeld is!

Nou wij zijn inmiddels verhuisd, hebben nét internet aangesloten. Erg fijn moet ik zeggen. Het huis wordt steeds mooier al staan er nog overal dozen, tassen en andere spullen... maar we zijn nu al erg gelukkig met ons huis :)

Misschien raar, maar ik ben erachter dat het hiervoor van een Bokker is geweest. Zij weet (denk ik) niet dat ik dat weet. :+ Echt te maf.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:05

Citaat:
Misschien raar, maar ik ben erachter dat het hiervoor van een Bokker is geweest. Zij weet (denk ik) niet dat ik dat weet. Echt te maf.

Ha, da's echt maf ;-)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:07

Hoi,
Mag ik even inbreken?

Wij hebben 2 weken geleden getekend voor een 2-onder-1kap stopje aan het doorgaande vaarwater :D. Hypotheek hebben we ook al getekend, moet alleen vanavond nog even wat stukken langsbrengen en dan zou het allemaal goed moeten komen!! *\o/* *\o/*

Huis moet nog wel gebouwd worden, dus duurt nog wel een (ruim?) jaar, maar dan hebben we wat om naar uit te kijken! :D

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:54

veerledec schreef:
Mooi nieuws natuurlijk, maar bij ons ging het wel om de NHG-eisen en niet om wat de bank vroeg. Weet niet of dat nog wat uitmaakt voor jullie?

Wij hebben ook een hypotheek met NHG. Lijkt me dat als het problemen oplevert ik dit van te voren krijg te horen.. en adviseur bij rabo gaf vandaag nog aan dat het geen probleem is... zitten wel allebei bij de rabo.. dus misschien maakt het dan niks uit?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:43

Wij hebben ook beiden een creditcard en heb er niks over gehoord hoor.
Misschien als je echt een maximale hypotheek neemt dat ze er moeilijjk over gaan doen?

Wij zijn ook lekker druk in ons nieuwe huis, jammer dat het zo heet is, dan heb je echt nergens puf voor.
Keuken wordt er hopelijk dit weekend ingezet (zelf doen) en boven zijn we al aan het verven en behangen.
Na de keuken kan er beneden geverfd worden en de vloer erin.
Volgende week wordt ook hopelijk de trap naar zolder geplaatst + 3 dakramen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:58

Ik heb geen maximale hypotheek :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:29

Ik ook niet :P. En creditcard mocht wel, de mogelijkheid om daar 'rood' op te mogen staan (dus na de standaard-maand) mocht niet.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:31

oh nou dan ligt het daar dus ook niet aan...
Gewoon een andere bank uitkiezen dus ;)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:05

veerledec schreef:
snowbunny schreef:
Wordt dat een probleem dan? ( rood staan op rekening? ) Ook als je elke maand salaris binnen krijgt?

Sterker nog, je mag niet rood kunnen staan. Ongeacht of je dat nu wel of niet staat op dat moment.

Ik mag gewoon rood staan en ik heb een creditcard. Idem dito voor mijn vriend. Alleen.....ik heb mijn leven lang (en mijn vriend ook) nog nooit rood gestaan. Ik snap uberhaupt niet hoe je rood kunt staan. Je hebt toch een bepaald bedrag en daarmee moet je het doen? Als je iets niet kunt betalen dan moet je maar een maandje wachten of leven naar je inkomen......maar dat is mijn mening (misschien wel iets te kortzichtig?). De bank deed bij ons totaal niet moeilijk.

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:57

Wij hebben ook geen maximale hypotheek..
Krijgen vandaag als het goed is de offerte voor de hypotheek binnen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:03

Ik geloof dat ze ons daar ook voor waarschuwden , met creditcards enzo , maar puntje bij paaltje was dat helemaal geen issue zeg maar. Ik heb op mijn normale rekeningen nooit rood gestaan , wel op mijn zakelijke rekening en dan nog grof in het rood ook....ben sinds een jaar pas uit de rode cijfers , en in 2004 begonnen met de zaak , dus ik kan wel beamen dat je als "starter" enkele jaren moet investeren in je bedrijf , oef :P

Maar daar deden ze ook niet moeilijk over. Ik vond het ook wel grappig dat ze vooral keken naar mijn omzet , die is supergoed. Alleen ligt de winst bij mij in vergelijking erg laag omdat de marges op de spullen nogal laag ligt....

Maar dat viel me wel op , dat ze zo naar die omzet keken en zeker gezien de crisis overal heeft m'n bedrijfje ons toch gered zeg maar voor de financiering van dit huis :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:18

Wat een gedoe, ik ben dinsdag bij de bank geweest voor m'n hypotheek, maar ze hebben niks gezegd over roodstaan op m'n huidige rekening. Heb het op zich niet nodig om de maand door te komen, maar vind het altijd wel een erg fijne gedachte.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:20

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:30

Hoi Minka, wat een schattig huisje zeg. En ook nog eens betaalbaar in Vlissingen. Dat is wel fijn.
Meiden tijd begint nu wel te komen. Bijna alles is ingepakt. Ik heb heel veel zin om te verhuizen.
Nog één weekje :):)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:12

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:35

Wauw wat een ontzettend leuk huisje heb je te koop.
@Minka jij hebt ook een leuk huis gekocht.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:42

Howwwww meiden ik heb net zo'n heerlijk moment gehad :+:

Vriendje was vandaag al terug van de basis, maar ik heb slaapdienst... dus ik vroeg of ie even langs wilde komen, wilde em even zien en een knuffel geven..
Dus hij kwam, had ie een verassing mee.. hij had champagne gehaald en we hebben samen op ons huis geproost, nu alles echt helemaal rond is! Ow heerlijk zo'n verliefd gevoel :+:

Nu slapen, morgen weer ff bijlezen!