Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:20

elnienjo schreef:
Fitzroy schreef:
Maar snijd je jezelf dan niet in je vingers? Dan moet je zometeen wel heel veel bijbetalen, Gitana,

Het kan toch beter op je eigen bankrekening staan ?

Ja daar heb je gelijk in. Maar dan moet je het wel echt zelf apart zetten.

Ik heb nog overwogen om te verhuizen maar blijf voorlopig maar zitten waar ik zit. Klein, goed geïsoleerd huis en lage lasten. Ik zou er nu in deze dure tijd echt geen hogere lasten bij kunnen hebben. Ik kan goed begrijpen dat veel mensen stress hebben nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:20

nnicolex schreef:
Stephanie_86 schreef:
Hier ondertussen ook wanhopig aan het worden. Let wel we zaten op nog geen 150 euro per maand en kregen elk jaar terug. Deze bedragen zijn meer als m'n hypotheek. Ik wordt er helemaal verdrietig en gestrest van.

[ [url=m/oAwTT9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ocz0aa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WbZsyZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hier hetzelfde.. in okt loopt ons contract af bij oxxio en heb er echt slapeloze nachten van als ik deze prijzen zie. Kan ook niet goed terugvinden of deze prijzen ook gelden voor bestaande klanten. Inderdaad hier ook; prijzen zijn hoger dan onze hypotheek.. ;(

Nee dat is het dus voor bestaande klanten geldt dat niet. Wij betalen 200 krijgen altijd flink terug. Ga je als nieuwe klant naar vattenfall of een ander is het rond de 800. Maar blijven we bij vattenfall dan 384... overstappen is nu het domste ooit om te doen.

asjemenou

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:28

Mijn contract liep in juli af, ik kreeg een aanbod van mijn huidige leverancier. Dit aanbod was 5x zo hoog als wat ik eerst betaalde.
Ik heb niks gedaan en mijn contract gewoon van vast naar variabel over laten gaan, en nu betaal ik ongeveer het dubbele.
Dat is toch vele male beter.

Volgens mij is blijven zitten waar je zit en niks doen altijd het goedkoopste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:29

Ik denk ook dat blijven zitten het beste is, nu overstappen iig sowieso niet doen :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:29

Ik vind energiebedrijven een raar verhaal.. Ik krijg maandelijks een mail met mn verbruik (geen idee hoe ze dat meten, maar het zal, volgens mij heb ik geen slimme meter)

In de mail over maart van dit jaar staat gasverbruik: 26m3 (das best wat, ik heb 3 weken niet thuis gewoond maar oke)
Op de website staat verbruik over maart: 82,70 m3
Waar zou dat verschil in kunnen zitten, dat er ineens 60m3 meer verbruik aangegeven wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:30

Cer, je moet dan wel een slimme meter hebben :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:31

Cer schreef:
Ik vind energiebedrijven een raar verhaal.. Ik krijg maandelijks een mail met mn verbruik (geen idee hoe ze dat meten, maar het zal, volgens mij heb ik geen slimme meter)

In de mail over maart van dit jaar staat gasverbruik: 26m3 (das best wat, ik heb 3 weken niet thuis gewoond maar oke)
Waar zou dat verschil in kunnen zitten, dat er ineens 60m3 meer verbruik aangegeven wordt?

Dat is raar of schatten ze het? Ik houd maandelijks bij wat ik verbruik door de meters af te lezen. Misschien moet je dat ook gaan doen dan weet je het zeker.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:32

Het aanbod wat ze mij eind vorig jaar/begin dit jaar deden was ook hoger als wat ik ging betalen toen ik gewoon niks deed en dus van vast naar variabel ging.

Karuna, vader krijgt nieuwe tarieven maar termijnbedrag geven ze een advies door. Veranderen ze niet automatisch. Ik moest dat advies aanvragen via de site. Nu nog steeds bij elke wijziging kan je advies aanvragen.

Ik zou alleen willen dat ze net als hierboven aangeven hoeveel ze schatten dat je bij moet betalen ipv alleen aangeven dat het meer dan 250 euro is. Is dat 300 of 1300? :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:34

Mijn papa heeft ook geen advies gekregen alleen dit wordt het per kuub. Verder niks -O- en hij betaald nu extreem weinig per maand iets van 48 euro of zo voor alles. Zijn verbruik is ook niet hoog, voordeel van een heetstokende winkel onder hem. Maar hoeveel meer hij moet gaan betalen. Moet hij dat zelf gaan berekenen?
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-09-22 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:35

Ik heb trouwens ook de P1 meter sinds een paar weken, erg handig om te volgen. De app heet energy en is van Homewizard.. Ook om te zien wanneer de zonnepanelen volop leveren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:35

Cer schreef:

Kan zijn de 26 geschat was en de 82 de uitgelezen van de slimme meter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:36

Nee, advies moet je zelf aanvragen via de site. Dat schrijf ik, je krijgt het als je het aanvraagt. En je kan aanzetten dat je een mail krijgt als termijnbedrag erg afwijkt van verbruik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:36

Cer schreef:

Heb je een app geïnstalleerd van je energieleverancier? Dan kun je instellen dat je slimme meter uitgelezen mag worden, mits je die hebt. Die app geeft dagelijks inzicht in je verbruik dus dat is wel handig in deze tijd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:37

Relaxed schreef:
Cer, je moet dan wel een slimme meter hebben :j

Ik ben net even naar de meterkast gelopen, en ik heb die inderdaad :') Er kan dus ook een P1 meter in!

nou ja, ik heb de maandelijkse energierapporten in de mail (en je kunt ze op de website ook downloaden trouwens), maar het jaaroverzicht wat op die website staat, wijkt nogal af, zeg maar... dat datasysteem daar werkt dan ook niet echt supergoed..

Ik weet wel dat moeders een keer een teruggave heeft gehad van 2000.= euro. Want ze had teveel betaald (ik praat over een aantal jaar geleden). Ik bellen met Eneco dat dat niet kon etc. Zij bleven volhouden dat het verbruik lager was. Ik zei tegen moeders 'bewaar dat geld maar, ze gaan het terug vragen'. En inderdaad, jaar erop kon ze het bijbetalen...
Ik blijf het een beetje stinkerts vinden, die bedrijven...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:37

Daar moet ik hem dan vandaag maar even opmerkzaam op maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:38

Jeetje die bedragen...

ik zou, als het nu ook flink verhoogd zou worden tussendoor, het extra bij te betalen bedrag ook op mijn eigen spaarrekening houden. Heb daar ook al een potje 'huis' dus dan komt het daar bij in. Stel dat de boel omvalt en je bent die bedragen in 1 klap kwijt én kan vervolgens daarna bij de volgende de hoofdprijs betalen.

'u komt bedrag x tekort' --> prima, dat bedrag zet ik op zij voor de eindafrekening dan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:39

Spenk schreef:
Cer schreef:

Kan zijn de 26 geschat was en de 82 de uitgelezen van de slimme meter.

Ik heb net nogmaals gekeken, en ik denk dat het andersom is.. Die 26 past ook beter, want ik ben 3 weken afwezig geweest in Maart. Dus dat het lager is, leek mij veel logischer..

Het is wel handig om die energierapporten te bewaren vermoed ik, dan kan ik het per maand iig in de gaten houden. Wel typisch dat die energierapporten misterieus niet meer opgeleverd zijn vanaf juli (normaal krijg je ze de eerste week van de volgende maand)

Edit: ja het bedrag wat ik nu te kort zou gaan komen, heb ik ook apart staan..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:41

Cer, ik vind het ook raar hoor. Op mijn laatste jaarafrekening stonden standen die ze via slimme meter hadden en andere hadden ze geschat. Toch raar dat je gaat schatten als je kan uitlezen? Ik ben dus wel aan het controleren of het klopt, dat had ik toen niet gedaan omdat ik dacht dat ze alles uit zouden lezen.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:44

Spenk schreef:
Nee dat is het dus voor bestaande klanten geldt dat niet. Wij betalen 200 krijgen altijd flink terug. Ga je als nieuwe klant naar vattenfall of een ander is het rond de 800. Maar blijven we bij vattenfall dan 384... overstappen is nu het domste ooit om te doen.

Bedankt, ik las al een paar keer terug dat huidige klanten vattenfall/oxxio indd niet die hoge prijzen betalen die je nu als aanbod ziet als je wilt ‘overstappen’. Ik hoop dat wij volgende maand ook een reeel aanbod krijgen. Betalen nu €150 ( en krijgen waarschijnlijk flink terug volgens schatting) Verdubbeling kan ik mee leven maar meer dan €500 gaan betalen vind ik toch wel erg schrikken.. hopelijk blijft dat ons bespaard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:50

Het zegt wel wat dat ik gelijk reclame krijg voor een goede bewindvoerder bij dit topic :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:51

Fitzroy schreef:
Het zegt wel wat dat ik gelijk reclame krijg voor een goede bewindvoerder bij dit topic :=

Thanks google. _O-

Ik hoop zo dat wij niet hoeven bij te betalen, maar ik ben er bang voor. Hopelijk valt het mee. Wij betalen namelijk ook al flink hoge huur.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:55

MyWishMax schreef:
Cer, ik vind het ook raar hoor. Op mijn laatste jaarafrekening stonden standen die ze via slimme meter hadden en andere hadden ze geschat. Toch raar dat je gaat schatten als je kan uitlezen? Ik ben dus wel aan het controleren of het klopt, dat had ik toen niet gedaan omdat ik dacht dat ze alles uit zouden lezen.

ja en het vervelende is dat je ze nooit echt goed kan controleren..

ik heb nu wel gezien wat mn nieuwe tarief wordt.. van 1.80 naar 2.72 ... en dat is per sept, dus het zal vast nog wel een keer omhoog gaan. En dan zal het volgend jaar helemaal niet meevallen...
De stroom gaat ook van 0.30 naar 0.60
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-09-22 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:56

Ja ik ga vanmiddag warme pyjamajas en huispakken scoren. Er is hier geen primark maar tips voor goedkope warme pakken zijn welkom. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:58

Ja, idd. Maar ik hoop iig grote verschillen te kunnen ontdekken. Vooral bij die schattingen...

Marlinde, ik heb 2 jaar geleden er 1 bij de Action gehaald en 1 bij de primark. Die laatste is wel warmer, maar action wad ook goed. En misschien hebben ze ook zulke dingen bij zeeman, wibra, Hema?

Ik moet alleen nog warme pyjama's en sloffen :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:03

Fitzroy schreef:

Ik van iets van overlijden melden bij Ardante, dat kan ook door al die ellende :')
Sorry hoor even galgenhumor :(:)