Daihyo schreef:Heb je de app PlantNet? Dat kan helpen.
Ga ik ff downloaden! Thnx
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:Ik ben ook al weken bezig met het opknappen van de woonkamer. De boel was wel weer aan een update toe, nu na weken klussen, ben ik langzaam weer aan het opbouwen. Het meeste schilderwerk (wat betreft oppervlakte) is nu klaar en voor de beide ramen zitten nu nieuwe vensterbanken.
De smalle vensterbank:
[ [url=m/wQF0he.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar mijn grote trots is toch wel de helemaal zelf gebouwde brede vensterbank met radiatorombouw.
De radiatorombouw had ik 2e hands op MP gekocht, maar de paaltjes waren van MDF en te kort voor onder mijn vensterbank, dus zelf nieuwe paaltjes gemaakt uit hout en die goed in de lak gezet. De MDF voetjes van de originele paaltjes heb ik wel hergebruikt, na die ook eerst goed in de lak te hebben gezet.
[ [url=m/HDZaXw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna de zijschotten er aan gemaakt (met houtpluggen verbinding, wat een ***piep*** werk was dat zeg, maar het eindresultaat is goed gelukt.
[ [url=m/7tjFKG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RBbdo0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ocqKNN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Totdat ik bedacht dat het best mooi zou kunnen zijn om de vensterbank aan beide kanten van de muur te laten doorlopen, dus met het rest stuk van de andere smalle vensterbank en de zaagstukken van de brede (samen gepuzzeld om weer 1 plankje van te maken) aan weers zijden de vensterbank verlengd.
Mijn tijdelijke zithoekje:
[ [url=m/tjYL1o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tbbRdP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eindelijk de krabpaal weer terug in de woonkamer, het hout in dezelfde kleur als de vensterbank:
[ [url=m/veqwqG.jpg]Afbeelding[/url] ]