Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:46

Wat is er mis met in de voortuin in de zon zitten? Daar is een tuin toch voor :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:52

Beeld van in de voortuin in een 'slechte wijk' even verduidelijken: Dat was vroeger zo dat het vooral de uitkeringstrekkers waren die in de voortuin bier aan het zuipen waren. De hele dag door :Y) Maar dat is al lang niet meer zo :D Maargoed, nu is hier 2 straten verderop ooit eens probleemwijken opgenomen hahaha

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:55

Hier is in de voortuin zitten ook wel typerend voor dat soort mensen…
Nou woon ik ook in een dorp waar het genoeg gebeurd :+

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:09

Onze overburen hebben s middags alleen maar zon in hun voortuin dus ja daar ging ik ook echt wel zitten hoor. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:07

Hier ook de voorgevel pal op het zuiden. Geen voortuin, meteen een trottoir.
Mijn stukje is redelijk rustig.
Maar er zijn ook stukken waar de hele zomer de party tenten voor de deur staan.
Zwembaden op het gras van de gemeente, boxen bij de voordeur etc.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:08

Hier net zo in het begin van het jaar. Ik schaar mezelf alleen echt niet onder het volkse met blikken bier en muziek :+ maar ga mezelf geen zon ontzeggen haha.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:14

Winged schreef:
Wat fijn!

Flooo: Ik heb ook 'een huis in een slechte buurt' aka: de reputatie van 15-20 jaar geleden hangt nog steeds boven de wijk. Ik woon op een heel rustig stukje, nooit gedoe en raad eens.. In de wijk zelf is het ook rustig. Zitten heus wat rotte appels tussen of lui die het oude beeld nog hoog houden (oude huurderswijk, langzaam over op koop, huurders zitten nog wel eens in de voortuin in de zon). nu zit ik zelf echt aan de rand van het wijkje en kijk vanuit mijn huis het betere wijkje in, maar een 'slechte wijk' dmv 'de naam'.. Eerst een aantal keer zo'n wijk in op verschillende tijdstippen :)

Deze 'slechte wijk' lijkt heel erg te veranderen juist door die lage prijs. Jongeren trekken het wijkje in want betaalbaar. De gemiddelde leeftijd is hier 40.

Oh maar ik bedoel er ook niks mee verder hoor. Alleen is het hier wel echt een mega slecht stuk, vriendin van mij heeft daar ook gewoond en dat was mega overlast met drugs/buren met bier in de voortuin/schelden enzo. Dus vandaar dat ik dit wel echt een hele slechte buurt vind.

Luxorvalkje, ik denk dat je je wel even vergist in wat die mensen allemaal aan belasting betalen. Dat je ergens je voordeel probeert te pakken waar mogelijk is snap ik dan wel. Ik heb het gevoel juist andersom, je betaald je zo scheel als je ergens een voordeel hebt gehad aan belasting en hebt nergens recht op waardoor het bijna lijkt te lonen wat minder te doen. ;)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:30

Ik heb altijd het gevoel dat ik de lonen van de buurt aan het betalen ben. Zeker zodra we thuis gingen werken door de lockdown. Deed ik een blokje om en zag ik overal mensen buiten zitten. Dat zie je niet als je naar kantoor gaat.

Een paar straten verderop zat een pakketpunt. Daar verkochten ze ook snoep en van die dingen voor de waterpijp. Die is nu dicht. Iets met cocaïne. :')

Mijn buurman heeft mij letterlijk verteld dat het dom is om 40 uur te werken.
Op papier werkt hij niet.
We hebben ooit uitgerekend (situatie alleenstaand met 1 kind) wat het verschil is. Ik 40 uur werken, universitaire opleiding, geen toeslagen. Hij niet werken, uwv en alle toeslagen). Ik kwam per jaar uit op €3000 netto meer dan hij. En daar werk ik dus een jaar lang weken van 40 uur voor. Dan snap ik dat hij het dom vindt. Tel daarbij op dat hij zwart een hoop bij verdiend.
Wij wonen in hetzelfde huis. Ik gekocht en hij gehuurd.

Het is wel dubbel. Een vriend van mij huurt sociaal. Mooi huis, rustige wijk, 5 slaapkamers, maximale sociale huur (iets van 725 dacht ik?). Hij wil dolgraag een eigen huis kopen. Van de week geprobeerd duidelijk te maken dat hij beter kan blijven zitten waar hij zit. Hij is daar alleen gekomen. Nu met vriendin erbij. Dus woonlasten lager. Samen mogen ze niet meer in dit segment huren. (eigenlijk scheef huren dus). Maar de huizen bij hem in de buurt beginnen bij 350k. Dan worden zijn woonlasten minimaal twee keer zo hoog en moet hij zelf het onderhoud aan zijn woning betalen. Zoveel hypotheek krijgt hij niet. En nu hebben ze genoeg plek voor een paar koters.
Ik heb niet de hoop dat de boodschappen etc. goedkoper gaan worden op korte termijn.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:53

Tja helaas is het niet allemaal eerlijk en dat bedoel ik ook te zeggen. In het geval van die vriend zou ik profiteren waar mogelijk hoor, uiteindelijk moet je het zelf betalen en dit huis klinkt heel fijn.
Wij hebben ook nergens recht op en betalen ons echt gek aan belasting helaas. Dan kan ik wel balen van zulke uitkeringstrekkers maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:07

Winged schreef:
Wat fijn!

Flooo: Ik heb ook 'een huis in een slechte buurt' aka: de reputatie van 15-20 jaar geleden hangt nog steeds boven de wijk. Ik woon op een heel rustig stukje, nooit gedoe en raad eens.. In de wijk zelf is het ook rustig. Zitten heus wat rotte appels tussen of lui die het oude beeld nog hoog houden (oude huurderswijk, langzaam over op koop, huurders zitten nog wel eens in de voortuin in de zon). nu zit ik zelf echt aan de rand van het wijkje en kijk vanuit mijn huis het betere wijkje in, maar een 'slechte wijk' dmv 'de naam'.. Eerst een aantal keer zo'n wijk in op verschillende tijdstippen :)

Deze 'slechte wijk' lijkt heel erg te veranderen juist door die lage prijs. Jongeren trekken het wijkje in want betaalbaar. De gemiddelde leeftijd is hier 40.

Dat is waar ik nu woon ook. Opzich een mooie mix van koop- en sociale huurwoningen. De koopwoningen zijn inmiddels zo duur, want jaren '30 en dicht bij de stad, dat het ook wel wat rijker volk aantrekt.
En toen ik studeerde hier een fantastische studentenkamer gevonden voor een prachtprijsje, en erg genoten van de volkse vriendelijkheid etc. :Y) Toen was het echt veel slechter dan nu, maar waren een paar kleine stukken te vermijden.

Dus heel bewust hier heen gegaan, en nu zitten we zelf in een sociale huurwoning en is het helaas toch wel dat sociale woningen ook nog wel een hoop mensen aantrekt die zich wel thuisvoelen in dat stereotype-hokje. En het grootste verschil tov mijn studentenkamer zijn toch echt de voortuintjes.

De voortuintjescultuur is hier precies zoals het cliché doet vermoeden. Iedereen zit er werkelijk de hele dag te paffen, te schreeuwen, te schelden (zelfs als vriendelijk bedoeld is) met André Hazes op repeat. Om nog maar te zwijgen van de coronaparties etc. En de mensen die over de vloer komen (duidelijk verslaafden)... Man man man.
Iedereen is best vriendelijk, maar wordt er zelf horensdol van.... :') Des te meer omdat ik door het gekrijs nooit weet of ze ruzie aan het zoeken zijn of grapjes aan het maken zijn :') En ik word er ook gek van om telkens als ik de straat uitloop 15x hoi te zeggen terwijl ze me wsl een rare eloquente snuiter vinden :') .

Dus volkse buurt.... Niets mis mee. Heb me er nooit onveilig gevoeld. Maar volkse voortuintjes zijn echt een dikke no-go voor mij in de toekomst en écht een reden dat we hier wegwillen.
Wat luxorvalkje zegt klopt ook echt helemaal. Als we meer kamers hadden gehad voor toekomstige koters én niet iedereen de hele dag op straat zou lopen te krijsen waren we lekker de rest van ons leven scheef blijven wonen en des noods nog ergens een pandje voor de verhuur gekocht ipv een huis voor onszelf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:09

Thanks voor de felicitaties trouwens :D *\o/* Kunnen nu eindelijk meubeltjes gaan kopen etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:04

Menino schreef:
Thanks voor de felicitaties trouwens :D *\o/* Kunnen nu eindelijk meubeltjes gaan kopen etc.

Leuk! Geniet ervan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:55

Leuk nieuwe meubels en spulltjes kopen :D

Ik weet misschien waarom de biedingen nog uitblijven, vandaag waren er bezichtigingen bij 2 vergelijkbare huizen hier in de buurt.

Kennis van mij was zaterdag geweest bij mij en had vanmiddag daar de bezichtigingen.
Daarna was hij doorgereden naar mij voor een spontane 2e bezichtiging :P

Heb morgen ook nog een nieuwe kijker , komt het totaal op 19 kijkers.
Verwacht dit weekend of maandag toch echt wel een bod!
We houden de moed erin!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:09

Mijn woning kwam 90% van de biedingen, vooral van expats, in het laatste uur voor de deadline.

Ik heb maandag de sleutel gekregen van mijn nieuwe huis, dus lekker bezig net klussen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:22

Dat bied hoop Gaucho :D

Heerlijk, onbezorgd klussen...dan weet je waar je het voor doet.
Ik kan niet wachten...nog 3 weken!

Leuk huis en succes met klussen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:26

Lekker bezig gaucho!

Mijn zus en ik hebben de keuken rond. Volgende week bellen ze voor een inmeet afspraak. Gelukkig vind de verkoopster dat niet zo’n probleem en wil daar wel aan meewerken. (Dan gaan ze controleren of wat we willen ook past).

Eigenlijk is die vrijwel hetzelfde als ons oorspronkelijke design. hebben alleen nog wat met kastjes geschoven, wat waar.

Afbeelding

En dat komt dan in deze keuken: (je kijkt dus richting de rest van de keuken, ons design komt rechts op dezelfde plek)

Afbeelding

Wij zullen er zelf dan waarschijnlijk wel echt een andere eethoek neer gaan zetten, maar wij denken dat ons design, zeker met die gave jaren 70 vloertegels, ons ontwerp zeker niet zal misstaan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:46

Shiloh schreef:
Lekker bezig gaucho!

Mijn zus en ik hebben de keuken rond. Volgende week bellen ze voor een inmeet afspraak. Gelukkig vind de verkoopster dat niet zo’n probleem en wil daar wel aan meewerken. (Dan gaan ze controleren of wat we willen ook past).

Eigenlijk is die vrijwel hetzelfde als ons oorspronkelijke design. hebben alleen nog wat met kastjes geschoven, wat waar.

[ [url=m/rShkwI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dat komt dan in deze keuken: (je kijkt dus richting de rest van de keuken, ons design komt rechts op dezelfde plek)

[ [url=m/d4v9xa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zullen er zelf dan waarschijnlijk wel echt een andere eethoek neer gaan zetten, maar wij denken dat ons design, zeker met die gave jaren 70 vloertegels, ons ontwerp zeker niet zal misstaan. :D

Zoooo da's een hele verbetering :D :D Leuk en spannend!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:37

@listiglistje hier ook biedingen pas op laatste moment, hebben we zelf ook pas op de laatste dag gedaan

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:35

Luxorvalkje schreef:
Mijn buurman heeft mij letterlijk verteld dat het dom is om 40 uur te werken.
Op papier werkt hij niet.
We hebben ooit uitgerekend (situatie alleenstaand met 1 kind) wat het verschil is. Ik 40 uur werken, universitaire opleiding, geen toeslagen. Hij niet werken, uwv en alle toeslagen). Ik kwam per jaar uit op €3000 netto meer dan hij. En daar werk ik dus een jaar lang weken van 40 uur voor. Dan snap ik dat hij het dom vindt. Tel daarbij op dat hij zwart een hoop bij verdiend.
Wij wonen in hetzelfde huis. Ik gekocht en hij gehuurd.

Die buurman denkt dat hij slim is maar bouwt niets op. Heeft straks alleen een aow (als dat er nog is tegen die tijd) en geen pensioen. Zwart bijverdienen en ondertussen misbruik maken van geld van de samenleving…die had aan mij een slechte…

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:39

Fitzroy schreef:
Ik heb maandag de sleutel gekregen en ben druk aan het schilderen. Valt me erg tegen, ik had gedacht met 1 a 2 lagen te kunnen volstaan, maar het worden er 3 :=

Gefeliciteerd!! En succes, heb je zo’n lichte kleur genomen dat je 3 lagen nodig hebt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:35

Dank je wel. Ja, er zat olijfgroen, jungle en blauw/grijs behang op. En nu wordt het wit en de kleur vleugje eiland van Flexa. Maar ik ben er bijna :j

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:57

Da’s een beetje blauwgroen toch? Vind ik een mooie kleur!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:57

Eerste hele mooie bod is binnen *\o/*

Ik ben benieuwd naar maandagochtend :o

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:31

Fijn, dan is je missie sowieso geslaagd?!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:51

Ja verkocht was de missie, alle extra's is mooi meegenomen :D