[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 12:33

Haha ja precies, heb al heel wat "How to" video's op YouTube gekeken haha :D :D En we zitten nu natuurlijk nog vooral in 'afbreken' fase, dat komt ook wat minder nauw dan opbouwen :D

En hoop ook dat het nog lang leuk blijft haha! Voor alsnog gelukkig echt wel. We wonen hier ook gewoon al weer ruim 8 maanden :wow:

Mijn planning van in de ochtend schuur opruimen én nog wat verder schuren aan het raam was "iewat" optimisch :D Maar met de schuur wel een heel eind gekomen!

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben overigens zelf een bouwstofzuiger gekocht, een Karcher. Met al onze plannen gewoon wel echt heel handig om zelf te hebben staan.

pmarena

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:36

Ja joh zoveel als jullie nog moeten doen daar ga je dan echt wel veel plezier van hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:43

Is dat die met een ingebouwd stopcontact en ook direct natvuil op kan zuigen ??

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:48

Jullie weten van aanpakken zeg. Geen lui zweet bij jullie :P

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:51

Hoe staat het ondertussen met jouw piste? Bij mij swingt het onkruid de pan uit en krijg het écht niet bijgehouden. Ik wou het zo graag op een ecologische manier beheren, maar ik vrees dat ik toch grovere middelen moet inzetten om het zand ook daadwerkelijk zanderig te houden :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:53

Huur een varkentje in :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:02

DubbelDun schreef:

Dit klinkt echt supernuttig!! :oo

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:22

Die zijn uiteraard ook meteen het duurste ;)
Wij hebben degene die daar net onder zit dus zonder stopcontact (dat is vooral handig als je veel moet schuren want dan gaat de stofzuiger aan als je de schuurmachine aan zet).

En uiteraard lekker verder gaan zo +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:11

Ik heb er een maand of 2 geleden een lichte studie van gemaakt, en uiteindelijk niet voor zo'n dure maar voor die van de Gamma gegaan. Met die specificaties en voor die prijs wilde ik dat toch graag proberen!

Kan nat zuigen (dan moet je wel even filter omwisselen, er zit er 1 bij voor nat en 1 voor droog) en zit een stopcontact in waar je bvb. je boormachine in kan doen, als je de boormachine inschakeld dan gaat de stofzuiger ook automatisch aan èn als je de boormachine uit zet, gaat de stofzuiger niet direct maar ik geloof iets van 30 seconden ofzo later uit, daar is over nagedacht +:)+

Hij kan ook blazen om bvb schilderwerk sneller te laten drogen ofzo :P
En er zit een redelijk snoer aan en een assortiment van hulpstukken. Met of zonder opvangzak te gebruiken. Leuk ding :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 18:13

DubbelDun schreef:

Hij kan wel ook nat zuigen (moet je wel de zak er uit halen en kan me voorstellen ook het filter wisselen, maar heb ik nog niet nodig gehad). Volgens mij heeft hij geen ingebouwd stopcontact, of die moet onder een klepje verborgen zitten haha. Mijn vriend heeft deze uitgezocht.

Selina schreef:
Jullie weten van aanpakken zeg. Geen lui zweet bij jullie :P

Haha dankje!

neile schreef:
Hoe staat het ondertussen met jouw piste? Bij mij swingt het onkruid de pan uit en krijg het écht niet bijgehouden. Ik wou het zo graag op een ecologische manier beheren, maar ik vrees dat ik toch grovere middelen moet inzetten om het zand ook daadwerkelijk zanderig te houden :(

Als ik echt een tractortje had met een goede sleep had ik het denk ik wel netjes kunnen houden. Maar die is er nog niet... :+ . Ik heb twee weken geleden ongeveer weer een met de auto rondgereden met dat kleine egje. Daarbij viel me op dat ik het er veel minder goed uit kreeg dan vorige keer (en tot 42min rondjes gereden zag ik op het autoklokje). Omgekeerd betekende dat echter ook dat wat er nu staat wat sterker geworteld is en dat de paarden er dus ook mogen snacken nu ze niet meer hele pollen er uit trekken met elke hap (vond ik een te groot extra zand risico). Daarvoor wel twee avonden met de kruiwagen rond gegaan om alle Melganzevoet er eerst weer uit te trekken (was een mooie bult :') ).

Deze foto toevallig gisteravond gemaakt. Briljant is het niet, maar wel prima bruikbaar zo!
Afbeelding

Ik overweeg hem over een maand of twee nog een keer oppervlakkig te laten frezen (maar dan dus niet zo diep). Even alle onkruid weer weg en de bovenlaag weer ietsje losser voor het natte najaar.

pmarena, ohja, dat is wel handig als je dat veel gebruikt!

Nou, mooi weer een dikke 200kg afval afgevoerd :D
Wat er uit het schuurtje kwam mooi aangevuld met de losse zooi die nog voor het duivenhok lag (ook aardig wat hout van vergaan oud houten hek die eerst tussen dat stuk en de paarden zat) en alle verrotte 'uitvluchtjes' die aan het duivenhok zaten.
Afbeelding

Op deze oudere foto was dat een beetje te zien. En dat ijzer links is inmiddels dus ook allemaal afgevoerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:31

Inclusief duif _O-

Is dat nou zo golvend die wand van dat duivenhok?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 19:34

pmarena schreef:
Inclusief duif _O-

Is dat nou zo golvend die wand van dat duivenhok?

Hahahaha ja, nu je het zegt :D :D
Ze zijn overigens wel echt gezellig :+ Deze is de 'nieuwe' en die is nog wat tammer dan de andere. Kan deze vrij makkelijk vangen ook (had het ringnummer even gecontroleerd). Laatst nog wel geprobeerd de vorige eigenaar te bellen om ze op te laten halen want ja, we willen helemaal geen duiven en straks het hok wel gaan gebruiken voor andere dingen :+ . Maar die kon ik ook niet bereiken.

Ik denk dat het golfende beeld komt door de groothoek van de mobiel. Maar kaarsrecht zal het vast ook niet zijn :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:57

Die duif heeft er schijt aan dat je het hok ombouwt tot schuurtje. _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 16:21

Nummus schreef:
Die duif heeft er schijt aan dat je het hok ombouwt tot schuurtje. _O-

Haha het is ook niet "hun" hok waar ik nu mee bezig ben :D Schuurtje wat ik aan het opknappen ben staat naast de carport en had hij heel veel kanaries etc. in. En dan is er los daarvan dus nog het duivenhok (die met 9 * 2 meter ook nog een stuk groter is! Dat wordt pas veel werk :+).

Vandaag weer flink bezig geweest. Ik vind slopen (en aan de track werken) toch wel echt een stuk leuker dan lakken en verven :') . Maar goed, het hoort er bij! En het knapt er wel ook flink van op.

Raam in de eerste laag lak ("antiek groen")
Afbeelding

En het binnenwerkje van de deur ook eerste laagje wit erop. Leuk hoor, van die gezellige vakjes, maar wat een werk met lakken :+
Afbeelding

En daarna ook nog maar even het restant witte primer op de muur gekalkt in het schuurt. De hoekjes en randen moeten nog, maar daar had ik geen zin meer in.

Fantastisch dekken doet het niet (tja, het was natuurlijk ook gewoon echt wel heel ranzig) maar ook zo is het al heel veel beter dan het was! Heb ook nog een restje muurverf, maar weet niet of dat genoeg is voor het hele schuurtje nog. Anders doe ik daar misschien morgen nog wel een laagje van overheen.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:58

Voor een fietsenschuurtje ziet dat er al heel netjes uit :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:01

Antiek groen, goede keuze!

En joh waren er 2 vogelschuren... shiiiiit. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 18:25

Nummus schreef:
Antiek groen, goede keuze!

En joh waren er 2 vogelschuren... shiiiiit. :')

Ja, heeeel veeeeeeel (vogel)oliebol :+ :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:33

Goede meststof voor een groentetuin :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:09

Met het schilderen van de roedes van de deur weet je direct dat het kunstofkozijnen worden met de roedes tussen het glas, dit lapt zo fijn, eindelijk van die rottige randjes af.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:55

marga1 schreef:
Met het schilderen van de roedes van de deur weet je direct dat het kunstofkozijnen worden met de roedes tussen het glas, dit lapt zo fijn, eindelijk van die rottige randjes af.

Dat is zo lelijk. Doe dan geen roedes :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:33

Hier zitten die ook in de ramen, erg lelijk inderdaad :=
Maarja wel 100.000 keer praktischer.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 12:15

De ramen bij de woonkamer (die zijn al wel dubbelglas ook!) hebben ook van die witte kunststof roedes. Ja het is praktisch, maar ik vind het eerlijk gezegd ook ontzettend lelijk en echt afdoen aan de rest. Het is zo overduidelijk kunststof.

Sowieso het komende jaar zullen we daar nog wel geen beslissingen over hoeven nemen haha! En verder zien we later wel verder. Misschien zijn er tegen die tijd wel mooie opties. En anders zou ik ook kiezen voor dan maar geen roedes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:09

Ik vind kunststof ook niet mooi. Bij ons is het deels dubbel glas en deels niet. Ik ben wel een miep die alles hetzelfde wilt, dus hopelijk lukt dat.

Ik vind het duivenhok wel leuk op zich, maar het moet natuurlijk wel handig zijn om die uiteindelijk te behouden.
Wie weet ga je nog vogels houden :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:14

Wij hebben ook duiven bij het huis gekregen maar die vinden we vooral erg sneu omdat ze altijd in een vrij klein hokje zaten. Inmiddels hebben we de vlieg opening weer open gemaakt dus kunnen ze weer naar buiten.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 16:55

superpony schreef:
Ik vind kunststof ook niet mooi. Bij ons is het deels dubbel glas en deels niet. Ik ben wel een miep die alles hetzelfde wilt, dus hopelijk lukt dat.

Ik vind het duivenhok wel leuk op zich, maar het moet natuurlijk wel handig zijn om die uiteindelijk te behouden.
Wie weet ga je nog vogels houden :)

Haha dat denk ik niet. Al hoewel, ik twijfel nog om een tweedehands hokje voor de duiven te zoeken zodat die iets 'eigen' hebben waar ze droog kunnen zitten omdat ik het zielig vind om het duivenhok van ze af te pakken :+ . Maar meer vogels gaan er denk ik niet komen. Dan eerder ezeltjes, geitjes (Mijn vriend: "ER KOMEN GEEN GEITEN!!") en alpaca's haha!

palousa_boy schreef:
Wij hebben ook duiven bij het huis gekregen maar die vinden we vooral erg sneu omdat ze altijd in een vrij klein hokje zaten. Inmiddels hebben we de vlieg opening weer open gemaakt dus kunnen ze weer naar buiten.

Ohja dat zie ik hier in de omgeving ook veel. Iets verderop ook een boerderij die konijnen fokken die voor een groot deel echt nog in die ouderwetse 'mestflats' zitten waar ze zich amper in kunnen bewegen.

Los van wat ik verder vond van de zorg voor de dieren hadden deze duiven wel redelijk wat ruimte haha. Hoewel er dan ook wel weer meer dan 70 in zaten.

Vandaag helaas weer te warm om verder te gaan met het lakken. Hopelijk komt er binenkort nog even een week geschikt weer voorbij... Maar 30 graden is wel geschikt om met water te spelen! Dus maar weer een stuk van de gevel aangepakt met de hogedrukreiniger. Er zitten wel veel slechte stukken tussen waar de verf los zit van het stuc en sommige stukken zijn zo vies geworden dat het echt in de verf getrokken is. Nou ja, op enig moment moeten we toch hier en daar de stuc herstellen en moet alles opnieuw geverfd worden. Maar alles al een keer met de hoge druk bij langs lijkt het al een heel stuk beter van!
Afbeelding

Verder nog aan 1 kant de goten weer leeggehaald (er ligt zoveel rotzooi op het dak dat ze ook snel weer vol zitten als het een paar keer flink regent) en een begin gemaakt met de oprit ook met de hogedruk doen. Dat is echter flink werk want er zit echt een enorme laag groen (mos & aanslag) op.

In de streetview foto van 2010 zat er al een beste laag mos op en volgens mij is er daarna ook nooit meer wat aan gedaan haha! Je voelt gewoon een hoogteverschil als je van 'schone' stuk naar 'oude' stuk stapt :+ . Ben gok ik op ongeveer 1/4. Nou ja, morgen weer een stukje. Het moet wel leuk blijven.
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 24-08-19 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt