FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:45

Haha o dus het was toch niet zo groot?

justkid

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:24

Groningen is prachtig.
Als we daar werk konden vinden ging ik er zo naar toe :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:34

SusanH schreef:
Haha o dus het was toch niet zo groot?

Weet ik nog niet, we hebben vanmiddag een afspraak.
Ik houd jullie op de hoogte :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:47

PeerAppel schreef:
Ik woon ook vlakbij de Pekela's. Volgens mij is/zijn dat de gemeente(s) met de meeste uitkeringen. Maar dat de meeste appels aan de boom "rot" zijn, betekent niet dat de hele boom dat is.

Hier in hoogeveen het zelfde. Ook enorm veel uitkeringtrekkers.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 09:39

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:00

leuk zwembad bij dat 1e huis!
En bij het 3e ook zeker!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:49

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:53

Ik vind Groningen niks aan :o als ik toch naar het Noorden (als in: boven Zwolle) zou moeten wonen zou ik omgeving Steenwijk, Gaasterland of de bosrijke delen van Drenthe nog wel leuk vinden. Vooral Drenthe heeft echt mooie plekjes.

Die binnenbak bij dat huis in Meppel is wel heel gaaf!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:09

SusanH schreef:
Ik vind Groningen niks aan :o als ik toch naar het Noorden (als in: boven Zwolle) zou moeten wonen zou ik omgeving Steenwijk, Gaasterland of de bosrijke delen van Drenthe nog wel leuk vinden. Vooral Drenthe heeft echt mooie plekjes.

Die binnenbak bij dat huis in Meppel is wel heel gaaf!

Ik woon omgeving steenwijk. Tegen de friese grens aan. Hier is het ook erg mooi.
Havelte, drentse friese woud, weerribben
Met 20 minuten in Zwolle en Heerenveen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:19

Kiekeboefje schreef:
Ik sluit ook aan! :D Wel Leek, bijna een lekker grensgevalletje.

Ach daar is ook niks mis mee :P Ik woon letterlijk op de groningen/drenthe grens maar ben zelf een fries 8-)

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:06

haffiefreak schreef:
Niet op Funda maar Ik vindt het wel een leuk plekje
http://www.hentenaarmakelaardij.nl/Stap ... 9143120315

Meelezer komt even kort aanwaaien :D
Dit is mijn oude stalling geweest, de mensen die dit toen hierna hebben gekocht hebben de binnenhal laten zetten en het huis enorm opgeknapt. Is echt een leuke plek om te wonen!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:01

justkid schreef:
Groningen is prachtig.

Er gaat niks boven Groningen! :+

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:19

Roos04 schreef:
justkid schreef:
Groningen is prachtig.

Er gaat niks boven Groningen! :+

Behalve Scandinavie en de noordpool. Geografisch gezien dan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:50

Ook niet verkeerd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:59

Ik heb helemaal niets met de noordelijke provincies Y;( Ik snap best dat het daar zo goedkoop is.
Ik zou nog wel willen verhuizen naar Twente maar de prijzen daar vallen me ook best tegen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:08

Fitzroy schreef:
Ik heb helemaal niets met de noordelijke provincies Y;( Ik snap best dat het daar zo goedkoop is.
Ik zou nog wel willen verhuizen naar Twente maar de prijzen daar vallen me ook best tegen.

Ik volg dit topic al een tijdje. Ook rondom de stad Groningen en de stad zelf valt het vies tegen..
Ik woon met plezier in Groningen maar ik ga echt niet verhuizen zover de provincie in..

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:16

Fitzroy schreef:

Jaaa kom maar gezellig naar Twente

Prijzen schieten vooral in Enschede wel erg om hoog, maar hoe verder van Enschede hoe beter betaalbaar.
En het ligt er natuurlijk aan waar je het mee vergelijkt... Enschede is altijd nog een stuk goedkoper dan Amsterdam of Utrecht, en toch echt een leuke/echte/gezellige stad.

De optrekjes in Groningen zijn inderdaad wel heel goedkoop, heerlijk voor de mensen die daar wonen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:24

Ik ben zelf toch wel blij dat ik vanuit Enschede naar Utrecht ben gegaan, ik zou niet terug willen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:37

Linda, ik wil echt niet in een stad wonen maar in het buitengebied, daar woon ik nu ook. Maar het viel me echt nog tegen wat de huizen met meer dan 5000 m2 grond kosten in Twente!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:58

Twente ben ik niet zo bekend. Ik vind de omgeving waar wij wonen, precies tussen de Heuvelrug en de Veluwe ideaal. Ben gek op de natuur en met een klein stukje fietsen of wandelen zit ik er al midden in. In de provincie Groningen zou ik echt gek worden van dat weidse landschap niks voor mij. Om die reden heb ik ook niks met Flevoland, Friesland ( met uitzondering van de eilanden), Noord Holland, Zuid Holland en Zeeland.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:13

Ik zou nog even laten weten hoe het was :D.
Top huis, mooie locatie en vrij uitzicht. In de toekomst zijn er wel plannen om daar te gaan bouwen (bedankt voor de tip, anders had ik het nooit gevraagd :D)
Ruimte zoals op de foto's kloppen wel aardig, grote kamers. Achtertuin is veel groter dan op de foto's staat weergegeven, dus dat was een fijne verrassing.
Als we het gaan kopen dan word het wel een meer jaren project, want letterlijk alles moet gedaan worden.

Enige grote minpunt is dat er scheuren in het huis zitten. Dat maakt het allemaal heel lastig.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:57

Fitzroy schreef:
Linda, ik wil echt niet in een stad wonen maar in het buitengebied, daar woon ik nu ook. Maar het viel me echt nog tegen wat de huizen met meer dan 5000 m2 grond kosten in Twente!

Ik woon op 10 minuten fietsen van de oude markt van Enschede met 3,4 hectare eigen weiland om me heen. De perfecte combi voor mij. Maar inderdaad bij lange na niet gratis. Richting Denekamp en Overdinkel zijn de huizen wel veel goedkoper. Of bij Haaksbergen, en daar kun je allemaal super mooi rijden!

Mjetterd wat fijn dat het een mooi huis was. Een bouwkundige keuring en een rondje met een goede aannemer kan je meer duidelijkheid geven over de scheuren en waar ze vandaan komen? Misschien is het wel gemakkelijk te verhelpen.. of juist enorm duur.. dan weet je ook waar je aan toen bent

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:59

Mjetterd, je klinkt iig enthousiast, dat is het allerbelangrijkste! Een huis moet in de 1e plaats goed voelen, juist als je er flink werk aan gaat hebben. Is er iets bekend over de oorzaak van de scheuren?

Om het in perspectief te plaatsen. Ons huis heeft een scheur rondom over de bovenverdieping lopen in de binnenmuur. Die is in de jaren '30 ontstaan toen een munitiedepot in de buurt ontplofte. Maar de scheur wordt niet groter en zit er al bijna 100 jaar, dus ik geloof het wel. We moeten op de bovenverdieping wel behang over het stucwerk aanbrengen omdat de scheur in enkel stuc wel na verloop van tijd weer zichtbaar wordt. Het werkt dus blijkbaar wel iets, maar dat vindt ik ook niet gek voor een huis van deze leeftijd.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:59

MaTuMi schreef:
Dit is in nieuwe pekela
https://www.funda.nl/koop/oude-pekela/h ... rswijk-45/
Voor maar 249000 woon je toch zo in Pekela; https://www.funda.nl/koop/nieuwe-pekela ... raat-h-43/
Voor 2 ton extra woon je er zo;
https://www.funda.nl/koop/nieuwe-pekela ... derweg-52/
En deze, prachtig aan de buitenkant en de binnenkant iets minder.
https://www.funda.nl/koop/oude-pekela/h ... rklaan-51/

En dan zoek ik alleen op perceel oppervlakte meer dan 5000m2

Als je iets specifieks in Nieuwe Pekela zoek weet ik nog wel een heel leuk huis te koop!!

https://www.funda.nl/koop/nieuwe-pekela ... raat-e-64/

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:06

lindar1985 schreef:
Fitzroy schreef:

Ik woon op 10 minuten fietsen van de oude markt van Enschede met 3,4 hectare eigen weiland om me heen. De perfecte combi voor mij. Maar inderdaad bij lange na niet gratis. Richting Denekamp en Overdinkel zijn de huizen wel veel goedkoper. Of bij Haaksbergen, en daar kun je allemaal super mooi rijden!

Wij hebben jaren in Twente gewoond, maar kregen de kans om een droomhuis te kopen net over de grens in de Achterhoek. Dat scheelt ook nog wel behoorlijk qua prijs :j
Maar noord oost Twente is ook schitterend bijvoorbeeld :)