Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Linnie050 schreef:Steler gebeurd wat met bv mijn telefoon die crasht ofer gebeurd wat met je hoe kunnen je nabestaande bij het account?
enzino schreef:Linnie050 schreef:Steler gebeurd wat met bv mijn telefoon die crasht ofer gebeurd wat met je hoe kunnen je nabestaande bij het account?
Op dezelfde manier als ze toegang zullen krijgen tot al je (bank-) rekeningen: ze nemen contact op met de bank (financiële instelling), geven aan dat jij overleden bent en zij over jouw geld zouden mogen beschikken en na wat bewijs aan geleverd te hebben zullen ze toegang krijgen.
Dit is meer een probleem als je zelf je coins in een cold-wallet hebt zitten, want dan zullen de nabestaanden moeten weten dat die USB-stick misschien tonnen waard is en moeten begrijpen hoe ze dat om kunnen zetten naar harde valuta. Gooien ze die USB stick weg of weten ze je wachtwoord niet, dan is het geld niet meer terug te halen. Op geen enkele manier, nooit.
Dat maakt me trouwens wel nieuwsgierig hoe andere dat hier doen, aangezien ik eigenlijk ook geen eenduidige antwoorden heb hoe je dit het beste aan kan pakken allemaal.
- Is hier iemand die coins gebruikt om betalingen te doen? Zo ja, hoe en hoe vaak?
- Is hier iemand die zijn coins in eigen beheer heeft? Dus in een wallet en niet bij bitvavo of iets soortgelijks. Hoe, waarom?
Ik heb mijn portefeuille bij bitvavo:
Voordelen:
- zij doen het beheer, ik hoef geen cold storage wallets met wachtwoorden en een kluis te hebben
- alles is gekoppeld aan mijn betaalrekening, makkelijk geld overmaken heen en weer en niemand kan het overmaken naar een andere rekening
- bij overlijden redelijk makkelijk voor mijn nabestaanden om toegang te krijgen
- dagelijkse waarde, mooie grafiekjes, etc in de app en op de website
- de belastingdienst is waarschijnlijk al op de hoogte: geen problemen met mogelijk witwassen, etc.
Nadelen:
- ik kan mijn coins nergens voor gebruiken (ook geen behoefte aan, maar toch)
- als ze bitvavo hacken dan ben ik mogelijk alles kwijt (en ik kan geen invloed uitoefenen over de beveiligingen daar)
- als je bitcoin ziet als verzekering wanneer andere valuta verdwijnen dan wil je natuurlijk niet dat je bitcoin in handen is van een bedrijf waar de overheid gewoon beslag op kan leggen
Tovaita schreef:Hoe haal je euro’s terug naar je bank via Binance?
Yavanna schreef:Ik heb mijn XRP, ETH, Livepeer op een Ledger staan. En mijn ADA, AION, ETC en een paar eth en xrp op Bitvavo.. Puur om snel te handelen. Wat op mijn ledger staat, staat er al 4 jaar op en staat me prima, tot ik het moment heb dat ik wil verkopen.
Daarnaast heb ik ook accounts op Litebit en Anycoin direct.. Dus wel eea verspreid verdeeld...
Mijn codes liggen op een veilige plek, evenals mijn recoverphrase en al mijn andere pincodes en ww..
Er mee betalen doe ik niet. Ik laat gewoon mijn winst op mijn rekening uitkeren.
enzino schreef:Yavanna schreef:Ik heb mijn XRP, ETH, Livepeer op een Ledger staan. En mijn ADA, AION, ETC en een paar eth en xrp op Bitvavo.. Puur om snel te handelen. Wat op mijn ledger staat, staat er al 4 jaar op en staat me prima, tot ik het moment heb dat ik wil verkopen.
Daarnaast heb ik ook accounts op Litebit en Anycoin direct.. Dus wel eea verspreid verdeeld...
Mijn codes liggen op een veilige plek, evenals mijn recoverphrase en al mijn andere pincodes en ww..
Er mee betalen doe ik niet. Ik laat gewoon mijn winst op mijn rekening uitkeren.
Welbewuste keuze om het te spreiden (verschillende bedrijven en aparte ledger), of heeft dat meer een praktische insteek omdat er 4 jaar geleden minder mogelijkheden waren om alles bij 1 bedrijf aan te houden?
Needje schreef:Tovaita schreef:Hoe haal je euro’s terug naar je bank via Binance?
Heb je alleen Binance?
Mocht je ook Bitvavo hebben zal ik daar heen sturen en vanaf daar uit laten betalen.
Direct uitbetalen is iii niet mogelijk nu met Binance.
Misschien dat het wel naar een CC kan? (En dan van je CC weer naar je bank overmaken)
Needje schreef:Met mijn chaos vrees ik dat ik mijn herstelcodes niet goed heb opgeslagen.![]()
Zou ook bv niet weten wat ik moet doen als ik bv van telefoon verander.
Alles gaat lekker.
Nog niet alle coins winst, maar de rest maakt het wel goed. Sta 25% in de plus.
Gister wel wat ADA verkocht. Het gaat vanzelf wel weer een keer naar beneden en dan kan ik weer meer terugkopen.
Had daar helaas niet heel veel van. Maar de overige coins staan nu op 0,20 per coin. Dus er staat ig een 0 achter die inleg. haha
Yavanna schreef:Ledger is een welbewuste keuze, een exchange is gewoon niet veilig genoeg.. Afgelopen dagen toch weer een aantal berichten over hacks bij exchanges..
Shiloh schreef:Als de wide weerga achter die herstel codes aan. Vooral voor 2FA als je dat hebt. Als je telefoon crasht of verliest krijg je die gewoon niet terug. Als je overlijd of zo, willen ze daar wellicht nog wel aan mee werken, maar bij gewoon verlies kom je echt niet zomaar terug in.
Suzanne F. schreef:Ik las inderdaad dat Visa en MasterCard nog wel bleven samenwerken met Binance.
Weet iemand wat daar precies aan de hand is? Ik zit bij Bitvavo en heb gelukkig geen problemen met storten of opnemen maar het lijkt me heel naar als je dat niet meer kan. En loopt Bitvavo dit risico ook?