Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:16

Weer verschillende lijstjes voorbij zie komen, je blijft er toch altijd van leren van (vaak goedkope ) lijstjes van anderen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:35

Mijn weekmenu gaat er als volgt uitzien:

Zondag: Rijst met een pindasausje, vega spekreepjes en wokgroente (deel 1)
Maandag: Pasta met tomatensaus vega gehakt en een groentepakket (deel 1)
Dinsdag: Rijst met een pindasausje, vega spekreepjes en wokgroente (deel 2)
Woensdag: Ovenschotel met aardappel, zuurkool, vega gehakt en rozijnen (deel 1)
Donderdag: Noodles met een woksausje en een groentepakket (deel 1)
Vrijdag: Zie maandag (deel 2)
Zaterdag: Zie woensdag (deel 2)

En dan heb ik dus nog 1 gerechtje over voor die zondag erop :). Ik schrijf deel 1 en deel 2 omdat ik altijd de helft invries. Deze week ga ik weer veel vegaspul erbij eten, maar vaak laat ik dat ook weg. Ik heb nu echter nog een hoop liggen van de 99 aanbiedingen voor 99 cent :). Normaal gesproken vind ik het te duur voor elke dag.

Verder ga ik voor deze week nog kopen:
- blok jonge kaas
- boter
- 2 liter melk
- brinta
- pindakaas (ook voor de pindasausjes)
- Sojayoghurt

Ik heb geen voorraad, alleen kruiden, olijfolie, pasta en couscous.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:27

Themba schreef:
Sammy tip! Vraag iemand met je mee te gaan naar Duitsland rij naar de DM babyvoeding 800 Gr. Per pak voor ong 3,50!! Goed spul is mijn jongen ook groot mee geworden! Zelfde voedingswaarden als kruidvat bijv.

bedankt voor de tip! Mijne is nu van de melk af , maar bij een eventuele volgende ga ik dit zeker doen. Ik geef nu Kruidvat/Jumbo. Mochten er trouwens nog mensen johannesbroodpitmeel gebruiken. Tegenwoordig is dat er ook van Kruidvatmerk. Scheelt toch t.o.v. Nutriton (laatste is bij Jumbo trouwens aanzienlijk goedkoper scheelt 50 cent met overige drogisten!)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:40

Oh, dat zijn eens goede tips! Ik geloof dat ik over die van jou helemaal heen gelezen heb Themba, sorry :o
Ik lees vaak met mijn gsm bij, en dan mis ik al eens het een en ander geloof ik.

Super tip :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:44

Schade bij de C1000 gisteren : 29,29
Heb wat leuke aanbiedingen kunnen scoren :D
Bamigroente pakket (aanbieding)
4 pakjes cup a soup 2 voor 1 Euro (neem ik vaker mee naar het werk)
Sultana 2 voor 1 Euro (neem ik vaker mee naar het werk)
2 pakjes varkenssate (vriezer)
Halvarine voor op het brood
1 x knackebrood
actie scharreleitjes
stuk jong belegen
actie vanilla vla
1 xbak en braad
farmer salade
kip kerrie salade
2 bananen
opbak pistoletjes
1 x boterhamworst
1 x elzasser cervelaat
actie rookworst
6 krentebolleb (vriezer)
1/2 brood
spuitslagroom

Verdere uitgaven : Verjaardags en kerstkadoo 9 Euro (kruidvat)
4 Hyacintenbolletjes 2,80
Lijmpistool 11,99 .

Gisteren heb ik de Vega balletjes van de Kaufland geprobeerd , moet zeggen dat het niet verkeerd
smaakte .
Heb een ovenschotel gemaakt met sperzieboontjes en aardappelschijfjes .
Had alles nog in huis .

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:06

Heeft iemand de tip om vleeswaren handig te verpakken zodat je niet de gehele verpakking uit de vriezer hoeft te halen als je eigenlijk maar 2 plakjes nodig hebt?

lijmpistool kost bij de action een paar euries {:)

Heb zo laatst een creme brulee brander bij de xenos gehaald, weer keurig terug gebracht. Precies dezelfde bij de action bijna voor de helft {:)-:
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 09-12-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:07

In boterhamzakjes doen, of er een stuk huishoudfolie tussen doen en dat in een boterham zakje doen :)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:09

die huishoudfolie lijkt me handiger dan alles in aparte boterhamzakjes. Doet iemand dat hier ook? Zat net te bedenken dat ik maar een paar plakjes ham nodig heb en dan vind ik het zonde om er zoveel uit te halen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:11

Hier niet. Maar hier wordt ook niet heel veel vlees gegeten op brood.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:23

lieke2 schreef:
Heeft iemand de tip om vleeswaren handig te verpakken zodat je niet de gehele verpakking uit de vriezer hoeft te halen als je eigenlijk maar 2 plakjes nodig hebt?

Alvast het brood smeren met het vleesbeleg erop? Dan haal je het kant en klaar uit de vriezer en het ontdooit snel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:51

Over de babyvoeding: je kunt ook gewoon je eigen eten in de blender doen of de baby gewoon veilig 'hard' voedsel proberen te laten eten. Zo zijn ik en al mijn neefjes en nichtjes ook groot geworden. Speciale babyvoeding kregen we alleen als we in de auto zaten en er niet gekookt werd, dat was wat handiger dan.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:55

Dat had ik laatst ook met kandelaren. Lagen voor minder dan de helft bij de action en ik had ze veeeel duurder bij de marskramer gehaald.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:57

AngeliqueB schreef:
lieke2 schreef:

Alvast het brood smeren met het vleesbeleg erop? Dan haal je het kant en klaar uit de vriezer en het ontdooit snel.

Bedoelde meer voor verwerken in gerechten enzo :D (maar dat had ik er idd niet bijgezet). wilde vanavond varkenshaas omwikkelen met lekkere ham. Alleen de rest van de ham eet ik weer niet op brood...

Dan breng ik gerust het 'duurdere' artikel terug :+ .

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:23

Sheran schreef:
Over de babyvoeding: je kunt ook gewoon je eigen eten in de blender doen of de baby gewoon veilig 'hard' voedsel proberen te laten eten. Zo zijn ik en al mijn neefjes en nichtjes ook groot geworden. Speciale babyvoeding kregen we alleen als we in de auto zaten en er niet gekookt werd, dat was wat handiger dan.

Dat deed ik dus ook.
Ik maak altijd iets teveel eten klaar en voor nu vries ik de kleine porties in.
Zodat,wanneer wij weer eens pizza eten of shoarma, mijn dochter gewoon kan mee eten.
Potjes vind ze namelijk niet meer zo lekker....en geef haar eens ongelijk...vieze troep met maar 1 smaak.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:23

Jaa dat kon helaas niet meer anders had ik het zeker gedaan!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:24

Sheran schreef:

Klopt, maar dan heb je het al over de potjes :) De eerste 4 maanden krijgen baby's (iig, ongeveer tot die leeftijd) alleen nog melk. En dat kan flink in de kosten lopen.
Zo willen de artsen je het liefste aan de Nutrilon voeding hebben, die kosten een 15 euro per pak als ik me niet vergis. De Friso kost je ongeveer een tientje per pak. Dit zijn beide de A merken zeg maar.
Dan heb je van de Jumbo, Kruidvat en andere supermarkten ook eigen merken, die kosten je een 7 euro per pak.

Ik heb op internet gezocht net, en ben tot de ontdekking gekomen dat de voeding die genoemd werd, van VitaBaby is, en die kosten idd maar 3,40 euro per pak.
Dat is al de helft van het geld van de B merken. Een ontzettend verschil dus :D Ik kan me met Amber herinneren dat ik op een gegeven moment niet genoeg meer had aan 1 pak per week, dus dan telt dat ontzettend door. Ben echt blij met die tip :D

En idd, die potjes smaken allemaal het zelfde. Al vond ik die van de Kruidvat nog enigszins mee vallen. Hier ook een kleintje die heel snel mee at met de pot gelukkig :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:01

Vanaf vier maanden deed ik altijd zelf potjes maken! In de blender en klaar! nu eet die vooral met de pot mee... En anders haal ik een bakje uit de vriezer!
Luiers haal ik ook in Duitsland eigen merk van de dm 116 luiers bij maat 4 voor 16 euro!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:38

Dat de luiers er goedkoop waren, wist ik idd :) Zeker de moeite waard om te gaan lijkt me zo.
Ook de verzorgingsspullen vind ik erg fijn, die van Babylove.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:47

Ik ga morgen voor 3 dagen naar Duitsland, met een busreisje. Ik moet dus een extra koffer meenemen? We gaan o.a. naar centrO. Ik zie dat daar een DM zit, wat is dat voor winkel?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:49

Een Kruidvat/Etos zeg maar. Maar goedkoper in veel spullen :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:50

Ook make up en haarverf is daar overigens heel goedkoop!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 07:08

lieke2 schreef:
lijmpistool kost bij de action een paar euries {:) {:)-:

Helemaal leuk de Action , helaas ziet er hier geen dicht in de buurt .
Ben er dan ook nog nooit geweest . :o

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:05

Dan is het niet te duur :D. Maar zo te zien heb jij andere voordeeltjes ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:55

Melk gaven wij ook van Kruidvat eigen merk (voor hongerige baby's) en vanaf 4 maanden ben ik zelf gaan koken. Eens in de 2 weken ging ik naar de groentenwinkel en haalde ik dingen die hij lekker vond (oa pompoen, courgette, bloemkool, wortel, etc.), dat stoomde ik, daarna pureerde ik het en deed het in een gestickerd bakje in de vriezer. Hij is er aardig groot mee geworden :D

Ik moet een lijmpistool hebben, fijn om te lezen dat Action die verkoopt! Binnenkort eens langs :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:24

Ik ben met Amber eigenlijk heel "laks" geweest. Als ik zelf kookte at ze met de pot mee, maar omdat ik op dieet was en vaak maaltijd salades at, kreeg ze toch geregeld potjes :')

Denk dat dat nu wel anders gaat zijn. Nu kook ik toch al voor Marko en Amber ;)