Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:34

Eindeloos schreef:
manzano schreef:
Overgeven.
Al is het ook nog steeds niet 100% duidelijk of het een allergie is. Moeten dus nog ff verder dokteren...... Dit paardenvlees krijgt hij eigenlijk ook al veel te lang. Zitten aantal essentiele voedingsstoffen (vitamines enzo) niet in. Dus is niet echt goed.

Al geprobeert om een ander soort vlees waar hij niet allergisch voor is er naast te voeren zoals haas of konijn?

Hij mag geen voer meer waar hij al bekend mee is geweest. Hij heeft voorheen veel blikvoer gehad met konijn erdoor helaas.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:40

Vervelend hoor, allergische dieren. Die van ons krijgen nu Royal Canin Urinary. Voor een zak van 3,5 kilo betaal ik geloof ik € 35,-. Ik weet niet hoe lang ik er mee doe. Dat moet ik nog eens uitrekenen. Helaas is de Royal Canin nooit in de aanbieding. Er is wel ander voer te krijgen voor blaasgruis problemen. Maar nu het eindelijk weer goed gaat, durf ik niet echt over te stappen. Ik ga wel een drinkfonteintje kopen. Dat schijnt goed te zijn omdat ze dan meer gaan drinken. Hierdoor plassen ze vaker en daardoor heb je weer minder kans op blaasgruis.

Verder krijgen ze 3 snoepjes van Whiskas per dag en 1 x per week 1 bakje Goumet mousse samen.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:50

Paan schreef:
Vervelend hoor, allergische dieren. Die van ons krijgen nu Royal Canin Urinary. Voor een zak van 3,5 kilo betaal ik geloof ik € 35,-. Ik weet niet hoe lang ik er mee doe. Dat moet ik nog eens uitrekenen. Helaas is de Royal Canin nooit in de aanbieding. Er is wel ander voer te krijgen voor blaasgruis problemen. Maar nu het eindelijk weer goed gaat, durf ik niet echt over te stappen. Ik ga wel een drinkfonteintje kopen. Dat schijnt goed te zijn omdat ze dan meer gaan drinken. Hierdoor plassen ze vaker en daardoor heb je weer minder kans op blaasgruis.

Verder krijgen ze 3 snoepjes van Whiskas per dag en 1 x per week 1 bakje Goumet mousse samen.

Klopt zo`n drinkfontein werkt fantasties.
En als je katten hebt die de kraan kunnenn opendraaien heb je meteen een stuk minder waterkosten.
Sinds ik een drinkfontein heb blijven ze netjes van de kraan af.

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:05

Wendy, klopt... met name de pasta en rijst :j En de tussendoortjes. Ik eet bijvoorbeeld makkelijk een bak druiven, maar qua suikers zijn 10 druiven gelijk aan 1 middelgrote appel :oo
Aan de hand van alle recepten die ik heb gekregen en de andere handvaten, hier mijn weekmenu:

Zaterdag: Pasta met garnalen in preisaus
Zondag: Kip met geroerbakte spitskool (kook voor twee keer)
Maandag: Broodje falafel met salade
Dinsdag: Wat over is van zondag
Woensdag: Pasta met zelfgemaakte rode saus (met bleekselderij, wortel en tartaar)
Donderdag: Pittige kip met sperziebonen en rijst
Vrijdag: Kip met tapenade, tuinbonen en aardappelen

Verder ga ik een paar soepjes maken voor tussendoor :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:24

Ons weekmenu is klaar - de dagen kunnen nog wisselen
Vrijdag gebakken mosselen, sla en brood
zaterdag chinese visfondue
zondag stamppot rode kool met gerookte forel (doorgeschoven van afgelopen week)
maandag andijvie - aardappelen - kaassaus en gebakken champignons
dinsdag nasi
woensdag sperciebonen - ovengebakken aardappeltjes en zalm
donderdag bonenschotel met tortillas
Laatst bijgewerkt door pimmetje222 op 18-10-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:43

Ik ga morgen lekker wokken met mijn werk :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:18

Het gaat goed met mijn budget, deze week € 9 over *\o/* Was nog meer, maar net bij de Action nog even 3 flessen shampoo en een flesje antiklitpray gekocht.
Voor de komende week wil ik € 50 bij pinnen i.p.v. € 70. Wasmiddel en cosmetica heb ik niet nodig en de kids zijn dit weekend bij hun vader.
Goed plannen en dan moet het lukken.

Gelukkig geen allergische kat, maar wel een erg gevoelige hond. Iets "verkeerd" eten en ze gooit alles eruit. Zij eet nu Smolke Sensitive (€46 voor 15 kg) en dat gaat goed gelukkig. Niet leuk om ieder ochtend een natte kwak van de hond op te moeten ruimen en al helemaal niet goed voor mijn vloer.
Honden voer is niet zo duur als kattenvoer geloof ik, maar ze eten natuurlijk wel meer dus de zak is sneller leeg.

Zo maar eens online de aanbiedingen bekijken en mijn lijstje maken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:30

oefff hier gaat het juist om de hond.
het enigste voer wat goed gaat is 75 euro voor 12,5 kg. :') [en dan de medicijnen nog]

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:49

Wij zijn gemiddel 50 euro in de week kwijt voor de boodschappen, soms meer soms minder.
Ligt er ook gewoon aan of ik wasmiddel e.d. nodig heb.

Katten tja ik ben een beetje aan het zoeken. Jack doet het nu heel goed op Perfect fit Kitten geen idee wat het kost. Maar Hills en KC wil hij niet eten. Koop voor Beau ook weer een zak hiervan want de Hills vindt zij ook niet heel erg lekker. Dit kreeg ze altijd, maar ze zit nu steeds te azen op Jack zijn bakje :+
Moet je zhelemaal niet hebben want daar wordt ze echt veel te dik van maar oke.......
Straks stapt Jack ook over op volwassen voer maar het is niet zo'n scharminkeltje dat ik hem nog even op kittenvoer laat.

Planning voor volgende week klaar, dus morgen weer boodschappen doen :j En morgenmiddag lekker naar de kapper en daarna (das ook een besparing trouwens) zelf mijn haar verven. Let bij haarverf ook altijd op de aanbiedingen :j

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:37

Hier voor 2 personen kleine van bijna een jaar en een kat probeer ik met vijftig rond te komen!
Kat kost 2 euro per week goedkope brokken en bakjes vlees... Beestje is ook meer de hort op dan dat die thuis is!
Kleine 6 euro aan flesvoeding. 10 euro aan luiers En voor ong 2 euro aan avond eten.. Maak het zelf of hij eet met de pot mee.

Was middel haal ik 1 keer in de zoveel tijd bij de makro! Als het in de aanbieding is.
Douch spullen enz haal ik een keer in de zoveel tijd een lading in Duitsland! Scheelt me een hoop geld!

Jammer genoeg roken we beiden ik voor ong 45 euro per week en vriend lief voor ong 18 per week!

Nou wil ik echt gaan stoppen want schrok er gewoon van hoeveel geld daaraan op gaat! Spaar liever voor vakantie naar Italië volgend jaar!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:49

Kippenpoten zijn gekocht. Meel heb ik ook aangeschaft.
Morgen kippensoep met eigen gebakken stokbrood. Ik hoop dat ik het er goed vanaf breng.

Roken is een dure hobby, ik ben ook blij dat er hier niemand rookt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:52

Die 30,- voor 3kg is tegen blaasgruis overigens. Niet vanwege allergie.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:59

Informeer eens naar een grootverpakking, als je die goed bewaard kan je het lang bewaren en zijn in verhouding per kilo goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:10

45 euro pp per week aan sigaretten? Dat klinkt echt heel veel!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:19

Hier wordt ook niet gerookt gelukkig, is nogal zondegeld dat roken...

Het is dan wel geen diervoer topic maar ik verbaas me altijd dat mensen nog het goedkope slechte voer voor hun beesten kopen. Lees de ingredientenlijst eens... Daar ga je uiteindelijk bij de da niet op besparen hoor :n. 4% vlees en meer dan de helft aan rijst/maïs.....

Dat viel mij ook op Vonneke, 9 pakjes ofzo in de week?

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:32

Gemiddeld ben ik €60,- kwijt aan boodschappen met ze tweeen en een baby. Gister ook ongeveer €60,- zonder babyvoeding (had ik nog op voorraad) maar vanavond komen wel 6 personen extra eten)

vr Soep met lekkere broodjes en smeersel
za restje soep etc of pizza
zo pasta (rode saus)
ma witlof uit de oven met ham en kaas
di eten we op de manege (wordt verrekend met de menles die me vriend geeft)
wo andijve
do pasta (witte saus, nog in vriezer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:09

Hier eten de poezen Iam's. Daar doen ze het het beste op

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:23

Die van mij krijgen sannabelle dat komt uit duitsland weg en is alleen verkrijgbaar (bij mij weten) bij zooplus. Kost per 10 kg 39,99.
Het voer is eigenlijk nog beter als royal canin, heb toen eens op een kattenforum met een diëtiste gesproken wat die daar van vond en toen hebben we het allemaal eens naast elkaar neergelegd. Katten doen het er erg goed op, kattenbak stinkt niet en ze zien er heel goed uit. Glanzende vacht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:26

ik bestel 1 keer per drie maanden ene 90 euro aan vlees, daar krijgt hij 's avonds een pond van en 's morgens krijgt hij groentemix en biogarde, als hij 's ochtends niets eet krijgt ie braakneigingen.
en 1 keer in de week een penslap (zit bij die 90 euro vlees in)
hij krijgt alleen geen kip meer :n iets met jeuk en slechte ontlasting

ik hoop vanmiddag voor max 30 euro boodschappen te doen , heb niet veel nodig(veel voorraad)
daarnaast moet ik nog verzinnen wat ik vanavond ga koken voor het poppodium, 18 man van de metalavond...maar ben echt clueless, gebeurt me niet vaak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:48

Hier krijgen ze geen vers vlees

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:12

Ik ga zo even drie maaltijden koken anders moet ik de broccoli weggooien. Ga ook twee andijviestamppotjes maken. Allemaal voor in de vriezer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:21

zonnebloem18 schreef:
Informeer eens naar een grootverpakking, als je die goed bewaard kan je het lang bewaren en zijn in verhouding per kilo goedkoper.

Klopt. Maar dan ga je van 3 naar 8,5 kg en dat vind ik te veel.
Het geld vind ik overigens geen probleem hoor. Was gewoon ter info. Had het nav dit topic maar eens uitgerekend omdat het niet bij de boodschappen in zit.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:32

Ik voer nu RC outdoor.

Sannabelle heeft er geen outdoorversie tussen zitten, het is eigelijk allemaal speciaalvoer of indoor.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:36

Hier RC light.. 1 van de 2 is een beutje te zwaar en heel gevoelig helaas..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:52

Mijn kat krijgt RC urinary omdat ze anders last krijgt van blaasgruis. zak van 3,5 kilo voor 35 euro denk dat ik daar 2 maanden mee doe, weet ik niet eigenlijk.
Hondje krijgt carnibest voor 2,5 euro per week (chihuahua die eet niet zoveel :') )