Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:55

De kelderdeur heb ik er even los voorgezet trouwens. Niet de hele wereld hoeft te zien wat voor troep er in mijn kelder staat _O-
En nu zie je ook goed de pisbeige kleur van de deur nog.

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:02

Wow dat ziet er goed uit zeg :j

Grofvuil komen ze hier ook niet ophalen hoor, dat zet ik dan wel neer voor de spelweek, die halen het dan wel op.
Maar hier komen ze elke vrijdag het oud papier, het glas, de schillen en ander groente en fruit afvallen, plastic verzamelen we ook apart in een speciale zaak en dat zet ik dan op vrijdag bji de weg en als ik thuis kom is het weg en hebben we een nieuwe zak voor het plastic :+
Soms willen ze ook nog weleens oud ijzer meenemen :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:03

Dank je :) De kleur is in het echt wel minder bruinig.

Die nieuwe zakken voor het plasic is hier echt dom geregeld, daardoor sparen steeds minder mensen plastic heb ik het idee.
Je moet de zakken bij de gemeente ophalen :?
Niemand die op tijden dat dat open is, daarheen kan gaan natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:04

Ziet er mooi uit hoor! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:07

Oh ja dat is wel dom zeg :n Hier zitten er gewoon 2 aan onze emmer geknoopt :+ 1 voor ons en 1 voor de buurvrouw.
Oud papier zetten wij er trouwens niet bij hoor :n Dat gaat naar de muziekvereniging,, daar zit ik zelf bij namelijk :+

Vind het een hele mooie kleur en zoek eigenlijk ook zoiets voor het muurtje in de woonkamer :j

Lees net in een artikel in de krant dat de mensen waar wij heen gaan te wonen, last hebben van de zilverberken daar, hooikoorst gevoelige mensen schijnen allergische reacties te krijgen en aangezien de bomen op priveterrein staan doet de gemeente er niks aan.
Logisch ook :j
Ze hebben wel een buurtvereniging :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:11

Ook ik ga me hier aanmelden ! Tzt hoop ik in aanmerking te komen voor een nieuwe huurwoning. Ben in dit appartement als student getrokken. Dit is dan ook echt een zoals ik het noem 'vrijgezellen appartement' en wil mijn aanstaande woning wel een echt 'thuis' maken . Verbouwen ed. gaat m niet worden want het word een huurwoning maar kleuren voor op de muren en leuke meubels is natuurlijk wel mogelijk !

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:13

Voor een grote muur zou ik denk ik de lichtere tint nemen, 'Lei' is een lichtere variant van deze serie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:17

Ja Lei had ik ook al gezien :j Maar ik twijfel nog steeds tussen grijs of bruintint :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:20

Zo, Ik ben er ook weer :D
Nicolle, Dat ziet er mooi strak uit!

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:34

Mag ik me hier ook aanmelden? Leuk topic is dit over het interieur! (Als nieuwelingen niet welkom zijn, graag laten weten :o, dan ga ik weer).

Ik woon samen met mijn vriend in een leuk (huur)appartement in Amersfoort op loopafstand van het centrum. Ik heb het erg naar mijn zin waar ik nu woon. Wel kijk ik uit naar de dag dat we ons eigen huis hebben, dan kunnen we namelijk meer met het interieur dan bij een huur appartement :).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:23

Jullie gaan hard zeg! Drukke week achter de rug, dus alleen kunnen meelezen. laatste week voor mijn vakantie en dus heel veel aan het afhandelen op het werk. Daarnaast gaat mijn paard voor een tijdje in training bij mijn instructrice, ook weer veel geregel.

Met het huis gaat het goed. Hadden last van wat lekkage door de vele regen (las dat er nog een bokker was met veel lekkage, pff vervelend lekkage :( ). Als het goed is opgelost nu. De hele boven verdieping is geschilderd.
Was begonnen aan het schilderen van een raamkozijn en dat werd 3x niks... Van de week er weer af schuren en de schilder laten schilderen :+

Hebben onze traplamp opgehangen en wilde deze graag even showen aan jullie:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:24

Wauw Cardy wat mooi! Wonen jullie nu nog in Beverwijk? Waar wonen jullie? Ik kom zelf uit Heemskerk :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:36

Even tussendoor, dit is een algemeen & openbaar topic, nieuwelingen zijn hier uiteraard welkom :j
Er zit hier geen ballotagecommissie iedereen te beoordelen :list:

Wel, maar dát is persoonlijk, vind ik het fijn als iemand gezellig meekletst, en niet alleen maar een vraag stelt in de trant van

Hoi ik wil graag advies welke kleur ik mijn vensterbank moet schilderen
hier is een foto

Doei!

Ofzo.

Leuke lamp trouwens. Waar gekocht? O:)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:25

Bedankt! Gekocht bij http://www.nostalgischwonen.nl/

Wat leuk Joolien! Momenteel slaap ik nog in Haarlem bij mijn schoonvader, maar mijn huisje is in Beverwijk, op de grens van Heemskerk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:28

Je hebt pb :D

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:41

Ik kwam ook niet om advies vragen dus dat scheelt. Het is leuk om een beetje bij te houden wat iedereen zoal doet met zijn/haar interieur. Hier en daar inspiratie opdoen. Ik vind het ook heerlijk om internet af te struinen en ik heb dan ook een folder met ideetjes die ik mogelijk wil uitvoeren in een toekomstig huis :).

Die links van een paar pagina's terug zijn ook handig :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:11

Snap precies wat je bedoelt Kgambler! Sommige ideeën heb ik ook uit dit topic gehaald. Vriendlief wordt soms echt gek van mij en mijn ideeën (maar die uiteindelijk wel uitvoerbaar en betaalbaar zijn, dus achteraf is ie er erg blij mee hihi)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:59

Welkom Shadowflower en kgambler. inderdaad, wij willen fotoooooos :D.

Nicolletje: <3 <3 <3. Erg mooi zo die afstekende kleur met de spierwitte posten en lambrisering! Je hebt ongveer dezelfde kleurencombi als ik :P. Ziet er heel netjes uit en inderdaad.. wat mooi strak! Ik heb het helaas al geverfd, maar die tip met een nat doekje ga ik wel in de slaapkamer proberen! Hoewel, ik heb "vakken" op mijn muur, het zal de andere kleur verf niet veel goeddoen denk ik als ik daar met een doekje overheen ga? Is natuurlijk allemaal latex..

Cardy, wat een aparte lamp! Maar echt.. Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer dingetjes ik erin zie en hoe mooier ik 'm vind worden! Alleen.. Wat bedoel je met traplamp :D? Zeg maar de trap van midden naar zolder en dan daar op het plafond? Zou ook in een vierkante hal niet misstaan!

Kgambler, zijn jullie wel actief op zoek naar een ander huis of gewoon rustig aan?

Plastic inzamelen? Hier gaat het gewoon de kliko in, volgens mij zijn daar niet echt regeltjes voor? Vrij simpel hier: iedereen 3 kliko's: 1 groen, 1 normaal (deze worden om de week wisselend van elkaar opgehaald, dus ene week normaal, andere week groen etc) en 1 voor papier en die wordt elke maand opgehaald. Grofvuil en ander spul moet gewoon naar de werf.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:13

Mijn tip werkt (naar mijn weten) alleen met een randje (gelakte en al opgedroogde) lambrisering en die achterlijk ronde (maar wel leuke) deurposten!
Niet muur-muur.
Omdat de lak al droog en hard is en muurverf kan je er dan makkelijk vanaf vegen met water, als je snel bent.
Met een doekje op de muur gaan vegen worden denk ik vlekken :=

Ik had op internet gezocht naar dé tip om de rand van lambrisering dan vervolgens strak geverfd te krijgen, maar nergens gevonden.
Zelf ben ik ook nog op zoek naar hoe je muurvlakken nog recht kan krijgen. :j

Het is trouwens niet spierwit! Maar er zit een vleug lila in. Erg gewaagd met leem := maar wel mooi :j vind ik.

kgambler schreef:
Ik kwam ook niet om advies vragen dus dat scheelt.

Het was niet persoonlijk ;)
Maar ik vind dat altijd zo raar staan, als mensen dat doen. Beetje ongeinteresseerd ofzo.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:23

Nicolletje schreef:
kgambler schreef:
Ik kwam ook niet om advies vragen dus dat scheelt.

Het was niet persoonlijk ;)
Maar ik vind dat altijd zo raar staan, als mensen dat doen. Beetje ongeinteresseerd ofzo.

Ben ik met je eens dat het binnen vallen en direct weer weggaan raar kan zijn :).

Yv_ schreef:
Welkom Shadowflower en kgambler. inderdaad, wij willen fotoooooos :D.

Kgambler, zijn jullie wel actief op zoek naar een ander huis of gewoon rustig aan?

Ik ben 2 weken geleden afgestudeerd dus ik ga eerst opzoek naar een vaste baan. Als die gevonden is kunnen we rustig opzoek gaan naar een eigen huisje :). In de tussentijd zit ik heerlijk waar ik nu zit. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van mijn/ons stekkie :).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:29

@ Yv_: Dank je! Hier op mijn werk hebben ze hele mooie antieke hanglampen (werk in een paar honderd jaar oude poort in Amsterdam, waar zelfs Napoleon nog is geweest). Was daar helemaal gek van, maar wilde liever iets moderner. En kwam na heel lang zoeken deze lamp tegen via internet.
Hihi ik noem het een traplamp omdat ie boven mijn trap hangt (trap van begane grond naar 1e verdieping) hihi.
Het is overigens deze lamp: http://www.nostalgischwonen.nl/product_ ... /3004.html

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:52

Dat is ideaal! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:38

Nicolletje, wat mooi je hal! (dacht al dat het me opviel dat je ene deur niet helemaal recht zat, maar dat klopt dus wel :+ )

Vind die lamp schitterend!! Ik zou het dan weer zonde vinden om hem in het trapgat te hangen i.p.v. in m'n huiskamer :P

Wat een weer om aan het klussen te zijn zeg..... Word gek van al dat stof in huis... Proef het nog in m'n keel en heb het idee dat m'n neus nog vol zit :D
Morgen komen ze plavuizen leggen. Wat zal dat een ander gezicht zijn!
M'n vader heeft vandaag nog wat groen uit het oerwoud gehaald en gaas geplaatst zodat we de honden ook eens mee kunnen nemen.
Als ik foto's van de vloer maak, zal ik er hopelijk ook aan denken om gelijk van buiten wat te maken :D Het was niet helemaal mijn smaak de stijl, maar vind het toch wel heel mooi geworden!

Mootje, heb je je het hele weekend in kunnen houden betreft aankopen?? }>

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:42

Zie hier weer mooie dingen voorbij komen!
Welkom nieuwelingen :)

@Nicolletje: Leem vind ik echt een mooie kleur <3

@Cardy: Gave lamp :)) Ik zoek ook nog iets gaafs voor het trapgat.
Heb vorige week twee kroonluchters van een collega gekregen, waarschijnlijk komt één van de twee in het trapgat te hangen, maar ben er nog niet helemaal over uit.

@Kentaro: FOTO'S a.u.b. :D

Wat die plastic zakken betreft; wij moeten ze bij de kassa in de supermarkt ophalen en dat vergeet ik dus elke keer. Staat met koeienletters op m'n boodschappenlijstje, maar als ik eenmaal m'n spullen op de band heb liggen denk ik niet meer aan die platic zakken. Om vervolgens thuis een berg plastic tegen te komen die ik "even apart had gelegd om straks weg te gooien" :+

Mijn oude kastje is trouwens bijna klaar :):) Nouja, ik moet de helft van de plankjes aan de binnenkant nog zagen en verven, maar hij staat in elk geval in z'n geheel in de keuken nu :D
Zal straks een foto maken :j