Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:38

Ben ik ook benieuwd naar :D

Vandaag weer les, wel erg mistig en het heeft gevroren dus ik ben benieuwd of het door kan gaan..

Wat ik zelf voor motor wil heb ik nog geen idee van :D moet denk ik maar wat verschillende dingen gaan uitproberen. Sowieso houd ik de prijsklasse voor mijn eerste motor wel laag..

Ik kan nog niks showen dus. Heb wel een hele gave Yamaha TDM in de tuin staan onder een zeil (2 cilinder) maar daar pas ik in de verste verte niet op :') kom net met mijn tenen op de grond. M'n vriend kreeg hem zondag niet naar huis dus heb hem maar even afgedekt maar hij zal het wel niet leuk vinden met dit weer :(:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:50

Ik heb zo les en het is echt keihard aan het sneeuwen... :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:15

Sneeuw?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:16

:=
Ik zit op de boot terug naar vasteland. Hoop dat het om 12 uur allemaal weg is dan..

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:42

Sneeuw??? Niet hier.
Leuke motor Plieza.

Vergevingsgezind is dat de motor makkelijk wegrolt en makkelijk te rijden is. Niet dat je alles precies moet doen om weg te kunnen komen. Heb ik gehoord van mijn instructeur. Proefles was op een 250 oudje honda en die is ook vergevingsgezind en reed er zo mee weg zonder teveel hoeven doen.

Ik mag een keer op de R6 van een vriend van ons rijden, maar of ik dat ga doen weet ik nog niet. Ik had de kans toen ik net mijn rijbewijs had, maar leek me verstandiger om het niet te doen (als hij hem nog niet verkocht heeft trouwens want heb gehoord dat ie hem weg wilde doen).

Loop al 2 weken te stuiteren dat ik wil gaan rijden....heb dakar zitten kijken :+

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:07

Vergevingsgezind, een voorbeeld:
Je weet dat je voor de bocht al klaar moet zijn:
in de juiste versnelling
koppeling al volledig op het laten komen
gas erop

Maar een ieder weet dat dit alleen gebeurd in het begin in de perfecte wereld :')
Met een vergevingsgezinde motor kun je ook prima met in geknepen koppeling de rotonde nemen omdat je toch te hard ging of niet op tijd klaar was. Kun je prima nog midden in de bocht op schakelen of terug schakelen zonder dat je achterwiel blokkeert of gaat slingeren :D

Tenminste dat zijn de dingen die ik nog wel eens deed in mijn begin periode :') een yamaha diversion kan hier dus prima tegen en zorgt ervoor dat je toch veilig op de weg blijft :j
Op een gegeven moment dan merk je dat je dit steeds minder doet en na paar duizend kilometer begin je goed je motor te kennen :j

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:09

Precies dat blackstar! En als je perongeluk een keer aan het gas draait dat ie niet meteen op zn achterwiel gaat. Mijn hondatje rijd nog zelfs weg door alleen te koppeling los te laten :=
Ik zou t wel uitproberen hoor! Gewoon om ff te voelen en daarom ben ik toen ook op die r1 gestapt. Ff voelen hoe het ook kan :) Wel een beetje link om van 25kw en 600cc op een vol vermogen 1000cc te stappen, maar als je gewoon blijft nadenken in je koppie en niet met je rechterhand moet het goedkomen +:)+

Edit: eens met bovenstaande! Ik pak zelfs nu nog wel eens te snel een rotonde maar als dat gebeurd ga ik gewoon wat meer hangen en laat ik t gas los. En anders maar rechtdoor :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:36

Ja sneeuw :+ gelukkig was het redelijk snel droog!
Les ging goed! Ben erg tevreden. Slalom weer als vanouds, achtje ging bij poging 2 goed. Wegrijden parkeervak is nog wel steeds een ding, maar zit vooral tussen m'n oren := en lopen parkeren ging ook goed. Zaterdag gaan we weer snel doen..
Ik ben iig dik tevreden :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:39

Duidelijk,bedankt voor de uitleg dames.

Ik reed vandaag met een leerling samen die nog kleiner is dan ik,dus moest ik op een motor die een tandje te hoog is voor mij. Precies dezelfde motor verder.
Maar ik heb lopen klooien en m tig keer laten afslaan,echt ontzettend dom. Voorzichtig gaan rijden,domme fouten,ineens niet meer durven.

Ik denk er toch wel aan om te stoppen als ik zo loop te kloten. Wat baal ik hiervan

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:54

Beloof me alstublieft dat je niet stopt snoevie! Het zit gewoon tussen je oren, er is niks anders aan die motor. Je voelt je gewoon iets meer onzeker omdat je weer op een andere motor moet rijden. Been there, done that. Zodra ik mn eigen motor had, was het afgelopen met het af laten slaan en die stomme oefeningen.

Kom op *\o/* Yes! You can!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:58

Fijn dat het lekker ging Goldie!

En Snoevie, niet stoppen hoor! Het zit inderdaad gewoon tussen je oren, rijden kan je wel. Echter is elke motor wel weer net even ietsje anders. Vind het zelf na 3 jaar mijn rijbewijs te hebben ook elke keer weer spannend als ik op een andere motor stap. Ook toen ik bij mijn nieuwe ging kijken en proefrijden, vond het doodeng en was bang dat ik hem af zou laten slaan voor de ogen van de verkoper en mijn zeer ervaren motormaatje die mee was, is gelukkig allemaal goed gegaan :)

Hier ligt er een bak zout op de weg... heb zo veel zin om te rijden, maar met zout helaas echt niet slim :(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:00

Ooh Snoevie wat balen zeg... Niet opgeven hoor. Volgende keer als je weer op de andere motor rijdt gaat het vast weer beter!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:07

hey wat leuk een motortopic :D

Zal mij ff voorstellen, ik ben Iris en al aardig op leeftijd (41) en kom uit Groesbeek

ik heb sinds 17 oktober mijn rijbewijs, maar sindsdien niet meer gereden, dus zit er straks wel tegenop om weer te rijden.... ALs het goed is, komt er een Harley dit jaar, maar moet nog ff sparen :(
en dat zal ook wel weer ff anders rijden en wennen zijn. Heb nl les gehad op een Honda

Las net een stukje over rijden op een andere motor tijdens de les, ik had hetzelfde tijdens de les en wist niet eens dat ik een andere motor had, maar het voelde allemaal zo raar en anders opeens en toen vertelde hij dus dat ik op een andere motor zat, na verloop ging t allemaal wel weer goed gelukkig, dus idd niet stoppen!!

Zijn er ook nog mensen die uit de buurt van Nijmegen komen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:09

Welkom Iris!
Niet tegenop zien om straks weer te gaan rijden hoor, je verleert het echt niet en na 5 minuten weet je niet meer beter :)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:12

was eigenlijk van plan om dan weer een lesje weer te nemen voor het vertrouwen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:16

Dat kan natuurlijk ook :)

Wat voor Harley wil je? Heb zelf nog nooit op een chopper gereden, lijkt me dan ook wel spannend voor zo'n eerste keer.

Oh ja, een paar pagina's terug werd gevraagd of iedereen zijn/haar motor kon posten, dus bij deze :D
Een BMW F650GS uit 2001

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Liselot op 20-01-15 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:23

Gohhh wat was het koud zeg :\
Ik dacht we zijn er bijna dus zet hem niet aan de kant... Gemerkt dat het toch wel link is; op de laatste rotonde voor de parkeerplaats liet ik mijn gas wat schieten, puur omdat ik het niet meer voelde / het zo zeer deed. Verder ging het rijden op de weg eindelijk eens goed, allebei tevreden.

Oefeningen gingen waardeloos vandaag, was het helemaal kwijt :\ alleen de slalom ging gewoon prima en netjes. De draaien voelden gewoon niet goed. Super pissig op mezelf. Even motor aan de kant, diep adem halen en tanden op elkaar en weer door. Niet heel tevreden dus... Maar volgende keer in de herkansing..

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:23

denk een sportster Iron, het liefst wil ik zo'n hele mooie oude oldtimer, maar dat mag vh vriendje niet...haha hij wil graag dat ik een street glide neem.

mij maakt t niet zoveel uit, als het maar rijdt :-) en wat heb jij? zal vanavond eens even wat meer teruglezen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:28

die sportster van harley is idd leuk! En oldtimer harleys zijn ook erg mooi, een vriend van mij heeft een oldtimer 1200, mega gaaf ding.
Heb die van mij in het berichtje hierboven bijgepost :D

Leo: Geloof graag dat het mega koud is. Niet pissig op jezelf worden als het even niet wil lukken, gewoon verstand op 0 en doorgaan :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:37

DAMWolf schreef:
Precies dat blackstar! En als je perongeluk een keer aan het gas draait dat ie niet meteen op zn achterwiel gaat. Mijn hondatje rijd nog zelfs weg door alleen te koppeling los te laten :=
Ik zou t wel uitproberen hoor! Gewoon om ff te voelen en daarom ben ik toen ook op die r1 gestapt. Ff voelen hoe het ook kan :) Wel een beetje link om van 25kw en 600cc op een vol vermogen 1000cc te stappen, maar als je gewoon blijft nadenken in je koppie en niet met je rechterhand moet het goedkomen +:)+

Edit: eens met bovenstaande! Ik pak zelfs nu nog wel eens te snel een rotonde maar als dat gebeurd ga ik gewoon wat meer hangen en laat ik t gas los. En anders maar rechtdoor :D

Die overstap heb ik ook gehad.
Heb met mijn vorige motor een ongeluk gehad. Die motor was nog 25 kw en toen total loss.. en moest van de politie de dag erna weer gaan rijden. Die dag had die agent toevallig vrij en is hij met me mee een rondje gaan rijden en ik reed dus op pap zijn motor. Die heeft een 1300 dus dat was een behoorlijk verschil. Maar ben ik dat ik toen ben gaan rijden anders was ik het nooit meer gaan doen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:51

Wauw Niek, wat bijzonder dat die agent met je mee wilde! :)

Snoevie, kom op meid.. niet opgeven! Komt echt wel weer goed :(:)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:16

mooie motor hoor en wat een gaaf kleurtje!

Leo, je hebt ook niet de ideale maanden voor het lessen, dus petje af! dit weer is gewoon niet ideaal...
Ik vind t toch knap, ik was al bang met een beetje regen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:31

Mooi kleurtje, ik heb ook altijd geel :D

Dit is idd niet het ideale seizoen, ben dan ook wel blij met onze winterstop, dat geploeter met die kou... Ik heb wel een warm pak maar voor de leerling is het altijd zo afzien. Van yeti voorjaar is het weer veeeeel leuker, en heb ik ook geen pekelschade O:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:41

Pfff Leo ik had hetzelfde... Dacht ben er nu bijna, maar laatste rotonde kon ik de koppeling bijna niet meer inknijpen :=
Daarna ff m'n handschoenen op het blok gedaan, duurde ff voor ik weer wat kon...

Welkom Iris :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:02

Hai Iris! Ik kwam uit Ooij :D