Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:46

Die instant noodles, ohhhh wat heb ik daar van genoten toen ik op vakantie was :o
Net als van de potten pasta saus met vlees erin (soort bolognese saus), soort van euro shopper idee was het, maar van welke winkel weet ik niet meer.

Alles was beter dan het locale eten ongeveer :o zeker in bepaalde gebieden waar wij zijn geweest.
Daar kon je echt beter zelf je eigen eten koken (in je eigen pannetje!!!) dan mee eten met de locals.
Geen persoonlijke hygiene :r geen kook gerei (daar heb je handen/takjes voor).

Geloof mij, dan zijn de noodles heilig _O-

Ik moet voor vanavond nog wat te eten bedenken. Ik heb bijna niks meer in huis en moet dus zoiezo naar de supermarkt.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:35

Vraag ik me af waar je op vakantie geweest bent.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:18

Nou inderdaad, ik heb bijvoorbeeld in elk land genoten van het eten.

Al was een vriendin van me voor het eten geloof ik ook liever thuis gebleven. Wij aten Surinaamse gerechten, zij het liefste dan maar patat.

Ben vandaag even langs de C1000 geweest voor de euro aanbiedingen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:00

ik was 8 weken in/op Madagascar ;)
Ik heb veel "westerse" gewoontes aan de kant geschoven. Maar het eten? daar waagde ik me niet aan.
In het geval dat wij rivier water moesten gebruiken voor bv koken, dan werd dit eerst gefilterd, dan met de steri-pen en vervolgend 10-20 minuten goed doorgekookt.
De mensen daar pakken gewoon rivier water (waarvan je niet wil weten wat de mensen in hoger gelegen dorpen ermee hebben gedaan... Er werd in gewassen, werd als "badkamer" gebruikt etc), hup in de pan op het vuur (zo'n ouderwetse kookpan, niet bepaald schoon, veel vliegen etc) en dan zodra het ook maar een beetje warm was dan werd er koffie van gemaakt of rijst (ook niet bepaald goed schoongemaakt, incl zand/aarde) in gekookt.
Gewoon niet goed doorgekookt, dus voor ons als toeristen echt iets om behoorlijk ziek van te worden...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:44

Ik ga morgen weer op de correcte manier boodschappen doen, m'n vakantie is officieel afgelopen... Jammer maar helaas hihi! Wel beter voor de rekening :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:59

Heeft iemand ervaring met Lild brood?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:18

Uhm ja. droogt snel uit, maar als je bv een heel gezin hebt, is dat niet erg. Ook als je het invriest word het gewoon wat sneller taai/droog. Voor de grote eter dus prima :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:19

ingedebruijn schreef:
Heeft iemand ervaring met Lild brood?

Alleen het vezel wit vind ik goed de rest vind ik niet te pruimen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:52

Wij hebben bij de Lidl altijd dat brood van 1,49 en dan de mais. Ik ben niet zo'n brood-eter, maar mijn vriendje vindt dat brood erg lekker.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:06

Wij hebben ook altijd het brood van 1.49 , alle 3 de soorten ,
en vinden de vezelwit absoluut niet te pruimen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:26

Ik heb nu een heel bruin brood voor 69 ct.... :P zullen zien

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:45

Ik heb zojuist boodschappen gedaan, was 100euro kwijt!
kunnen wel tot en met volgende week zondag eten, dus bijna 1,5 week
ook nog blikjes kattenvoer voor meer dan 2 weken meegenomen, 2 rollen vuilniszak en vlees voor in de vriezer. Dus als het goed is zijn we de komende weken niet zoveel kwijt... we zullen zien :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:36

Das een hoop marly. Maar ja veel ingeslagen zo te horen.

Ik vandaag, peultjes van de jumbo, maak ik dat pakje open, Helft rot. Nou ik terug, had ergens gelezen dat je dan hele zak groente en fruit gratis zou krijgen. Wat bleek, regels aangepast, je moet er IN de winkel achter komen. Denk dat ik de volgende keer mijn peultjes ter plekke open scheur om te kijken :D
Nou ja wel nieuwe peultjes gekregen iig...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:01

Dat is balen Leonie! Vooral omdat je ook terug naar de winkel kunt!

Ik had een aardige kar vol inderdaad maar had niet verwacht zoveel kwijt te zijn. Als ik dan maar lang ervan kan doen is het prima :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:06

Mri schreef:
ik was 8 weken in/op Madagascar ;)
Ik heb veel "westerse" gewoontes aan de kant geschoven. Maar het eten? daar waagde ik me niet aan.
In het geval dat wij rivier water moesten gebruiken voor bv koken, dan werd dit eerst gefilterd, dan met de steri-pen en vervolgend 10-20 minuten goed doorgekookt.
De mensen daar pakken gewoon rivier water (waarvan je niet wil weten wat de mensen in hoger gelegen dorpen ermee hebben gedaan... Er werd in gewassen, werd als "badkamer" gebruikt etc), hup in de pan op het vuur (zo'n ouderwetse kookpan, niet bepaald schoon, veel vliegen etc) en dan zodra het ook maar een beetje warm was dan werd er koffie van gemaakt of rijst (ook niet bepaald goed schoongemaakt, incl zand/aarde) in gekookt.
Gewoon niet goed doorgekookt, dus voor ons als toeristen echt iets om behoorlijk ziek van te worden...

Hebben wij ook gedaan. Zwemmen, vissen, koken en wassen allemaal met hetzelfde water.......
Nergens last van gehad.
Al hadden we in de stad zelf flessenwater. In de Jungle was dat gewoon onmogelijk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:15

Tegenwoordig pak ik altijd een zelfscanner. Weet dan precies wat ik kwijt ben bij de kassa :-)
Dat is echt een uitkomst.

Veel producten die ik haal kan ik goedkoper bij de AH halen als bij de Aldi.
Nu ook weer veel producten welke wij gebruiken in de Hamsterweken bij de AH.
Ga zo eerst m'n dierpvries opruimen, kan er weer heel wat brood in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:26

Zelfscanner, hoop ik ook op in onze nieuwe ah

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:49

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:46

Leuk, het topic leeft weer!
Vannacht teruggekomen van vakantie en vandaag de meeste boodschappen gedaan, morgen nog de rest en verwacht dan bij elkaar 100 euro te hebben uitgegeven :o
Vanaf zaterdag weer volgend weekmenu en naar de Aldi!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:31

Even een vraagje aan mensen bij mij uit de omgeving. Ik heb gehoord dat je op vrijdag bij Friki zéér goedkoop allerlei kipproducten kan kopen. En ik heb gehoord over ene gosschalk in Epe die erg voordelig zou zijn voor andere soorten vlees. Weet iemand hier meer van, over een van beide? Is het de moeite waard, openingstijden, minimale afname etc. ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:37

Ik kom hier ook even binnen vallen. Vriendlief verwachten binnenkort een huis te krijgen en zijn dan ook nu al aan het nadenken over de boodschappen. Ik heb een makro pas en heb dan ookal shampoos en douchegels in 2 liter flesen gekocht. Daarbij ook thee 6x20 stuks. Ik moet wel opletten dat het dingen zijn die lang houdbaar zijn.

We zijn ook van plan dat als mensen vragen of we nog iets nodig hebben als we een huis krijgen we simpelweg boodschappen vragen, maar dan wel specifieke dingen zoals:
grote zak met rijst van de toko (doe je met twee personen bijna een jaar mee)
honing pakjes
keukenrollen
kruidenpotten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:45

bij de makro ben je lang niet altijd goedkoper uit. Heb er 6 jaar lang gewerkt, en nam zelf altijd de prijspakker artikelen mee.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:47

Best een leuk idee moonsparkle, want dat zijn ook leuke en kleine kado's om te geven voor mensen. In de tijd dat ik en al mijn vriendinnen op kamers gingen gaven we elkaar ook altijd, thee (met allerlei lekkers) en hele pasta maak pakketten bij de 'studentenkamerwarming'.
Ik ga de komende weken weer flink hamsteeeeren. Na de vakantieperiode zijn er altijd veel 2+2 gratis acties. Smeer deze week ook dagcreme vanuit monstertjes op mijn gezicht. Er moet de komende week wel een nivea actie zijn bij de kruidvat op etos en die wil ik.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:53

Oh wat hou ik toch van de hamsterweken, vandaag alweer 6 euro bespaard.
Als het geld binnen is nog even wasmiddel halen en nog wat andere dingetjes, ben nu al benieuwd wat ze volgende week hebben.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:54

Hmm ik kom nooit bij de ah maar toch eens op die site kijken of het de moeite is :D