Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:57

Foto van gordijnen volgt :)

We krijgen alleen vloerverwarming beneden, dus geen radiotoren en de aannemer zei dat hij met frezen de bochtjes niet klein genoeg krijgt ofzo. Dus daarom gaan ze de dekvloer eruit hakken.

Edit: foto van boekje
Afbeelding

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:43

Mag ik ook binnenvallen? :o

Wij zijn bezig met een huis en gaan deze week het voorlopig koopcontract tekenen. Nu zijn we hier de hele tijd al aan het brainstormen wat we in godsnaam met huis en tuin moeten doen. Het huis, vooral de benedenverdieping, moet toch wel het een en ander O:) aan gedaan worden. De inrichting is namelijk geloof ik nog van 1986 en niet onze smaak. Nu hebben we wel een beetje een idee maar ik zie hier altijd zulke leuke dingen voorbij komen dat ik trouw mee wil gaan lezen! De tuin is 484m2 en moet ook tzt flink onder handen genomen worden. Maar het huis heeft de prioriteit.

Het huis: overal kunststof kozijnen, helaas wel ouderwets bruin met houtnerf. Maar goed onderhoudsvrij is toch ook wel heerlijk dus die laten we zo. Garagedeur gaan we wel een fris kleurtje geven. Voortuin is een jungle (achtertuin overigens ook) dus daar gaat een hoop uit, ook de vijver.
Afbeelding

Woonkamer, nou denk dat jullie wel snappen dat ik tips nodig heb :+. Over de plavuizen gaan we laminaat leggen, er zit geen vloerverwarming onder dus dat moet geen probleem zijn. Een stuk van de stenen (boekenkast en waar de tv op staat) gaan we uitbreken. De openhaard moeten we nog even kijken of we dat gewoon gaan schilderen of laten stucen, wellicht nieuwe tegeltjes.En de deur, die gaat eruit!
Afbeelding

Woonkamer:
http://img338.imageshack.us/img338/9421/woonkamer.jpg

Keuken, die gaat eruit en komt een andere in. Wel een 2e hands van marktplaats. Heb al een mooie gezien.
http://img850.imageshack.us/img850/8914/keukenj.jpg

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:10

@TeeGee: Wat een aparte gordijnen. Ik vind ze leuk, maar zou ze zelf niet snel kiezen omdat ik bang ben er snel op uitgekeken te zijn.
@Kaygee: Best een leuk huis volgens mij, zeker als je het straks lekker gemoderniseerd hebt.

Wij zijn afgelopen zaterdag weer bij ons huisje gaan kijken. Tuin staat volop in bloei, en ik ben zo verliefd op de Chinese Hazelaar die achterin de tuin staat. Boompje is inmiddels 33 jaar oud en is echt een eye-catcher <3
We hebben redelijk wat spullen van de verkopers overgenomen zoals o.a. een grote originele chinese linnenkast van 3 meter breed (verven en beetje moderniseren), een afschuwelijk karpet van 3 bij 4 meter (bij wat nacontrole pleek het op een echte pers te gaan), kapstok, nieuwe koelkast in de schuur, een stalen/hardhouten tuinset zgan, een werkelijk waar prachtig dressior wat zij als opbergmeubel gebruikte in de schuur... Prachtige kwaliteit hout, dus die gaan we in ere restaureren en een plekje geven in de woonkamer, alle tuinspulletjes, enkele lampen, rolgordijnen zgan, en de louvre deuren in de slaapkamers waar manlief zo verliefd op was. Het lieve is, ze hoefde er niet eens wat voor te hebben... <3 We gaan dus maar eens brainstormen over een mooi cadeau als bedankje.

Daarna zijn we opnieuw gaan kijken voor een vloer, en ons oog viel ineens op Novilon. Uiteraard vielen wij direct weer op het allerduurste type.... Wat ik me nu afvraag ben ik nu echt de enige kritische muts die zo moeilijk doet over het kiezen van een vloer?
Bij ons word er flink geleefd op de vloer, met een hond en kleine kinderen... En ik durf haast geen keuze te maken, bang dat we volgend jaar met een vloer vol krassen en putten zitten. Met welke (laminaat) merken hebben jullie goede ervaringen?? :+

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:15

Laminaat zou ik zeker niet doen :n
Ik heb de duurste versie van quickstep liggen die ook geschikt zou moeten wezen voor gezinnen en ondanks dat ik alleen ben, geen huisdieren heb en nooit wat laat vallen of verschuif, zit hij na 4 jaar al onder de krassen en heb ik meerdere butsen :+

Kaygee, Leuk huis! Van binnen moet er idd nog wat werk worden verricht :D
PD, Wat lief <3 Misschien een bongo bon of een bon voor een leuk tuincentrum of woonwinkel?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:27

@Mootje: Wij hebben nu Quickstep perspective liggen, en zijn daar erg tevreden over. Maar ons budget is niet toereikend genoeg om het hele huis ermee te leggen, en dus zijn we gaan zoeken naar alternatieven. Inmiddels 6 weken later heb ik nog steeds geen keuze gemaakt :( Het novilon klonk ideaal, maar is ook aan de prijs (128,00 m1) dus dat leggen we in dat geval alleen op de benedenverdieping.

Pvc vond ik ook mooi spul, maar zelfde verhaal... vér boven ons budget. Maar wel ideaal!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:28

Tja blijft lastig.......
Ons laminaat ligt er pas in, maar heeft na 2x wat laten vallen (goed, wel van flinke hoogte, maar toch) al 2 butsen.

Ons vorige laminaat was gewoon Gamma-laminaat (beetje middenklasse van de Gamma) en die heeft 5 jaar gelegen en nergens krassen of wat dan ook :n (2 volwassenen en 2 katten). Ik durf er dus niks meer over te zeggen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:29

Wij hebben vinyl beneden, speciaal voor de hond. Is minder glad en je hoort haar minder lopen := Kans op krassen enzovoorts wel aanwezig, maar door de print die wij hebben niet, daar zie je niks op. Wij hebben wel een goedkope, omdat de duurdere geen mooie prints hadden imo. Misschien eens kijken bij Carpetright/Roobol?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:33

Ik wil in een volgend huis of PVC of plavuizen, iets anders komt er niet meer in :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:42

Plavuizen zijn hier ook al geopperd, maar we willen beiden eigenlijk zo graag een houtlook. Goed, die bestaan immers ook 'plavuizen met houtlook' maar tnt alle zo'n 45,00 m2 excl leggen. Met een beganegrond van 60m2 tikt dat wel erg snel aan.... Vinyl is dat mogelijk nog het beste alternatief, novilon dus, maar de dealer vertelde mij dat dit los gelegt wordt en niet verlijmt... Ik ben toch bang dat het dan gaat schuiven of bobbelen?

Ik ben vorige week het Sencys laminaat van de formido en ons quickstep laminaat te lijf gegaan met een priem, hamer en kapotte naaldhakken. De sencys was toch echt sterker :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:43

Hier is het ook losgelegd en bobbelt nog niks :D De onderkant is echt stroef en als je het laat leggen, kan het geen kant op, zo strak wordt het gelegd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:44

Nou 45,- is nog goedkoop := ik wilde dat heel graag, maar een beetje mooie houtlook gaat richtin 100,- m2

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:46

Als de ondervloer goed geëgaliseerd is en je geen optrekkend vocht heb, zie ik niet in waarom het zou gaan bobbelen.
Ik zie het al voor me :=

De standaardprijs van mijn laminaat was in de winkel 88 epm2 _O- Dat heb ik er uiteraard niet voor betaald!
Mooie houtnerftegels kosten hier zo'n 120 tot 130 euro per m2 zonder leggen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:48

Ja precies Mootje. Is reteduur.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:59

Ik heb dan ook de nare eigenschap op voorhand al low-budget te shoppen, just in case.... :+ In principe staat er zo'n 4.000 euro gereserveerd voor de vloer. Maargoed mezelf kennende wil ik na 5 á 7 jaar weer iets anders, en is het gewoon weggegooid geld om er iets mega-duurs in te gooien. Ik streef er dan ook naar om onder de 2.750 te blijven.... :') Via, via weet ik vaak wel aan leuke deals te komen, maar mbt novilon heb ik nog niets goedkoops kunnen vinden. En met andere merken heb ik nog geen ervaringen gehoord...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:08

Novilon is van forbo toch? Ik denk ook niet dat je dat voor een leuk prijsje kunt vinden!
Haha, ik moet er niet aan denken om volgend jaar alles anders te nemen, al is het alleen al van alle troep die je ervan krijgt! Ik zie mijzelf wel over een jaar of 3 verhuizen, maar waarheen weet ik eerlijk gezegd niet :')

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:08

Pinda, en pvc dan? Ik wou eerst perse hout maar het wordt toch pvc.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:20

@mootje: Novilon is Forbo ja... Small chance dat ik dat ergens (veel) goedkoper kan krijgen, beste prijs die ik tnt heb ontvangen is 114,00 m1 (wel een heel 10'tje aan korting). Heeft iemand ervaring met die lasnaden? No idea wat ik me daar bij voor moet stellen.

@TeeGee: Hmmm PVC zijn we zelf heel enthousiast over, maar de prijs is net iets te hoog gegrepen. Tenzij we bereid zijn op de bovenetages een cheap flut vloertje erin te gooien. Goedkoopste PVC incl egaliseren, leggen, verlijmen dat ik tot nu toe heb kunnen vinden was rond de 35,00 euro. Daarvan spraken de designs weer niet aan.

Ben geen zeikerd hoor -O- -O-

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:22

Dat is wel heel goedkoop, dat zijn dan ook geen topkwaliteit zijn. Meeste pvc zit je ex leggen en egaliseren al rond de 40 euro.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:22

Pinda_Dipje schreef:
Ben geen zeikerd hoor -O- -O-

Daar zijn de meningen over verdeeld!

;) :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:25

PD, Met behulp van warmte 'lassen' ze de verschillende lengtes aan elkaar. Vroeger werd dat niet heel mooi, maar de techniek zal al wel flink verbeterd zijn!
Linkje: http://www.marmoleumhandel.nl/lassen.php

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:41

Wat ben ik blij dat wij niet zo moeilijk hoeven te doen over de vloer (en dat we ook geen dure smaak hebben :P) Wij hebben nu een houten vloer liggen (welliswaar zacht grenen en geen hardhout) maar dat nooooit meer in mijn woonkamer. We nemen het wel mee naar het nieuwe huis voor de slaapkamers boven. Maar dan moet ik het eerst goed schuren en ik denk dat ik het dan ga whitewashen.

Plavuizen vind ik zelf absoluut niet mooi, maar als het dan toch plavuizen zouden zijn dan zou ik ook voor de houtlook gaan..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:44

Zo, jullie zijn hard gegaan :D PD, toch zou ik nog eens goed na denken wat je op de vloer gaat doen!! Als je van jezelf weet dat je best kritisch bent (wat heel goed is hoor!), zou ik persoonlijk niet terug gaan naar laminaat. PVC is zeker wel duurder, maar daar heb je over een paar jaar nog geen spijt van! Is er niet iets anders waarop je nu kunt besparen (bijvoorbeeld een goedkopere tafel kun je makkelijker over een paar jaar vervangen dan je vloer!)
Vanmorgen zei iemand iets tegen ons, wat ik wel een hele goeie vond. 'Geld ben je over een jaar weer vergeten, spijt nooit!' ;)
(wij hebben in het begin heel erg zitten twijfelen of we wel of niet de uitbouw zouden laten doen. Vooral voor het geld. Ben nu nog steeds érg blij dat we het wel hebben gedaan)

Kaygee, wat een mooi huis!! Ziet er ruim uit!

teegee, die gordijnen vind ik super!! (wij zijn nog steeds zoekende voor bij ons in de keuken }> )
Zijn ze nog een beetje te reinigen indien nodig?

Vloerverwarming als hoofdverwarming heeft een hart op hart van ongeveer 10 cm. Dat red je inderdaad niet altijd met frezen.
Wij hebben het straks ook als hoofdverwarming. Als je een groot raamoppervlakte hebt, is het aan te raden om daar de slangen (even simpel gezegd) voor langs te laten lopen (dus niet de bochten onder het raam) Dit i.v.m. meeste kou inval.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:52

Wij hebben 1 slang voor de openslaande deuren, maar verder wel de bogen daar. Is ook wel logisch, is de lengte van de kamer. In het zitgedeelte lopen geloof ik 3 banen voor het raam langs ivm groepen oid.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:53

Dankje Kentaro, we hebben het ook vooral om de ruimte buiten gedaan. Heerlijk zo'n grote tuin en m'n kleine meid kan daar strakjes heerlijk haar energie kwijt!

Zijtuin:
Afbeelding

Achtertuin:
Afbeelding

De borders zijn heel breed, als we straks wat struiken en bomen weggehaald hebben zullen we denk nog meer versteld staan van de ruimte. En ik hoop zo dat we een kapvergunning krijgen voor die grote lelijke boom midden in de tuin..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:54

Welke boom? Die rode of die lange dunne op de 1e foto?