Dus ik begrijp heel goed dat Ebooks niet veel goedkoper zijn als boeken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
krijg vaak het idee dat mensen denken dat boeken zoveel kosten ivm de drukkosten en dat Ebooks daarom héél veel goedkoper zouden moeten zijn.Keet schreef:Bij de uitgeverij waar ik bij betrokken ben liggen de grootste kosten bij het verzamelen van bronmateriaal en het bezoeken van archieven e.d. Bij anderen zal het weer bij opslag/transport liggen.
.
Maar ik ben groot voorstander van meer bijdragen aan de schrijvers, minder aan vage anonieme en soms buitengewoon grote drukkerijen, en niet te vergeten: meer (goede) boeken voor Shadow!
, Shadow, een paar uitzonderingen daargelaten lees ik niet veel Literatuur
meer. Hoewel er in het thriller- en detectivegebeuren ook een wereld van kwaliteitsverschil zit. Ik moet het in elk geval vlot kunnen lezen (relatief vlot dan, met afasie lees je nu eenmaal niet echt snel meer) en het moet niet al te erg zijn als ik de draad weer eens kwijt raak
.
. Gwen schreef:Nou ja, laat ik het positief bekijken, ik draag in elk geval bij aan de economie met mijn legale aankopen.
Gwen schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat 'goede' boeken bij jou andere zijn dan bij mij, Shadow, een paar uitzonderingen daargelaten lees ik niet veel Literatuur
meer.
Vooral de Nederlandse, dat komt nooit meer goed. Mag graag jeugdliteratuur (die wel
, zie lijst in profiel ), detectives en thrillers, fantasy en verhalen over andere tijden / landen lezen. Maatschappijkritisch a la Joris Luyendijk komt er wel tussendoor, en het balkon is uitermate geschikt voor Sylvia Witteman! Maar over het algemeen niet echt zwaar hoor.Citaat:Ik pleit voor goed-door-Gwen-te-lezen boeken.
, kennelijk is het te inspannend voor m'n afatische brein. Maar dat geldt ook voor bepaalde (al dan niet van oorsprong) Nederlandse boeken, zoals veel meer literaire werken. Kan zijn omdat de zinsbouw wat ingewikkelder is, niet standaard zeg maar, dan moet ik echt elk woord apart lezen en dan nog eens om het geheel te overzien. Kan ook zijn omdat de inhoud wat pittiger is en ik dus én moet lezen wat er staat, én moet nadenken over er bedoeld zou kunnen worden. Wat dat betreft ben ik erger dan een vent geworden
, een ding tegelijk en zelfs dat niet
.
. Ik lees het liefst series waarbij je de hoofdpersonen steeds beter leert kennen en het niet alleen om De Moord draait. En sommige fantasy inderdaad, hoewel daar vaak teveel aparte personages tegelijk geïntroduceerd worden
.
.
, pre-CVA dan wel. Half gelezen, daarna heb ik het voor gezien gehouden
. Werkelijk, niet doorheen te komen, zo ongelooflijk traag. Het schijnt dat ik afstam van het soort Zwarte Kousen dat in het boek beschreven wordt via mijn opa een moeders kant, een Haags strenggereformeerde familie, en dat het verhaal aardig conform realiteit is
. Maar ook mijn moeders moeder kwam uit een strenggelovige Haagse familie, hoewel 3 van de 6 kinderen een andere weg insloegen, waarvan mijn oma er eentje was. Ik heb wel wat contact met een paar achternichten, waarvan er eentje meestal de psalm van de dag plaatst. Word ik toch nog een beetje bijgeschoold
.
? Maar dan weet ik meteen waarom ik die niet ken
.