Bier helpt wel in een slakkenval waar ze niet uit kunnen, maar je krijgt wel de slakken van de hele buurt op bezoek want ze lusten echt graag bier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurabram schreef:Ja al het blad bruin, dood en afgevallen. Als je op de takjes krabt en eronder is het nog groen dan doet hij het gewoon nog, dan is alleen het blad bevroren geweest. Er kwamen bij die van ons al hele kleine knopjes voor nieuwe blaadjes aan.
Tuinman heeft de takjes op 10 a 15cm teruggesnoeid en de grond bemest en dan gaat hij weer opnieuw uitlopen volgens hem. Hij loopt wel uit op de oude takken en als die kaal zijn is het dus geen gezicht als daar nieuwe uitlopers op komen vandaar dat terugsnoeien beter is.
Morganlefay schreef:Mijn clematis Snowbells heeft toch de (barre)winter overleefd. Dacht eerst dat ie echt helemaal naar de vaantjes was.Tot mijn grote verbazing zie ik sinds gisteren groene punten. en nu maar duimen dat de slakken er vanaf blijven. Ja ik heb slakkenkorrels gestrooid... oeps.
Urielle schreef:Oke, wij hebben niet eens een mestplaat, we hebben het gewoon ergens op het erf gedumptEn alles wat weg is, is mooi. We kunnen het bij een tuinder brengen maar dan moet het droog weer zijn, want we moeten daar over gras en de Volvo blijft hangen als het nat is en de tuinder wil het gras heel houden
Dus zodra het droog is gooien we de trailer vol mest en rijden we het weg. Ze eten hier ook stro hoor, maar ik heb geen last van te dikke paarden, integendeel, dus van mij mogen ze lekker doen.
![]()
Zelfs de loonwerkers kwamen geen mest halen, alleen drijfmest maar dat gaat met paarden een beetje lastig hahaha.