[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:42

Ik meld me hier ook opnieuw. Heb wel bijgelezen, maar had tijdens m'n onderhandelingen niet zoveel te melden. Wel hele gave appartementen en huisjes voorbij zien komen, stond er eigenlijk nog van te kijken wat je in Almere betaald, valt me reuze mee..

Ik had een poosje geleden een huisje laten zien in Middelburg, maar dit is na de bouwtechnische keuring waar een erg hoog bedrag uit kwam niet door gegaan. Sinds vorige week vrijdag ben ik na bijna 3 weken onderhandelen eigenaar van een erg leuke gezinswoning. Ik krijg 16 augustus de sleutel al, dus moet nu snel alles regelen. Ben straks eerst een afspraak bij de bank eens kijken wat zij mij kunnen bieden :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:44

Groot gelijk Noukie, dat je dat risico te groot vindt :n
De dingen die je noemt zijn niet zomaar iets, gewoon teveel risico's inderdaad!

Gefeliciteerd Minka met de aankoop van de woning! En dat is al snel, 16 augustus, leuk :):)

Ik heb net de makelaar gebeld en ons eerste bod uitgebracht. Met snel kloppend hart en helemaal de kriebels in m'n buik hihi, vind het enorm spannend :D Overigens speelde hij meteen open kaart en gaf aan dat het appartement eerder verkocht is geweest voor 2000 onder de vp (toen kreeg de koper de financiering niet rond) en dat de verkoper dus zeker niet akkoord zal gaan met wat wij nu bieden (12.000 onder v.p.), onder andere omdat ze met de huidige vp al met verlies verkopen. Ik heb hierop ook meteen open kaart gespeeld en onze max aangegeven en dit gaat hij doorgeven en hij belt morgen terug. Ik vind het superspannend, maar heb ergens gewoon het vertrouwen dat het goed moeten komen <3

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:50

Ik moet de makelaar nog steeds belllen om te vertellen of ik er vanaf zie of een bod ga doen.
Het is mn eerste huis dus ik vind het erg spannend en weet nu niet meer zo goed wat ik wil.. := :=

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:07

Mae,
Dat heb je snel gedaan zo haha, dus eigenlijk valt er niks te onderhandelen dan. ;)
Ach voor die mensen zal het toendertijd ook wel een enorme teleurstelling zijn geweest dat de uiteindelijke koop net niet door ging, dus die paar duizend euro die je er misschien nog onder zit lijkt me sterk dat ze daar moeilijk over gaan doen. Bedoel, iedere maand dat het langer te koop staat kost hun ook geld.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:10

Spannend Mae!

Ik ben gisteren voor het eerst naar een hypotheekadviseur geweest; dat viel helemaal niet tegen! Zonder de hulp van mijn ouders kom ik nergens hier in de buurt, dat wist ik al. Met hun 'handtekening' kan ik wel een leuke hypotheek krijgen, dus ik kan rustig aan eens gaan kijken :D.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:16

Oooow bizar, we hebben het zojuist gewoon gekocht :):)

Echt ongelofelijk hoe snel het gegaan is, de makelaar belde binnen 10 minuten terug dat hij de koper gesproken had en dat deze de woning voor 134.000 wilde verkopen. Wij hadden als max 133.000, dus ik voor de vorm mijn vriend nog even gebeld, maar die zij direct: doen! Zij willen het graag kwijt, wij willen er graag in en dan moet je dat stapje naar elkaar toe ook willen maken :j

Per 1 oktober kunnen we erin, ik word straks door kantoor gebeld en de voorlopige koopakte sturen ze zo direct per mail en dan gaan we van de week tekenen. Wel willen we nog even een bouwtechnische keuring doen, maar stiekem voel ik gewoon al dat dat goed zit en dat we een heel mooie koop gedaan hebben :+:

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:17

Gefeliciteerd Mae........... dat is wel heul snel gegaan :+

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:22

Gefeliciteerd, spannend hoor nu!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:13

Gefeliciteerd Mae!

Voor je het weet is het 1 oktober en er valt vast nog gewnoeg te regelen en uit te zoeken aan meubels.

Ik ben nu op zoek naar een houtwormbestrijder. Geen idee waar ik die nu weer opsnor...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:44

Gefeliciteerd Mae!!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:53

Mae, lees toevallig je berichtje in dit topic.. Wat leuk voor jullie, gefeliciteerd!!
Lijkt voorlopig allemaal op rolletjes te lopen bij jou.. genoeg opties voor een baan, nu je huisje..
Fijn zeg!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:16

Manjafiek schreef:
Meiden..wie van jullie heeft ervaring met de laatste bezichtiging? Voor de sleutel overdracht zeg maar.
Heet geloof ik inspectie bezichtiging. Anyway...ik heb mijn eigen aankoopmakelaar gebeld om een afspraak te maken en zit nu net te bedenken: had ik niet de verkopende makelaar moeten bellen of doet mijn aankoopmakelaar dat? Ik ben soms echt even de weg kwijt wie wat nu regelt. Net als de tweede bezichtiging...kan me even niet meer herinneren maar volgens mij had mijn aankoopmakelaar dat geregeld.

Als het goed is, hoef je als je een aankoopmakelaar hebt helemaal niets te regelen ;)
Tenminste, bij ons doet de aankoopmakelaar dat allemaal regelen! Je betaald ervoor!

Marjolein, lastig lastig :P Het is het leukste als iedereen het ziet als je verhuist bent, maar dat duurt nog heel lang :+ En anders heb je 2x een housewarming, voor en na, zit je misschien ook niet echt op te wachten :P

Goof, wat een onwijs leuk huisje heb je gekocht :+: Daar zou ik ook zo kunnen wonen :=

Miep, fijn dat je allemaal dingen hebt kunnen afronden die zijn blijven liggen!

Sonjavr, wij hebben de Hypotheker als tussenpersoon. We hebben daar al eens een financieringsbehoefte laten doen en tussen die man en ons klikte het heel fijn. Hij is uiteindelijk ook van dat bedrijf onze tussenpersoon geworden en we hebben er absoluut geen spijt van gehad! Via hun hebben we ook onze aankoopmakelaar (werken samen, zitten ook 'aan elkaar vast' qua panden) en ook daar zijn we dik tevreden mee!
Onze hypotheek hebben we bij de ABN-AMRO afgesloten, net als onze gezamelijke rekening en ik ben zelf sinds vorige week ook overgestapt. Ook de verzekeringen van het huis gaan via hun, prima service en voor ons qua voorwaarden en overstappen over een paar jaar het voordeligst en makkelijkst :)

Noukie, jammer dat er zoveel 'haken en ogen' aan het huis zitten. Jammer maar het klinkt als een heel wijs besluit!

Geen idee Manjafiek waar je dat spul kan krijgen :P Wij hebben er ook niet mee te maken aangezien we eigenlijk alles qua meubels nieuw hebben gekocht :o

Minka wat leuk dat je nu toch een geschikte woning hebt gevonden! Gefeliciteerd!

mariekie, als je twijfelt (en dat lees ik uit je bericht) dan heb je je beslissing van wel of niet bieden eigenlijk al genomen toch? ;)

Mae gefeliciteerd :):) Dat is fijn makkelijk gegaan zeg!!

Marjolein, een houtwormbestrijder?? Heb je last van houtworm??

Oeeehhh ons verlossende telefoontje is vandaag ontvangen! De bank is definitief akkoord gegaan met onze hypotheek!!! :D :D Dus we hebben nu echt officieel ons huisje!! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:27

Gefeliciteerd!!
Bij de ABN-AMRO, is dat dan toevallig via de MNF-bank?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:32

Wat is de MNF-bank? :=

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:44

Volgens mij is het nu afwachten op definitieve goedkeuring financiering voor ons.

De gevraagde stukken zijn allemaal verzorgd.
Het taxatie rapport is opgestuurd
Testament is geregeld
Geregistreerd Partnerschap is afgesproken.

Vergeten wij nog iets :?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:48

Patriciavt schreef:
Wat is de MNF-bank? :=

Van www.mnfbank.nl :
Citaat:
MNF Bank is een zelfstandige dochteronderneming van ABN AMRO Hypotheken Groep, onderdeel van ABN AMRO Bank.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:49

miep1979 schreef:
Volgens mij is het nu afwachten op definitieve goedkeuring financiering voor ons.

Testament is geregeld

Duimen! Ik kreeg toen nog gezeur met een creditcard waarop ik rood mocht staan en een bankrekening waarop ik rood mocht staan. Dikke stress om dat last minute allemaal nog te regelen...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:24

veerledec schreef:
miep1979 schreef:

Testament is geregeld

Duimen! Ik kreeg toen nog gezeur met een creditcard waarop ik rood mocht staan en een bankrekening waarop ik rood mocht staan. Dikke stress om dat last minute allemaal nog te regelen...

Dat geze1k hebben wij al gehad :(
2 registratie's van 1 krediet :( en een registratie van een rekening die reeds een half jaar geleden opgeheven is :(

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:32

Het is alweer even geleden, maar volgens mij was het bij mij toen alleen vanwege de NHG?

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:34

Wordt dat een probleem dan? ( rood staan op rekening? ) Ook als je elke maand salaris binnen krijgt?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:37

veerledec schreef:
Het is alweer even geleden, maar volgens mij was het bij mij toen alleen vanwege de NHG?

Wij doen iig wel met NHG dus zou best kunnen :j

snowbunny schreef:
Wordt dat een probleem dan? ( rood staan op rekening? ) Ook als je elke maand salaris binnen krijgt?

:j jazeker en zeg het maar op, lever het bewijs maar, anders krijg je het niet rond :7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:38

Ik hoop dat t allemaal op tijd geregeld kan worden! Nooit leuk, die stress allemaal.

Wij zitten nu met wat gezeur om t kappen van de bomen in onze wei.. Dennenbomen en zieke/dode bomen mogen weg, maar loofbomen moet waarschijnlijk een groot deel van blijven staan.. We wilden ze eigenlijk gewoon weg hebben, wei maken, met een paar grote bomen erin voor de schaduw.. En vandaag komt er een of andere vent, om te kijken of er geen zeldzame vogels in de bomen zitten! 200 meter verder ligt het bos, daar hebben die vogels toch ruimte zat?! 8)7
Dus mn pa gaat een half uurtje eerder dan die man, en gaat eventjes met een paar houten stokken en blikjes door t bosje heen rammelen in de hoop dat er niks meer zit van vogels als die man komt :')
Wat een gezeur allemaal zeg! Tis toch je eigen stuk grond.. en dan mag je nog geen boom kappen 8)7

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:43

8nnemiek schreef:
Ik hoop dat t allemaal op tijd geregeld kan worden! Nooit leuk, die stress allemaal.

Wij zitten nu met wat gezeur om t kappen van de bomen in onze wei.. Dennenbomen en zieke/dode bomen mogen weg, maar loofbomen moet waarschijnlijk een groot deel van blijven staan.. We wilden ze eigenlijk gewoon weg hebben, wei maken, met een paar grote bomen erin voor de schaduw.. En vandaag komt er een of andere vent, om te kijken of er geen zeldzame vogels in de bomen zitten! 200 meter verder ligt het bos, daar hebben die vogels toch ruimte zat?! 8)7
Dus mn pa gaat een half uurtje eerder dan die man, en gaat eventjes met een paar houten stokken en blikjes door t bosje heen rammelen in de hoop dat er niks meer zit van vogels als die man komt :')
Wat een gezeur allemaal zeg! Tis toch je eigen stuk grond.. en dan mag je nog geen boom kappen 8)7

Stoutte papa :+
Zorgen dat de bomen ziek raken...... spuitje met vergif ofzo is zo geregeld ;)
Maar het is wel een geze1k allemaal :(

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:45

snowbunny schreef:

Sterker nog, je mag niet rood kunnen staan. Ongeacht of je dat nu wel of niet staat op dat moment.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:48

miep1979 schreef:
Stoutte papa :+
Zorgen dat de bomen ziek raken...... spuitje met vergif ofzo is zo geregeld ;)
Maar het is wel een geze1k allemaal :(

Ja, dachten wij ook al aan
Gaatje in de grond, flesje rondup erin, en klaar :+

"Goh meneer, wat vreemd dat alle bomen ineens ziek worden" :')
Haha, maar er zijn gelukkig ook al een heleboel bomen ziek en er staan zelfs een paar dode bomen tussen die op kiepen staan, dus dat valt hopelijk niet te veel op :P

Maarja, eerst maar het dennenbosje laten kappen, dan kan ik in ieder geval de bak en stal gaan maken en kan mn paard om :D