Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Zonde ja, een auto als statussymbool. Wij noemen dat altijd de kleine-piemel-auto'sMaar slim als je het zo kan regelen dat jij de zuinige auto kan overnemen en toch een trekauto achter de hand hebt!
secricible schreef:Zover ik weet mag je het bij meesman index beleggen altijd eraf halen. Ze geven alleen aan dat het alleen zin heeft als je het minimaal 10 jaar laat staan. Indexbeleggen doe je voor de lange termijn.
Dus als ze nu al de intentie heeft om het binnen 10 jaar te gebruiken zou ik het niet doen. Als het meer om het idee gaat dan is het een optie.
J30d schreef:secricible schreef:Zover ik weet mag je het bij meesman index beleggen altijd eraf halen. Ze geven alleen aan dat het alleen zin heeft als je het minimaal 10 jaar laat staan. Indexbeleggen doe je voor de lange termijn.
Dus als ze nu al de intentie heeft om het binnen 10 jaar te gebruiken zou ik het niet doen. Als het meer om het idee gaat dan is het een optie.
Ja ze vind het niet erg om voor de langer termijn te beleggen en wilt ook maandelijks dan nog extra inleggen maar het is meer “in het geval dat”… ze er wel bijkan. Maar als dat zou kunnen is het geen probleem
snuffie123 schreef:Vraagje, voor hoeveel doen jullie booschappen per maand en voor hoeveel personen? Wij zijn met zijn tweeën. Ik heb pas even gekeken en het lijkt erop dat we tussen de 250 en 300 euro per maand uitgeven aan alle boodschappen (excl benzine). Dat ligt veel lager dan nibud aangeeft, maar wij doen hier niet presé heel erg ons best voor... misschien heb ik niet goed geteld, dus kk wil het komende tijd een beetje in de gaten houden. Vind het nu bijna een sport om er nog minder van te maken.
snuffie123 schreef:Vraagje, voor hoeveel doen jullie booschappen per maand en voor hoeveel personen? Wij zijn met zijn tweeën. Ik heb pas even gekeken en het lijkt erop dat we tussen de 250 en 300 euro per maand uitgeven aan alle boodschappen (excl benzine). Dat ligt veel lager dan nibud aangeeft, maar wij doen hier niet presé heel erg ons best voor... misschien heb ik niet goed geteld, dus kk wil het komende tijd een beetje in de gaten houden. Vind het nu bijna een sport om er nog minder van te maken.
snuffie123 schreef:Wat ik zelf erg fijn vind, is de prijs per kg die vaak wordt vermeld. Dan kan je prijzen pas echt goed vergelijken en zie je dat voordeelverpakkingen vaak helemaal niet zo voordelig zijn bijvoorbeeld.