Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:27

Gefeliciteerd Duplo!

Huis van mijn ouders is in principe ook verkocht, goed bod gekregen. Van een werknemer van het bedrijf met de vele expats, maar geen expat.
Overigens krijgen de expats hier de bonussen etc ook niet als ze een huis kopen, ze hebben wel belasting voordeel.
En ik werk in een team van 8, 6 expats en mijn man en ik. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:46

listiglistje schreef:
Pffff wat een gedoe bij jullie :(:)
Geeft idd stress....terwijl het een leuke periode moet zijn.

Ik heb het rechtstreeks met de rabobank geregeld altijd topservice!
1 online gesprek wat ik kon bieden, 2 weken om stukken aan te leveren, gesprek en binnen 2 dagen offerte op de mat, getekend en direct goedgekeurd.
Ze hadden ook fijn de rente vastgezet tussen het 1e gesprek en 2e gesprek.

Maar ik sta al vanaf augustus in de regelmodus... dela, crematie, administratie, notaris verklaring van Erfrecht, bank, huis verkopen, leeghalen en opslaan, notaris erfenis/belastingen, huis kopen en alles daaromheen, nu weer huis verkopen en alles daaromheen.
En een mega drukke baan, alles moet ernaast en regel ik in mijn uppie.
Ik ben blij als ik straks rust heb :')

Ja dat is helemaal een gedoe. Knap dat je dat in je eentje hebt weten te bolwerken. Emotioneel een klap. Maar man. Over de praktische zaken wordt nooit gepraat. En dat is ook de hel. Helemaal als je het in je eentje moet klaren.

Ben sinds 2020 vader en schoonvader verloren (respectievelijk 59 en 62 :\ ).
M'n stiefvader al wat langer geleden, op zijn 52e.. En de praktische nasleep qua regelzaken etc. blijft vrij onwerkelijk. Was overigens ook 1 van de laatste gesprekken met mijn schoonvader die ik had :7 "iedereen vraagt maar hoe het gaat enzo. En of je nog hulp nodig hebt. Maar als je vraagt hoe je een VOF opzegt na je dood en wie de belastingsaangifte doet. Ho maar. :') ".
En inderdaad......

Ben er na 2 jaar nog steeds druk mee. Gelukkig wel een chille baan en mensen met wie ik de taken kan verdelen... Anders zou ik het niet redden hoor...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:01

anca schreef:
Duplo schreef:
Ik heb hem *\o/* *\o/*

Nu de volgende rollercoaster in :D :Y)

Gefeliciteerd. Dit is het kleine appartement van vorige week? Waar je niet kon samen wonen als dat weer eens aan de orde zou komen. Of gekocht om onder druk ex uit tekomen? Lijkt mij ook lastig hoor. Of heb je gisteren ook nog ergens gekeken?

Maar voor nu heb je een eigen plek voorlopig dat is een fijne gedachte.

Ja klopt inderdaad, ik heb alles tegen elkaar gewogen en met deze houd ik ook meer financiële ruimte. Het is reëel bekeken een in een hele goede buurt en nette VVE. Mocht ik in de toekomst weer iemand vinden waar ik überhaupt mee wil samen wonen dan tackelen we dat wel weer. Misschien heeft diegene wel een mooi huis. :Y)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 20:04

Gefeliciteerd

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:17

listiglistje schreef:
De expats drijven de prijzen enorm op. ze krijgen ook megaveel voordelen :o

Ik hoorde dat als ze zich hier vestigen en een huis kopen ze een ton krijgen van de werkgever, 1800 euro maandelijks bovenop hun toch al ruime salaris en 30% belastingvoordeel hebben voor een periode van 5 jaar.

Tja ga daar maar eens tegenop bieden....weet niet of het ook allemaal echt waar is :+ maar volgens mij grotendeels wel.

Daar valt ook niet tegenop te bieden natuurlijk.
Duplo, gefeliciteerd!
Shiloh, dat is echt niet correct hoe dat gaat, kun je er geen rechtsbijstand ofzo opzetten?
LL ben benieuwd naar de uitkomsten.

Goedkoopste hier is een uitgebrand appartement van 225 m2 voor 150.000 euro maar dat ding is echt niet goed en zit voor heel veel geld werk in.
Daarna een huisje van 79 m2 in een slechte buurt voor 225.000 euro dus bij de randstad vergeleken heel goedkoop.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 00:44

Ik moest door eerdere opmerkingen aan een vriendin denken. Haar pa heeft hard gewerkt en een bedrijf uit de grond gestampt. Heeft haar nooit aan iets ontbroken. Ouders betaalden alles. Ze mocht de zorgtoeslag houden, kreeg ook gewoon leefgeld, geld om te reizen etc.

Ze doet alsof het niet moeilijk is. Maar ja. Zij had die jubelton. En de hypotheek loopt via haar pa. Voor de hypotheekrente stuurt ze haar pa een factuur vanuit haar zzp bedrijf. Kost haar netto niks, ze krijgt hypotheekrenteaftrek en haar pa houdt ook meer over.

Je zou haast denken dat die regels er zijn om het verschil tussen arm en rijk te vergroten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:45

Pfft... Hier nog meer complicaties. Als het goed is is het rond en komt de offerte, maar blijf het spannend vinden. Dus als jullie mee willen duimen....

Er is na het overlijden van mijn pa een fout gemaakt waardoor ik een gedeelte van een onverdeelde erfenis erbij heb gekregen op papier (oa een huis waar ik niets mee te maken heb). Er is al een aantal maanden een notaris mee om dat recht te zetten :+

Blijkt nu dat daar onder andere een hypotheek uit 1992 bijhoort die in 1998 is afgelost maar nooit is opgezegd B-) Of ik even wil aantonen dat ik daar geen maandelijkse lasten meer uit heb.
.1 in 1998 was ik 6 .
.2 de desbetreffende bank bestaat niet meer .
.3 ik woon er niet, heb er nooit gewoond en degene van wie het op papier was is al 25 jaar dood.

FA zei, nadat ik wat mailwisselingen van die notaris die daar mee bezig is, had gestuurd dat de bank een constructie kon bedenken waarbij die hypotheek opgezegd zou kunnen worden en dat ik dan vandaag nog een offerte zou ontvangen en feliciteerde me. Maar het voelt nog steeds niet helemaal lekker tot ik die offerte heb.

Ben echt een beetje emotioneel uitgeput hiervan, om ook maar even terug te komen op het stukje hoe de praktische zaken je ook echt kunnen slopen als nabestaande -O- ....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:07

:knuffel: bij ons ging alles simpel en snel, alleen een hoop geregel, administratie en energie.

Maar ik kan mij er wel wat bij voorstellen, kost ook bakken met geld zo lang een notaris erop.

Ik duim voor je!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:09

Hier nog geen bod :P

Mijn vriend zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken, komt echt nog wel.
Ze hebben immers tot maandag 12 uur.
Het is nu pas donderdag.

Geduld is niet mijn sterkste punt :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:10

Meeste zullen het vrij laat doen. Verwacht ook nog wel dat er misschien ook nog wel een paar gaan vissen maandag ochtend. Komt echt wel goed :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:11

En menino. Jemig wat een gedoe zeg! Ik duim nog even voor je mee! En inderdaad. Wat treurig en energie slovend zo’n nasleep!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:17

Ik had nu trouwens de statistieken van funda. Laatst vroeg iemand hierna in dit topic.

1e dag 2387 x bekeken 5% klikt door
2e dag 680 x bekeken 3% klikt door
3e dag 226 x bekeken 2% klikt door
4e dag 81 x bekeken 1% klikt door
5e dag 24 x bekeken 1% klikt door

Piek zit hem dus echt in de eerste 2 dagen op funda

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:43

Ahhh Menino wat een pech bij jullie zeg.. Y;(

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:00

Jeetje Menino wat een verschrikking zo! Hopelijk snel je offerte binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:45

Jaaaa, nou de offerte is binnen :D :D :D Dan zijn alle grootste hobbels toch echt overwonnen en ziet het er naar uit dat wij met anderhalve week de sleutel van onze nieuwe huis hebben *\o/* *\o/* *\o/*

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:00

Fijn zeg *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:01

Gefeliciteerd Menino!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:02

Gefeliciteerd! Dat zijn de goede berichten *\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:13

Proficiat :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:16

Oef eindelijk! Gefeliciteerd!

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:39

Eindelijk,gefeliciteerd!

Hier is mijn huis vandaag online gegaan op facebook en Move/Copaan en komt zaterdag op Funda. Volgende week 3 dagen bezichtigingen. Komt wel dichtbij zo :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:41

Wat goed!!! Gefeliciteerd menino!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 06:10

Gefeliciteerd menino, eindelijk rond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:55

Fijn, menino, dat het rond is! Gefeliciteerd!

Ik heb maandag de sleutel gekregen en ben druk aan het schilderen. Valt me erg tegen, ik had gedacht met 1 a 2 lagen te kunnen volstaan, maar het worden er 3 :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:01

Wat fijn!

Flooo: Ik heb ook 'een huis in een slechte buurt' aka: de reputatie van 15-20 jaar geleden hangt nog steeds boven de wijk. Ik woon op een heel rustig stukje, nooit gedoe en raad eens.. In de wijk zelf is het ook rustig. Zitten heus wat rotte appels tussen of lui die het oude beeld nog hoog houden (oude huurderswijk, langzaam over op koop, huurders zitten nog wel eens in de voortuin in de zon). nu zit ik zelf echt aan de rand van het wijkje en kijk vanuit mijn huis het betere wijkje in, maar een 'slechte wijk' dmv 'de naam'.. Eerst een aantal keer zo'n wijk in op verschillende tijdstippen :)

Deze 'slechte wijk' lijkt heel erg te veranderen juist door die lage prijs. Jongeren trekken het wijkje in want betaalbaar. De gemiddelde leeftijd is hier 40.