Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:52

Maar heb je geen tuin dan? Lijkt op de foto wel zo NL.

Als je fietsen niet te kostbaar zijn en/of je tuin afgesloten kan worden, kan een mini carport ook nog een idee zijn voor fietsen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:54

Dat is ook een optie, haha ik heb elektrische fiets maar dat ze niet helemaal verroesten zou fijn zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:58

Check dan wel goed je verzekering mbt diefstal... Weet niet hoe nieuw je fiets is... Maar ik snap dat je die graag opgesloten laat... Ik heb nog een ouderwetse Harley Trapson, dus mij boeit het vrij weinig :')

Ik denk dat je m.b.t. de inrichting van het huis je het beste eerst kan richten op de praktische kant van het huishouden als het gaat om een wasmachine etc.

Die fietsen vind je later wel een plek voor. Als je ze eerst binnen zet kunnen ze altijd nog naar een andere plek.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:07

Haha zo nieuw is hij niet meer :D maar vriend heeft ook nieuw mountenbike.

Maar ik ga er ook niet direct wonen stond niet op de planning. Te ver van m’n pony’s en van mijn werk. Maar denk graag wel mee.

En inderdaad eerst de praktische dingen. We beginnen met de badkamer en dan moeten we wel weten hoe we alles gaan indelen en wat kan.

Denken jullie als de muur stopt voor het raam dat het nog zo donker is? Dan maakt het toch weinig uit

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:20

Tis geen geweldige tekening, maar zo is onze 2x2 badkamer ingericht.

Afbeelding

Links de deur, rechts de wc. Tegen de linkermuur een lange wastafel met 2 waskommen. Daarachter de radiator. Rechts loop je de inloopdouche in. De muren van de inloopdouche lopen tot 20cm onder het plafond om het open en licht te houden.
Tegenover de deur zit over de gehele breedte een hoog smal raam.

Klein, maar voor ons perfect ingedeeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:27

Op zich is de indeling niet verkeerd al zou de deur iets naar rechts handiger zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:45

Hij draait de andere kant op bedenk ik me net. Zit wel in de hoek, maar zit daar prima. Nu heb je overal prima ruimte.

Het is niet helemaal in verhouding, voor de wastafel is namelijk nog voldoende ruimte en de deur is wel erg klein. Zal eens kijken of ik er foto's van kan maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:39

De technische tekening is binnen en zojuist naar de aannemer gegaan!!! Spannend!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:25

Hi, deze stille meelezer kan jullie hulp gebruiken!
Ik heb in mijn toekomstige woonkamer gekozen voor meer ruimte en een geintegreerde werkhoek. Omdat ik ook kastenruimte nodig heb en een plek voor m’n crosstrainer wil ik een ruimte maken die max 2m bij 3m wordt. Zie tekening. Op die buitenwand van die inpandige kamer komt mijn tv. Hebben jullie tips hoe ik die ruimte kan indelen? Zou ook helemaal dicht kunnen met een deur vanuit de technische ruimte ernaast bedenk ik me nu…
Ik draai in cirkels en denk mss kunnen jullie er een frisse blik op werpen? Gaat op de plattegrond dus om de ruimte die ik heb omcirkeld. Alvast dank!
Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:50

Wat ik had bedacht;
-tussenwand 2/3 hoog maken en alleen dus een kastenrij plaatsen die te benaderen is vanuit de werkhoek.
-tussenwand tot aan plafond en een deur maken aan de korte balkonzijde tegen de muur aan met de buren.
-tussenwand tot aan plafond en een verborgen deur maken aan de korte balkonzijde in de vorm van een boekenkast.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:00

Wil je hem echt 'daglichtdicht' hebben ?? Dat lijk mij niet prettig werken :)
Kun je de plattegrond plaatsen zonder de cirkels en ingetekend dan kan ik daar wat makkelijker iets mee :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:09

Omdat de ruimte alleen is bedoeld voor kasten en m’n crossttrainer (klein tv- tje aan de wand) vind ik dat niet zo’n punt. Gelukkig zijn er wel goede daglichtlampen tegenwoordig (met MiLight of Hue). Al is daglicht natuurlijk wel fijn! Maar hoe…?
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:56

Hier 3 mogelijkheden, maar er zijn meerdere variaties op dit thema mogelijk :)

De linkse is een ronde hoek van glasstenen. De deur naar de gang is verplaatst om een esthetisch geheel te krijgen.
De middelste is de meest simpele door een glazen pui te maken van de ene wand evt met deur.
De rechter oplossing is een enkele dichte schuine wand eindigend naast de deur naar buiten (ik neem aan dat die van glas is :D )

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:26

Oh! Jij bent al creatief bezig geweest!
Die glazen wand is wel een bijzonder idee, alleen…glasstenen vind ik niet mooi, plus belangrijker; m’n tv moet aan de woonkamerkant van die wand. Die middelste is denk ik de meest praktische. Met zo’n deur van glas. Schuine wand hmm dat moet even bezinken…
Dankjewel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:17

Graag gedaan.. laat maar eens zien hoe het uiteindelijk geworden is :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:08

Zou je dat willen, met glas? Dan staat je hometrainer in het zicht vanuit je woonkamer, weet niet of je dat wilt?

Persoonlijk zou ik een mooie wand maken zodat het zoveel mogelijk is weggewerkt en het er niet uit ziet alsof er een kamertje extra gemaakt is.
En dan zo klein mogelijk zodat je zoveel mogelijk woonruimte over houdt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:10

PSvanLot schreef:
Zou je dat willen, met glas? Dan staat je hometrainer in het zicht vanuit je woonkamer, weet niet of je dat wilt?

Persoonlijk zou ik een mooie wand maken zodat het zoveel mogelijk is weggewerkt en het er niet uit ziet alsof er een kamertje extra gemaakt is.
En dan zo klein mogelijk zodat je zoveel mogelijk woonruimte over houdt.

Lijkt mij ook.

Iemand een idee? De vloer ligt er nog heel mooi in en loopt ook goed weg in de douche, we dachten misschien kunnen we ook alleen de wandtegels vervangen.

De vloer tegels lijken beetje grijs wit marmer (meer wit) en klein beetje midden kleur grijs erin.

Waarmee zouden jullie dit combineren zonder dat het te kill word? Ik dacht of een luxere witte wand tegels, misschien een kleurtje ? Of toch iets vinden in beetje zelfde kleur grijs als de vloer?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:24

Een tegel met een crème kleur? Nieuwe tegels over de oude zetten kan prima zolang de oude tegels nog goed vast zitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:24

De tekeningen liggen bij de aannemer, jullie begrijpen wel, ik kan niet meer wachten haha.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:33

PSvanLot schreef:
Een tegel met een crème kleur? Nieuwe tegels over de oude zetten kan prima zolang de oude tegels nog goed vast zitten.

Crème is inderdaad ook mooi. :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:49

Kleurtje grijs op de wand en dan met warm gekleurde accessoires?

Ik dacht eerder ook aan een gewone muur waar dan de TV aan komt, en op de korte kant een boekenkast met daarachter een doorgang. De doorgang is dan óf gewoon open óf met een deur. En die deur is dan ofwel met glas vanwege daglicht, of gewoon dicht als daglicht niet nodig is vanwege de huidige mogelijkheden met kunstlicht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:55

paars schreef:
Kleurtje grijs op de wand en dan met warm gekleurde accessoires?

Ik dacht eerder ook aan een gewone muur waar dan de TV aan komt, en op de korte kant een boekenkast met daarachter een doorgang. De doorgang is dan óf gewoon open óf met een deur. En die deur is dan ofwel met glas vanwege daglicht, of gewoon dicht als daglicht niet nodig is vanwege de huidige mogelijkheden met kunstlicht.

Hoeveel accessoires kun je kwijt in een badkamer?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:57

Haha, bij neutrale kleurstelling is weinig al genoeg. Bijvoorbeeld je handdoeken en een plantje ergens? Hoe ziet je badkamer eruit?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:25

Handdoeken in een kleurtje, kaarsen, plantje, zo’n badplank.. hier staat genoeg in de badkamer :Y) hebben grijze tegels en een wand met witte visgraattegels, en accessoires in okergeel en hout.

Afbeelding

Afbeelding

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:42

Mloes schreef:
Handdoeken in een kleurtje, kaarsen, plantje, zo’n badplank.. hier staat genoeg in de badkamer :Y) hebben grijze tegels en een wand met witte visgraattegels, en accessoires in okergeel en hout.

[ [url=m/gUZj0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GfNsZI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige badkamer !! <3