Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Steentje schreef:Ik kom me ook melden.
Wij gaan komende vrijdag naar een huis kijken.
Vanaf de foto's ziet het er ontzettend leuk uit (en we hebben al een rondje om het huis en de buurt gemaakt), dus ik hoop dat het in het echt ook zo mooi is..
Ik vind het best spannend, wat er allemaal op je af komt en waar je aan moet denken.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met producten op de website van het kadaster (koopsominformatie, woningrapport)?
Fitzroy schreef:Ik ben momenteel ook met een huis bezig. In die zin dat ik het in principe heb gekocht op 1 ontbindende voorwaarde na. Maar die is wel zo belangrijk voor mij dat ik niet eerder teken dan dat ik dat zwart op wit heb Dus ik durf nog niet te juichen.
Vjestagirl schreef:Er stond in het eigen huis magazine van deze maand ook een heel stuk over het presenteren van je huis, super interessant om te lezen
Tiggs schreef:Maar Soest is best populair toch?
Plukje schreef:Tiggs schreef:Maar Soest is best populair toch?
Dat dacht ik ook, maar de eerste week is vreselijk tegengevallen. Ook onze makelaar weet niet wat hij meemaakt. Waarschijnlijk toch een slechte maand om de markt op te gaan. Ik dacht dat de markt zo gespannen was dat kopers zich niet zouden laten tegenhouden door de decembermaand, maar de reacties zijn echt bedroevend laag. Rationeel gezien weet ik wel dat het goed gaat komen, maar emotioneel gezien maak ik me echt wel zorgen. We hebben een veel duurder huis al gekocht en hebben toch echt de overwaarde van ons huidige huis nodig om dat te financieren.
Ik hoop dat ik over een paar maanden lach om mijn zorgen...
beatje schreef:Maar jou huis is toch ook best prijzig? Denk dat het gewoon is dat huizen dan minder snel gaan als een gewone rijwoning.
Plukje schreef:beatje schreef:Maar jou huis is toch ook best prijzig? Denk dat het gewoon is dat huizen dan minder snel gaan als een gewone rijwoning.
Dat ligt eraan wat je definitie van prijzig is . Het staat voor een bodemprijs te koop met de gedachte dat er overboden gaat worden. Een vergelijkbaar huis even verderop stond voor een ton meer te koop en daar is nog met 50k overheen geboden. Dat huis heeft een iets groter perceel met een garage. Dus, ik denk dat het wel meevalt. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet belachelijk veel geld is.
Overigens is nu al de 5e bezoeker voor ons open huis binnen, dus ik ben blij!