Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:11

Weet niet waar je woont?! Bij bijvoorbeeld de Warmteservice hebben ze wel interessante prijzen voor cv materiaal!

Cer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:16

Nou ja we gaan sowieso wat offertes opvragen... er komt ook hulp van mensen die in hun vrije tijd willen helpen dus we hopen dat dat scheelt, dan duurt het maar langer :)
Dat is het kloterige van een waterschade die ongepland komt, dan moet je andere verbouwingen ineens op stel en sprong naar voren gaan trekken...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:20

Ben blij dat we niet nog naar CV's moeten kijken. Al weet ik niet of stadsverwarming nou zo handig is maar daar gaan we achter komen.. hebben helemaal geen gasaansluiting meer straks.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:23

Wij hadden onze vorige ketel ook van warmteservice. Koste ons 1000 euro met alle aansluitspul erbij.
Allen wij hebben m laten installeren door een vriend dus koste niks extra.
Maar warmteservice staat idd bekend om hun goede prijzen.

Waxmelt, zo'n gietvloer kan je natuurlijk in alle kleuren van de regenboog laten maken. Ook motieven enzo.
Zag ik laatst eens voorbij komen op fb. Zitten hele mooie dingen bij.
Ook complete meren met visjes en alles.haha.
Best gaaf (alleen niet in mijn huis :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:45

Cer schreef:
dat valt dan toch nog wel mee [naam]?

Ja hoor. Vind ik ook. Komt dan enkel nog de vloer bij en dat maak je zo gek als je zelf wilt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:11

waxmeltsenzo schreef:
O trouwens wij zitten nu ook te kijken naar epoxy gietvloeren.
Iemand daar toevallig ervaring mee?

Geen ervaring mee, wel even gegoogled en ziet er strak uit! Maar vraag me af of het geen hele kille look geeft, vind dat vaak van gietvloeren

waxmeltsenzo schreef:
Ja de ondergrond is een dingetje bij ons ook. Maar het dak wordt dus vervangen en mogelijk halen we de oude vloer er helemaal uit. Er ligt nu tegels, hout, laminaat, vinyl van alles wat. En mijn vriend wil overal het zelfde. Pvc vind ik ook mooi en dat kan gewoon over de oude vloer, alleen over de oude vloer heen betekend ook geen vloerverwarming. En in de badkamer wil ik never nooit geen pvc. Maar er zit een badkamer die netjes is kwa vloer dat kan blijven, er komt een tweede badkamer, dat zouden we dan kunnen betegelen, de keuken, de hal en de woonkamer en de slaapkamers kunnen pvc komen. Maar dan is dus niet alles dezelfde vloer. Dat is best nog een dingetje toch. Als echt alles dezelfde vloer moet zijn komen we toch bij gietvloeren of tegels en tegels vind ik in de woonkamer echt niks gaat niet gebeuren.

Kan vloerverwarming wel onder een gietvloer dan? Joh dat had ik nooit gedacht (dat het daar nog doorheen zou komen met zijn warmte)

vonneke schreef:
Wij zijn inmiddels uit de kleur van de vloer. Het gaat donker worden... tegen het antraciet.

Welk soort vloer ging je ook alweer voor? Klinkt als een mooie kleur voor een vloer :)

waxmeltsenzo schreef:
Voor mij hoeft ook niet overal dezelfde vloer sterker nog ik zou heel graag in de woonkamer hout willen ;)
En dan zou ik in de keuken wel plavuizen willen als die niet bij de woonkamer betrokken wordt. Anders moet dat wel dezelfde vloer als de woonkamer. Maar mijn vriend heeft wel echt de voorkeur voor alles het zelfde. En dan moet het voor mij een vloer zijn die makkelijk is in onderhoud ivm huisdieren een absolute must. En die ook goed stevig is. De oplevering is pas 28 april, dus we hebben nog even tijd hoor en sowieso moet eerst het dak eraf en nieuwe erop dus het heeft geen haast.

Dat scheelt wel, kun je nog eens extra nadenken en rondkijken en ook voor die tijd nog de feel met het huis krijgen voor je een besluit neemt, vind ik zelf altijd wel belangrijk ook

ClaudiaHS schreef:
Waxmelt wij hadden in ons oude huis ook de keuken aan de woonkamer.
Woonkamer had parket en keuken tegels.
Op de overgang zat een metalen strip. Zag er echt niet raar uit hoor.
En ik ken wel meer mensen die dat zo hebben.
Parket in je keuken lijkt me niks.
En tegels in de woonkamer wel mits met vloerverwarming uiteraard

Zo hebben mijn ouders het inderdaad ook (althans, nu pvc inmiddels ipv parket maar dat was er eerst) en vind het juist heel chique staan

waxmeltsenzo schreef:
Als het bij elkaar getrokken wordt komt er sowieso dezelfde vloer. Hoe andere mensen het doen moete zij weten, wij willen geen strips ertussen of drempels, het is niet nodig dus waarom zouden we dat doen?
We willen dus het liefst in het hele huis dezelfde vloer, en plavuizen in de woonkamer kan wel, maar vind ik lelijk door de voegen of naden die je hebt. Ik wil dat niet in de woonkamer punt.

Begrijpelijk, jij kijkt er tegenaan dus jij moet het mooi vinden :)
Maar iedereen probeert alleen mee te denken, niet je gedachten te veranderen hoor!

vonneke schreef:
Ik betaal volgens mij voor een nieuwe ketel en het leggen van vloerverwarming over de gehele benedenverdieping 4k.

Oh wauw dat valt me eigenlijk nog mee! Is alsnog veel geld maar had een nog groter bedrag verwacht

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:23

Ik heb gietvloer, lag in het apartment wanneer ik hem kocht. Ik zou het zelf niet kiezen nadat ik heb gezien hoe het nu uitzien. De krassen zie je heel erg en op sommige plekken is het net of het gebarst.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:58

Mijn zoon heeft in zijn huis een epoxy gietvloer.
Mijn man heeft het op de zaak.
Het krassen valt reuze mee.
mijn zoon heeft er vloerverwarming onder.
Het bevalt hun zeer goed.
Ik vind het niet echt mooi, maar smaken verschillen.
Je ziet er wel alles op, maar dat is misschien ook wel weer afhankelijk van de kleur.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:03

Vanmiddag ga ik boven wat reorganiseren. Ik heb nu mijn werkplek op de overloop maar zonder verwarming is dat nu geen pretje. Mijn bureau gaat naar onze slaapkamer en de was/strijk gaat nu naar de overloop.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:59

Sorry dat ik zo kom binnen klappen, maar heb weinig tijd. Zoals beloofd het eindresultaat van mijn kringloop snoepje :D

Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:03

Echt super gaaf zeg! Hoe ben je daar op gekomen om dat zo te doen? En hoe doe je dat precies?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:07

Wat onwijs leuk geworden!! Heb je er 'gewoon' zo water in of een glazen vaas in staan?

(hoe staat het eigenlijk met je keuken??)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:26

Gaaf BloemBloem!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:41

Cool BloemBloem, Je kan je naam misschien nu wel veranderen in BloemVaas :Y)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:41

Fee_ schreef:
Echt super gaaf zeg! Hoe ben je daar op gekomen om dat zo te doen? En hoe doe je dat precies?

Ik vermoed dat ze het met muurvuller en daarna geschilderd heeft:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:56

Een gietvloer kan zeker wel met vloerverwarming. Wel moet het natuurlijk allemaal proffessioneel gelegd etc.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:06

In ons nieuwe huis zat ook een gietvloer, met van die steentjes (zit er nog steeds maar ze hebben er pvc overheen gelegd) Die wilden er juist vanaf omdat ze het moeilijk schoon konden houden en net een pup hadden. Daar zit ook vloerverwarming onder. Ik vond het heel erg lelijk dus ben al blij dat ze er wat aan gedaan hebben, ze hadden zwarte vlakken met een grijze rand eromheen. Ze liepen ook elke keer hun sokken kapot op de vloer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:07

Ik heb net een witte kast op marktplaats gekocht voor €35
Afbeelding

Deze komt in de keuken te staan. Ik heb daar nu een oud bordenkastje staan die te klein is geworden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:47

Cool! Mooi koopje!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:54

Geweldige kast!!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:04

Cardy schreef:
Fee_ schreef:

Ik vermoed dat ze het met muurvuller en daarna geschilderd heeft:

[ Video ]

Super dankjewel! Ga ik onthouden :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:25

Zo'n gietvloer vindt ik zelf niet mooi... maar goed, mijn parketvloer vindt ik ook niet mooi :') Niet zelf gelegd, lag er al in. Dat ga ik dus uiteindelijk verven.

Mooie kast karijn, en echt een koopje!

Die vaas vindt ik ook mooi, maar ook al raak ik altijd enthousiast van dit soort voor en na foto's, er komt nooit wat uit mijn handen :D Sterker nog, de kant en klare puzzels liggen al maanden klaar, heb een puzzelmat gekocht zodat ik het veilig op kan bergen voor de katten, en na maanden nóg niet begonnen. Iets met "druk" en "niet stil kunnen zitten dus altijd onderweg".
Maar heel gaaf om te zien wat een ander er van maakt. En zo snel ook!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:32

Hele mooie kast voor een koopje.

Wat vloeren betreft is het net als met alles persoonlijk.
Als je voor de keuze komt om een vloer te laten leggen kies je een vloer die bij je past.
Als er een goede nette vloer in ligt wat niet mijn smaak is maar wel prima dan zou ik het er niet uithalen, dan zou ik met meubeltjes wel zorgen dat het taal bij mij past.

Ik vind een gietvloer ook niet het mooist hoor btw ;)
Maar ik vind echt alles mooier dan plavuizen voor in de woonkamer.
In een badkamer, keuken en wc vind ik plavuizen wel weer mooi.
Mogelijk krijg ik mijn vriend gewoon zo gek om toch verschillende vloeren te houden.
En hopelijk om de keuken ook van de woonkamer gescheiden te houden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:43

Mijn buren hebben van die heel goedkope, witte met spikkels, hoogglanzende "scherpe" (dus niet afgerond) rechthoekige plavuizen door het hele huis. En dan ook gewoon op de boevenverdiepingen, in de slaapkamers, overal. Ik vind het geen gezicht. Hij heeft het allemaal zelf gelegd, dus ook niet overal helemaal recht of even smalle voegen. Hoeveel meubels je er ook in zet, het blijft lelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:03

Mooi Bloem, Knap gemaakt.

Karijn dat is een fijne kast! Mooie prijs.

Zo. De Karwei is ontdaan van al zijn laminaat.

Morgen het huis leeg maken en dan kunnen we aan de gang. Spannend!