[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:44

JenniferU schreef:
Nhg geeft geen kwijtschelding dus nu moeten ze zelf de restschuld financieren, zij wilt het eerst zwart op wit dat hij dat op zich neemt.(wat hij ook beloofd heeft)
Het loopt nu via een advocaat.
Wij hebben hier niks mee te maken os tussen hun maar word voor ons wel vervelend zo en erg langdradig.
Ze is akkoord gegaan met het bod en ook met het concept.
Wij hebben een week gelede alles getekend, verkoper ook en toen wou ze het al op papier en inmiddels zijn we geen stap verder

Ondertussen even op funda gespiekt wat het aanbod momenteel is haha

maar heeft ze de voorlopige overeenkomst wel getekend dan of nog helemaal niks getekend??

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:19

Nog helemaal niks :( allleen de verkoper heeft getekend.
Dus we hebben geen poot om op te staan en volgens de makelaar is het gewoon pesten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:46

Sannanasje, jeeje zo'n makelaar zou ik ook niet hoeven hoor..even zitten en uitleggen hoe of wat mag wel hoor...

Groot gelijk bloembloem dat je dan dit topic gaat verlaten :D succes met de verbouwing!

Jeetje JenniferU... dat schiet niet op :/

Hier staat ons huis sinds vandaag op funda maar met maar 1 foto -O- straks maar direct de makelaar bellen, ben hier niet blij mee. Foto's zijn wel heel goed geworden (op site van makelaar staan ze wel)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:57

@jenniferU: is dit de nieuwe trend ofzo -O- Groot gelijk dat jullie een ultimatum gaan stellen, rotgeintjes zijn dit.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:05

Wendy schreef:
@jenniferU: is dit de nieuwe trend ofzo -O- Groot gelijk dat jullie een ultimatum gaan stellen, rotgeintjes zijn dit.

Mail is inmiddels verstuurd.
Ultimatum loopt tot woensdag 6 juli 15.00 ben benieuwd

Zouden jullie alvast nieuwe huizen gaan bezichtigen? Het gaat momenteel zo hard hier

@suuszels dat is ook vreemd, ik zie het trouwens hier wel vaker. 1 foto op funda en derest op hun site

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:16

Zou ik wel doen hoor JenniferU! Ik sla er wel al een aantal op en van de week een bezichtigd. Belde gisteren voor een huis, dat er sinds dinsdag opstond en daar had hij al 8 bezichtigingen gepland staan :oo

Ik heb de makelaar al gesproken, ik dacht ik kijk gewoon of ze om 8 uur al opnemen :') maar hij zei dat dat iets technisch was en dat ze dan nog en keer akkoord moeten geven ofzo. maar hij zei dat vandaag de rest van de foto's er ook bij komt..

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:54

@jennifer: als je iets geschikts ziet, gewoon bezichtigen! In de periode die wij moesten overbruggen vond ik het zelf een geruststellend idee dat er nog meer op de markt was dan alleen dat ene huis waar wij mee bezig waren :j
@suuszels: volgens mij is de optie op funda met maar 1 foto een goedkopere/gratis optie, zo is het ons destijds verteld door onze makelaar toen we ons huis te koop zetten... ik zou het in de gaten houden als ik jou was.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:25

jennyfer snap het niet zo goed
Zijn er 3 partijen ?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:56

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:11

Wendy schreef:
@jennifer: als je iets geschikts ziet, gewoon bezichtigen! In de periode die wij moesten overbruggen vond ik het zelf een geruststellend idee dat er nog meer op de markt was dan alleen dat ene huis waar wij mee bezig waren :j
@suuszels: volgens mij is de optie op funda met maar 1 foto een goedkopere/gratis optie, zo is het ons destijds verteld door onze makelaar toen we ons huis te koop zetten... ik zou het in de gaten houden als ik jou was.

Oh dat hoop ik toch niet.. heb juist een van de duurdere en naar mijn idee professionelere makelaars uitgezocht := Maar zag dat er meer huizen van hem met maar 1 foto, anderen wel gewoon met alle foto's en plattegronden..
Hij zei dat hij erachteraan ging vandaag, dus heb al 10x funda gecheckt vandaag :')

Tweede huis is inderdaad wel mooier JenniferU, maar lijkt me boven wel erg klein? En het lijkt alsof iemand zich door het traphekje heeft proberen te wurmen :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:13

Wij hebben een bod gedaan en ze gaan akkoord met ons bod. Heb de hypotheek adviseur gebeld en het verteld. Alleen slaan bij ons de zenuwen toe; hebben we niet teveel betaald, etcetera etcetera. Hebben wel gezegd onder voorbehoud van financiering en bouwkundig rapport.
We worden zo terug gebeld, dus ben benieuwd.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:19

@suuszels voor nu groot zat denk ik en er zijn uitbouw mogelijkheden doormiddel van een dakkapel
Afbeelding

We hopen dat het huis waar we nu mee bezig gaat natuurlijk gewoon doorgaat maar de moed begint steeds verder te zakken :(

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:53

Suuzels, meerdere foto's op Funda kost extra. Wij hebben dat toen wel gekocht omdat ik zelf ook sneller wegklik bij maar 1 foto.

JenniferU wat een vervelende situatie. Tweede huis lijkt me erg klein, eerste huis ziet er wel leuk uit maar hopelijk gaat het huidige huis gewoon door.

Sannert gefeliciteerd!

Relaxed, en is het rond?

De termijn van onze kopers verstrijkt vandaag om 17 uur. Als we niks horen kunnen we er dan vanuit gaan dat het rond is? := De offertes zijn vorige week al getekend het enige waar ze afgelopen woensdag nog op zaten te wachten was goedkeuring van de levensverzekering.

Wij waren afgelopen woensdag bij de bank. Alle papieren waren in orde alleen stond er een foutje in het taxatierapport. Dat is gelukkig inmiddels al aangepast door de taxateur en komende woensdag hebben we de vervolgafspraak. Morgen gaan we wel al lekker klussen in ons nieuwe huis, de zolder is als eerste aan de beurt :j .

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:35

Meh, er is over ons maximumbod heen geboden. Nouja, the search continues...

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:54

Wat ik van de makelaar begreep was het met de prijs in begrepen, maar inmiddels staan alle foto's erop. Mochten jullie nog iemand kennen die een hele fijne maisonnette zoekt in Dordrecht O:)

Volgens mij is het in principe wel zo dat als die termijn verstreken is hun bedenktijd over is ja :j

Balen Cerilene! Hopelijk snel wat anders...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:08

flore: bedoel je het onder voorbehoud van financiering?

als die verstreken is en ze willen ontbinden dan moeten ze de 10% betalen en kunnen ze ontbinden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:39

Dit was trouwens het huis: http://www.funda.nl/koop/velserbroek/hu ... andaak-60/
Makelaar belde nog. Mocht niet zeggen voor welk bedrag het nou uiteindelijk naar de tegenbieders gegaan is, maar zei wel dat we ruim overboden waren.
Ons eindbod lag niet eens gek veel onder de vp.
En dit is dus al buiten de stad in een aangrenzend vinex dorp, omdat het ons hier echt te gek werd...
Waar we nu zoeken heb je toch een ruime slag meer huis voor je geld in vergelijking met onze ideale locatie en alles is nieuwbouw vanaf eind jaren 80/ en jaren 90. waardoor je ook niet zoveel geks tegenkomt als de jaren 30 huizen die hier normaal zijn. Dan maar iets minder sfeervol ten behoeve van een hoop meer zekerheid, comfort en gemak is onze afweging.

Nouja, pech gehad dus. Volgende keer beter.
Gelukkig zitten we hier verder prima. Wordt alleen wat klein en zou de kindjes een lekker tuintje gunnen ipv balkonnetje. Maar dat komt wel.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:06

Een uur voor het verstrijken kregen we een mail met de vraag om uitstel.. zucht komt echt geen einde aan dit verhaal. De vierde keer inmiddels dat er uitstel moet komen. Ze wilden een week maar mijn man heeft er korte metten mee gemaakt en ze krijgen tot woensdag 12 uur want wij hebben woensdagavond een afspraak bij onze bank dus dan moet het rond zijn.

Wat zal ik blij zijn als het 1 september is en de overdracht en alles klaar is. En daarna nooit meer een huis verkopen, echt nooit meer!

Cerilene wat jammer! Leuk huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:22

Haha Flore, ik heb precies hetzelfde! Wat een gedoe allemaal..

Helaas vandaag niets gehoord, kan zijn dat ze het naar mijn werk heeft gemaild (ik heb deze week vanaf dat adres zitten mailen..) en daar was ik om 16 uur weg.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:13

Maandag hebben wij een gesprek bij de hypotheek adviseur. We moeten de laatste papieren meenemen en er wordt een afspraak gemaakt voor een bouwtechnische keuring.

Als alles goed verloopt, tekenen we vrijdag het voorlopig koopcontract *\o/* *\o/* en dan is het wachten tot alles wordt goedgekeurd.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:28

de makelaar belde net weer...... hij begreep ons ultimatum en de verkoper zelf ook.
hij gaat vandaag de verkoopster nog proberen te bellen.

er zijn nieuwe ontwikkelingen wat het voor de verkoper weer ingewikkeld maakt ivm de restschuld.
woensdagmiddag neemt de makelaar weer contact met me op met de uitslag wat gaat het worden.

wij hebben al aangeven best bereid te zijn te willen wachten, mits het huis dan wel aan ons verkocht gaat worden.
dan maakt het ons niet uit of het nou 1 of 2 maanden later is.
in iedergeval binnen de 3 maanden na het tekenen van de hypotheekofferte

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:32

Mag ik mij hier ook melden? Sinds deze week staat onze woning ook te koop. Erg spannend allemaal!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:12

Vanuit onze kant is het even twee maanden stil geweest. We zaten tijdelijk op een vakantiepark ivm verkoop eigen woning. Twee weken geleden was de overdracht van ons nieuwe huis.

We zijn er super blij mee. Het zag er bij oplevering wel even iets minder mooi uit. De muren zo lelijk en beschadigd. En de vloer toch eigenlijk niet zo heel mooi en vies. Inmiddels is de stukadoor geweest, ligt er een nieuwe vloer in en is het op en top genieten. We zijn helemaal in onze nopjes. En een geweldig leuke buurt. De buurvrouw stond al met een bloemetje op de stoep en andere straat bewoners maken ook graag een praatje. Ik zocht en ik vond ... een super leuk huis en in gezellig en gemoedelijk dorpje :)

Dussssss.....ik verlaat dit topic. Voor de verkopers in dit topic wens ik een spoedige verkoop toe en de kopers (zoekende) in dit topic wens ik dat ze spoedig een droomhuisje vinden.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:10

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:24

Wij hebben mogelijk voor 2 maanden huurders.. Maar eens even goed overnadenken. Verkoop gaat voor huur, dus dat moet wel duidelijk zijn. En voor 2 maanden het ff melden bij de bank vind ik ook zo'n gedoe. Maar compleet zwart zie ik ook niet zitten. Het zijn kennissen van een collega, ouder stel, geen huisdieren.. Maar ja.. je hoort soms van die horrorverhalen :))