WOZ-waarde van het huis van mijn moeder ligt 20.000 hoger dan realistisch. Gemeentes passen die waardes niet zo snel aan. Vroeger had je wel het fenomeen: 'waarde in bewoonde toestand', en dat was meestal ongeveer 60% van de vrije verkoopwaarde. Dat was dan meestal de prijs waarvoor woningcooperaties hun huizen aan de eigen huurders verkochten. Geen idee of dat nu nog gehanteerd wordt...
Huis van mijn moeder is (uiteraard onder voorbehoud van financiering) verkocht voor 3 mille onder de vraagprijs. Ik ben héél tevreden. Binnen een week, ook nog eens!
de woz waarde van mijn huis ligt nu ongeveer 40000 boven de vraagprijs.. belachelijk. ik heb wel bezwaar aangetekend bij de gemeente, maar dat duurt ook heel lang voor daar een beslissing op komt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-09-13 18:11
Gefeliciteerd Ibbel!
WOZ waardes worden toch meer bijgesteld dan vroeger, ieder jaar. Meer info is te vinden op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... aarde.html. Ik zou dat toch meenemen Joolien. Is een verschil van meer dan 10 procent, huurwoningen zijn allemaal hetzelfde, gebeurd maar zelden dat een bewoner er zelf een nieuwe keuken of badkamer in zet, en in 1,5 jaar is de waarde niet zoveel gestegen. Die 120000 is vastgesteld op 1 januari 2012.
wij hebben bij het huis waar we bij gaan kijken een max prijs in ons hoofd zitten die 20%onder de vp zit een begin bod gaat 25% onder de vp zijn als het nog renoveerbaar is that is , anders is het gewoon een no go.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-09-13 20:45
Wordt een pittige onderhandeling Sonja, staat het huis al lang te koop?
Wij hebben nu ook wel een prijs in ons hoofd, maar weten het nog niet helemaal. Hypotheek-adviseur moet eerst eens langs komen. Gaat ons ook om de netto maandlasten uiteindelijk, daar hebben we meer iets voor in ons hoofd zitten, maar we weten niet wat daar aan hypotheek bij hoort. Sowieso kunnen we dit huis wel betalen, vraagprijs zit onder wat wij maximaal aan zouden kunnen (hoewel we dat ook nog niet helemaal precies weten, maar hetgeen de internetsites geven aan maximale prijs is dat allemaal hoger in ieder geval).
Sonja_vR
Geplaatst: 09-09-13 21:43
2 jaar , met in de omschrijving de zin : "ook geschikt als bouwkavel" dat is ook de reden van het vrij lage bieden mochten we er brood in zien bij/na de bezichtiging. er zit geen cv in , dak moet vernieuwd worden en de voorgevel in het beste geval gerepareerd worden, in het slechtst geval opnieuw opgemetseld worden en dat zijn de dingen die wet sowieso al weten, we zijn nog niet eens binnen geweest dus zal nog wel het 1 en ander bijkomen tis echt een grondprijs+fooi voor de stenen , bod zeg maar en dat is alleen als we denken dat het huis kan blijven staan , maar er wel aan halve ton tegen aan moet om het normaal bewoonbaar te maken dan komen de keuken en de badkamer ooit nog wel eens ik ben gelukkig wel aardig into retro en vintage
Joolien, ik zag dat het huis al langer dan 6 maanden te koop staat, en het is niet overal dubbel glas. Kun je allemaal mee nemen in je motivatie om dat bedrag te bieden.
Zag trouwens dat een groot gedeelte k.k. Voor rekening komt van verkoper dus kun je je hypotheekadviseur ook even vragen wat wijsheid is met bieden. Misschien kun je daardoor iets hoger bieden.
Sonja_vR
Geplaatst: 10-09-13 19:16
argh....en dan komt er nu een huisje in de verkoop wat ik al jaren helemaal geweldig vind, net boven budget, als je de moderniseringen meerekent die het huis echt nodig heeft , dik boven budget
http://www.demakelaarsvanaltena.nl/web/ ... _Noord_121 het toilet staat buiten (poepdoos) geen cv, gas vermoed ik ook van niet, elektra zal ook geheel opnieuw moeten dubbel glas zal er ook niet inzitten, dak is volgens mij ook origineel, of minstens 50 jaar oud. (de makelaar vermijd alle referenties naar deze zaken wijselijk ) maar o mensen als ik het geld toch eens had, had ik nu direct de vp geboden
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-09-13 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
lol, ja echt bank mogen ze trouwens laten staan , geweldig fout gevaarte , super maar geloof te zien dat er wel gas in zit...maar het kan ook een oliekachel zijn ... dat zou aannemelijker zijn
Ibbel
Geplaatst: 10-09-13 19:20
Met bedstedes, wauw. Iets voor het Openluchtmuseum
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-09-13 19:23
Geweldig romantisch huisje. Zit gas in:
Citaat:
De eetkamer en de woonkamer zijn uitgerust met een gashaard.
Sonja_vR
Geplaatst: 10-09-13 19:23
ja echt, ik vind het helemaal geweldig, bedstee mag ook blijven zitten van me ... dit is echt een project uit liefde als je er aan begint, ik hoop echt dat iemand dit koopt om het met respect op te knappen ipv er iets gruwelijks mee te doen (ik heb een hele grote voorliefde voor oude huizen, valt het op )
ow, wel gas, net overheen gelezen...nou , dan waren de bewoners toch reuzemodern huis waar we maandag gaan kijken heeft petroleum kachels. dit huisje staat volgens mij nu ook al een paar jaar leeg.
Kan ook gas uit een LPG-tank zijn natuurlijk. Hier zit ook nog ergens een oude olietank in de grond geloof ik
Sonja_vR
Geplaatst: 10-09-13 19:31
voor zover ik weet geen tank, kan hem op de foto's niet vinden en de kant die niet zichtbaar is , zie ik regelmatig als ik er langs rijd in de grond is ergens wel fijn, behalve als ie lek is natuurlijk...huis waar we maandag gaan kijken heeft de tank aan de achtergevel hangen vind ik ook eigenlijk maar een rare plaats(gevoelsmatig) maar daar zouden we eerste werk toch cv in laten installeren en dan gelijk die tank van de gevel af, moven met dat ding . huis waar we gaan kijken is dit huis http://www.demakelaarsvanaltena.nl/web/ ... g_Noord_44 zelfde staat maar dan een paar km verder op voor de foto's nog even de gevel gewit etc, maar als je goed kijkt op de foto's zie je de scheuren er door komen op de hoeken van de gevel aan de straatkant. edit niet de foto's maar google maps, daar kun je de scheuren zien zitten, inmiddels zie je ze ook heel duidelijk zitten als je naar het huis irl kijkt...de plakkaten stuc zijn op de hoeken van de voorgevel er af komen denderen. de te onderzoeken issue, wat doet dat huis nog kwa zakken ?
Joolien, leuk huis en wat een mooie groene omgeving, vind die boom die achter de tuin ene beetje overhangt de tuin in trouwens ook wel mooi sfeer geven
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-09-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-09-13 19:32
Dit is nou zo'n huisje wat mijn vriend wel zou zien zitten, die wil het liefste een opknapper hebben, moest alleen meer grond bij zitten. Zoiets kunnen we hier alleen niet vinden in een prijsklasse zodat we het ook nog op kunnen knappen. Alles zit dan rond de top voor ons wat we willen besteden aan een hypotheek. Om dan nog het opknappen te financieren, en het daadwerkelijke opknappen, dat is 10 jaar in de rotzooi zitten, om dan vervolgens weer overnieuw te beginnen aan het eerste. Dat zie ik niet zo zitten. Zelfde situatie voor ons dus als jij nu in zit.
Huis waar we nu dus mee bezig zijn is uit 2007, helemaal af, alleen een likje verf op de muren. Plus zit er nog wel een leuk projectje aan, want de illegale schuur moet gesloopt worden, en we zouden dan legaal iets willen bouwen wat minder groot is (niet dik 60 m2 wat er nu staat), en wat aansluit op de garage, ook in dezelfde stijl. Kortom, perfect, vriendlief heeft dan toch nog zijn hobby-project. Morgen komt de makelaar voor ons huis, vrijdag hebben we een afspraak bij de hypotheek-adviseur.
Sonja_vR
Geplaatst: 10-09-13 19:35
Neon, dat witte huisje bedoel je? ik vind het helemaal leuk, dit is ook wel een hele lage prijs voor hier in de regio, maar voor het werk wat het nog nodig heeft nog te hoog. de gevel, het dak en de CV installatie zijn toch echt wel moetjes bij dit pand(en het lekke raam) , dan mag je al snel op 30.000 rekenen, als het niet meer is, maar ja, er zijn dingen die kunnen wachten, zoals modern sanitair etc.
dat boerderijtje heeft nog meer werk nodig, alleen dat is minder verzakt.bij dat boerderijtje zou met wat moeite nog wel grond bij te kopen zijn , de witte huis is wat beperkter in eventueel grond bijkopen
edit: voor dit huis zaten vriend en ik in een appartement, we hadden het net af, als in meer bergruimte etc omdat we nu eenmaal maar een appartementje met 1 slaapkamer hadden met zijn tweetjes en toen konden we ons huidige huis huren... hier zijn we nu net klaar met de tuin en alles en nu gaan we misschien weer verhuizen ... vrees dat als wij voorlopig niet meer willen verhuizen, we gewoon een huis moeten kopen wat nooit af komt
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-09-13 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Joolien, mooi huis! Wat een heerlijke keuken ook. Zo'n huis staat hier toch al snel voor richting de 200000 te koop, wat een verschillen per regio.
Sonja_vR
Geplaatst: 10-09-13 19:40
huis wat Joolien laat zien zou hier ook die richting op gaan kwa prijs
sja, dat boerderijtje fingers crossed dat het naar iemand gaat met liefde voor oude panden
Anne_mieke88
Geplaatst: 10-09-13 19:40
Wat een leuke huizen komen voorbij zeg! dat opknap boerderijtje van 2 ton echt leuk!!!
Makelaar maandag middag gemaild met onze voorkeurkavels. Darbij ook hezegd ik hoor graag van je. ... Maar helaas nog niks. Ik ga morgen bellen of ze onze voorkeur goed hebben ontvangen. Dat ik straks niet een auper huis misloop omdat ze mn mail nie hebben ontvangen :p
De makelaar is vanavond langsgeweest voor een gesprek! En het was echt een fijn gespek. We hebben even een rondje door het huis gemaakt en dingen besproken die beter zouden kunnen. Even hier en daar een lampje even wat verf van de plinten halen. De kamers een beetje vullen. We hebben namelijk 2 slaapkamers helemaal leeg staan en zo lijken ze heel klein. Maar als we er een bed in zetten een bureautje of zo dan kunnen mensen zich een beetje inbeelden hoe het eruit gaat zien als zij hun spullen er in zetten. Dus we gaan dit weekend maar even bij het goed kijken of we nog wat goedkope dingen op de kop kunnen tikken. Zodra alles wat gevuld is maakt hij nieuwe foto's voor funda. Dit moet allemaal geregeld worden voor de open huizen dag. We zijn ook nog een leuke openhuizen dag actie aan het bedenken! Dus er zijn super ideeen uit gekomen