Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:33

Wat stom, dat je nu in de WW zit (nou ja, fijn dat er WW is natuurlijk...). 400 euro scheelt inderdaad een hoop!

Ik ben nu ook even wat budgetlijstjes aan het maken. Per maand:
E 375 aan kamerhuur ( :(:) )
E 125 aan paard
E 80 aan vioolles
E 50 aan pianoles
E 80 aan boodschappen
E 100 aan OV-abonnement

Dat is al 810 euro :(. En dan heb ik nog niet eens leuke dingen gedaan of studieboeken gekocht of mijn studie betaald. Ik verdien zo'n 50 euro per maand met het geven van bijlessen, dus dat kan er weer vanaf. Maar ik vind het schokkend! Ik leen nu alles van mijn ouders zolang ik nog studeer...
Laatst bijgewerkt door Sheran op 25-02-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

odenxia

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:40

Dat is wel pittig Sheran..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:50

En dan heb je nog geen leuke dingen gedaan??? Wat is vioolles, pianoles en paard dan???
Sorry, dat valt bij mij echt onder "leuke dingen" en zijn bij mij allemaal geschrapt toen ik studeerde en geen geld had :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:57

Met 'leuke dingen' bedoel ik: dingen die extra zijn en waar ik niks van leer (en die ik dus ook zelden doe, zoals uitgaan). Want natuurlijk zijn piano- en vioolles leuk. Het paard onderhoud ik alleen nog maar omdat ze anders naar dec slacht moet :(. Die had ik namelijk allang verkocht toen ik ging studeren, maar ik heb haar dus weer teruggekocht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:06

Tja, dat is een afweging. De ene heeft liever pianoles de ander gaat liever naar de bios. Maar voor mij staan die dingen wel op dezelfde "rang" qua uitgaven.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:16

Dat paard is uiteindelijk ook je eigen keuze. Ik snap dat ook niet helemaal. Als hij gezond is dus eigenlijk niet geslacht hoeft te worden is hij ook verkoopbaar. En als hij niet gezond is en daarom voor de dood weg moest, ben je nu dus in feite een hele dure cavia aan het onderhouden. Sorry dat ik het even zo bot neerzet.

Het is je eigen keuze, en daar ben je helemaal vrij in, maar dan moet je ook de consequenties van die keuze dragen.

Ik mis trouwens je zorgverzekering in dit rijtje.

Misschien kunnen je ouders nog eens met een belastingadviseur kijken welke mogelijkheden er zijn. Want je kunt kosten voor levensonderhoud van je volwassen kinderen onder bepaalde voorwaarden weer aftrekken. Dat levert hen weer een belastingvoordeel op waardoor ze je bijvoorbeeld een deel van de lening kunnen kwijtschelden. Idem geldt het voor jou met het aanvragen van toeslagen etc. Daar is vaak meer te halen dan je denkt.
En verder maar gewoon vlot afstuderen en een baan zoeken. Al houd je de eerste tijd meestal niet zo woest veel meer netto over dan je nu doet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met bovenstaande eens ben... Pianoles, vioolles, paard, dat valt voor mij onder het kopje "luxe". Is het niet mogelijk om je lessen af te wisselen? Dus i.p.v. bijvoorbeeld elke week les (ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit) om de week les, of 1x in de maand en dan tussendoor thuis oefenen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:19

Gelukkig heb ik al wat dingetjes kunnen vinden die ik low budget kan maken met de dingen die ik nog thuis heb. Mijn vriend krijgt 2x die week een restje nasi en ik ga een keer spagetti carbonara eten en een keer pasta bolognese, die saus heb ik nog in de vriezer. Verrekte handig die vriezers :).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:22

Nu draai ik alleen maar verlies, dus alles is meegenomen! En mijn paard is geen dure cavia hoor, ik kan er nog gewoon op rijden, alleen is hij niet meer verkoopbaar omdat niemand zo'n paard nog wil (kissing spines en hoefkatrolontsteking). Iemand een idee hoe ik de kosten kan drukken? Betalende bijrijders kan ik niet vinden :P

Mijn lessen wissel ik inderdaad al af, pianolessen heb ik nog zo min mogelijk, omdat ik dat al behoorlijk goed kan. Vioolles moet nu nog even wekelijks, anders leer ik mezelf allerlei verkeerde dingen aan.

Donderdag heb ik een gesprek voor een promotieonderzoek... (want ik ben al afgestudeerd op 1 studie, alleen de tweede moet ik nog afmaken).

Tot mijn enorm grote verbazing zit ik, volgens het Nibud, nog onder het bedrag dat een gewone uitwonende student uitgeeft... verbazingwekkend. Maar daar werd ook 200 euro aan boodschappen begroot, plus nog een hele bups voor het uitgaan.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:59

Bij de lidl zijn nu 2 pakken zalm voor 5 euro geloof ik ( niet echt goedkoop maar voor zalm opzich wel)
en zijn heel lekker & gezond :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:00

Echt geen leuke aanbiedingen deze week :n
Had bij AH nog wel een klein mazzeltje. De pampers simply dry met 35 % korting. Meteen even wat pakjes meegenomen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:10

Deedee oude verpakkingen! Tijdje terug bij ons ook ideaal!! Scheelt toch weer! Heb nu van de lidl mee genomen! Eens kijken hoe die bevallen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:11

net voor bijna 60 euro boodschappen voor deze week, had gisteren al voor 20 gehaald dus ben binnen mijn budget van 80euro gebleven (2 personen).
Ben trots op mezelf :))

Ga nog wel flink geld uitgeven maar dat staat los van de boodschappen. Had vorige week al 2 dure spijkerbroeken gekocht, gisteren nog schoenen besteld en de hunkemoller leeg besteld. Morgen naar Delft om te lunchen en donderdag naar de sauna + behandeling + eten en zaterdag naar theater +diner. Vakantie hebben is duur :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:13

Hier ook weer een aardige bezuiniging binnenkort. Dochter wordt 1 dus hoef geen pakken voeding meer te kopen (10euro per stuk 2 per maand ongeveer)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:14

Gaan de simply dry (oranje) dan ook over op nieuwe verpakkingen? Een tijdje terug zijn die groene ook al op nieuwe over gegaan maar dacht dat die oranje hetzelfde bleven? Overigens zat er op de huggies ook een 35% sticker. Ik dacht eerder dat ze er misschien uit gaan bij AH?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:30

Hier de Kruidvat luiers en borstvoeding, lekker goedkoop :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:30

Huggies stopt met luiers maken! Ze kunnen niet meer tegen de rest op hoorde ik laatst!
Oh die oranje goede vraag dat weet ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:33

Ik wilde gevulde paprika s maken maar geen paprikamix te vinden in de winkel. En voor 1 rode paprika ga ik geen 1,99 betalen. Dus courgettes meegenomen. 2, 1 heb ik gebruikt voor gevulde courgette s en de andere kan mooi in de spaghetti van de week. Gehakt had ik nog in huis. Goedkoop dus! Dat wordt morgen spaghetti en daar heb ik alles voor in huis. Jammer dat de half om half in de aanbieding is. Ik gebruik alleen rundergehakt (ik hoop dat het rund is tenminste)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:43

Dat is wel erg veel inderdaad voor 1 paprika! Hier ook weer boodschappen gedaan, was 3,67 kwijt (kilo wortel, chips, blikje kattenvoer en yoghurt). Zag nog wel bakjes yoghurt die goedkoper waren, maar dan groter als die ik eerst had. Alleen het vak was leeg .. volgende keer eens opletten wat dat precies is.

Mijn "week"menu:

Vandaag: gebakken aardappeltjes, doperwten en vis
Dinsdag: pasta
Woensdag: erwtensoep
Donderdag: rijst met mexicaanse bonenmix

Ik moet denk alleen nog een keer halverwege de week brood halen. Had een ruime halve van thuis meegenomen, omdat ik vandaag een lange dag college had en anders tussendoor niks te eten.
De doperwten en aardappelen kreeg ik ook in mijn handen geduwd toen ik weg wilde gaan :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:48

@Blingh: Was dat niet de kilo prijs toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:52

joyce2 schreef:
@Blingh: Was dat niet de kilo prijs toevallig?

nee, 1 rode paprika, echt per stuk :j

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:53

Ah 1 paprikavoor 0,59

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:56

Ik had dus zeven paprikas voor 1 euro. Drie groene, twee rode en twee oranje

Volgende week ga ik weer naar de markt :)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:58

Equimotion schreef:
Misschien kunnen je ouders nog eens met een belastingadviseur kijken welke mogelijkheden er zijn. Want je kunt kosten voor levensonderhoud van je volwassen kinderen onder bepaalde voorwaarden weer aftrekken. Dat levert hen weer een belastingvoordeel op waardoor ze je bijvoorbeeld een deel van de lening kunnen kwijtschelden. Idem geldt het voor jou met het aanvragen van toeslagen etc. Daar is vaak meer te halen dan je denkt.
En verder maar gewoon vlot afstuderen en een baan zoeken. Al houd je de eerste tijd meestal niet zo woest veel meer netto over dan je nu doet.

Helaas, dat gaat niet op als je kind recht heeft op stufi. Alleen het recht hebben op is leidend, dus mocht je het niet krijgen maar hier eigenlijk wel recht op hebben, dan heeft de ouder alsnog geen recht op aftrek. Optie is dan lenen van de overheid.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... r-kinderen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:58

Hier is de markt echt niet zo goedkoop...