Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:33

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:29

Thank's! Dat is ook echt de grootste reden dat we voor dit huis zijn gegaan!! Heb altijd graag vrij willen zitten, maar dat is hier echt niet te betalen. M'n vriend werkt op Schiphol, dus we zitten wel enigszins vast aan deze regio. Dit is dan al een hele mooie oplossing. Het is wel een gehucht, er is nog niet eens een supermarkt :D , maar we hebben beide een auto, dus dat moet lukken.
Beneden gaan we er heel erg op voor uit. Is stuk groter en tuin gericht (kijken nu op de straat) en het uitzicht vind ik geweldig. Boven zijn we kleiner dan dat we nu zijn :P Het is meer dan genoeg ruimte voor z'n tweeen, maar als je eenmaal wat gewend bent :o Wordt lekker parkeren op eigen terein en allemaal leuke jonge buren.
De vloer in het toilet hebben we maar even bedekt. Is niet normaal wat een stof en gruis je mee loopt en vind het te zonde als we nu al een beschadigde vloer hebben :P (en we kunnen hem helaas niet meer zelf inwijden, want ons neefje kon het vanmorgen niet meer ophouden, dus was de eerste die uitgebreid van het toilet gebruik maakte :+ )
De badkamer krijgt dezelfde tegels als die in het toilet boven. Alleen komt er dan boven de 2 rijen donkere een sierstrip, dan een aantal lichte tegels en dan nog een fijn randje sierstrip.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:30

Leuk Joolien, die boomstammen :))
Bij ons zouden ze ook in de kachel gaan, haha, lekker op-knisperen in de winter :D

@Kentaro: Wauw, prachtig uitzicht <3 ben nu ook wel benieuwd naar foto's van de buitenkant.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:31

Ik ga er morgen proberen aan te denken :D

En ik ben weer jalours op jullie, met jullie houtkachels }> Had ik ook heel graag gewild, maar het potje is helaas leeg :P

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:36

Ah, potje wordt ook wel weer een keer aangevuld :))
Je kunt niet alles tegelijk, maar dat is eigenlijk ook niet zo erg. Ik kan me nu steeds heel erg op dingen verheugen. Zou niet leuk zijn als we alles tegelijk konden kopen, dan ben je ook zo snel klaar :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:40

Dat is helemaal waar :D En er zijn helaas nog wel meer dingen die ik graag wil.... :o

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:44

@Nicolletje: Bedankt voor de tip van de keukenstoelen bij Karwei, we gaan ze deze week halen.
Waarschijnlijk 2 met rechte rugleuning en 2 met de kruis-rugleuning.

@Kentaro: Ja, heel herkenbaar... ik wil ook nog zoveel voor hier hebben... :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:50

Ik ben wel erg.... Als ik iets graag wil, kan ik er eigenlijk niet op wachten... :o Normaal mens geniet ervan om er voor te sparen :)
Ben erg blij met de keuken die we hebben uitgezocht. Ben super benieuwd hoe deze er straks in het echt uit komt te zien! (wordt niet komende week, maar de week erop geplaatst) Dinsdag beginnen ze met de plavuizen. Wordt vast een heel ander gezicht :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:10

Ziet er goed uit Kentaro!
Vankje graag gedaan :D als ik er nog ruimte voor had gehad had ik ze ook meegenomen :j

Ik kan ook niet wachten op dingen... Wie was het ook alweer die (net als ik) van alles had gekocht?
Ik heb dus allerlei verf gekocht en ook al dingen geschilderd. Maar het is allemaal zijdeglans, omdat je bij de gewone bouwmarkt eerst niks anders kon kopen.
En de alternatieven waren best duur.
http://www.paint-brush.nl/painting-the- ... al-colours (ter vergelijking, bij de Verf en Behanghal in Ter Aar waren we rond de tientje per blik kwijt, hier 32 euro)

.... Heeft Karwei sinds kort een compleet matte verfserie ook voor hout... :list: Le noir et blanc
Heb ik nét alles staan schilderen |o
En dan wil ik liever die matte :o maar ik laat het maar zo en schilder de rest ook wel gewoon zijdeglans denk ik

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:43

Oh maar verf van de karwei moet je niet willen hoor :n
Daar hebben wij de deuren hier mee gedaan en dat was zo slecht dat we uiteindelijk nog histor hebben gekocht en alles nog een keer gedaan. De deuren zijn helaas nooit meer echt mooi strak geworden :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:48

Zijn er mensen die genieten van sparen voor iets????? :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:50

Ik heb prima ervaring met karwei verf :j

Moet nog ff bedenken waar we nu mee verder gaan. We hadden Sikkens, maar geen succes. Alles is enorm vergeeld.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:02

Nicolletje schreef:
Ziet er goed uit Kentaro!
Vankje graag gedaan :D als ik er nog ruimte voor had gehad had ik ze ook meegenomen :j

Ik kan ook niet wachten op dingen... Wie was het ook alweer die (net als ik) van alles had gekocht?
Ik heb dus allerlei verf gekocht en ook al dingen geschilderd. Maar het is allemaal zijdeglans, omdat je bij de gewone bouwmarkt eerst niks anders kon kopen.
En de alternatieven waren best duur.
http://www.paint-brush.nl/painting-the- ... al-colours (ter vergelijking, bij de Verf en Behanghal in Ter Aar waren we rond de tientje per blik kwijt, hier 32 euro)

.... Heeft Karwei sinds kort een compleet matte verfserie ook voor hout... :list: Le noir et blanc
Heb ik nét alles staan schilderen |o
En dan wil ik liever die matte :o maar ik laat het maar zo en schilder de rest ook wel gewoon zijdeglans denk ik

Dat was ik := Mijn vriend remt me meestal wel af (als hij erbij is dan :') ). Zo had ik laatst lampjes gezien die ongeveer 45,- per stuk kosten, we hadden er 4 nodig dus dat was best een bedrag. Ik wilde ze het liefst meteen meenemen, maar m'n vriend was nog niet zeker en wilde nog even verder kijken. Bij de volgende winkel vinden we soortgelijke lampjes in de opruiming die maar 10,- per stuk kosten.... dusss... :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:05

En ik! :D

En ja manzono, die mensen zijn er echt, die genieten als ze er eerst voor hebben gespaard :+

Zo eerst even een paar boodschapen doen, verf ophalen, broodjes smeren voor de 'werklui' en dan maar weer aan de klus :P

Nicolletje, toevallig wees van de week m'n collega me op de verfhal in ter aar! Is vlakbij, moet ik zeker maar eens gaan kijken dan!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:09

Heb vakantie dus kan rustig aan wat dingen uitzoeken en inpakken :j
Maa hoeveel dozen hadden jullie ongeveer nodig?
Beste vriend Arjan werkt bij een verhuisbedrijf en heb dus al wel dozen en zooi maar denk dat ik er met de 20 die ik nu heb niet kom :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:13

Ieder z'n hobby :')

Poeh, gok dat ik er minstens 50 had.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:22

Wij ook zeker!
(heb van de week gedeelte keuken gedaan en dat zijn al 4 dozen... :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:00

SAKKIA schreef:
Oh maar verf van de karwei moet je niet willen hoor :n
Daar hebben wij de deuren hier mee gedaan en dat was zo slecht dat we uiteindelijk nog histor hebben gekocht en alles nog een keer gedaan. De deuren zijn helaas nooit meer echt mooi strak geworden :n

Het heet Le Noir et Blanc, geen idee of dat iets slechts is, maar het werd gepresenteerd als iets nieuws.

*edit*
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1004325

Ja de verf en behanghal :D Zij hadden mijn waterbasis verf omgeruild :) Maar verder supergoedkoop.
Zoals nu is Histor over op vierkante pakjes en nu hebben zij dus blikken staan voor weinig geld.

Wat ik begrijp is dat waterbasis verf niet vergeelt, maar ik weet niet hoe dat zit met Sikkens.

Vankje schreef:
soortgelijke lampjes in de opruiming die maar 10,- per stuk kosten.

Dat scheelt nogal :))
Laatst bijgewerkt door Nic op 23-07-12 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:01

Met z'n tweetjes hadden wij zo'n 60 dozen := Als het er niet meer waren :o
Maar dat kwam uit 2 huizen en moeten we allemaal nog uitzoeken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:12

Hier ook een stuk of 50 dozen denk ik :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:15

Ik heb echt geen idee meer....... had ook veel van die grote kunststof bakken van ikea die je luchtdicht kan afsluiten. Veel moest voor paar maanden in garagebox, dus kleding is daarin gegaan. Had ik er ook zeker 10 van.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:33

Ik weet het nog een beetje omdat ik ze gratis van m'n werk had, en ik ben een aantal keer heen en weer gereden met een flinke stapel dozen...
Ze staan nu deels in de berging nog steeds, deels hebben we in en onder de kelder geschoven en deels op de voorzolder :=
Ik ben sindsdien ook alles kwijt -O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:45

Ik had net een paar vazen in e.d en toenhad ik al weer een doos vol en dacht aan al die prullen die nog op de slaapkamer staan :+ Moet alles wel direct uitzoeken.
Gelukkig komen ze hier heel veel gratis ophalen :j Je zet het gewoon op vrijdag bij de weg en je bent het kwijt.
Weet alleen niet of ze ook steen meenemen :+

We kunnen wel zoveel dozen als we willen "bestellen" :j Dus dat is wel handig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:46

Ideaal.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:53

Bij ons is het oud vuil al een tijdje afgeschaft.
Jammer ook, ik heb er weleens wat weggesleept :o

Vol trots presenteer ik trouwens (jaja het gaat gestaag hier 8-) ) mijn nieuwe gangmuurtje

Afbeelding

Het was verrot moeilijk om iets dat scheef is, récht te schilderen :x

Afbeelding

De kleuren zijn Histor Leem en op de deurposten Mist.

Voor wie dit ooit nog van plan is, hierbij de tip:

Eerst de lambrisering en deurposten schilderen, daarna de muur pas (niet andersom)
Daarna afplakken.
Ik heb paarse afplaktape van de action gebruikt voor gevoelige ondergrond, want de vorige keer trok ik mijn nieuwe schilderwerk er net zo hard weer vanaf :(
Sowieso heeft de action goede spullen; die wit/grijze kwasten van hun vind ik ook erg goed, zeker in vergelijking met wat je voor die prijs bij de bouwmarkt koopt.

Muur schilderen, als je dat gedaan hebt tape weghalen.
Daarna de randjes bijwerken met een penseeltje. En dan meteen met een nat, dun doekje om je duimnagel (moet je wel een beetje nagel hebben) de randjes recht 'snijden' met je nagel.
Ik heb een oud hempje gebruikt.