[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:08

Ik heb destijds mijn iPhone 3GS, 2 jaar oud verkocht voor 210 euro. 4 maanden voor de 4S uitkwam.

Voor een 4 zou ik als die twee jaar oud is ongeveer 180-200 betalen. Voor een 4S zelfde leeftijd ongeveer 250-300.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:14

De 4s heb ik toen de 5 uitkwam verkocht voor 475 euro.
Shiloh de 4s is net een jaar oud max dus dat bedrag van je is wat laag ingeschat denk ik...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:20

Aah ik wist niet precies hoelang de 4S al uit was, dus daarom zei ik ook, voor een 2 jaar oude 4S zou ik denk ik 250-300 betalen. Als die nog niet ouder dan 1 jaar kan zijn, dan inderdaad meer, rond de 450.

Andere vraag. De 3GS draait nog steeds mee toch? In iOS updates (al denk ik dat de eerste volgende iOS niet meer beschikbaar gaat zijn voor de 3GS). Hoeveel jaar denken jullie dat de 4 nog mee gaat in iOS updates?

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:52

Hallo allemaal, ik heb waarschijnlijk weer een heel domme vraag: Ik heb een nieuwe laptop gekocht (geen apple) en heb daar natuurlijk de itunes op gedownload. Nu wilde ik alle gegevens van mijn telefoon naar de library zetten, maar dat blijkt helemaal niet te kunnen. Hij geeft aandat hij dan de telefoon leeg haalt en de gegevens uit de nieuwe library, die dus leeg is, erop zal zetten.

Nu heb ik de telefoon net geupdate met de nieuwe software dus die is nu leeg. Dat is geen punt want ik heb mijn liedjes op de oude computer staan en op een externe harde schijf, maar: hoe krijg ik nou de hele handel gesynchroniseerd èn op de nieuwe laptop. De Ipad laat ik maar heel even buiten beschouwing maar die wil ik natuurlijk in het hele handeltje mee laten lopen.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:59

Oh en gatver!!! kom er net achter dat ik de telefoonnrs ook kwijt ben. Hoe kan dat nou, die stonden toch op mijn sim? Heb ik nu echt wat heel stoms gedaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:01

itunes geeft inderdaad geen mogelijkheid van het terugplaatsen muziek van ipod/iphone/ipad terug op computer, maar hier heb je wel software programmatjes voor.

Hier kun je daar bijvoorbeeld minder info over vinden. http://pc-en-internet.infonu.nl/softwar ... ieren.html

Verder kun je bijvoorbeeld zoeken op "muziek van ipod naar pc" op google, dan kun je daar ook nog meer info over vinden.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:48

Denkniet dat dat is wat ik bedoel. Ik heb op de oude computer ook itunes. Daar werkt het prima, synchroniseren van mijn bestanden heen en weer tussen de computer en mijn iphone en ipad. Geen enkel punt. Nu op de nieuwe computer geeft itunes aan dat ik al een andere library heb en dat daarom het synchroniseren met deze library niet gaat. Daar moet toch een oplossing voor zijn, anders kun je nooit meer een nieuwe computer kopen, toch?

Hm, de buurman van mijn vader maar eens vragen. Hopelijk weet die het wel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:56

nee, het synchroniseren kan wel, maar het synchroniseren gebeurd altijd op basis van wat op je computer staat, niet op wat er op je iphone staat. Dus als je synchroniseert met je telefoon op je nieuwe computer, zal je telefoon dus hetzelfde worden als je itunes (die dus leeg is) op je nieuwe computer die leeg is.

Wat je moet doen is de library van je oude computer overzetten naar je nieuwe computer (dus je folder itunes van je oude naar je nieuwe computer overplaatsen). Als je bestanden in je itunes hebt staan die NIET in de itunes folder staan, dan zul je die bestanden op exact dezelfde manier op je nieuwe computer moeten zetten. Dus zelfde schijf nummer en zelfde map namen. Als alles netjes in de itunes folder staat, is het gewoon een kwestie van alles overzetten naar de itunes folder van je nieuwe computer.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:57

Misschien een oude back up terug zetten?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:01

Inderdaad je iPhone herstellen op je oude pc, dan moet dat weer tevoorschijn komen. Voor je andere probleem moet je in iTunes een map importeren met al jouw muziek er in (op Windows gaat dit volgens mij via Bestand->Map importeren of iets dergelijks, moet je maar even zoeken, ik ben Mac gebruiker). Zo gepiept :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:05

Volgens mij kun je de map gewoon overzetten door je naar je itunes map te gaan (standaard onder je user map en dan onder mijn muziek) die itunes map even op een schijfje of stickie zetten, en dan naar je nieuwe computer, en dan de map kopieren naar de locatie van de itunes map daar (dus waarschijnlijk ook user, en dan de mijn muziek). Voor conflicten (dus als de bestanden hetzelfde zijn) zal windows vragen of mappen oeten worden samengevoegd en tussen bestanden welk bestandje wilt houden, kies dan altijd voor het bestand dat je aan het verplaatsen bent. Als je dan itunes weer opstart, zou die hetzelfde eruit moeten zien als de itunes op je oude computer. MITS je alle muziek en video's en dergelijken ook daadwerkelijk in de itunes map hebt staan en niet op een andere locatie. Als die in een andere map staan, moet je dus zorgen dat die muziek dus op exact dezelfde manier op je nieuwe computer staat, anders zal je itunes bibliotheek die bestanden niet terug kunnen vinden.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:45

Werkt een 1 of 2 jaar oude iPhone ook minder goed dan een nieuwe? Of gaat een iPhone in het algemeen erg lang mee? Mij is verteld dat er bijna geen verschillen zijn tussen 4 en 4S, de 4S is alleen wat sneller hoorde ik.

Thanks voor andere reacties van de prijs :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:27

de 4S is inderdaad een stuk sneller, daarnaast heeft de 4S siri en dat heeft de 4 niet. In dit filmpje kun je dat goed zien dat de 4S sneller is: http://www.youtube.com/watch?v=jl-leB1eOFk

Echter moet ik daar ook bij zeggen, ik heb de 4 en ik heb er totaal geen last van. Voor mij is die snel genoeg! Ik kan me voorstellen dat als je al aan de snelheid van de 4Sof zelfs de 5 gewend bent, dat de 4 ontzettend traag is, maar als je niet beter weet?

Een oudere iPhone is niet slechter. Er zitten alleen misschien meer krassen op het scherm en dergelijken. Bij de oudere modellen (3S en lager) moest je nog oppassen dat er geen haarscheurtjes zaten in de achterkant, maar sinds de 4 is de achterkant van ander materiaal en is daar geen sprake meer van. Bovendien, hoe ouder het model, hoe groter de kans dat hij niet al te lang meer mee kan met de iOS updates. Je telefoon werkt dan wel, maar de nieuwe applicaties zullen ook de nieuwste software updates vereisen, daar zou je dan in de knoop mee kunnen raken. Bovendien zijn nieuwe software updates steeds iets minder geschikt voor de hardware in je telefoon en daar kan je telefoon weer trager van worden. (maar ook dat merk ik maar weinig eigenlijk).

Er zijn veel mensen die klagen dat de iPhone zo snel stuk gaat en zo breekbaar is, maar ik vind ze juist heel degelijk. Ik vind dan ook dat ze lang mee gaan, mits je er zuinig op bent natuurlijk, koop een goed hoesje en gebruik van die screen protectors. Ik heb de mijne best regelmatig laten vallen, maar nog nooit schade gehad.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:57

Thanks voor je duidelijke antwoord :) Ik zie nu een advertentie van een 2 jaar oude iPhone maar dat ga ik dan maar niet doen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:05

Ik denk dat je dat rustig kan doen hoor (mits de prijs goed is). Als die tenminste een 4 is?

De mijne (4) is nu ander half jaar oud. Over een half jaar verloopt mijn abbo, en ik overweeg serieus om gewoon met mijn huidige 4 door te gaan met een simonly en geen nieuwe telefoon te nemen. In de laatste iOS kon de 3GS nog mee, dus ik verwacht dat de 4 ook nog wel even mee gaat wat betreft iOS updates. (ik denk nog zeker 2 jaar)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:24

Alleen check wel ff of hij echt is ed!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:12

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:34

Ik zou een iPhone altijd in handen willen zien en dus zelf ophalen, zodat je hem goed kan bekijken. Opzich vind ik de prijs wel redelijk, maar dat is mijn mening. Je zou hem kunnen emailen en proberen af te dingen naar iets van 240?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:40

Ik zou hem sowieso werkend willen zien, wat voor telefoon het ook is :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:55

BTW, spread the word, voor mensen waarvan je weet dat ze whatsapp nog niet hebben.

Vandaag is whatsapp in de itunes store gratis!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:37

Zijn die er? :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:00

vast niet, maar je weet nooit. Misschien ken je iemand die zijn iphone net heeft aangeschaft of zo? Geen idee :P

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:18

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:38

hebben jullie een idee hoe je films (avi o.a.) om kan zetten in mp4? ik gebruik nu handbreak maar dat duurt echt zo lang en mislukt ook vaak :n

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:40

Kido: Bedankt! :)