E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 02:10

Daar is die dan. Ik heb ook een kobo touch. De zilvere! :) Ik snap er nog niks van :')

Edit: *\o/* Hoera. Ik heb boeken op mijn kobo.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:07

Hallo :wave:
Ik kom even binnen vallen met de vraag of hier wat mensen zijn die ervaring hebben met de Kobo Mini?
Ik had hem eergisteren vast bij een winkel in de stad en ik was meteen verliefd, maar ik heb echt nul verstand van die dingen, dus voor ik een kat in de zak koop... :+

KozieZ

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:33

Gewoon en goed e-reader! Iets kleiner dan de meeste readers, .maar verder hetzelfde als de kobo touch.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:47

Ik was net mijn ereader kwijt (ik voelde al een beetje paniek :+ ) maar heb 'm weer gevonden!

Konstantine ik heb de koboglo en ben er blij mee -ook met het gebruik ik vind een kobo zowiezo fijn!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:02

Ik vond hem ook heel gebruiksvriendelijk, hij stond op Chinees of Japans, maar toch had ik het zo door. :))
Én hij was maar 40 euro. :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:41

Ik zou voor 40euro de gok nemen ;).

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:02

-O- Mijn e-reader wil niets meer... (kobo glo)

Hij staat uitgeschakeld, als ik hem aan wil doen doet hij niets -er gaat wel een groen lichtje branden naast de aan/uit knop, maar verder geen reactie. Als ik op het reset knopje druk gebeurt er ook niets, heb 'm nu aan de computer hangen maar dan gebeurt er ook niets...

Ik ben niet blij... Kan iemand me helpen?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:54

Naar de winkel er mee terug. Of helemaal resetten?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:08

Helemaal resetten is toch het licht knopje en een paperclip tegelijk? (ook al gedaan namelijk..)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:37

Ok dat was een beetje vreemd :Y).

Ik ging net naar de winkel met mijn (overleden) e-reader, vertel mijn verhaal de vrouw zegt 'onze ereader maak man is met vakantie, je krijgt wel gewoon een nieuwe'. Ze kijkt niet eens naar mijn ereader/het bonnetje oid, ze pakt gewoon een nieuwe, neemt mijn oude, geeft het bonnetje terug en echt 4 seconden later sta ik buiten... super netjes natuurlijk, maar ik stond er echt heel dom bij te kijken, had me al voorbereid om een heel verhaal..

Naja een nieuwe e-reader dus! Helaas geen blauw-witte maar helelmaal zwart maar dat overleef ik ;).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:50

goede service!! wel beetje vreemd ja maar in jouw voordeel :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:20

Kristie schreef:
Ok dat was een beetje vreemd :Y).

Ik ging net naar de winkel met mijn (overleden) e-reader, vertel mijn verhaal de vrouw zegt 'onze ereader maak man is met vakantie, je krijgt wel gewoon een nieuwe'. Ze kijkt niet eens naar mijn ereader/het bonnetje oid, ze pakt gewoon een nieuwe, neemt mijn oude, geeft het bonnetje terug en echt 4 seconden later sta ik buiten... super netjes natuurlijk, maar ik stond er echt heel dom bij te kijken, had me al voorbereid om een heel verhaal..

Naja een nieuwe e-reader dus! Helaas geen blauw-witte maar helelmaal zwart maar dat overleef ik ;).

Zo was ze er lekker snel vanaf en jij blij!!! Misschien hadden ze meer klachten en wist ze wat het was?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:45

Margee ik had niet het idee dat die vrouw uberhaut een e-reader had gezien :+ Volgens mij had ze geen idee wat ze moest doen...

Ik wordt helemaal gek -O-
Als ik hem met de wifi wil verbinden zegt hij dat het verbinden niet lukt (en het wachtwoord klopt) dus ik wilde hem confriguren met mijn laptop, maar hij blijft dan gewoon staan op 'verbind met je e-reader'.
Ook kan ik hem niet vinden bij mijn computer, het zelfde geldt voor de laptop van mijn wederhelft.

Het is me écht niet gegund.. Doe ik nou iets niet goed of is het me gewoon niet gegund en moet ik terug naar gewone boeken ;).

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:10

Hij doet het :):) Het was iets met de usb aansluiting van mijn flaptop! Ik kan weer lezen :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:24

Gelukkig!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:39

Wauw hee, dat noem ik nou service!
Lees ze :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:40

Als je ebooks wilt kopen, maakt dat dan nog uit voor de prijs van 'gewone' populaire of al iets oudere boeken? Zijn er webshops die standaard een redelijk lage prijs hebben bv?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:23

Shadow0 schreef:
Als je ebooks wilt kopen, maakt dat dan nog uit voor de prijs van 'gewone' populaire of al iets oudere boeken? Zijn er webshops die standaard een redelijk lage prijs hebben bv?

Bij mijn weten niet.
En dat is verrekte stom: bij papieren boeken heb je rainbow boeken etc, pockets die voor 5 euro te koop zijn als het boek een jaar of zo oud is.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:32

Nou, het kan bij de wat oudere boeken wel lonen om naar de aanbiedingen te kijken bij verschillende webwinkels (bol.com, crimezone.nl, ebook.nl om maar wat te noemen), ook van de meer populaire en/of nieuwere boeken. Zelf lees ik eigenlijk bijna alleen nog thrillers en detectives en ook daarvoor geldt hetzelfde. Ik lees bv graag series en om die compleet te krijgen shop ik altijd wat rond. Alleen is niet altijd een legale versie te vinden van de oudere delen in een serie, terwijl die er dan wel is in het Nederlands. In het Engels is dat misschien wel iets makkelijker. Maar veel boeken blijven erg duur.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:00

Hmmm, dat rondshoppen is zo'n gedoe :\

Had ik al eens gezegd dat ze gewoon echt geen succes lijken te willen maken van de e-books? Ze willen gewoon niet.

Moet bovendien maar eens een creditcard ofzo regelen, dan kan ik in elk geval ook engelse e-books kopen straks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:13

Ik koop nooit e-boeken, niet omdat de wil er niet is, maar ik vind het gewoon zo duur. En in papieren boeken kan ik nog wel lekker bladeren als ik ze later uit heb, maar met e-boeken vind ik bladeren niet echt fijn. Dus ik lees ze 1 keer en that's it.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:17

Ik vind het ook heel jammer dat je bij gewone boeken geen voordelige deals hebt van een papieren boek en de e-versie voor een paar euro extra. (Bij technische boeken is dat wel mogelijk, al is de 'paar' euro eigenlijk 15. Maar die boeken zijn ook duurder.)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:08

Is zeker jammer, hoewel ik nog maar nauwelijks papieren boeken koop. Huis puilt uit :D .

Mijn hobby om prijzen te vergelijken is het ook niet, maar goed. Voor gewone boeken kun je hier vaak wel iets vinden, http://www.voordeelboekenonline.nl/ , maar zoiets heb ik voor ebooks nog niet gespot.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:36

Ook een beetje jammer dat ze nu bijvoorbeeld de zomerbieb app hebben. Gratis in de vakantieperiode boeken lezen en dat wisselt iedere vakantieperiode. Alleen voor telefoons en tablets... Dus op een e-reader kan je ze niet lezen. Heb nu toch wel boeken hiervan op mijn tablet gezet voor op vakantie, heb natuurlijk ook nog genoeg op mijn reader, maar zitten best leuke boeken tussen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:41

Populaire ebooks worden gewoon te duur aangeboden. Slimmer zou zijn om die 20x goedkoop aan te bieden dan 10x duur (en de rest jat). Maar dat hebben ze nog niet in de gaten.

Bij de ako http://www.ako.nl/ebooks/ krijg je nu 20% korting op ebooks: code: eBookKorting2013
Dat vind ik altijd een leuke actie. Op sommige sites kun je ook voordeel pakketten kopen.