Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:39

Wij hebben een 'waskamer', maar eigenlijk wil ik dat ombouwen. We hebben een kat die kleding kapot vreet, dus het moet wel altijd goed opgeborgen worden. Een rek op de overloop gaat het niet worden :P

Ik heb onlangs ook geprobeerd te bezuinigen op kattenvoer, maar dat werd juist een dure les. Voordeel: de zwerfkatjes op het industrieterrein hebben voorlopig voldoende te eten.
6 van onze katten eten Carocat, 3 katten eten Purina One en krijgen om de dag een pak Smuldier.
De honden eten Lidl/C1000/Mr. Beef, goedkope brokken en dagelijks tafelresten.

liekensanchoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:40

vol belangstelling lees ik alles mee. Ik zou eens voor willen stellen bonnetjes van de boodschappen in te scannen want ik snap niet hoe iemand 7 dagen van 50 euro rond kan komen mét katten/ honden/ en soms lees ik nog kinderen??? Ik koop meestal ook alles in de aanbiedingen ( 3 halen, 2 betalen, 2de gratis etc.) maar in een winkel kom ik nooit onder de 60 euro, dat zo'n 2 keer per week? Kattenvoer zit daar wel bij in maar honden krijgen farm food/ barf dus dat komt er ook nog bij ( 3 grote honden). Roken van mijn man zit er ook niet bij ( pakje marlboro of soms meer per dag, hij wil geen goedkope sigaretten of shag gaan roken..). er worden wel echt pertinent bij veel dingen een merk gekocht omdat het andere gewoon niet lekker is of gewoon niet werkt. Ik heb een poosje lidl wasmiddel gehad ( zowel vloeibaar als poeder, ik heb een nieuwe LG en daar moet poeder in anders glijdt al alles naar beneden) en met dat Lidl wasmiddel werd alles snel flets/grauw en niet schoon ( moddervlekken grasvlekken enorm bevuild van buiten en paarden). Ik heb nu dus merkenwasmiddelen en altijd robijn wasverzachter omdat ik al het andere niet lekker vind ruiken :-(. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe mensen vers en gezond eten van 50 euro per week want wil toch ergens bezuinigen, boodschappen zijn altijd het duurste hier in het huishouden met 2 man ( 2 katten, 3 honden). Wij eten gewoon teveel ;-)

LadyMadonna

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:44

Tja, gewoon simpel, niet elke dag ingewikkeld eten (vanavond eten wij een tartaartje met een aardappelschotel), geen dure merken (Hoewel de aardappelschotel van Aviko is ;) ) Afwegen/meten wat je nodig hebt, zodat je niet van alles weg gooit, etc.

Ik ben er echt niet mee bezig :n, ik schrijf op vrijdag mijn boodschappen briefje, en kom bijna altijd gewoon uit (tenzij ik de vriezer een keer aan moet vulllen)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:46

liekensancho, ik was afgelopen week iets meer dan 53 euro kwijt bij de C1000, MAAR (ja, er is een maar) vrijdag had ik al kip, worst, kaas, snoep, koek, eieren én eten voor die avond gekocht a 30 totaal euro, dus dat mag erbij opgeteld worden.
Bij die 53 euro zat ook geen wasmiddel, diervoer, oid., gewoon echt alleen het eten en drinken (en snoep).
Roken doe ik niet meer, dat scheelt 150 euro per maand :P

liekensanchoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:11

@quellian, tja, ik rook ook al niet meer sinds mijn eerste eigen paard 11 jaar geleden maar mijn man, die verder geen hobby's heeft etc. weigert om 'dat op te geven' dus die rookt er wel lekker op los om zo maar te zeggen.. Dingen eten omdat ze maar goedkoop zijn, dat gaat er niet in hier, we vinden het echt niet erg 1 of zelfs 2 'broodavonden' te houden ( stokbroodje gezond) en ik koop zoveel mogelijk eigen merk en dus de aanbiedingen. Wil echt weleens weten wat er nu op zo'n boodschappenbriefje of een bonnetje staat als je echt maar 50 euro verbruikt. Ohja, ik ben ook al 14 jaar vegetariër, dus vlees is altijd voor 1 man hier... vleesvervangers hoeven voor mij niet echt elke dag. Eet men dan elke dag aardappels, groenten ( uit blik) en dan stukje goedkoop vlees? ( daar is niks mis! maar mijn man eet ook nog niet eens graag aardappels..dus moet ik altijd exotische andere dingen verzinnen ). Misschien is mijn man gewoon 'te duur' ???? *lol

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:27

Ja ik kom dus niet weg met een tartaartje en een zak aviko aardappelschotel dat stopt mijn vriend in zijn holle kies....
En dan mag ik met moeite een schepje :')
Laatst had ik nasi gemaakt, een hele wokpan vol dus ik dacht, fijn dan kunnen er zeker 2 porties in de vriezer, en ik kijk nog eens.... bijna alles weg :wow:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:31

In mijn geval, ff uit mijn hoofd:

2 sinas,
1 up
2 of 3 brood
beleg (pak kaas, pak ham, bakje salade)
smeerboter (eens in de 2 weken
bakboter (eens in de 3 a 4 weken)
Ontbijt kat/hond
Blik kat/hond
1 pakje fruitflesjes (van die kleintjes, ala hero)
1 pak joki
1 pak melk
cornflakes
zak diepvries groente
5 pakjes sigaretten
vlees (eens in de zoveel weken, dan ben ik wel wat duurder uit)
2 zakjes snoep/drop voor in de pot
2 zakken chips
koffiemelk
Blik soep
Zakje gemengde sla
doos eieren
nootjes voor in de sla
2 rollen koekjes

en dan het eten voor het weekend (dan heb ik tijd om uitgebreid te koken)
En eens in de zoveel tijd shampoo, tandpasta, etc

Op maandag eet ik bij mijn schoonmoeder
Op dinsdag simpel stukje vlees (tartaartje oid) met aardappelschotel
Op woensdag aardappels, vlees, groente
op donderdag soep of uitsmijter
Op vrijdag maaltijd salade
op zaterdag en zondag waar ik zin in heb ;)

Nicolletje: Wij zijn beide geen hele grote eters

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:44

@Liekensancho, ik lees ook nog steeds vol verbazing mee, het lijkt hier soms wel een sport om zo goedkoop mogelijk te eten.
Ik heb vandaag boodschappen gedaan voor de komende 2 dagen(en diner 3e dag)en was bijna 35 incl sigaretten kwijt(2 pakjes).
Ik eet vanavond en morgen zelfgemaakte gehaktballen met boontjes,salade en gebakken aardappeltjes,donderdag verse groentensoep met een tartaartje.
Per week redt ik het écht niet met 50 euro voor mij alleen, heb altijd fruit in huis,eet graag gezond met verse producten en gevarieerd.
En, ik heb het geld er ook rustig voor over, hou van lekker eten(en betaal daarom weer een duur abbo op de sportschool :D )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:45

Ik doe iets niet goed :') Op de verkeerde plek boodschappen ofzo....

Ik kom van jouw lijst incl 4x 6.50 aan sigaretten excl dierenvoer zo uit mijn hoofd al uit op 70 euro....ik weet niet wat jij zei dat je kwijt was?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:47

ongeveer 70/80 euro verdeelt over aldi en C1000, met af en toe een uitschieter naar de 90/100 (als de vriezer leeg is bijv)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:53

Ik ga ook maar eens proberen goedkoper boodschappen te doen. We zijn met zijn tweeën en geven zo'n 100 á 110 euro per week uit (inclusief sigaretten). Alleen het eten kost meestal al zo'n 10-15 euro per avond.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:54

Oh maar ik vind 70-100 een ander verhaal dan 50 :D
Wij zitten hier normaal ook tussen de 70 tot 100 excl. kattenvoer, wasmiddelen, etc.

We houden ook wel van lekker eten :P
En we gaan vrij vaak uit eten (zeker wel 2x per maand, deze week alleen al 2x).
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 21-02-12 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:55

en dat zit ik dus incl ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:56

Maar ik koop mijn kattenvoer niet bij de supermarkt én dat kopen we eens per maand (9 katten).
Grit staat ook los van de boodschappen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:57

grit gebruik ik niet, heb geen kattenbak ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:57

hahaha, nu begrijp ik waarom het zo goedkoop kan....

Ik zie nauwelijks groenten, fruit, hoogwaardige volkorenproducten, gezonde spullen dus... ze zitten er wel tussen, maar erg weinig.
Dan kan het idd zeer voordelig....

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:57

Nog een tip. Zijn jullie je ervan bewust dat wanneer ze bij de c1000 een actie van 1 + 1 hebben je als je 1 artikel koopt ook al goedkoper uit bent? Je koopt in principe het product voor de helft van de prijs. De kassa '' leest'' namelijk niet dat jij 1, 2 of 3 van die producten koopt. Hij ''leest'' welk product je koopt en dat product heeft een bepaalde prijs. Je bent dus niet verplicht om er 2 te kopen om voordeel te hebben.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:59

Wij kopen bij de c1000, maar ik ben vegetariër en dus sowieso al duurder uit.
Heb de eerste periode te weinig vleesvervangers gegeten, na 2 jaar begon mijn haar uit te vallen!! : O.
Dus nu moet het wel elke dag, en die zijn dúúr!
Maar volgens mij scheelt dat niet zoveel bij c1000 of een andere super, en we kopen veel huismerk (die rode) dus ook goedkoop. En je hoeft bij c1000 nooit lang in de rij te staan (zoals bij de aldi), ook fijn!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:59

groenten eten we in het weekend (maak vaak een of andere schotel, en diepvries groente, is niks mis mee.
Hoogwaardige volkoren produkten... tja, soms, ligt eraan welk brood er ligt, de ene keer is dat tarwe, de andere keer volkoren, de volgende keer wit....
Fruit eten we nauwelijk, dat klopt.
maar goed, waarom zou ik het duurder maken als het zo ook werkt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:59

Ninx, wij hebben ook altijd heel veel zuivel en fruit in huis (+ VERSE groente), want ik heb een kleine man die volop in de groei is en ik vind dat hij sowieso 2 stukken fruit per dag moet eten en 2 glazen/bekers zuivel.

Skyka, dat wist ik niet??

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:00

Omdat het gezonder (en lekkerder) is?

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:01

Quellian, veel mensen weten dit niet. Het was in ieder geval wel zo toen ik nog kassajuf was. Misschien eens vragen bij de c1000 waar je boodschappen doet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:03

Wildgirl: Gezonder... diepvries is niks mis mee hoor :n
Lekkerder... eten is meer noodzaak voor mij. Als ik niet eet, val ik om. Ik snap dan bijv ook niet waarom mensen groenten én een salade eten, 1 van die 2 is toch genoeg? Ja, lekker... maar ook duur :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:04

mijn boodschappenlijstje van komende week (gister niet thuis gegeten, vriendlief heeft pizza gegeten)
Veel dingen heb ik gewoon nog in huis (in de vriezer) maar voor het idee:

1 leverworst (80 cent)
1 geldeserse gekookte worst (60 cent)
1 margaringe (1,09 )
1,5 brood (99 cent per brood, dus 1,50)
1 pakje wasa krackers (minder dan 1 euro, heb er heel wat gekocht toen ze 1+1 gratis waren)
1 bakje slankie smeerkaas ( 1 euro)
1 pot appelstroop ( 1 euro doe ik minimaal 1,5 maand mee)
Pindakaas (gaat een maand of 3 a 4 mee)
Hagelslag (gaat ook heeeeel lang mee)
1 rolbeschuitjes per week (50 cent?)
1 pak afbak broodjes (33 cent)

dat is lunch/ontbijt voor een week.

Ijsbergsla
2 komkommers
een paar tomaten
aardappels (5 kilo voor 1 euro in de aanbieding gekocht, 5 kilo doen wij best lang mee!)
wat vlees (kipfilet, gehakt, verse worst bv, ik let erg op aanbiedingen en koop het waar het het goedkoopste is)
Broccoli (laten we zeggen 1 euro voor 1 keer avond eten?)
Spercie boontjes (diepvries, 1250 gram voor 1,20 )
Bloemkool (vaak ook diepvries, doe een keer of 2/3 met 1 zak)
Pasta + saus (de helft van een 300 gr zakje soepgroente erin van minder dan een euro)
een avond lasagne (met de rest van het zakje soepgroente)
spinazie a la creme

Eigenlijk eten wij zelden groente uit blik, altijd vers of uit de vriezer.
Ik red het ook echt wel met 50 euro per week hoor... chips, snoep en koek koop ik niet. Frisdrank ook niet.
Limonade heb ik in de aanbieding gekocht.

Ik eet elke avond wat salade bij het avond eten. Ik vind het gewoon lekker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:05

wat versta jij onder limonade? aanmaak?