ik dacht dat het wat minder was ...maar alles staat in delen dus valt het niet zo op... maar nu ik idd alles op een rijtje heb gezet...besef ik me dat ik nog heeellll veeeeelll moet doen. eerst maar die kleine haar kamertje...ze groeit zo hard dat har peuterbedje te klein geworden is...
Iemand ervaring met dat spul van hg wat verven zonder schuren belooft?
Cerilene_
Geplaatst: 17-07-12 20:13
Mag ik mijn creaties hier ook even laten zien? Ik ben vorige week begonnen met het 'redden' van een aantal van mijn meubeltjes. Wij hopen binnenkort eindelijk een woning aangeboden te krijgen via de woningbouw en deze keer heb ik besloten dat er geen lelijke, versleten en niet bij elkaar passende meubels mijn nieuwe huisje binnen komen :p. Toen ik met mijn vriend uit huis ging, ruim 4 jaar geleden, hebben we voor een paar honderd euro wat spul bij elkaar gescharreld en dat was voor ons toen een prima interieur. Nu merk ik dat ik toch wat volwassener ben geworden en echt heel erg uitkijk naar een huis wat er ook echt verzorgd uitziet en daardoor ook zal voelen alsof het meer van ons is. Het appartement waar we nu wonen heeft voor ons altijd gevoelt als een tijdelijke tussenstop, waardoor we er nooit veel in geinvesteerd hebben (en ik het ondertussen zoooo lelijk vond dat ik er echt niet meer tegen kon ). Omdat wij beiden nog steeds studeren het komende half jaar is het voor ons een uitkomst om onze eigen meubels op te knappen in plaats van alles nieuw te kopen. En eigenlijk vind ik het ook veel leuker om straks mijn eigen custom-made meubeltjes mee te kunnen nemen naar ons nieuwe huisje.
Ok, sorry voor het enorme achtergrondverhaal. Hier volgen de foto's: Ik ben begonnen met dit oudbollige en tot de draad versleten stoeltje onderhanden te nemen: http://i1143.photobucket.com/albums/n62 ... rary-1.jpg Dit experiment lukte behoorlijk goed voor een eerste poging vond ik zelf (en de kat kon het ook waarderen ): Hierna had ik de smaak te pakken en heb ik de eetkamerstoeltjes (die voorlopig nog dienst doen als computerstoeltjes bij gebrek aan plek voor een degelijke eettafel) een update gegeven. Zo zagen ze eruit: http://i1143.photobucket.com/albums/n62 ... rary-3.jpg En zo zijn ze geworden: Mijn laatste creatie was een lelijke ikea kast in licht houtkleurig fineer met een lompe houten handgreep en een goedkoop matplastic 'raampje' (vergeten goede foto te maken van de 'before' situatie). Maar zo is hij geworden: http://i1143.photobucket.com/albums/n62 ... rary-5.jpg
Morgen ga ik met de bank en eventueel nog twee kuipstoeltjes aan de gang (opnieuw stofferen), dan staan er nog 2 ikea kastjes (zelfde idee als hierboven, maar dan een openslaand en een ladenkastje) en dan begint mijn interieur zich toch eindelijk te vormen naar hoe ik het in mijn hoofd heb zitten. De komende vakantieperiode wil ik ook nog marktplaats en de tweedehandszaken in de buurt afstruinen om alles compleet te maken voor de verhuizing, zodat we tegen die tijd al onze energie kunnen steken in het appartement zelf, en onze meubels alleen nog maar leuk neer hoeven zetten. Ik ben zoals jullie merken helemaal enthousiast aan het worden .
Edits: Ik geloof dat ik photobucket boos gemaakt heb ...
Ik ben ook echt blij met hoe het kastje geworden is . De twee andere bijpassende kasten ga ik hetzelfde aanpakken. In eerste instantie wilde ik het stoeltje helemaal uit elkaar halen en alle stof eraf halen, maar uiteindelijk bleek dat echt niet te gaan en heb ik een deel van de oude stof eronder laten zitten, dat was veel makkelijker. Verder was het eigenlijk makkelijker dan ik dacht. Gewoon netjes knippen en zo rimpelloos mogelijk nieten met zo'n 'nietschietpistool'. Ik probeerde zoveel mogelijk te kijken hoe de oude stof weggewerkt was en dat proberen na te doen. Het was mijn eerste probeersel, morgen moet de hele bank eraan geloven, dus ik hoop dat dat ook zo voorspoedig gaat. Maar ik heb de vakkundige hulp van mijn oma ingeschakeld, dus het komt vast wel goed .
Nuage: ik heb hem voorzichtig een beetje opgeschuurd en eerst in de grondverf gezet. Het lijkt goed gepakt te hebben. Ik twijfel alleen om de zijkanten nog een extra laagje te geven met een roller, aangezien ik het met kwast niet helemaal egaal heb gekregen...
manfredie
Geplaatst: 17-07-12 22:17
vindt die stoel erg netjes voor een eerste probeersel....!! wat voor stof heb je ervoor gebruikt als ik vragen mag....alle meubelstoffen die ik tegen kom kosten een aardige duit namelijk
Hhhmmm misschien dat ik mijn gefineerde tafels dan ook maar probeer te verfen, wilde ze eigenlijk al weggooien maar zou ze liever verfen
Rinske
Geplaatst: 17-07-12 22:28
Heel leuk MM!!!
Voor meubelstoffen moet je op zaterdagochtend een keer naar de stoffenmarkt aan de Breedstraat in Utrecht gaan, daar heb je veel stoffen die niet zo duur zijn. Maar bedenk wel: een meubelstof moet een kwalitatief sterke stof zijn en daarom kost die wat meer.
Chaos
Geplaatst: 17-07-12 22:30
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat werkt met fineer. Heb nog twee van die ladenkastjes staan, zelfde idee als kastje hierboven. Ook van IKEA. Mag ik vragen wat je ipv het plastic raampje hebt gedaan? Ik zit eraan te denken om er plak-plastic op te plakken maar wellicht heb jij een leuker idee?
manfredie
Geplaatst: 17-07-12 22:31
dat is een goed idee... ik kies meestal wel de hele dure uit.... en dan denk ik maar dat ik een simpel stofje heb tot ik de prijs zie... ik heb binnenkort vakantie dan kan ik dat wel inplannen...leuk snuffelen op de mert zoals wij dat hier zeggen
Cerilene_
Geplaatst: 17-07-12 22:33
Leuk zeg mamamiesje! Manfredie, Omdat dit stoeltje dus echt uitproberen was (en omdat het niet een stoel is die veel gebruik wordt, hij staat normaal gesproken naast het bed) heb ik hiervoor geen echte meubelstof gebruikt, maar gewoon een redelijk stevig stofje wat me mooi leek. Ik moet dus nog maar zien hoelang hij mooi blijft... maar maar nu ik weet hoe het zo'n beetje moet doe ik hem gewoon opnieuw als hij lelijk wordt Voor de bank van morgen heb ik wel echte meubelstof gehaalt, aangezien daar echt elke dag op gezeten wordt en hij midden in de kamer staat. Vond t dus hiervoor wel de moeite om te investeren in een beetje knappe stof. Gelukkig waren er veel aanbiedingen bij de 'stoffenboer', dus uiteindelijk viel het me daardoor nog mee. Nuage, ik zou het gewoon proberen inderdaad! Chaos, ik heb een stukje behang op het raampje geplakt, maar plakplastic kan ongetwijfelt ook hoor.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 17-07-12 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Liesje89
Geplaatst: 17-07-12 22:34
Saffier schreef:
Liesje89 schreef:
Volgens mij staan de afmetingen eronder..?
Hahah oeps.... Had laatst de advertentie al gezien maar toen stond het er niet bij, nu dus niet verder gekeken
Cerilene_ Oh wat eeuwig zonde van die eerste stoel! Vond hem veeeel leuker daarvoor! Smaken verschillen, haha!
Twinklestar
Geplaatst: 18-07-12 18:06
Krijg nou wat , ik heb precies, maar dan ook precies, hetzelfde gebloemde stoeltje hier staan
Is zeker 40 jaar oud ( nog van mijn moeder geweest ) , de stof is zijde en er zit in de zitting een bakje voor naaispulletjes oid. met daaronder nog meer opbergruimte. .
Ik wil het op marktplaats gaan zetten maar misschien zijn er hier liefhebbers voor ?