Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:17

Ik heb net een nieuwe blackberry, de 9900. Nu is binnen drie uur de batterij helemaal leeg!!!!!!!!!!! En nu doet hij het gewoon helemaal niet meer, wat ik ook probeer..

Waarom ben ik weer aan een blackberry begonnen.... :') Ik wilde geen touchscreen telefoon, vandaar..

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:20

Ik heb de Wildfire S nu al meer dan 1.5 jaar. Maar hij is eigenlijk een beetje op, batterij gaat bizar snel leeg (na een halve dag). De interne ruimte is heel klein, waardoor je problemen kunt hebben met apps opslaan. Ik heb daardoor alles verwijderd behalve whatsapp (is ook het enige wat ik nodig heb ;)).

Maar ik zou hem niet meer aanraden om te kopen, ik denk dat hij inmiddels wel sterk verouderd is bij de nieuwe(re) modellen en dat je nu beter een nieuwere kunt kopen die dan 2 jaar mee gaat. Dan de Wildfire S, die kan denk ik misschien nog net een jaar mee met moeite & dan is hij niet meer 'bij zijn tijd'.

Overigens wil ik wel kwijt dat ik er wel hééél veel plezier aan heb beleefd hoor! Hij was lang niet altijd zo slecht, ik vond de grootte van de telefoon heel erg fijn & qua besturing verder ook nooit moeite gehad.
Maar hij is nu denk ik gewoon sterk verouderd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:20

Geryon schreef:
Ik heb net een nieuwe blackberry, de 9900. Nu is binnen drie uur de batterij helemaal leeg!!!!!!!!!!! En nu doet hij het gewoon helemaal niet meer, wat ik ook probeer..

Waarom ben ik weer aan een blackberry begonnen.... :') Ik wilde geen touchscreen telefoon, vandaar..

Was je telefoon misschien niet volledig opgeladen vanuit de winkel?

Ik kreeg in de winkel het advies om mijn (nieuwe) telefoon elke nacht aan de lading te doen. Gewoon echt een ritme, 's avonds als ik op bed ga in de lading en 's ochtends er weer uit.
Dat werkte bij mijn oude telefoon ook prima.

M'n moeder kocht echter in juli (?) een nieuwe telefoon en die liep wonder boven wonder ook binnen een paar uur leeg. Toen ze overstapte op een andere provider had ze dat niet meer. Nu gaat die meer dan een dag mee (ook een smartphone)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:26

Amira_ schreef:
Ik heb nu een Huawei Honor .
Samsung Galaxy S3 zat ik ook al naar te kijken, ben wel benieuwd hoe de batterij daarvan is!
Die HTC 8S is dus met windows, heeft die dan geen android? En hoe werkt dat?

Mijn S3 staat altijd op spaarstand. Als ik een halfuur op internet zit is de baterij 20% minder. Ook met spelletjes is hij heel snel leeg. Hij haalt dan nog geen halve dag. Dus als je je telefoon niet intensief gebruikt zou hij een optie zijn. Ik ben meer dan tevreden met mijn telefoon op de batterij na.
Laatst bijgewerkt door Glossi op 16-01-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:27

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Was je telefoon misschien niet volledig opgeladen vanuit de winkel?

Ik kreeg in de winkel het advies om mijn (nieuwe) telefoon elke nacht aan de lading te doen. Gewoon echt een ritme, 's avonds als ik op bed ga in de lading en 's ochtends er weer uit.
Dat werkte bij mijn oude telefoon ook prima.

M'n moeder kocht echter in juli (?) een nieuwe telefoon en die liep wonder boven wonder ook binnen een paar uur leeg. Toen ze overstapte op een andere provider had ze dat niet meer. Nu gaat die meer dan een dag mee (ook een smartphone)

Zo doe ik het inderdaad ja! Of nouja, ik deed het bij al mijn telefoons. En ook bij deze. Totdat hij dus zo snel leeg ging (in het begin was het nog niet zo, maar goed toen zaten er minder apps enz op) en omdat ik wel een telefoon wilde hebben, ging ik hem gewoon weer opladen als ik terug kwam van school.

Ik heb vodafone trouwens, nooit echt problemen mee gehad!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:37

Oke, dan ga ik miss toch nog even verder kijken, de htc desire C zal ook niet veel beter zijn zeker?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:51

Geryon schreef:
Zo doe ik het inderdaad ja! Of nouja, ik deed het bij al mijn telefoons. En ook bij deze. Totdat hij dus zo snel leeg ging (in het begin was het nog niet zo, maar goed toen zaten er minder apps enz op) en omdat ik wel een telefoon wilde hebben, ging ik hem gewoon weer opladen als ik terug kwam van school.

Ik heb vodafone trouwens, nooit echt problemen mee gehad!

M'n moeder had toen ook Vodafone (prepaid), en toen ze overging naar Ben (abbo) was het over. Of dat het was? Ik weet het niet... Maar wellicht lag het 'm aan een app van vodafone ofzo, die er standaard op stond.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:09

Ikwashier schreef:
Heeft iemand hier ervaring met simyo? Wat is dat precies?

Ik! :D
Ik ben er super tevreden over. Wij hebben met andere providers moeite in ons dorp maar simyo doet het super!
+ dat ze totaal niet duur zijn :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:09

Geryon schreef:

Ik wil ook geen touchscreen maar ga toch echt niet meer aan een blackberry beginnen. Heb nu wel een leuk telefoontje begonnen wel met touchscreen achja, moet ik er maar aan wennen :P

Maaike1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:19

Ruby1995 schreef:
Geryon schreef:

Ik wil ook geen touchscreen maar ga toch echt niet meer aan een blackberry beginnen. Heb nu wel een leuk telefoontje begonnen wel met touchscreen achja, moet ik er maar aan wennen :P

Blackberry schijnt het in 2013 toch weer te gaan proberen met een Z10 smartphone. Ik denk niet dat Blackberry ooit nog populair gaat worden.

Het is heel lastig om erachter te komen welke telefoon nou het beste bij jou past.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:53

xZiva_ schreef:
Ikwashier schreef:
Heeft iemand hier ervaring met simyo? Wat is dat precies?

Ik! :D
Ik ben er super tevreden over. Wij hebben met andere providers moeite in ons dorp maar simyo doet het super!
+ dat ze totaal niet duur zijn :j

Thanks! Internet is niet super snel geloof ik, maar ik ben heel wat gewend dus voor mij moet het te doen zijn :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:14

Ikwashier schreef:
Thanks! Internet is niet super snel geloof ik, maar ik ben heel wat gewend dus voor mij moet het te doen zijn :)

Bij mij is het internet juist wel heel erg snel! Sneller dan t-mobile in ieder geval :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:34

O nou dat is heel goed om te horen! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:29

Ruby1995 schreef:
Geryon schreef:

Ik kan er dus niet aan wennen :') Heb al een tijdje de iphone 4s gebruikt, daarna 5, samung galaxy ook een tijdje gebruikt. Maar kan er maar niet aan wennen :+

Ik hoop voor je dat je wel went! :P

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:35

Ik zit te denken aan de Samsung s3 mini.
Iemand ervaring al mee? Tevreden?
Heb nu de htc en word gek van weinig geheugen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:40

Hee,
Ik meld me ook even hier.
Ik ben bijna toe aan een nieuwe telefoon.
Nu twijfel ik tussen de Samsung galaxy s3 mini en de samsung galaxy s advance.

Hebben jullie ervaringen ?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:56

Advance vind ik zeer goed :j

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:13

De s3 mini schijnt zwaar tegen te vallen, aangezien ie veel en veel minder kan dan de s3

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:20

Och echt??? Oei. Die heb ik nog niet eerder gehoord

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:23

xZiva_ schreef:
De s3 mini schijnt zwaar tegen te vallen, aangezien ie veel en veel minder kan dan de s3

Maar dat is vrij logisch, alle variaties op goede telefoons (meestal alleen in naam) van het eigen merk, zijn gewoon lokkertjes voor het publiek dat zich die dure telefoon niet kan veroorloven, of er het geld niet voor over heeft.

Ik heb nog maar weinig van die kleine telefoons gezien die meer in hun mars hebben dan hun grotere broers en zussen.

Toch bijzonder dat groot nu weer hip is :D

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:32

Geryon schreef:
Ruby1995 schreef:

Ik kan er dus niet aan wennen :') Heb al een tijdje de iphone 4s gebruikt, daarna 5, samung galaxy ook een tijdje gebruikt. Maar kan er maar niet aan wennen :+

Ik hoop voor je dat je wel went! :P

Ik heb een sony xperia pro. Dat is met een toetsenbord, echt heeel handig. Ik kan ook totaal niet overweg met touchscreen typen. Voor de rest is het wel touchscreen met dingen aanklikken ed. Echt een van de weinige smartphones met een toetsenbord op blackberry na... Misschien ook wel wat voor jou Geryon? :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:41

de s3 vind ik inderdaad te groot. en ik wil een abbo bij Hollandse nieuwe. daar hebben ze de s3 ook niet.
dus jij zegt de advance?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:53

ik lees even mee. abbo loopt in februari af, ga over op sim only bij simyo.
maar wil er wel los een andere telefoon bij, heb nu de htc wildfire maar die begint oud te worden. erg traag en continu te weinig opslag ruimte.

zit te twijfelen tussen de samsung galaxy s3, maar vind ik eigenlijk te groot, of de iphone 4s.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:51

Iemand ervaring met de Desire X? Ik wilde in eerste instantie een Samsung Galaxy SII of HTC One S, maar wil eigenlijk geen twee jaars-abonnement.

Het enige wat ik ermee doe is (naast bellen ;)) mailen, whatsapp, facebook, de NS/9292ov-site bekijken en simpele spelletjes als Wordfeud. Dus geen zware games, videobellen etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:26

c_esther schreef:
de s3 vind ik inderdaad te groot. en ik wil een abbo bij Hollandse nieuwe. daar hebben ze de s3 ook niet.
dus jij zegt de advance?

Ik heb de advance nu een krappe week . Nog maar net dus ;) maar ik vind hem erg fijn. Voldoende intern geheugen en werkgeheugen, dus werkt snel genoeg etc.