Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:21

Noor, Keuken is niet mijn stijl, maar wel mooi strak landelijk :j Enne gewoon weglopen als ze jouw prijs te laag vinden hè? Ze komen vanzelf achter je aan _O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:56

xDramaQueen schreef:
Rinske schreef:
Vonneke: Holland, ca. 1880, 83 hoog x 105 breed x 42 diep.
xDramaQueen: medicijnkastje heb ik 40 euro voor in gedachte.

De muren zijn nog niet droog, dus ze kunnen nog niet beginnen met het herstelwerk. Verder moet ik morgen ff de verzekering bellen, want ik heb er verder nog niks van gehoord.

van dat kastje gaan mijn handen kriebelen, ik kan er zoveel mee doen :D je woont alleen niet echt om de hoek ;(

Ik kan hem gewoon opsturen hoor :D .

Ik heb de meubeltjes opgehaald vandaag en er zitten echt leuke kastjes bij! Aanhanger zat weer goed vol :P .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:03

Mootje schreef:
Noor, Keuken is niet mijn stijl, maar wel mooi strak landelijk :j Enne gewoon weglopen als ze jouw prijs te laag vinden hè? Ze komen vanzelf achter je aan _O-

Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Vind het ook wel bij het type huis passen overigens.
Ben idd van plan stevig te onderhandelen }> (maar dat kan ik beter zonder vriendje doen denk ik ;) ).

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:09

_Noor schreef:
Wij hebben gisteren ook weer op internet rondgekeken voor een keuken. Deze vinden we allebei erg mooi: http://destoofkeukens.nl/GetImage.o3xh? ... c=&uc=True , maar dan met een 'verzonken' spoelbak (jullie weten ongetwijfeld wat ik bedoel). De donkere tegels vinden we ook erg mooi, maaaaaaaaarrrrrrr verder willen we eigenlijk hout op de vloer.

Wat vinden jullie: alleen in de keuken tegels en de rest hout? Of bijvoorbeeld langs het keukenblok de tegels en verder hout. Zal er ook een link van ons huis bij doen... dat is misschien wel handig: http://www.funda.nl/koop/wervershoof/hu ... a-d/fotos/

Het gaat om kavel 1. Bij foto's zie je op het tweede plaatje een kleine plattegrond van de benedenverdieping, het gaat dan om de linkerkant van het huis! :)

Hey Noor, dat is helemaal mijn stijl. Gaaf zo die keuken (denk ook wel dat de ramen het doen hoor) Hij lijkt ook wel op die Ikea-keuken. ik weet ff niet meer hoe die heet maar die ziet er zo http://www.mooijwerk.nl/ikea-keuken/fot ... ken-4.html uit. Welke tegels heb je in je badkamer op de vloer? Het is mooi om dezelfde in je keuken te nemen. Zelf ben ik helemaal weg van die kleine vierkante oud-uitziende vloertegels. Geeft een landelijk plaatje en zeker in een nieuwbouwhuis geeft het sfeer. Afbeelding

dit Afbeeldingvind ik trouwens ook erg mooi (maar dat doen wij in de gang)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:37

Die vind ik beide ook erg gaaf Zidore!

&^£"$&*%"(*$£"!!! Stonden vanmorgen weer plassen in de woonkamer |( . Ik word er echt niet goed van...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:41

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:51

Jawel, het dak zit dicht, maar ik denk dat het nu door de goot komt. Door hun opbouw komt het water van ons dak EN hun dak allemaal in onze goot die dat nu natuurlijk nooit meer kan bijhouden. Daardoor loopt het allemaal weer binnen... Hij moet iig een fatsoenlijke goot maken, met een hoekstuk erin, ik denk dat het niet eerder opgelost zal zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:08

Wat een mega-prutsers Rinske :( :(:)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:55

hahaha ik kwam er achter dat het tweede plaatje een tapijt is whahaha!! :') :') :') _O- _O- maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel

hoe heet die keuken van ikea?? ik vind hem wel gaaf!

succes rinske.. :(:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:33

Rinske schreef:
xDramaQueen schreef:

van dat kastje gaan mijn handen kriebelen, ik kan er zoveel mee doen :D je woont alleen niet echt om de hoek ;(

Ik kan hem gewoon opsturen hoor :D .

Ik heb de meubeltjes opgehaald vandaag en er zitten echt leuke kastjes bij! Aanhanger zat weer goed vol :P .

tssk dan wil ik hem gewoon lekker hebben :P , ik pm je vanavond even, enig idee wat de verzendkosten hiervan worden? :D

balen trouwens, niets is zo erg als een lekkend huisje, moet je nu opnieuw de goot laten doen, of heb je daar al een afspraak voor staan? is wel fijn als t ophoudt voordat straks de echte regenbuien gaan beginnen.

_Noor schreef:
Tegels dus :D

Wat vinden jullie van de keuken? :o

absoluut mooi!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:09

Deze vind ik wel toepasselijk in dit topic. Hij is niet helemaal meer up-to-date meer (want niets meer van ikea en nieuwe vloer hahaha), maar toch....

De neiging om bij mensen naar binnen te gluren als ik langsloop, kan ik maar niet onderdrukken. De meeste interieurs lijken verdomd veel op elkaar. De meeste huizen in `jonge` wijken hebben natuurlijk het nodige aan IKEA-spul in huis staan. De meeste huizen zijn voorzien van laminaat of parket. Hoekbanken zijn "in" en de tv heeft een centrale plaats in de meeste huiskamers(al dan niet aan de muur).

Maar soms, heel soms, kom je een juweeltje tegen. En dan bedoel ik geen juweeltje in de zin van "mooooi", maar meer een juweeltje in de zin van "hoe krijgen ze het voor elkaar?".

Zo ook hier een paar straten verderop. Ik kom er regelmatig langs met de hond voor een ommetje. En elke keer weer móet ik er naar binnen kijken. Deze mensen hebben er echt werk van gemaakt en het eerste wat bij mij opkomt als ik naar binnen kijk is: KERMIS!.
Ik wíst niet eens dat er nog Pierrots te krijgen waren (porceleinen pop van een witgeschminkte clown met zwart mutsje en traan die over de wangen loopt, meestal uitgedost in liefst paarlmoerkleurige pakjes met veertjes), maar deze familie had de Pierrot gevonden hoor!. Het huis is tevens voorzien van veel geslepen spiegels, romeinse zuilen en veel, heel veel messing. De buffetkast, salontafel en televisiekast komen overduidelijk van één en dezelfde fabrikant, waarschijnlijk met het woord "barok" in de naam verstopt. Alles is uitgevoerd in wit, evenals de grote, glimmende vloertegels.
En ik blijf er maar naar binnen kijken, ook al krijg ik er een enorm ontheemd gevoel van.

Wat ben ik dan blij om weer thuis te komen...bij mijn IKEA salontafel, met mijn (versleten) laminaatvloer...maar zonder hoekbank!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:13

en nog een oudje....van dik drie jaar geleden :D

Decadentie ten top

Onlangs hebben mijn lief en ik “eventjes” een huis gekocht. Zomaar opeens.
Tsja, zo gaan die dingen. Je kijkt wat rond, wordt verliefd op een huis, en voor je het weet heb je een bod gedaan (van geld wat je helemaal niet hebt) en krijg je een koopcontract onder je neus geschoven. Er wordt vervolgens tussen neus en lippen even aan je gevraagd wel svp zsm de financiën te regelen. Best gek eigenlijk, want als ik op mijn bankrekening kijk, valt daar toch echt betreurenswaardig weinig aan liquide middelen te bespeuren. Idem dito bij mijn lief.
En toch, toch wil een bank ons zó, zonder al te veel poespas, een enorme zak met geld lenen, zomaar…zonder ons te kennen.

Nu zijn wij dus een decadent stel. We hebben een huisje gekocht met twee slaapkamers (want 1 studeerkamer) en een tuin. Huisje, boompje (in de tuin) en beestje (2 poezen en een paard).
Eigenlijk dus alles wat we liever niet willen zijn. Want ja, we zijn hip en snel en modern. Niet decadent! We gaan onze 40 vierkante metertjes omruilen voor het dubbele aan woonruimte. We gaan weg uit de absolute binnenstad (locatie, locatie, locatie) en gaan verhuizen naar een volksbuurtje met vooral veel jonge papa’s, mama’s en nog meer kinderen. We gaan officieel samenwonen. Waar moet dat heen? Om heel eerlijk te zijn, ben ik het spoor al aardig bijster. Ik heb duistere kanten bij mijzelf ontdekt waarvan ik het bestaan niet wist. En daar ben ik behoorlijk van geschrokken.

Het begon allemaal met het onschuldig wit schilderen van een oud kastje. Niets verkeerds aan natuurlijk. Gewoon wit. Maar omdat de oude greepjes van het kasje eigenlijk niet goed meer waren, ben ik begonnen met een zoektocht naar handgreepjes. Jawel, dames en heren, ik ben gaan zoeken, op het internet, naar net díe handgreepjes die mijn kastje compleet zouden maken. Op de één of andere manier heb ik het klaargespeeld daar een hele avond mee zoet te zijn. Een hele avond zoeken naar handgreepjes. Uiteindelijk heb ik ze gevonden: porselein, wit, truttig…bij een winkeltje genaamd “Kippetje Tok”. Kippetje Tok! Hoe verzin je het? En wat zegt het over mij, dat ik naar handgreepjes zoek bij een winkeltje met die naam?
Het is allemaal nog veel erger geworden, het begint nu enigszins door te slaan. Ik wil namelijk een servieskast, met een truttig theeservies. Het liefst met bloemetjes. Ik wil een koekblik met koekjes erin en leuke haakjes in de badkamer om mijn leuke, witte handdoeken aan te hangen. Ik wil een keukenschort (!) en een kookboekenstandaard. Ik wil een oude, nostalgische koelkast en het liefst wil ik elk weekend een cake bakken. Ik wil een sprei op mijn bed of misschien wel een patchwork quilt. Ik wil frutten in de tuin met een schepje en een harkje. Het allerergste…(en ik vrees dat ik dat er niet door ga krijgen bij mijn wederhelft)….is een bank. Een bloemetjesbank…need I say more? Ik ben bang dat ik langzaamaan bezig ben een soort kloon van Laura Ashley te worden. En nu maar hopen dat het niet doorslaat naar roze, doorgestikte dusters. Krulspelden en grote dozen talkpoeder (met zo’n enorme, roze poederdons). Wie zal het zeggen...de tijd zal het leren.

Wordt vervolgd
(of niet…)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:24

Zidore schreef:
*knip*

Geeft een landelijk plaatje en zeker in een nieuwbouwhuis geeft het sfeer.

Afbeelding

Deze tegeltjes hebben wij hier thuis op de boerderij in de koeienstal liggen.. Dat zijn nog de echte ouderwetse! Erg leuk om dat in je huis te leggen.. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:33

dems, waar komen die teksten vandaan? Ik heb gruwelijk moeten lachen en sommige dingen zijn zo herkenbaar! :D

Hier is Ikea trouwens nog hot hoor, iedereen gaat tegenwoordig (weer?) naar de ikea. Ik verdom het, ik háát ikea. Ik háát de spullen van ikea. En toen vond ik een hartstikke mooie kast bij Otto... niet veel beter geloof ik :o :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:36

@Gamblerscup: die heb ik zelf geschreven toen ik nog actief columns schreef! Ik wil het weer gaan oppakken...even wachten op inspiratie. Er staan er ergens nog heel wat op bokt...laaaaaaang geleden, voornamelijk over mijn werk als juf....

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:51

Ik ben gister naar de Ikea geweest, heb echt geweldige dingen zien dus kan niet wachten tot ik klaar ben met klussen :o

Ik krijg volgende week vrijdag de sleutel van mijn nieuwe flat.
Ben echt benieuwd hoe het er nu na de renovatie uit ziet...

Kan niet wachten tot ik aan de slag kan!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:02

Goedemorgen!

Weer veel mooie interieurs voorbij zien komen! Dat hele donkere interieur van weer een aantal pagina's terug wat iemand erg mooi vond, vind ik er zo vanaf het plaatje erg mooi uit zien. Maar vraag me af hoe dat er overdag, met de gordijnen open, zonder kaars- of lamplicht uitziet. Denk dat het erg tegenvalt dan.
Mooie keuken op de vorige pagina! Moet zeggen dat ik veel verschillende keukens mooi vind. Heel landelijk, maar ook heel strak met bv een betonnen keukenblad vind ik erg gaaf! Tegeltjes zijn altijd leuk!

Het is al even geleden dat ik hier voorbij ben gekomen. Erg druk geweest, we hebben 1 september de sleutel van ons huis gekregen. 9 sept. zaten we erin. Het is nog niet af, niet alle meubels zijn geleverd, muren nog helemaal kaal, dozen nog niet uitgepakt, maar het belangrijkste staat er. Ga nog geen foto's laten zien van het huis, doe ik als het meer 'af' is, het is nu nog te strak/ kil. Het bevalt wel super goed, heb ruimte over! Maar kan wel vast een foto showen van de kast die ik opgeknapt heb. Nouja ik, ik heb alleen maar de kast geschuurd samen met mijn moeder, mijn vader heeft de kast vervolgens gespoten, eerst in de grondlak en toen in de echte verf.
Dit was ie:
Afbeelding

En zo is ie nu:
Afbeelding

Ben zelf echt superblij met het resultaat!! De achterwand in de kast is dezelfde kleur grijs als 1 muur in de woonkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:06

Super mooi Marlies!

Ik ga direct een heel appart bankje kopen. Maandag een secretaire ophalen en dan kan ik weer vooruit.

De stoelen zijn bijna klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:08

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:23

@ Zidore: badkamer moeten we nog helemaal uitzoeken. Heb eigenlijk ook nog geen idee wat ik (o nee, "we") daarmee wil!
Vind dat wel erg mooie tegeltjes en die je in de hal legt ook! Heel apart. Bij de keuken wil ik graag antraciete tegels met een oude look!

Renske: schiet niet erg op zeg.. succes ermee!!

Vraagje: hoe is de kwaliteit van de Ikea-keukens (hotchocolat)? Vind die van jou er inderdaad erg op lijken! Het plaatje dat ik heb geplaatst is van een handgemaakte keuken..dus dan weet wel hoe het zit met de pleuries!!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:37

Komen weer erg mooie foto's voorbij! Wat is die kast hierboven mooi geworden zeg!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:04

Iemand nog tips trouwens hoe je een kamer 'warmer' kan maken? Vind onze huiskamer nog te strak en daardoor te kil, ben sowieso nog op zoek naar een hoogpolig kleed voor onder de salontafel, heb al een aantal kussens op de bank en wil er nog meer. Meer kan ik me ff niet bedenken, jullie nog tips?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:53

Leg een lekker plaid (opgevouwen) over een bank of stoel. Gebruik warme tinten. Gebruik vooral materialen als velours en wol(vilt). Denk ook vooral aan de juiste verlichting. Zorg voor lampen die een warme kleur geven en dus geen (hel)wit licht. Helemaal nu het weer donkerder is kun je veel doen met verlichting vergeet daarbij vooral de kaarsen niet! Creër gezellige hoekjes die je een warm/vrolijk gevoel geven. Gebruik hiervoor verschillende materialen. Ik heb bijvoorbeeld pas een oude hutkoffer gekocht. Die ga ik aankleden alsof er net een ontdekkingsreiziger (leker geromantiseerd) is aangekomen. Er komen dus wat foto's in. Een mooi kledingstuk aan de houten hanger, laatje half open met daarin een voorraadje kaarsen en wierook, oud gemaakt papier met aantekeningen, compas etc. Maak dus een stilleven (geordende rommel ;) is altijd gezellig).

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:15

Een leuk kleurtje op de muur doet ook wonderen. :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 07:17

....en denk aan kaarsen en bloemen om het warmer-huiselijker te maken.
Ik heb eigenlijk ALTIJD bloemen in huis en zonder vind ik het maar een kale, koude boel.