Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:10

webster543 schreef:
Super interessante tips hier!!! Bedankt iedereen. De tafel van IKEA had ik daar ook gezien, vond ik wel duur voor wat het is.
Wasmachine en droger heb ik nog, als ze nog werken na een jaar in de stal staan. Nooit op gelet hoe de deuren open gaan.
Ik ben op zoek naar die plaat om ze op elkaar te zetten, maar moeilijk te vinden. In een gewone winkel. Online nog niet gezocht

Eerste rek steekt in elkaar, ben net een klusjesrek gaan halen en stokketjes om toch al een lampje op te hangen.

Straks weer wat foto’s!!

Ik denk dat wij die bij Van Den Borre gekocht hebben :)
Maar als je de ruimte hebt, zou ik ook aanraden van ze naast elkaar te zetten

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:14

Heeeeele stille meelezer hier. Wordt echt prachtig!
Ik heb die zwarte kapstok ook, staat er nu een aantal jaar en ben er nog steeds blij mee. Heb hem zelf niet vastgemaakt aan de muur.

Mri

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:24

Die van ons komt bij een bouwmarkt vandaan. Was 20 euro ofzo

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:17

Goeie primeur :')

Wat betreft het vastmaken van de kapstok aan de wand, moeten de muren ook niet nog allemaal geschilderd worden? Of doe je daar niets mee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:30

Ik neem aan dat bij die kapstok nog iets van een afwerklaag komt, want je ziet de hoeknaaldjes nog zitten. Bij ons kwam er daarna nog een spachtelputz laagje op :) Wij hadden al zo'n handig ongelukje tussen de 2 fases dat we per ongeluk tegen een hoekje gestoten hadden en toen lag dat hoeknaaldje meteen los, moest dat weer opnieuw er in gestuct worden -O-

Het is wel een beetje gedoe hoor om dingen zoals meubels nog te gaan verslepen als vloeren / muren nog niet klaar zijn. Dat bed lijkt me ook erg lastig om nog een vloer onder te leggen. Er is weinig zo irritant als X keer je spullen te moeten verslepen :=

Maar dat is meer als je ruimte voor ruimte aanpakt in een huis waar echt al je zooi al staat, het scheelt dat dit nog helemaal nieuw is en je al die zooi nog even buiten kan houden tot het meteen op zijn plek kan *\o/*

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 09:00

Ik probeer het beperkt te houden, naar wat ik al in huis zet, maar ik moet mij toch inhouden hoor :D

Lieve bokkers, een zeer bijzondere nacht is het geweest!!! Want ik heb voor het eerst in mijn huisje geslapen!!
Onrustig geslapen, want ik werd wakker van elk vreemd geluid. En ik hoor de pomp van het regenwater aanslaan ( en gezien Durena er een spelletje van maakt om te proberen haar stal onder water te zetten :roll:)

Maar wat een bijzondere nacht!!!

Afbeelding

Afbeelding
Maar ook de honden zijn geïnstalleerd +:)+
Met een verdacht wezen extra >;)

Afbeelding
En ja hoor, cactus is er ook bij

Afbeelding
Vocht gehalte is inderdaad wat hoog, maar dat zakt wel! Staat nu al lager dan in mijn vorig huis :):)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:11

Stille meelezer meldt zich.

Maar 1 woord voor je: geweldig!

Ondanks het gemis aan comfort zal het aangenaam zijn.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:13

Wat leuk zeg,en de honden hebben ook een verdiep. :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:35

gefeliciteerd met je eerste nacht!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:46

Wat tof, wat een mijlpaal!! Gefeliciteerd!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:48

Jaaaaa, wat gaaf! Goed zeg!!

Misschien gelijk even kijken naar zo’n waterslagdemper? Die hebben wij er nu ook tussen. Want ik zat soms rechtop in bed van het drinken van de paarden midden in de nacht. Dat slaat door het hele huis heen. Klonkklonkklonk. Met de waterslagdemper ertussen zeker 75% minder. Misschien moeten we nog een tweede ook ertussen zetten, maar dit is al veel beter.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:56

Wat fijn! Geniet ervan.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:29

Ohh wat genieten, slapen in je nieuwe huis! En de beestenboel <3 , ook heel fijn dat cactus ook heeft mogen meegenieten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:33

Wat cool!

Ik kan wel beamen dat het fijn is om nog niet je huis vol te zetten als er nog van alles moet gebeuren. Je blijft dan namelijk slepen, met alle risico op beschadigingen of vuil van dien. Hoe verleidelijk het ook is :P Mijn man is er ontzettend goed in om mijn werkgebied vol te zetten omdat het hem op dat moment beter uit komt, super irritant :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:58

Wat fijn, gefeliciteerd!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:04

Wat fijn! Het vochtgehalte in je huis is vast lager dan in de caravan op dit moment. Geniet van je nieuwe huis! En wat een fijne plek voor de honden.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:11

Geweldig zeg! Mooi bed heb je ook voor de honden :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 16:19

Goeie middag op deze druilerige zaterdag!
Gisteren en vandaag weer geklust in huis met veel ups en downs.

Afbeelding
Lek aan de afvoer, gelukkig zelf kunnen behelpen

Afbeelding
Lamp in de inkomhal opgehangen

Afbeelding
Rek in elkaar gestoken, jeetje wat een niet te vertrouwen systeem. Heel erg waggel, dus zeker niet aan hangen :')

Afbeelding
Avondeten op de vloer. Had geen tuinstoelen binnen gezet en was te lui om ze te gaan halen.
Nu zijn ze doorweekt, misschien straks toch maar eentje gaan halen :)*

Afbeelding
Eerste slachtoffer in de badkuip. Wel enkel om de pootjes proper te maken, gezien er nog geen warm water is.

Vandaag was het eerder blooperen, amai.

Eerst schoot een mini schroefje in het verkeerde gedeelte, waardoor ik echt 10min heb zitten peuteren om die weer op zijn plaats te krijgen.

Daarna een plug kapot gekregen en mijn bed bijna in brand gezet ( die boor is heet, als die uit de muur komt, heel heet :o? )
Afbeelding
Afbeelding

Een peertje aangesloten in de technische ruimte, maar daar bleek iets niet te kloppen. Het licht bleef branden. Gelukkige was de elektricien in de buurt en is dat snel komen herstellen. Hij had de schakelaar van de zolder verwisseld met die van de technische ruimte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De rest kunnen maken en aansluiten. Dat gordijn is van de IKEA. Toch maar een raar systeem, ben heel benieuwd of die lang gaat leven.
Een folie voor het raam in de badkamer zodat er geen ongevallen kunnen gebeuren. Op het kruispunt als ik uit bad stap _O-

Afbeelding
En deze lieverd is helemaal “in love” met de vloerverwarming

Afbeelding
Te hard gewerkt :):)

De lampen die er nu hangen, heb ik bij de Brico kunnen kopen in de afdeling laatste stuks. Dus goedkopere modellen. Ben er wel blij mee!

Even klein vraagje aan de bokkers experts. Hoe kan ik sommige foto’s als linkje zetten?
Zodat ik niet over de 15 foto’s per pagina zit?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:33

Dat is een beetje tricky. Je moet dan dit:

Code
[img]m/sKDZFk.jpg[/img]

Veranderen in dit:

Code
https://boktimg.nl/img/m/sKDZFk.jpg

Dus de image tags aan beide kanten weghalen en er https://boktimg.nl/img/ voor zetten. Ik zou gewoon lekker de foto's plaatsen als ik jou was :)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:03

Dat ikea gordijn hebben wij ook,en doet het al twee jaar lang prima hoor,het is toch een heel normaal systeem?

Je zwarte opbergrek lijkt wel op z'n kop te staan?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:14

Die opbergrekken zijn meestal beter als je de planken evenrediger verdeelt over het hele ding. Nu heb je aan de onderkant een enorm gat waar geen plank in zit. Meestal is het handig om helemaal onderin ook een plank te maken. Dan zou hij zeker wel een stuk stabieler moeten staan.

Verder zou ik als ik kon kiezen gewoon gaan voor zo'n stellingkast, maar dan de versie met metalen poten en planken van geperst hout. Die zijn echt een heel stuk steviger dan deze.

En wat ga je hard! Super gaaf om het zo te volgen.

Dat boorbitje, te veel schroeven doorgedraaid? ;)
Ik kan je Torx aanraden ipv kruiskoppen. Scheelt je een heleboel gevloek, schroeven en boorbitjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:19

Je kunt dat rek het best aan de muur vast zetten.
Torx ben ik ook voorstander van, maar we hebben nog zoveel kruiskopschroeven liggen...

Het ziet er allemaal super uit, wel zonde van je bed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:43

Torx draai je even goed kapot hoor. O:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 19:32

Hier ook fan van torx, maar belangrijkste met bitjes is een goede kwaliteit aanschaffen. Ik heb een tijdje terug een setje van Makita gekocht en het was elke euro waard. Kostte me wel iets van 30-40 euro of zo, maar sindsdien nooit meer gezeik gehad met bitjes.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 19:52

Klopt, de kwaliteit bitjes zijn echt het verschil tussen heel veel frustratie en niet zoveel frustratie :D
Torx draai je inderdaad ook wel door, maar echt veeeel minder snel dan kruiskoppen. Zeker als je een beetje kracht moet zetten.