Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
PSvanLot schreef:PSvanLot schreef:Ik heb inbetweens hangen beneden in de woonkamer. zou ik deze in de wasmachine kunnen doen, of beter naar de stomerij brengen?
A ik zie wassen op 30 graden en dan nat terughangen. Doe ik dat deze week dan zijn ze droog voordat ze opgeborgen moeten worden voor de verbouwing.
PSvanLot schreef:Dat is inderdaad ook een optie, maar ze zijn in 3 jaar nog nooit gewassen. Zou het dan handig zijn zo op te bergen?
Janine1990 schreef:Ik weet niet wat voor wasmachine je hebt PSvanLot, maar ik gooi mijn vitrages (geen inbetweens) gewoon in de machine, kies voor strijkvrij en hang ze inderdaad 'nat' weer op.
De bovenkant stop ik vanwege de haken die er aan hangen in een waszakje die ik met een ty-rip vast maak.
Ik was ze ongeveer twee keer per jaar en het kan weinig kwaad. Ik zou er dan ook in jouw situatie niet voor schromen om ze twee keer te wassen.
Shenavallie schreef:Wij hebben geen gordijnen (meer), maar gebruiken onze rolluiken als het ware daarvoor. Nu zijn de binnenkanten van de rolluiken echt stoffig en wil ik deze graag schoonmaken. Punt is dat ze voor dichte ramen zitten, dus ramen die niet open kunnen. Iemand een idee hoe ik ze toch schoon kan krijgen?
Liesje89 schreef:Ja of je stopt ze in zo’n mega washoes voor dierenspulKunnen de haakjes ook geen kwaad meer.
Janine1990 schreef:Tjongejonge... ik had links en rechts al meerdere keren gehoord over ramen wassen met glansspoelmiddel... Maar ook dreft, citroensap, uien etc.
Dus ik heb vandaag mijn eigen sopje gemaakt...
Flinke scheut citroensap, druppeltje dreft en een scheut glansspoelmiddel.
Het lijkt wel alsof ik geen ramen meer heb... Ideaal dat het niet zo raar opdroogt!
Dus bij deze mijn meest recente huishoudtip