Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anders heb ik totaal geen overzicht, reken ik me rijk, of arm maar hoe dan ook heb ik er anders best stress van
Citaat:en ze kijken altijd naar je jaarsalaris.
extra sneu is het als je precies op dat randje zit van wel of geen toeslag. Wat is dan wijsheid...
), en toen ik hoorde wat vriendinnen als startsalaris ontvingen, voelde ik me wel een beetje bekocht. Heb er heel leuk werkervaring op kunnen doen, maar de werkgever bleek vooral voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Ben nu ook best wel duidelijk in mijn salariseis en wat ik wil. Vind het ook niet erg om “aan wat bomen te schudden”. Maargoed, als je net komt kijken op de arbeidsmarkt moet je zelf ook nog een beetje ervaren wat je eigenlijk allemaal kunt en wat je nog moet leren. tita schreef:Gini ik vind niet dat iedereen in zelfde functie gelijkwaardig zou moeten verdienen
Ik kan er eerlijk voor uitkomen dat ik stuk harder werk dan bepaalde collega’s terwijl zij meer kennis hebben
LunarEclipse schreef:Ja, en ze kijken altijd naar je jaarsalaris.
Dus toen ik student was had ik recht op huurtoeslag en zorgtoeslag, toen ging mijn salaris omhoog in de herfst waardoor ik geen recht meer had op zoveel huurtoeslag. Of ik alsjeblieft even meer dan de helft van de huurtoeslag die ik had gekregen (wat maximaal was) wilde terugbetalen.
Ik was daar wel boos om want als student had ik die huurtoeslag gewoon nodig. En ik zat echt net op het randje, het is niet dat ik ineens een riant inkomen had.
Zorg toeslag heb ik nu ook geen recht meer op. Maakt het voor mij wel makkelijk. Ik heb gewoon geen recht meer op extra geld.

Juangi schreef:Zijn er meer mensen die bezig zijn met beleggen? En hebben jullie handige tips om dat maandelijks te doen?

hier wordt vanalles uitgevonden om onder de zware loonkosten uit te komen. Maar je bent er niet altijd evenveel mee. Zeker die eco cheques hebben wij toch echt moeten zoeken wat we ervan konden kopen en die krengen vervallen na twee jaar wat ik echt een schande vind.
Eerst alle non-bio voeding met Sodexo, dan bio-voeding en producten met ecocheques en dan de rest gewoon. Ze zijn met verbouwingen bezig, het is overal al proppen. Als je met 3 in een rij staat kan er geen kat meer door.

Dan word daar wel echt een gemiddelde uitgetrokken waar de hele rijke ook in mee genomen worden, want ik geloof er niet in dat ik de enige ben die dit verdiend, zeker niet gezien de branche waar ik nu in zit en echt veel mensen in zitten (retail) . Mijn loon klopt ook volgens cao met mijn functie omschrijving, zonder het diploma of ervaring had ik dus nog lager gezeten.