[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:09

Misschien een rare vraag, maar ik heb altijd begrepen dat je baby konijntjes niet mag optillen/aanraken omdat de moeder ze dan verstoot?
Ik zag dat jij dat wel gewoon deed, kan dit geen kwaad dan?

Gaaf logo <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 15:27

Toverbal schreef:
wauw! wat een gaaf logo, mooi ontwerp!

Van baby nijntjes foto's krijg je nooit genoeg! <3

Dankjewel :D
Haha ben ik het ook wel mee eens :D <3 Maar probeer er toch een klein beetje afwisseling in te houden :P

Prairy schreef:
xXutopiaXx schreef:
Dankjewel! :D Warnaar is mijn achternaam :D Dus die hebben we 'zelf bedacht' haha

Nou dan weten we Kevin zijn achternaam dus ook als jullie ooit gaan trouwen :P

Hahaha precies _O-

MarliesR schreef:
Tof dat je nu een logo hebt! Komt die groot op de schuur :D ?

Dat is nog best een leuk idee om daar iets mee te doen op/in de schuur! :D

Skessa_ schreef:
Misschien een rare vraag, maar ik heb altijd begrepen dat je baby konijntjes niet mag optillen/aanraken omdat de moeder ze dan verstoot?
Ik zag dat jij dat wel gewoon deed, kan dit geen kwaad dan?

Gaaf logo <3

Is geen rare vraag hoor! Blij dat je hem gewoon stelt :D Het eerste nestje ben ik daar ook heel panisch mee omgegaan, maar je kijkt net na de bevalling sowieso of er dode konijntjes bij liggen, dat is niet goed voor het nest om die te laten liggen. En als ik dan kijk, doe ik de moeder even aaien, en m'n handen door het stro/plukken haar/nest, zodat mijn geur een beetje gemaskeerd wordt, én ik geef moeders wat lekkers te eten :D Zodat ze wat afgeleid wordt. Maar naarmate het voor mij ook steeds meer 'normaal' werd, durfde ik er ook wel meer aan te zitten. We hebben een camera op het nestje, dus ik kan ze in de gaten houden en dus ook kijken of moeders ze nog wel melk geeft, en ze veranderde helemaal niets. Nu bekijk ik ze elke dag, minimaal 1x, meestal laat ik ze zo jong wel nog gewoon in het nestje liggen, zeker als het wat kouder is buiten, maar dan haal ik gewoon het dakje van haar van het nest :P Maar als ze eenmaal een weekje oud zijn en ze hebben goed haar, dan pak ik ze er dagelijks wel uit :j Worden ze alleen maar makker van. Merk zo het verschil tussen de konijntjes die hier zijn opgegroeid/geboren en de konijnen die hier al wat ouder kwamen: die jonkies vinden het helemaal niet zo erg om opgepakt te worden, terwijl konijnen daar per definitie eigenlijk niet van houden..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:31

Oke duidelijk! Helemaal goed :D En ja snap wel dat ze er een stuk tammer van worden! Mijn ouders hebben cavia's, daar maakt het niet zoveel bij uit haha. Maar die zijn ook niet tam, allemaal zo weg als je ze wil oppakken :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 16:04

Skessa_ schreef:
Oke duidelijk! Helemaal goed :D En ja snap wel dat ze er een stuk tammer van worden! Mijn ouders hebben cavia's, daar maakt het niet zoveel bij uit haha. Maar die zijn ook niet tam, allemaal zo weg als je ze wil oppakken :P

Haha ja de kleintjes zijn hier ook net zeepjes hoor _O- Maar da's vooral omdat ze zo druk zijn haha. Nibbit is het goed gewend nu, en inmiddels wat ouder, die blijft gewoon zitten en als ik hem optil, blijft hij nog steeds in dezelfde houding zitten/hangen :') <3

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:10

Je logo is echt vet geworden :D

Groot bord aan de weg zetten ook :j of moet je dan eerst een kvk enzo regelen? := (ik weet t ook niet hoor, ik zeg maar wat :'))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 19:29

DeniseES schreef:

Groot bord aan de weg zetten ook :j of moet je dan eerst een kvk enzo regelen? := (ik weet t ook niet hoor, ik zeg maar wat :'))

Dankuuu :D :D Volgens mij mag je van alles doen, maar zodra het teveel op een echt bedrijf gaat lijken, moet je ook belasting gaan betalen enzo :') :roll: Dus voor ons is het eigenlijk alleen maar voor de lol, zo'n omzet hebben wij niet _O-

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:05

xXutopiaXx schreef:
DeniseES schreef:

Dankuuu :D :D Volgens mij mag je van alles doen, maar zodra het teveel op een echt bedrijf gaat lijken, moet je ook belasting gaan betalen enzo :') :roll: Dus voor ons is het eigenlijk alleen maar voor de lol, zo'n omzet hebben wij niet _O-

Bij minder dan 20K omzet per jaar kan je aan de KOR deelnemen en hoef je geen BTW aangifte te doen :D. In de categorie onnodige weetjes :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 22:41

Amethyst_ schreef:
Bij minder dan 20K omzet per jaar kan je aan de KOR deelnemen en hoef je geen BTW aangifte te doen :D. In de categorie onnodige weetjes :=

<<) Hele handige categorie om kennis in te hebben :D +:)+ Ik ga me er eens in verdiepen thanks!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 13:43

13 t/m 19 juli... wat een enorm verschil in weer! :oo

Prima plekje om te werken ook zo :D

Afbeelding

Konijntjes een nieuwe doos gegeven, helemaal gelukkig :')

Afbeelding

En Brego ook :') Wat is hij toch groot bij die kleintjes :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grote vriendjes met Flits <3

Afbeelding

Lieve King en Minty :+:

Afbeelding

Minty <3 Nog altijd even nieuwsgierig := <3

Afbeelding

King lekker aardbeitje eten :9

Afbeelding

Schijnbaar een lekker plekje om te zitten :')

Afbeelding

Ziet er inderdaad erg comfortabel uit _O-

Afbeelding

En ook deze kleintjes vindt Brego erg interessant :') Goed hond-mak maken :P

Afbeelding

Trotse paps van de kleintjes :P

Afbeelding

Lekker in de rui _O- Ziet er niet uit :')

Afbeelding

Baby's gaan inmiddels ook al zelfstandig water drinken! Uit flesje, maar ook uit een bakje, altijd handig :D en schattig :+:

Afbeelding

Ze eten ook goed brokjes mee :D Wat is dat bakje groot zo :=

Afbeelding

Drukke boel :=

Afbeelding

Wat zijn ze toch nieuwsgierig :+: Zo leuk om ze te zien ontdekken :D

Afbeelding

Afbeelding

Lekker grasjes eten :9

Afbeelding

En gewoon, omdat Nibbit knap is <3 :D

Afbeelding

Lekker op schoot kroelen :+: Want ik had weer 's hoofdpijn ^)

Afbeelding

Ook de andere nijntjes krijgen natuurlijk lekkers :9 :D

Afbeelding

King en Minty lekker samen in hun mandje <3

Afbeelding

Flitsie is ook blij met de doos :=

Afbeelding

Maar ligt toch ook graag in het hooi <3

Afbeelding

Ze hebben zo allemaal hun voorkeuren..... :') Zo drinkt Storm nog steeds graag uit een glas :')

Afbeelding

En slaapt het liefst op de bankleuning := Wat wordt ie toch groot....

Afbeelding

Deze week ook gebruikt om eens mooie foto's van 'm te maken weer :D Een selectie, zodat jullie niet helemaal gek worden van de foto's := :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En heerlijke ritjes gemaakt met Tamme <3

Afbeelding

En JayJay :+:

Afbeelding

Afbeelding

Met lieve Jay zelfs zonder zadel én hoofdstel in de bak gereden <3 Zo fijn als je je beestje zo kan vertrouwen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk z'n manen maar weer 's uit de vlecht gehaald, uitgeplozen en gewassen :D Had ze ook opgemeten, maar ben inmiddels vergeten hoe lang ze ook alweer waren _O- Lang zat in ieder geval :')

Afbeelding

Wat worden m'n handen daar altijd goor van _O- Nu niet zulke schone nagels meer :')

Afbeelding

Maar, resultaat mag er dan weer wezen :D

Afbeelding

Gelijk ook weer een pedicure gegeven, weer helemaal tiptop :D

Afbeelding

Even een dosis Blue... want hij is zo leuk :+:

Afbeelding

Afbeelding

En blij met z'n bal :')

Afbeelding

Gewoon bij ons in de tuin!! Wat een geluk, again!! :D Hand voor scale :P

Afbeelding

Ook bij ons in de tuin! Een mooie veer gevonden, beetje zoeken leerde ons dat ie van een uil is! :oo <3

Afbeelding

Vanuit onze tuin :P Die zonsondergangen blijven prachtig <3

Afbeelding

Wat een kleuren...

Afbeelding

In het weekend eindelijk weer wat vrienden opgezocht! We hebben een crimibox gespeeld. Superleuk! Tegelijk lekker eten van de BBQ, dus heeft wel de hele avond geduurd voordat we een idee hadden wie de moordenaar was _O-

Afbeelding

Uiteraard deze week ook weer lekker met Dije bezig geweest <3

Afbeelding

Lekker dier :+:

Afbeelding

Mijn ouders trots laten zien wat ie allemaal geleerd heeft :D

Afbeelding

Afbeelding

Voor het eerst in de grote bak! :oo

Afbeelding

En buiten, wandelend, uitstappen :D Voor het eerst het erf af, hij keek z'n ogen uit :P :+:

Afbeelding

Afbeelding

Als je geen zin hebt om op te tuigen, maar toch wilt werken :P

Afbeelding

Slmt9

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:46

Prachtige beelden weer. Wauw.
En brego bij de nijnen in, hahaha, gelukkig is het geen jachthond :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:13

Yes eindelijk vieze nagels :D

Prachtige foto van Jay zo in het bos!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 14:28

Slmt9 schreef:
Prachtige beelden weer. Wauw.
En brego bij de nijnen in, hahaha, gelukkig is het geen jachthond :D

Dankjewel :D
Nou! Inderdaad hihi, dan zou ik het ook niet durven hoor := En nu ook laat ik 'm er niet alleen bij. Hij is niet gemeen, maar wel lomp _O-

Prairy schreef:
Yes eindelijk vieze nagels :D

Prachtige foto van Jay zo in het bos!

Haha, ik dacht inderdaad: die moet er ik ook ff bij posten :')
Ja mooi hè!! Het was ook echt prachtig om zelf te zien, die oortjes met dat licht zo <3 Maar vanuit Kevin z'n perspectief is het ook wel heel erg mooi :+:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:32

Wauw wat een schitterende update weer <3 love it ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:52

Wat een tophond is brego toch met al die beestjes! Love it!

En meer blue spam! Ik stem voor!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:52

wahahah heerlijk die pluizige konijntjesrollade zo tegen het gaas :D

Maar dan die uilenveer met een klein nijntje op de achtergrond, krijg ik wel een beetje de kriebels van.
Gelukkig zitten zij goed achter slot en grendel en hebben zij bewaker Brego :P

En knappe foto's van Storm <3

En Blue met zn knappe smoeltje <3

Wat fijn dat Dije het zo goed doet *\o/*

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:10

Stille mee lezer hier. Heb je wel eens een pb gestuurd.

Wat is je topic toch iedere keer weer genieten.

Nu vroeg ik mij alleen het volgende af: fok je je konijnen met een doel? Let je op ras/bloedlijn/ziektes ed?
Je ziet vaak dat mensen voor de fun fokken en niet nadenken, dat idee heb ik bij jou niet dus vandaar de vraag :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:24

Leuke,gezellige update weer. Genieten! Wat is Brego lief voor de nijntjes. :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:35

ahh wat een heerlijk update weer <3

Alle beestjes <3 het is ook elke keer hetzelfde _O- #jaloers

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:07

Jouw updates zijn toch wel degene waar ik het meest naar uitkijk. Ik geniet ervan <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 10:33

Mer1980 schreef:
Wauw wat een schitterende update weer <3 love it ;)

Dankjewel :+:

leonie87 schreef:
Wat een tophond is brego toch met al die beestjes! Love it!

En meer blue spam! Ik stem voor!

Met alle beestjes is het zeker een tophond <3 Zal ze geen vlieg kwaad doen <3
Haha jaaa, ik zal eens wat vaker foto's van 'm maken <3 Hij is zo leuk, het is ook echt zo'n lieverd! De andere twee (met name Kaatje, die een grote invloed heeft op Kevin) blijven wat schuw.. maar Blue kruipt het liefst in je broekzak <3

Toverbal schreef:
wahahah heerlijk die pluizige konijntjesrollade zo tegen het gaas :D

Maar dan die uilenveer met een klein nijntje op de achtergrond, krijg ik wel een beetje de kriebels van.
Gelukkig zitten zij goed achter slot en grendel en hebben zij bewaker Brego :P

En knappe foto's van Storm <3

En Blue met zn knappe smoeltje <3

Wat fijn dat Dije het zo goed doet *\o/*

Konijntjesrollade _O- Hahaha inderdaad :')
We sluiten 's nachts ook alles goed af ja :7 Alle hokken zitten van boven tot onder helemaal dicht. Als een marter ofzo écht wil, dan komen ze er altijd wel in.... maar we maken het ze niet te makkelijk! Zou er niet aan moeten denken... :oo
Hihi dankjewel!! :D :D

xTammyy schreef:
Stille mee lezer hier. Heb je wel eens een pb gestuurd.

Wat is je topic toch iedere keer weer genieten.

Nu vroeg ik mij alleen het volgende af: fok je je konijnen met een doel? Let je op ras/bloedlijn/ziektes ed?
Je ziet vaak dat mensen voor de fun fokken en niet nadenken, dat idee heb ik bij jou niet dus vandaar de vraag :)

Ja, leuk dat je het vraagt Tammy! Ik fok inderdaad wel met een doel, al zijn deze nestjes eigenlijk een beetje aftasten ook. Ik weet niet precies wat alle dieren aan genen met zich meedragen en door ze te kruisen met konijnen waarvan ik dat wel weet, hoop ik die onbekende kleuren boven te laten drijven. Dan kan ik echt gericht op kleur fokken. Als je zgn. 'kleurzuiver' fokt, weet je altijd welke kleuren er uit een combinatie zullen komen. Dat is een mooi doel! Maar ergens zijn deze verrassingsnestjes ook wel heel erg leuk :D Sowieso kijk ik naar de bouw van de diertjes, en uiteraard naar ziektes. Ik heb al mijn konijntjes bij andere fokkers vandaan, die ook niet met zieke diertjes fokken (op ooit 1 konijntje na: Mallow, die had olifantstanden. Een aandoening aan het gebit wat erg erfelijk is en niet fijn.. maar dat konijntje was sowieso niet sterk en die heeft ook niet lang geleefd :(:) ) en die ook de gewenste bouw in het oog houden. Zo wil je dit ras niet te groot hebben, maar heb ik wel een grote voedster zitten.. die kruis ik dan met een klein rammetje, zodat de nakomelingen hopelijk niet te groot gaan worden! En inteelt doe ik al helemaal niet aan :P Er zijn wel fokstrategieën waarin dat gebruikt wordt, maar daar waag ik mij niet aan. Wordt mij te ingewikkeld en ik wil gewoon mooie, gezonde konijntjes :+:

Als fokdoel heb ik bepaalde kleuren gekozen om me op te richten: blauw rhön, blauw japanner en konijntjes met blauwe ogen :D Daarbij zijn andere blauwe tinten natuurlijk ook 100% welkom <3 Je verwacht het niet, maar blauw is mijn lievelingskleur :')

Het nestje van Pepper begint ook kleur te krijgen, volgens mij zijn die ook echt weer erg leuk :D

Afbeelding

Bijzonder dat dit uit een volledig blauw rammetje en volledig witte voedster komt :P Zo zie je dus wat er allemaal nog meer voor moois in de genen schuilt :P

rocymax schreef:
Leuke, gezellige update weer. Genieten! Wat is Brego lief voor de nijntjes. :)

Dankjewel :D Blijft leuk om te lezen dat jullie het zo gezellig vinden :D En gelukkig is Brego lief voor de konijntjes inderdaad :+:

DeniseES schreef:
ahh wat een heerlijk update weer <3

Alle beestjes <3 het is ook elke keer hetzelfde _O- #jaloers

Haha ja hè, 't is hier ook elke dag hetzelfde :') <3 Máár, er komt een periode aan waarin we weer heel druk met andere dingen dan konijnenknuffelen worden! :D :):) En daar zitten we nu nog in :')

Princess_ schreef:
Jouw updates zijn toch wel degene waar ik het meest naar uitkijk. Ik geniet ervan <3

Ahh wat een supercompliment <3 Dankjewel! :D Ik blijf het ook leuk vinden om alle foto's uit te zoeken :D En er dan hier een leuk verhaaltje van te maken :+:

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:47

Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik ben geen fan van ‘vermeerderen’, maar heel fijn om te horen dat je er goed over nadenkt, top!

Mocht ik ooit een huisje hebben met een grote tuin, wie weet klop ik dan bij je aan voor een nijntje :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 22:49

xTammyy schreef:
Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik ben geen fan van ‘vermeerderen’, maar heel fijn om te horen dat je er goed over nadenkt, top!

Mocht ik ooit een huisje hebben met een grote tuin, wie weet klop ik dan bij je aan voor een nijntje :)

Nee, precies.. hoe verleidelijk ook, want het liefst dompel ik me onder in babykonijntjes :') Maar je moet ze ook allemaal een goed huisje kunnen geven. En dan wil je ook dat men er lang plezier van heeft, dus wil je een gezond beestje! En leuke kleurtjes zijn altijd leuk! :D

Zou leuk zijn! :D

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:40

Wat een droom! Ik heb je topic deze week vol plezier uitgelezen en ook eens bij mijn vriend onder de neus gelegd om te laten zien wat hij later kan verwachten :') :j
Vanaf nu ben ik een stille maar fanatieke meelezer <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 11:57

xelodi schreef:
Wat een droom! Ik heb je topic deze week vol plezier uitgelezen en ook eens bij mijn vriend onder de neus gelegd om te laten zien wat hij later kan verwachten :') :j
Vanaf nu ben ik een stille maar fanatieke meelezer <3

Wat leuk dat je alles hebt gelezen!! _/-\o_ Dankjewel! :D En heel leuk dat je ook zo'n toekomstbeeld hebt :D
Zag je volgens mij op Instagram ook al voorbij komen :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:32

't nadeel van Instagram zijn wel de spoilers voor je updates hier haha.
Maar zo leuk om te zien!