Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilary schreef:Ik zou eens moeten meten op die stukken. Onze voorwaarde bij het aanleggen was minimaal 5 meter breed. Onze paden liggen langs de buitenranden van het perceel, en het is huurgrond, dus we konden niet heel creatief zijn (wat ik wel jammer vind, want jouw slingerpaden zijn prachtig). = knip= .
DubbelDun schreef:MarliesR schreef:Nee, dat was me een iets te grote investering. Dus nu her en der uit de tuin wat breedgroeiende kruipplanten overgeplaatst en nu is het weer aardig dicht langs de randen van de oprit.@lavendel: Heb je nog weer nieuwe aangeplant? .
pmarena schreef:Hier hebben we gewoon een brede strook brandnetels om de roundpenn
MarliesR schreef:missfalki, groot voordeel van de zilverlinde ten opzichte van die andere twee is dat er niet zoveel plakkende troep vanaf komt! En aangezien wij er een slingerpaadje onderdeel willen naar het toekomstige achterterras toe vond ik dat wel een grote meerwaarde
zonnebloem18 schreef:Dat is toch al een stuk opgeknapt. Respect hoor, wat een werk heb je er van en je blijft stug doorgaan.
Britt1 schreef:OMG Marlies, ik grinnik even mee wat betreft die muren
DubbelDun schreef:Qua muren zou ik het losse spul er zoveel mogelijk met een hamer aftikken en er dus idd iets van rubber voorhangen.
Libera schreef:Lavendel kun je idd heel makkelijk stekken zelf! Makkelijke methode: potgrond in plastic bekertjes (gaatje in de bodem maken), takje lavendel ontdoen van blaadjes, beetje “rooting hormone” erop en in de potgrond steken. Dan goed watergeven en in een plastic container zetten in de schaduw. Na 4-6 weken groeien er dan wortels aan. In het voorjaar kun je ze dan planten
Ik koop bijna nooit planten meer
[ [url=m/A5LR8k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xWWk30.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Dit zijn Hortensias en kersen boompjes, maar even voor het idee)
DubbelDun schreef:Zelf stekken is leuk als je de ruimte hebt, wij doen sommige dingen wel stekken en hebben nu een 'nursery'. Maar 2 stroken oprit van elk 40cmx20mtr is een hele hoop stekjes en voor je dan een beetje een volgroeide groenstrook hebt ben je 10 jaar verder
MarliesR schreef:Niet te mopeilijk denken, zeker niet voor iets wat je niet vaak zult gebruiken.... Rondom rubber + schroeven + profielstrips is echter ook al weer iets van €400. Nou ja, heb ik weer iets om over na te denken
neile schreef:Echt? En wat is roothing hormone? Meststof? Vind ik in de plantenwinkel? Snoeisel gebruiken of eerder vaste takken? Bedankt voor de tip!
DubbelDun schreef:MarliesR schreef:Niet te mopeilijk denken, zeker niet voor iets wat je niet vaak zult gebruiken.... Rondom rubber + schroeven + profielstrips is echter ook al weer iets van €400. Nou ja, heb ik weer iets om over na te denken
Oude rubber stalmatten of gebruikt rubber van de meter (zie MP), oude houten latten (met gezoette randen) ipv profielstrips hoeven je de kop niet te kosten
Nummus schreef:Aaah je bent weer een heel eind verder zie ik!
Dat vogelschuurtje blijkt inderdaad nog wel een handig mooi ding zo nu ie leeg en schoon is!
Prairy schreef:neile schreef:Echt? En wat is roothing hormone? Meststof? Vind ik in de plantenwinkel? Snoeisel gebruiken of eerder vaste takken? Bedankt voor de tip!
Stekpoeder
Je kunt schijnbaar het snoeiafval gebruiken van de lavendel, van de takken die niet gebloeid hebben. Ik heb ook aardig wat bakjes staan om te proberen, moet ze vanavond nog maar eens iets water geven (niet teveel).
Rozemarijn kan schijnbaar ook zo, dat experiment heb ik ook staan. Net als kersenpitten in de vriezer, en de pruimenpitten gaan daar ook heen voor een paar weken.