Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:01

Thanks! Ik vind het nog een hele mooie kleur, maar ik wil niet dezelfde sfeer in huis als in het huis waar ik nare dingen met mn ex heb meegemaakt.. Dus nu maar een ander kleurtje op de muur :) Denk dat we toch voor denim drift gaan die is net wat lichter en omdat het een hele grote muur is, net wat veiliger :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:04

vonneke schreef:
Heeft er hier iemand verstand van offertes en wil even voor me ergens naar kijken?

Als je wilt mag je hem mij wel sturen?!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:13

Wat voor een offerte Vonneke? (mag wel via pb)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:16

Als de offerte te maken heeft met kunststof kozijnen kun je mij ook pb-en.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:17

Ik vind je interieur hartstikke leuk GC. En die vloer die jij daar hebt ligt hier in het halletje en pc kamer haha. Alleen een tint donkerder.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:18

O trouwens wij zitten nu ook te kijken naar epoxy gietvloeren.
Iemand daar toevallig ervaring mee?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:24

Geen ervaring goed mee.
Dat zijn die gladde vloeren toch?
Vriendin van me had zo'n siergrind-gietvloer.
Zwart met iets een glitter er in.
Ik vond het heel erg mooi staan.
Mijn oom heeft deze zelfde vloer in het beige.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:29

Ik keek al eerder naar gietvloeren. Maar ik weet dat die beton gietvloeren heel erg snel krassen, mijn vriend gaf gister aan ook niet zeker te zijn nog over vloeren en dat hij ook wel een gietvloer zou willen laten leggen en dan epoxy. Ik kon dat nog niet zo goed dus was gaan googlen en opzich ziet het er wel goed uit. Natuurlijk mist het voor mij de warme uitstraling die ik liever heb. Maar het gemak spreekt me wel weer aan, en geen naden enz.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:33

Die betonnen gietvloeren krassen heel erg. Ik had hem al liggen in mijn appartement maar zou er nooit zelf voor kiezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:34

Epoxy/rubber/grind gietvloet vind ik ook nog steeds interessant
Maar gaat hoet helaas niet werken ivm ondervloer in delen
Keuken en gang is beton vanuit de bouw van het huis
De woonkamer momenteel houten verdiepingsvloer. En die word uiteindelijk beton
En de aanbouw nu, en de vervanging van de aanbouw straks ook beton
Maar dat is een nieuw deel wat nog zakt/beweegt/werkt dus dan gaat die Vloet helaas niet werken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:43

Ja de ondergrond is een dingetje bij ons ook. Maar het dak wordt dus vervangen en mogelijk halen we de oude vloer er helemaal uit. Er ligt nu tegels, hout, laminaat, vinyl van alles wat. En mijn vriend wil overal het zelfde. Pvc vind ik ook mooi en dat kan gewoon over de oude vloer, alleen over de oude vloer heen betekend ook geen vloerverwarming. En in de badkamer wil ik never nooit geen pvc. Maar er zit een badkamer die netjes is kwa vloer dat kan blijven, er komt een tweede badkamer, dat zouden we dan kunnen betegelen, de keuken, de hal en de woonkamer en de slaapkamers kunnen pvc komen. Maar dan is dus niet alles dezelfde vloer. Dat is best nog een dingetje toch. Als echt alles dezelfde vloer moet zijn komen we toch bij gietvloeren of tegels en tegels vind ik in de woonkamer echt niks gaat niet gebeuren.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:45

Ik vind die gladde vloeren niks. Krijg ik het gevoel dat je in een fabriekshal loopt ofzo
:=
Qua onderhoud natuurlijk super maar 't oog wil ook wat.
Dan vind ik zo'n siergrind-gietvloer veel mooier.
Maar die heb je dan ook weer in 2 opties.
Met een afdichtlaag en 1 met een open structuur en beide hebben dacht ik wat nadelen.

Waxmelt, overal dezelfde vloer hoeft toch niet. Je kan je natte ruimtes zoals badkamer wc en keuken dezelfde tegels geven en de woonkamer ed pvc?
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 10-02-17 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:48

Met huisdieren zou ik zelf voorkeur hebben aan de dichte afwerklaag :+toch eens navragen
De fokker van onze reu had Zo een vloer
Maar inmiddels hebben die plavuizen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:49

Maar de vloer krijgt sowieso een matte afwerking ;)
Dan is het minder glad hoor. Wij hebben nu marmoleum en het onderhoud daaraan is wel echt zo makkelijk. We gaan natuurlijk ook wonen aan een bedrijfshal en zo,n vloer misstaat dan eigenlijk ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:51

Wij zijn inmiddels uit de kleur van de vloer. Het gaat donker worden... tegen het antraciet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:52

Voor mij hoeft ook niet overal dezelfde vloer sterker nog ik zou heel graag in de woonkamer hout willen ;)
En dan zou ik in de keuken wel plavuizen willen als die niet bij de woonkamer betrokken wordt. Anders moet dat wel dezelfde vloer als de woonkamer. Maar mijn vriend heeft wel echt de voorkeur voor alles het zelfde. En dan moet het voor mij een vloer zijn die makkelijk is in onderhoud ivm huisdieren een absolute must. En die ook goed stevig is. De oplevering is pas 28 april, dus we hebben nog even tijd hoor en sowieso moet eerst het dak eraf en nieuwe erop dus het heeft geen haast.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:54

Stille meelezer meld zich even. Epoxy gietvloeren zegt me even niets, maar siergrind hebben wij in mijn ouderlijk huis liggen. Nu al een jaar of 10 en minstens de komende 50 jaar geen slijtage of loopplekken op te zien. Heel makkelijk in onderhoud en je kunt zelf de kleurstelling kiezen die je precies wilt. Als er iets van vocht is dan veeg je het met een doekje zo op en verder wordt de vloer 2 keer per jaar volledig geschrobt. Dat is een middagje werk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:02

Waxmelt wij hadden in ons oude huis ook de keuken aan de woonkamer.
Woonkamer had parket en keuken tegels.
Op de overgang zat een metalen strip. Zag er echt niet raar uit hoor.
En ik ken wel meer mensen die dat zo hebben.
Parket in je keuken lijkt me niks.
En tegels in de woonkamer wel mits met vloerverwarming uiteraard

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:30

Als het bij elkaar getrokken wordt komt er sowieso dezelfde vloer. Hoe andere mensen het doen moete zij weten, wij willen geen strips ertussen of drempels, het is niet nodig dus waarom zouden we dat doen?
We willen dus het liefst in het hele huis dezelfde vloer, en plavuizen in de woonkamer kan wel, maar vind ik lelijk door de voegen of naden die je hebt. Ik wil dat niet in de woonkamer punt.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:45

Walrus schreef:
Spannend Vonneke, gaat langzaam dan he haha!

Wij gaan ook zelf verven, maar hoeven dan ook alleen het toiletraam te doen omdat de rest 2 jaar geleden is gedaan, gelukkig!

In het vorige huis echt alles zelf geverfd van boven tot beneden, daarmee wel veel geld bespaard maar jeetje ik kon af en toe wel janken!

Heeft iemand een idee voor een mooie betonlook kalkverf?

Wij zijn gegaan voor pure and original kalkverf, wel totaal andere kleuren dan jij wil. Maar ze hebben super veel keus. We zijn wel naar een dealer gegaan om daar goed staaltjes te kunnen bekijken. We hadden ook een staalkaart aangevraagd maar die was in krijtverf en dat is toch een heel ander uiterlijk dan kalkverf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:47

waxmeltsenzo schreef:
Als echt alles dezelfde vloer moet zijn komen we toch bij gietvloeren

waxmeltsenzo schreef:
We willen dus het liefst in het hele huis dezelfde vloer,

Nou, dan komt je toch bij een gietvloer? Dat heb je volgens mij in heel veel verschillende stijlen en kleuren..

Idd marmoleum, pvc uit een stuk, dat kan ook nog..

Ik zou ook graag in het hele huis dezelfde vloer willen, ook omdat dat groter oogt.. maar ik heb een pvc vloer in de hal die er pas 4 jaar ligt, en die zou er dan uit moeten.. Das ook weer zonde

Iemand trouwens enig ervaring met het aanleggen van cv installatie in een driekamerwoning? Voor mijn gevoel kan dat niet zo onwijs duur zijn, maar ik heb geen idee eigenlijk..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:49

Wil je de materialen voor de cv zelf kopen en installeren of alles laten doen?! Ligt er helemaal aan wat voor 'n soort ketel je wilt qua prijs?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:56

het wordt een beetje half half vermoed ik.
Het verschil in ketels weet ik dus niet, het is een ketel waar waarschijnlijk 3 of max 4 kleine radiatoren op komen, en de warme douche en het warme water.. Alles kan onder de vloer door qua leidingen, maar er staat nu 1 gaskacheltje...

Ik schatte zelf zo rond de 5000€ alles bij elkaar maar ik heb geen idee eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:01

Ik betaal volgens mij voor een nieuwe ketel en het leggen van vloerverwarming over de gehele benedenverdieping 4k.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:05

dat valt dan toch nog wel mee Vonneke?