Sannert nog heel even volhouden! Hopelijk eind van de week ook feest.
Cinderella, heel veel kijkplezier. En idd hopen dat je vriend ook meegaat in jouw enthousiasme.
Hier is gisteravond de eerste makelaar geweest. Wat een aanfluiting zeg. Kwam binnen. Ging niet eens even zitten. Stoof door het huis, vroeg hier en daar wanneer er voor het laatst iets was gedaan en was weer weg met de mededeling 'nou jullie zien de offerte wel tegemoet, en als jullie dan akkoord geven kan hij met 2 dagen op funda staan! Fijne avond!' Wij stonden echt een beetje verbouwereerd erbij van eh ok... maar wij hebben nog nooit een huis verkocht en wilden eigenlijk wel even een uitleg van hoe en wat enzo... Maar toen was hij al weg. Morgen komt een andere makelaar, zij heeft ook het huis van 2 deuren verder in de verkoop en was volgens die vrouw echt heel fijn, dus ik hoop dat zij ons wel een en ander uit wil leggen. En anders vraag ik het gewoon, ben nu voorbereid. Ik stond gisteren echt helemaal verbaasd, kon gewoon niks meer zeggen.
Daaaaaaag makelaar flapdrol zeg. Maar ja wel erg bekend gedrag
Sannanasje
Geplaatst: 28-06-16 08:58
Hij was verder wel vriendelijk hoor, maar leek echt alsof hij ervan uit ging dat wij net zoveel ervaring hadden met verkopen als hij... Beetje jammer... Enige is dat hij recent 2 appartementen bij ons in de flat echt binnen een week verkocht had en gisteren te vertellen wist dat hij nog wel contact het met mensen die die appartementen net mis gelopen waren. "maar ja, dat waren wel perfecte appartementen" was nog wel iets wat hij erachteraan zei... Tsja... die van ons is in september volledig geschilderd en laminaat gedaan. Maar de keuken is niet recent...
Morgen eerst maar eens even afwachten wat die andere doet/zegt
Sannanasje, op naar de volgende zou ik zeggen. Je gevoel moet goed zijn is mijn mening.
Nou het is niet te geloven, na alle tegenslagen die wij omtrent onze verkoop hebben gehad, gaat het dan vandaag echt gebeuren.
De oplevering van ons appartement en passeren bij de notaris, heb er gewoon een kriebel van in mijn buik .... Heel gek om nu door je lege appartement te lopen, werd er gewoon sentimenteel van, zeker toen mijn man gisteren nog even zei dat in "deze" slaapkamer onze dochter gemaakt is
Ooooh spannend Bloem en fijn! Grappig eigenlijk, je wilt er graag weg want je wilt naar je nieuwe huis, maar toch is het afsluiten ook wel moeilijk!
Ik had dat met mijn huurhuisje ook, toen ik bij mijn vriend introk. Ik wilde dolgraag bij hem wonen, maar ik hield zo zielsveel van dat huisje en de tuin enzo. Ach hopelijk krijg ik dat bij een volgend huis wel weer. Daar gaan we iig wel voor met zoeken
Waarom bel je die knakker gewoon niet even op met de mededeling dat je het niet zo fijn vond. Hij zal het zelf niet in de gaten hebben, maar kan ie het wel aanpassen voor de volgende keer.
Ik neem aan dat we na de offerte nog wel contact hebben. Als ik daar vragen over heb wil hij die vast wel beantwoorden, want het was echt geen kwaaie. Ik was alleen volledig overdonderd. Maar wacht voor nu de offerte eerst af, anders heb ik hem 100 keer aan de telefoon.
Spannend weer allemaal! Jammer dat het in eerste instantie niet zo klikte met de werkwijze van die makelaar. Bloembloem, kan me helemaal voorstellen hoe je dan toch ineens zo gehecht bent aan je plekje. Wij gaan ook ons appartement met uitzicht op de weilanden met paardjes enorm missen. Het is dat we er echt uit aan het groeien zijn, en het geen tuin enzo heeft, anders zouden we er altijd blijven wonen! Wij hebben net voor de tweede keer bij het huis gekeken. We zijn nog steeds enthousiast en ook onze vaders vonden het een erg leuk huis vol mogelijkheden en konden geen gekke dingen ontdekken. Morgen gaan we toch nog even naar de hypotheker en voor 17.00 moeten we met een tegenbod komen. Spannend!
Hygge
Geplaatst: 29-06-16 20:51
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een mooie woonboerderij in Noordoost-Friesland gelegen op een landelijke locatie met bijgebouwen en 1,5 hectare weiland, dan kan ik via PB wel even een linkje doorsturen. Erg mooi plekje, het is dat wij zelf al zo mooi wonen, anders waren we er zeker weten heengegaan.
Yeah, huis is getaxeerd, dus alle papieren paparassen zijn nu rond, maandag naar de bank, en dan ga ik het topic officieel verlaten en ga ik door naar het grote verbouwtopic
Hier gisteren de 2e makelaar geweest. Veel beter gevoel over! Alles rustig uitgelegd en tijd voor een kletspraatje, voelt gewoon beter. Maar we wachten de offertes even af.
Toen naar de onderbuurman gelopen met de mededeling dat als hij nog interesse had dat we dan graag een afspraak willen maken om te bezichtigen zodat we het misschien zonder makelaar kunnen regelen. Dus die komt vanavond kijken.
Bumba01
Geplaatst: 30-06-16 12:41
We hebben de 4e bezichtiging achter de rug.. en we hebben een huis op.het oog! Hebben net het kantoor van de hypotheek adviseur gebeld en we worden straks even terug gebeld.
Ik hoor hopelijk morgen of mijn hypotheek rond is, vandaag de laatste papieren van de scheiding ingeleverd.
Cerilene_
Geplaatst: 30-06-16 17:57
Spannend, lijkt op de laatste dingen regelen voor een aantal! Wij zijn gister bij de hypotheker geweest. Voor de huidige situatie een berekening gekregen (we hadden hem eerder laten maken voor over een paar maanden incl. loonsverhoging vriend, maarja er kwam zo'n leuk huis langs ). Omdat we hierdoor net niet het benodigde bedrag kunnen lenen nu gaan we een constructie met mijn ouders aan (wisten we al dat ze daartoe bereid en ertoe in staat waren voordat we ons bod uitbrachten hoor). Dus nu de financiering al behoorlijk concreet op papier. Na het gesprek meteen een tweede bod uitgebracht. Daar hebben we nog niets van gehoord helaas. Vorige keer reageerde de verkoopmakelaar binnen een paar uur al. Er schijnen wel inmiddels meer geïnteresseerden te zijn zei ze. Verkooptrucjes of niet. Blijft spannend! Wij hebben iig een duidelijk uiterlijk bod in ons hoofd en anders is het heel jammer. We kunnen daarvoor wss nog 1 keer opbieden als het huidige bod niet geaccepteerd wordt, daarna is het dus klaar en uitkijken naar wat anders.
Julia
Geplaatst: 30-06-16 19:11
Cerilene: Spannend zeg! Hopelijk snel positief nieuws van de verkopende partij! Relaxed: Bij jou ook spannend. Zou fijn zijn als het straks allemaal rond is. Sannert: Van harte gefeliciteerd!! Sharoontje: Oeh, ook spannend! Succes! Bloem: Eindelijk.. Geloof direct dat het toch ook wel dubbel is, maar weer een mooi nieuw hoofdstuk!
Bij ons allemaal weinig spannends, goed in de gaten aan het houden wat er allemaal aangeboden wordt.. Valt mij op hoe klein die tuintjes zijn van nieuwbouwwoningen. Van de week nog eentje gezien van nog geen 5 meter diep. Een beetje tuin vinden wij echt een must. Volgende week donderdagmiddag een bezichtiging waarvan ik wel hoop dat het wat wordt. Qua ligging heeft het niet echt mijn voorkeur, maar qua ruimte en mogelijkheden biedt het huis wel veel. Er hoeft in eerste instantie ook weinig aan te gebeuren. Keuken en badkamer zijn niet helemaal naar onze smaak, maar kan er voorlopig nog wel mee door. To be continued dus.
Hier zit het totaal niet mee. Verkoopster wilt niet tekenen. Morgen gaan we overleggen voor een ultimatum en anders trekken we ons terug en gaan we verder kijken
Hier zit het totaal niet mee. Verkoopster wilt niet tekenen. Morgen gaan we overleggen voor een ultimatum en anders trekken we ons terug en gaan we verder kijken
Nhg geeft geen kwijtschelding dus nu moeten ze zelf de restschuld financieren, zij wilt het eerst zwart op wit dat hij dat op zich neemt.(wat hij ook beloofd heeft) Het loopt nu via een advocaat. Wij hebben hier niks mee te maken os tussen hun maar word voor ons wel vervelend zo en erg langdradig. Ze is akkoord gegaan met het bod en ook met het concept. Wij hebben een week gelede alles getekend, verkoper ook en toen wou ze het al op papier en inmiddels zijn we geen stap verder
Ondertussen even op funda gespiekt wat het aanbod momenteel is haha