Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:35

Afbeelding

Even een collectie van een stukje tafel (die was er niet in het compleet maar een klein stukje) en dan de stoelen maar contra zeg maar. De kleur van de stof ligt erover heen samen met het greepje en de poot dus niet donker maar licht zoals het blad van de tafel.
En rechtsboven zie je de kleur van het blad en de kleur van de bank en stoelen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:37

Ik denk dat het oo4m een kwestie van smaak is denk ik. We hebben een hele grote keuken met ontzettend veel apparatuur en daarin ook niet bezuinigd. we hebben ontzettend in het huis geinversteerd. Maar willen er ook graag lang wonen. Dat is ons streven. In het apartement wat we hadden was alles basic. Maar nu wil ik t goed doen en alles in 1x klaar hebben.

malih

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:40

Wat een aparte salon tafel! Leuk!!! Je krijgt dus donkere stoelen begrijp ik? Of snap ik je uitleg verkeerd? Ben benieuwd naar je tafel in het groot. T ziet er mooi uit

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:52

Salon tafel hebben we niet haha. Al is hij onwijs leuk maar hij is hoogglans en dat wil ik niet haha.

Klopt de bank en stoelen zijn dezelfde stof die zie je rechtsboven.

Ik ben ook heel benieuwd naar alles bij elkaar en de tafel compleet, maar nog even geduld haha eerst nog de sleutel

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:27

leuke meubels nanda :)

Wij hebben veel meegefinancierd van het meewerk, maar dat is meer omdat al ons spaargeld in ons huidige huis zit. Als dat gewoon prima verkocht wordt kunnen we dat deel weer meteen in de hypotheek storten :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:45

Super gaaf Nanda!

Ik ga dus met m'n vader en broertje op vakantie maar vind het een beetje moeilijk om te boeken!
Zal je net zien dat ik met m'n kont in de zon lig en het huis wordt opgeleverd :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:01

Neem je toch een annulerings verzekering ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:16

Dat kun je wel doen, maar die keren hier niet vooruit hoor. Dit wist je van te voren :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:29

Superleuke meubels Nanda!!! Kunnen ze van dezelfde collectie als de eettafel geen salontafel en kast leveren? Dan is het helemaal 1 mooi geheel.

Jeetje, wat een luxeprobleem Joyce! :D

Grappig, wij laten het huis juist heel basic opleveren. Toevallig is de keuken duurder uitgevallen dan ik voor ogen had (nieuwe keuken ontworpen door keukenboer ipv goedkope showroom/marktplaats keuken), maar daar hoeven we dan voorlopig niets aan te doen. Maar sanitair wijken we (bijna) niet van af. Komt over een paar jaar wel mits we dat nodig achten. Wij gaan op zolder slapen, maar die verbouwen we pas als we er een tijdje wonen. Zeker gewenst, maar geen prioriteit. Tuin wordt ook heel basic, komt in de loop der jaren wel. Ons huidige huis hebben we de afgelopen 10 jaar flink opgeknapt, dat kunnen we daar mooi doorzetten.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:35

Sammie schreef:
Dat kun je wel doen, maar die keren hier niet vooruit hoor. Dit wist je van te voren :D

Dat weet ik dus niet, dat zou je even moeten uit zoeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:37

Een annuleringsverzekering is voor onvoorziene omstandigheden. Daar valt dit niet onder :D Tenzij je misschien een superdubertrippeldeluxe dekking hebt :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:01

Mag ik ook mee kletsen? Ik zal vanavond het hele topic even doorlezen er zullen ongetwijfeld een hele boel handige tips en leuke woonideeën in staan.

Mijn vriend en ik hebben 3 weken geleden een nieuwbouwwoning gekocht. Als alles volgens plan loopt dan begint de bouw in juli 2016 en word het juni 2017 opgeleverd.
Het is een klein project van 18 huizen, dus hopelijk gaat alles volgens schema.

Het lastigste vind ik om een beeld te krijgen bij hoe het er uit zal komen te zien en hoe we het dus gaan inrichten.

Het duurt nog ruim een jaar, maar ik kan nu al niet meer wachten *\o/*

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:09

Sammie schreef:
Een annuleringsverzekering is voor onvoorziene omstandigheden. Daar valt dit niet onder :D Tenzij je misschien een superdubertrippeldeluxe dekking hebt :D

Onvoorzien is t toch ook als je huis eerder word opgeleverd als verwacht?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:14

Nee, want je weet redelijkerwijs dat het in die periode ongeveer is. En je krijgt enkele weken ervoor een brief met die data.

Bij mij reist gelijk de vraag of je er perse bij moet zijn. Nee dat hoeft niet eens. Ik zou het er dus niet op wagen. :=

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:15

malih schreef:
Sammie schreef:

Onvoorzien is t toch ook als je huis eerder word opgeleverd als verwacht?

Dat is niet onvoorzien. Onder onvoorzien valt bijv. ziekte.

Maar je kan wel hotels boeken die je gratis kan annuleren, heb ik ook gedaan via Ebookers. Later bleek het hotel goedkoper te zijn heb ik hem opnieuw geboekt en de oude geannuleerd.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:15

Wij doen vrijwel alles ook in een keer zo dat we er voorlopig geen omkijken naar hebben. Keuken en badkamer zijn duur maar dan zit er ook wel alles in wat we erin willen hebben. Beneden komt ook een dure vloer. Boven doen we waarschijnlijk gewoon een goedkope laminaat vloer. Dat kunnen we later dan nog wel een keer anders doen. En ik denk dat de tuin pas na een paar maanden aan bod komt. Als het goed is is bij ons de oplevering in februari. Dus dan vind ik het financieel en praktisch gezien handiger om dat uit te stellen tot mei/juni.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:31

Welkom nant, gefeliciteerd! Wat voor huis hebben jullie gekocht?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:59

Noviceh helaas is de tafel echt "apart" en valt die niet onder een serie helaas! Anders was het idd een stuk makkelijker geweest :)

wat een luxe probleem Joyce! Ik persoonlijk zou niet gaan dit omdat een vakantie (ook al mag je mee) toch evengoed vaak geld kost en daarbij ook tijd. En die tijd neem ik dan liever op als het huis klaar is, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk. Had die vakantie nou na de oplevering geweest en je bent zo goed als klaar had ik zeker gegaan haha! Heerlijk nog evene relaxen.

Welkom nant leuk! Spannend allemaal

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:29

Ik ga waarschijnlijk wisselen van baan. Zit nu in een ziektewet dus heb niks aan mijn 42 extra uren, ze worden toch niet uitbetaald.
Mijn vader neemt ons mee na een zware tijd rondom de scheiding, heel lief gebaar dus ik kan en ga ook geen nee zeggen.

Onze opleverdatum is in principe pas na de bouwvak (augustus/september).
Dan zou ik in juni gewoon goed moeten zitten toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:09

Mijn huis is 115m2
Alleen zolder wordt niks gegaan en denk dat ik vloer iets te optimistisch ben geweest :7

Heb laminaat plus ondervloer samen voor 30 euro per m2 (bij laminaat zaak vandaan). En als plinten doe ik alleen plak plintjes. Denk met vloer richting de 3000 ga.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:25

JoycexLynn: kun je een beetje inschatten of het huis al eerder klaar is? Als de buitenkant al helemaal af is zou ik het er niet op wagen denk ik, maar ligt er ook aan hoe de rest van de bouw is gegaan. Bij ons is alles zo snel gegaan (4 maanden) dat we juist vaart moesten maken met alle aankopen en beslissingen.

Morgen oplevering *\o/*

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:34

Spannend Miriam!!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:39

JoycexLynn12 schreef:
Ik ga waarschijnlijk wisselen van baan. Zit nu in een ziektewet dus heb niks aan mijn 42 extra uren, ze worden toch niet uitbetaald.
Mijn vader neemt ons mee na een zware tijd rondom de scheiding, heel lief gebaar dus ik kan en ga ook geen nee zeggen.

Onze opleverdatum is in principe pas na de bouwvak (augustus/september).
Dan zou ik in juni gewoon goed moeten zitten toch?

Ooh juni!! Ons hebben ze gezegd begin juli dus dan kan jij echt nog wel in juni weg hoor! En met zo een mooi gebaar kan dat weekje er desnoods wel bij toch.

SPANNEND Miriam !! Ben heel benieuwd, heb je een mannetje mee?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:49

Ons huis werd in februari opgeleverd en 2 dagen daarna zijn we op vakantie gegaan. Oplevering werd steeds uitgesteld helaas.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:53

Collendoorn we nemen iemand van VEH mee ja! Hoorde van de buren dat er maar weinig opmerkingen waren gelukkig!