Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:19

wemkelover schreef:
jij ook al hahaha

Wij zitten binnenkort met nog grotere probleem, me vriend dreigt weer werkloos te worden maar heeft nog niet genoeg opgebouwd voor een uitkering. En dan is hij ook nog zo een die bijna niks lust en wel elke dag vlees wil eten. Zucht...

Daar zou ik toch vrij simpel in zijn, soms is er gewoon niets te willen :n

wij storten ook iedere maand op de boodschappenrekening, meestal hebben we te weinig aan het einde maar dan kopen we boodschappen van onze eigen rekeningen... we hebben nog niet te maken gehad met max. uit te geven bedragen gelukkig :)
maar liever houd ik het binnen het bedrag wat op de boodschappenrekening gestort word, des te meer houd ik op mijn eigen rekening over voor kleding ofzo :))

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:21

Waarschijnlijk gaat het katje al naar een ander dus dat scheelt (helaas) weer extra uitgaven :P

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:26

Ah dit ga ik volgend.
In deze tijd is het altijd handig om te besparen.
Wij zijn met zijn 2 en het varieert bij ons heel erg hoeveel we kwijt zijn.
De ene week 20 euro en de andere week 60.
Groenten heb ik het liefst vers en niet uit pot maar wel bij de lidl vandaan dat scheelt al een hoop.
Sapjes, fris, chips, koek en dergelijke haal ik tegenwoordig niet meer en dat scheelt ook lekker.
Al haal ik wel veel meer groente en fruit de laatste tijd en dat tikt natuurlijk ook aan.
Wij doen standaard 5 dagen per week verse groente met vlees eten, 1 dag per week wat simpels en 1 dag per week vertrekken we smorgens vroeg voor het werk en zijn we s`avonds laat pas weer thuis dus dan halen we onderweg wat bij de shoarma tent ofzo. (ik weet het duur en ongezond maarja laatst een keer geprobeer afgebakken stokbrood mee te nemen maar dat is s`avonds niet meer lekker)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:31

Was vandaag bij de boer maar er was niet veel groente ;(
Dus alleen witlof mee kunnen nemen en een komkommer :')

Echt balen... dus daarna als speer naar de supermarkt gereden
om maar potje rode kool met appelmoes te halen voor vanaaf
en dan eten we morgen witlof uit de oven met ham en kaas (die had ik gelukkig nog wel in huis) :))

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:40

dat is jammer Wen!

Ik kreeg van een leerling een bakje lasagne, gemaakt tijdens de kookles. Normaal krijg ik een bordje eten en eet ik dat dus op mijn werk op maar nu was het netjes in een aluminium bakje verpakt. Heb het mee naar huis genomen en ik heb er een stokbrood en wat sla bij gekocht, het is denk ik anders net te weinig voor 2 personen :) het scheelt me en wat geld haha en het scheelt me koken! ik ben em dankbaar :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:41

Marley schreef:
dat is jammer Wen!

Ik kreeg van een leerling een bakje lasagne, gemaakt tijdens de kookles. Normaal krijg ik een bordje eten en eet ik dat dus op mijn werk op maar nu was het netjes in een aluminium bakje verpakt. Heb het mee naar huis genomen en ik heb er een stokbrood en wat sla bij gekocht, het is denk ik anders net te weinig voor 2 personen :) het scheelt me en wat geld haha en het scheelt me koken! ik ben em dankbaar :D

Wat leukk :D *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:11

Jammer Wen!
Sheran, lunchen doe ik op het werk en ontbijt is of brinta met een handje bessen of een speltcracker met huttenkase :)
Gisteren naar de diëtiste geweest en wat ik eet is helemaal goed, ik moet alleen zo ongeveer alles halveren... Boodschappen zouden dus goedkoper moeten worden O:)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:51

Ai dat is altijd vervelend werkloosheid, lastig probleem op dit moment.
Erg goed opletten, goedkoop broodbeleg en drinken etc.

Marley wat leuk dat een leerling dat voor je gemaakt heeft!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:56

het is niet per se voor mij gemaakt hoor hihi, ze hebben allemaal 1x per week kookles en maken dan een door de kookjuf opgegeven gerechtje. De ene keer is dat een soepje of een pasta maar soms ook koekjes of iets dergelijks. De leerlingen eten dit dan ook tijdens de kookles op maar ze mogen, als ze het niet zo graag eten, ook rondbrengen bij juffen en meesters. Meestal krijg je dus het gerecht waar zij geen trek in hebben, de lekkere koekjes krijg je zelden :')
Dit was dus ook zo'n maaltijd alleen dit keer in een aluminium bakje dus mee te nemen naar huis. Ik krijg ook weleens om 10uur een bord stamppot.... niet zo lekker op dat tijdstip kan ik je vertellen :')

Maar goed, het was heerlijk :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:01

Haha ik begrijp het. Maar dan kun je het nog als een compliment opvatten dat ze het naar jouw brengen !
Vandaag is inderdaad een lekkere maaltijd, die handig mee naar huis te nemen was!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:58

ik zorg voor de totale boodschappen dat er altijd muesli is, en houdbare melk voor het ontbijt. Elke dag een stuk fruit voor alle 4 als tussendoortje en ik bak dus zelf brood. Quellian: gewoon in de oven! Ik heb er wel een bakvorm voor gekocht, die cakevorm is ook prima maar als je toch 2-3 broden bakt per week kun je er net zo goed eentje aanschaffen (6,99 bij blokker). Verder dus wel altijd bloem in huis, eieren, aanmaaklimo en wat (simpel) broodbeleg. Oh ja, alle kruiden en bouillon niet vergeten! En daarnaast dan het avondeten.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:03

btw de laatste tijd maak ik gewoon heel simpel het stokbrood van de website, dan heb je geen vorm nodig en is redelijke snel klaar. Makkelijk ook: hoppa in de vriezer als ze klaar zijn en dan elke dag gaat er meestal eentje doorheen hier. Ik vervang dan wel een gedeelte van het witte meel voor volkoren of roggemeel.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:31

Wat lief zeg Marley
En goed opgelost met extra dingen erbij te kopen

Jeetje halveren moo
Waren je porties zo groot dan?
Kan me niet voorstellen :n

Ik ga me toch ook is wagen aan een keer vers brood maken denk ik
Vind vers brood altijd <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:30

Ik ga denk ook weer eens vers brood bakken, inderdaad erg lekker! Gister wel m'n pizzadeeg zelf gemaakt. Was lekker, maar was meer champignons/tomatenpuree/paprika dan bodem. En bodem moet nog wat anders, was beetje hard en m'n zelfrijzend bakmeel heeft geen heel lekkere smaak. Iemand tips? Had nu met water, een ei en beetje zout. Iets van kruiden erdoor doen misschien? Of deel bloem?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:33

ei schrappen :) pizzabodem maak ik met alleen bloem, water, een snufje zout en een drupje olie
meer heeft het niet nodig :n

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:07

Ik was vandaag in totaal 54,- euro kwijt voor deze week.
Na ja had maandag nog wat shoarma bij c1000 gehaald dus daar komt dan nog 8,- bij.
Ik moet alleen nog even caviavoer alvast halen en kattengrind.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:09

Girley_, is zelf brood maken goedkoper dan brood kopen?

Wemkelover, netjes hoor!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:12

Hihi netjes? Ik zelf vond nogal duur. Maar we hebben in ieder geval genoeg drinken in huis nu,
dus volgende week misschien wat minder. Ik wil nu mijn vriend zo moeilijk zit straks toch wel een lager budget gaan houden als anders wil op 50,- per week uit komen als dat gaat lukken. Moet wel reëel zijn toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:18

Ik weet niet of 50 euro reeël is, maar ik zou blij zijn met 54 + 8 euro per week :j
Zondag hebben wij boodschappen gedaan voor 64 euro, vond ik al erg netjes voor ons :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:09

Citaat:
irley_, is zelf brood maken goedkoper dan brood kopen?

Met de broodbakmachine die 3 uur staat te draaien zeker niet,
als je zelf kneed en in de oven bakt denk ik ongeveer zelfde prijs als koopbrood.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:47

Marley kun je niet iets van tupperware bakjes of lege chineesbakjes op je werk zetten dan? Kun je daar de 10uursmorgens stamppotten in mee naar huis nemen. Scheelt stamppot voor ontbijt en heb je weer avonddeten ;)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:56

Misschien is het handig als we bij onze wekelijkse uitgaven aan boodschappen vermelden voor hoeveel personen het is?
Ik krijg vaak het idee dat we appels en peren vergelijken.
Wij zijn gemiddeld per week tussen de 40 en 50 euro kwijt voor 2 personen en twee katten, dat is inclusief wasmiddelen - verzorgingsproducten etc.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:19

Wij zouden het ook makkelijk redden met 40 euro voor 2 pers + 2 katten.. maarja die verdomde sigaretten van mijn vriend.. zucht :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:31

Volgende maand ga ik even extra bezuinigen op eigenlijk alles ivm de feestdagen ( time flies)
Wil sowieso niets kopen wat ik niet nodig heb, en heb als doel om de boodschappen op 35 euro per week te houden, maximaal. (twee personen en een konijn)
Ben benieuwd of dit me lukt. Zo ja, dan wil ik dit een paar maanden vasthouden zodat ik lekker kan sparen!
Gelukkig net het Lidl foldertje weer binnen gehad dus dan kan ik weer een weekmenu samen stellen.
Bn ook behoorlijk aangekomen de laatste weken dus wil ook wel een beetje letten op wat ik naar binnen stop! :) niks mis met wat lekkers op z'n tijd maar bij mij vliegt alles naar binnen watbinnen een straal van vijf meter is haha. T is een wonder dat ik nog iet uit m'n voegen gesprongen ben. :+
In t kader van bezuinigen komt dat wel even goed uit!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:33

Quellian: ik bak voor gemiddeld maximaal 25 cent per brood, dan nog 10 minuten de kitchenaid aan kneden en de oven ongeveer een 40 minuten aan incl. Voorverwarmen. Daar koop ik geen lekker brood voor in de super. Het is meer dat het tijd en moeite kost! En oefening, want je moet het wel regelmatig doen om echt lekker brood te kunnen bakken. Je kan het zo luxe maken als je wil, biologisch meel en zaadjes en dat soort dingen.