Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:08

lol, zo deed ik dat voorheen ook idd :D
of je hangt er van die tafelkleed gewichtjes aan :P

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:13

Ja die heb ik idd ook wel.
Maar heb echt een enorme hekel aan van die douche gordijnen die naar je toe komen :+ Heb die ook altijd in het hotel op vakantie en die plak ik idd altijd aan de muur en aan het bad.
Maar dan nog word je weleens op een onbewaakt moment aangevallen door het kreng :')

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:30

Daar was ooit zo'n mooi topic over!

Je hebt overigens ook korte gordijnen. Speciaal voor een douche in bad. Bij kwantun hebben ze die sowieso want die heb ik een keer per ongeluk meegenomen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:32

Oh dan ga ik daar van de week even een keer kijken want dan hebben ze vast ook van die lange stangen en gordijnen die goed op maat zijn :j
Even meten vanavond en morgen maar even langsrijden. Is vanaf mijn werk 5 minuutjes met de auto :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:35

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:36

die kan je niet koppelen, of je moet ze zelf aan elkaar naaien :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:37

Ja, dat is ook de bedoeling, maar dat kan dus wel (zonder dat het meteen lelijk wordt)?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:38

Wij hebben ook Ikea gordijnen op de slaapkamer, 2 x 2. Ik wilde ze eerst aan elkaar naaien maar toen kwam ik bij de Kwantum overschuifrunners tegen, daar schuif je van beide stukken een haakje door, dan valt het een klein stukje over elkaar heen en kan je ze wel gewoon in 1 keer dichttrekken. Werkt prima.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:42

Wil je dat dan ook op haken doen?
Mijn ervaring is namelijk dat je heel moeilijk mooie plooien in de gordijnen krijgt dan.
Ik had ook zulke gordijnen voor de slaapkamer en uit eindelijk heeft mijn moeder er toch een plooiband in genaaid, want we kregen het echt niet mooi :n

Je kan ze wel aan elkaar naaien, je blijft dan natuurlijk altijd een naad zien maar ik denk dat dit voor grote stukken toch bijna niet te voorkomen is :?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:49

Die overschuifrunners zijn een goed idee :) heb je een foto van hoe dat er uit ziet?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:04

Ik moet ook in bad douchen ....(ooit gaat het bad eruit en komt er een douche in )
Anyway , in het begin heb ik een douche gordijn gehad . -O-
Er zijn korte gordijnen extra voor het bad , en ook de gordijn stangen .
Maar al heel snel heb ik zo,n inklapbaar badwand gekocht .
@Sakkia De stang voor het gordijn heb ik hier nog liggen ...die is bijna niet gebruikt .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:17

Die stangen (en gordijnen) verkopen ze ook bij de bouwmarkt. Onze komt van xenos geloof ik. Lekker goedkoop.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:25

SAKKIA schreef:
Ja maar glas is wel weer direct duur en wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven, dat stop ik liever in de nieuwe badkamer.

Echt? Hier kun je zoiets in de doe-het-zelf-zaken kopen voor zo'n 80 euro, dat vind ik nog meevallen :) Zeker aangezien ik plakkende vieze gordijnen haat :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:10

Ik dacht ff bijlezen, gaa het voornamelijk over douchegordijnen :P
Sakkia wat een lelijke badkamer :’) Fijn dat je waarschijnlijk toch een douchegordijn kunt kopen. Ik vind een plakkend douche gordijn ook vies. Maar moet zeggen dat ik er, tijdens het douchen nergens last van, hoop dat dat bij mn andere ook niet is straks. Scheelt al dat ik geen bad heb waar ik in sta.

Eindelijk gestart met schilderen, heerlijk! Ik heb de muren/plafond van de keuken en de hal wit. Dekte helaas niet in een keer, sommige stukken zelfs 3 x, maar het is al lekker licht/fris en ziet er ruimer uit! Nu al zin om de rest te gaan doen! &morgen komt de timmerman, ben heel benieuwd wat hij er van gaat maken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:51

Heeft iemand ervaring met een kleuradvies? Ik zag dat er zaterdag bij de Gamma gratis kleuradvies wordt gegeven door een stylist van Histor. Misschien ga ik wel een kijkje nemen. Op dit moment ben ik niet tevreden over de kleuren in de woonkamer, dat wil ik graag anders hebben, maar ik weet niet hoe :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:57

Ik heb wel de reclame gezien, maar ben nog blij met wat ik heb :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:05

Dat kleuradvies ben ik ook nog aan het overwegen!

Hebben jullie heeeeel toevallig ervaring met het Stolmen garderobesysteem van Ikea? Ik vind de pax kasten mooier, maar die afmetingen gaan niet samen met ruimte die ik heb... En ik vroeg me af of die stangen eventueel aan de bovenkant ook tegen een schuin plafond gemonteerd zouden kunnen worden. (Zal wel niet, dat zou TE makkelijk zijn :7 )
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 18-09-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:05

Davinia_ schreef:
Heeft iemand ervaring met een kleuradvies? Ik zag dat er zaterdag bij de Gamma gratis kleuradvies wordt gegeven door een stylist van Histor. Misschien ga ik wel een kijkje nemen. Op dit moment ben ik niet tevreden over de kleuren in de woonkamer, dat wil ik graag anders hebben, maar ik weet niet hoe :)

Ik zag gisteren het uithangbord voor de GAMMA staan, er stond wel bij dat je je op moest geven volgens mij!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:40

Ik had nog niets gelezen over opgeven, maar ik zou eens goed nadenken en anders bel ik eventjes :)
Wij willen namelijk een andere kleur op de muur en ik kan niet kiezen. Zit te twijfelen tussen een warme grijstint en de kleur lei (van dat rijtje leem, forel) :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:12

Misschien nog als inspiratie voor Raponsje:

Afbeelding

Kasteelinterieur (vakantiefoto)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:13

Onwijs leuke lampen nu bij Dalani maar jeetje wat een prijskaartje durven ze eraan te hangen! Dat zie je er dus echt niet vanaf...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:05

Snap ook niet dat die dingen zo duur moeten zijn en volgens mij zijn ze heel erg makkelijk zelf te maken :j
Dan heb je ook wat unieks. Alleen even uitzoeken hoe je op een goede manier een gaatje in het glas kan boren zonder dat het breekt. Maar anders: Koop een leuke lampvoet, sloop die uit elkaar en zet het op de vaas, leuk kapje er bij uitzoeken en je bent klaar.
Zit je alleen nog even met het gaatje en hoe je de lamp vast in het gat krijgt, maar daar moet wat op te verzinnen zijn :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:00

:wave:

Wat een weer he?! Ben blij dat we maandag net op tijd klaar waren met al het schilderen van de buitenboel. Wat een werk was dat zeg!!! Pffffff!!! Niet echt leuk eigenlijk.

Ben nu hoop dozen aan het uitzoeken, maar is lastig als je nog niet echt veel kastruimte hebt, of geen definitieve. Vanavond of morgen maar eens naar Ikea denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:42

Het weer is hier ook echt om te janken...... Was erg blij dat eergister de raambekleding opgehangen was, het bleef maar vanmorgen maar flitsen....

Ben van het weekend ook volop dozen aan het uitzoeken geweest. Er gaat echt te weinig weg...... Heb nu minder opberg/kastruimte dan dat ik had.
M'n vriend moest nog een paar planken maken in trapkast en meterkast. Laat hij toch een zware plank vallen, MIDDEN op z'n grote teen.................... Die is nu zwaar gekneusd..... Was ook meteen het einde van m'n planken ophangen.... }:0

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:45

Auwa Kentaro #) Dat zijn minder fijne dingen....

En hier is het de hele dag al mooi. Zonnig iig, wel koud.... Ik ben aan het werk en zou graag nog dingen thuis doen :\