Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:52

leonie87 schreef:
gebruik altijd aardappels, stukken goedkoper. Maak het net zo overigens :D Met melk aanlengen en smullen maar.
Rauwe adijvie is sowieso giftig als je dat opwarmt nadat het warm is geweest. Komen er niet al te fijne stoffen vrij waar je behoorlijk ziek van kan worden.

Bijzonder dan dat ik nog leef :=

Ik ken dat alleen bij spinazie, maar dacht dat dat ook alweer achterhaald was.
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/ar ... e-opwarmen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:53

ik ben wel van plan om idd te gaan pinnen per week :j wat ook helpt als je bijvoorbeeld bij de appie boodschappen doet(is onze enige supermarkt) is eerst online boodschappen doen :P
dna kun ej goed zien wat je lijstje gaat kosten, enige jammere is, veel euroshopper producten staan er niet op, zaanse hoeve ook niet geloof ik, die heb ik dus zelf in een lijstje staan met prijzen er bij

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:54

Imre ik pin mijn maamd bedrag voor de boodschappen en deel ik door 4. Op deze manier weet ik wát eruit gaat en wát ik nog over heb.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:54

Sheran schreef:
leonie87 schreef:
gebruik altijd aardappels, stukken goedkoper. Maak het net zo overigens :D Met melk aanlengen en smullen maar.
Rauwe adijvie is sowieso giftig als je dat opwarmt nadat het warm is geweest. Komen er niet al te fijne stoffen vrij waar je behoorlijk ziek van kan worden.

Bijzonder dan dat ik nog leef :=

Ik ken dat alleen bij spinazie, maar dacht dat dat ook alweer achterhaald was.
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/ar ... e-opwarmen

andijnvie word idd niet giftig hoor :n dan zouden er geen wachtlijsten voor verzorgingshuizen zijn :n
dan maken ze eten in de centrale keuken en word het doorgewarmt in een regenereerkar voor het opdienden/uitdelen
en daar word met zeer grote regelmaat andijvie geserveerd .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:57

Ik zit nu op me werk zal eens nazoeken als ik tijd heb. Ik heb het niet over gekookte/gebakken/getsoomde adijvi maar over rauwe andijvie die slechts doorgeroerd word en dus niet zelf volledig opgewarmd word. Misschien is het alweer achterhaald hoor. Dunno :)

imd

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:15

Ik vind alle stamppotten trouwens sowieso lekkerder de tweede dag als je ze opbakt :9

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:06

Vonneke , 10 euro per dag is idd alleen de boodschappen ,dus eten en drinken , en evt.rookwaar.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:05

Vroeger werd er idd gezegd dat andijvie niet opgewarmd mocht worden.

Ik vind stamppot uit de vriezer ook niet lekker.
Pasta vries ik alleen nog in zonder saus en saus vries ik ook gerust in,apart.
Pasta zelf is namelijk zo warm in de magnetron en saus warm ik op in de pan.
Zo word je pasta niet zo slof.

Verder heb ik maar een klein vriezertje waar mijn vlees,brood en diepvries groenten in zitten dus ik kook meestal vers.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:14

Ra_chel schreef:
Vonneke , 10 euro per dag is idd alleen de boodschappen ,dus eten en drinken , en evt.rookwaar.

Bij een laag budget lijkt mij dat rookwaar gelijk afvalt...
Ook als je het geld wel hebt overigens echt onwijs zonde van je geld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:51

Inderdaad, het rookwaar zou ik schrappen :D

Als je trouwens geen mensen hebt in het gezin die problemen hebben met aankomen, zou ik het drinken ook van het 'menu' schrappen en water nemen. Je kunt ook flessen water in de koelkast zetten, koud water vind ik zelf lekkerder dan water uit de kraan (maar ik drink niet echt veel water, bij mij moeten er wel calorieën inzitten).
Qua eten zou ik de grote eters extra veel pasta geven, en iedereen dezelfde hoeveelheid groente. Zo eten ze op een goedkope manier toch veel meer.
Als je een basisvoorraadje kruiden hebt kun je ook erg lekker eten zonder dat je steeds sauzen hoeft te kopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:19

En als ze geen water lusten, ranja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:19

Zojuist bij de nieuwe AH geweest. Mooie winkel!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:34

of een beetje citroen of komkommer in het water, lekker in de zomer :9

rookwaar is voor mij ook een luxe product, bij weinig geld zou dat er wat mij betreft als eerste uit moeten maar wij roken beide gelukkig niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:35

Hier ook geen rokers!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:24

we hebben momenteel veel werklui over de vloer ivm met bestraten van 2 opritten. Die zijn helemaal aan de ranja van raak verslingert geraakt. Wel fijn want is goedkoper van fris en zijn nog de goedkoopste ranja's ook ;-) Drinkt mijn vriend ook erg veel, ik heb liever koud water.

Dus ranja is niet alleen voor de allerkleinstes :-D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:56

Ik ben vandaag naar de Lidl geweest. Ik was alsnog een vermogen kwijt.
Maar ik had ook 1 fout gemaakt; vriendje was mee.
''Kijk schat, dit is goedkoop, laten we dat nemen''
''Lieverd, dit lijkt me lekker, dat nemen we ook mee''
:')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:10

Dat schiet niet op nee:P
Ik ga vrijdag (niet zeker) weer naar duitsland met mijn ouders. Het boodschappenlijstje is gemaakt en gelukkig heb ik niet heel veel nodig :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:13

Ik ben ook altijd meer kwijt als vriendlief mee gaat. Ik was ook bij de Lidl vanmiddag. Melk, hamburgers en de tartaartjes hadden een 30% kortingssticker, dus heb lekker ingeslagen.

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:36

Hier nog iemand die (tijdelijk?) op de kleintjes wil letten.
KIjk in de folder wat ik regelmatig gebruik en sla dan wat meer in
pin een bepaald bedrag per week, op=op

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:44

Met mijn ex was het makkelijk boodschappen doen: hij vond gewoon dat we niets nodig hadden en alleen een zakje groente vond hij een acceptabele maaltijd.
'En pasta erbij?'
'Mwah, dat kan...'

Op de kleintjes letten lijkt me makkelijker als je moet afvallen dan als je moet aankomen. Dan kun je gewoon lekker weinig inslaan en is het niet erg als je soms wat minder eet dan je zou willen :D. Calorierijk spul is vaak duurder dan niet-calorierijk spul.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:47

Imre dat heb ik nog nooit gezien bij lidl, een sticker met 30 procent korting! Heb vandaag 5 euro meer uitgegeven dan ik 'mocht'. Ik ben bij de kassa nog overgehaald om van die snoeptomaatjes te kopen, en ik heb nog wat meer yoghurt en groenten meegenomen als ik had gebudgeteerd. Maar ook weer 2 keer 12 pakken houdbare melk meegenomen, dus daar kunnen we voorlopig mee vooruit! Wij eten ook wel eens pitabroodjes met zelfgemaakte falafel met salade, dat is ook een lekkere, redelijk gezonde en goedkope maaltijd.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:49

Mij is opgevallen dat diverse cosmetica (haarverf, mascara etc) veel goedkoper zijn in Duitsland.

Als mn ouders daar heen gaan, zorg ik altijd voor n boodschappenlijstje :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:46

Niet alleen cosmetica, maar ook veel andere drogisterij artiikelen. Ik koop deodorant, dagcreme, haarlack etc. daar. Wasmiddel scheelt soms ook.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:53

Ik gebruik weinig makeup, haarlak en crèmetjes. Dagcrème koop ik meestal bij de Hema, met een bus haarlak doe ik meer dan een jaar. Heel goedkoop. :Y)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:06

Sheran schreef:
Met mijn ex was het makkelijk boodschappen doen: hij vond gewoon dat we niets nodig hadden en alleen een zakje groente vond hij een acceptabele maaltijd.
'En pasta erbij?'
'Mwah, dat kan...'

Op de kleintjes letten lijkt me makkelijker als je moet afvallen dan als je moet aankomen. Dan kun je gewoon lekker weinig inslaan en is het niet erg als je soms wat minder eet dan je zou willen :D. Calorierijk spul is vaak duurder dan niet-calorierijk spul.

Haha, dat is inderdaad wel makkelijk!
Dat is mijn vriend echt niet hoor. Als we bijvoorbeeld rijst met een sausje eten, wilt hij daar satéstokjes bij, kroepoek en een chinese omelet. Hartstikke lekker, maar wel duur.

Nu staat m'n la vol met wereldgerechten, rijst, pasta, ovenpannetjes en dat soort dingen.
Voor volgende week hoef ik alleen nog maar groenten, drinken voor mezelf, brood en een krat bier te halen. Moet te doen zijn voor wat ik nog over heb :)