Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:32

Toch nog mensen die niet strijken, ik dacht al dat het aan mij lag.
Ik haat strijken, ik kan het niet en heb er het geduld niet voor.

Mijn handen doen diest als strijkijzer, kleren komen uit de droogkast, en direct erna vouw ik ze op, en hopsa in de kast.
Ik kijk er ook naar als ik kleren koop, alles om maar niet te hoeven strijken.

Ik heb wel een strijkplank-en ijzer maar heb ze al in geen jaren gebruikt :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:34

Gas heb ik alleen voor mijn gasstel ;)

Wat bij mij verschrikkelijk bezuinigd heeft qua energie is dat ik vorig jaar mijn buiten voliere opgeruimd heb. Daar stond een elektrische kachel in, en dat vreeeeet echt stroom :j.

Buiten dat betaal ik wel veel aan energie, maarja, oud huisje, enkel steens muren, enkel glas... en dat veranderen gaat zo ontzettend veel kosten dat het ook niet rendabel is...

Ik moet mezelf idd aanleren dat ik overhemden etc direct uit de droger ophang, dan zijn ze zo goed als kreuk vrij :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:36

Zoals ik al zei, meubels gaan in de was, dat kan toch niet met een badkamer, haha. :+

Ik gebruik verschillende dingen voor het schoonmaken.

Voor de w.c. heb ik wc reiniger van de lidl, en blokjes (dat laatste eens in de zoveel tijd).
Voor de badkamer heb ik badkamerspray van de lidl, mijn glazen douchedeuren en al het chroom ziet er nog heerlijk uit!
De keuken doe ik altijd met afwasmiddel (als ik aan het afwassen ben, pak ik het even mee).
Afstoffen doe ik met swiffer stofdoek, en was, een keer in de zoveel tijd met een sopje, en dan ajax ofzo.
De vloer dweil ik met ajax, speciaal spul wat we bij de vloer kregen, of gewoon blue wonder vloerreiniger (de laatste werkt tevens tegen luchtjes van huisdieren etc, dus ook handig!).
In het kastje heb ik een spuitflesje verdunde blue wonder staan, voor ongelukjes in huis, spugen van puppy of van 1 van de katten ofzo, of drinken wat valt.

Dettol vind ik zo'n onzin hé :+
Bacteriën bouw je weerstand van op, anders kun je helemaal niets meer hebben.
Je doet je handen met dettol, maar zodra je achter de computer zit, de deur open maakt of wat ook, heb je je handen alweer helemaal onder zitten, dus dat schiet toch niet eens op (vind ik persoonlijk).

Aparte droogruimte?
Was kun je ook ophangen in het trapgat, met een systeempje aan het plafond.
Tenzij je maar 1 verdieping hebt ofzo, maar dan zijn er nog deurrekjes.
Ik heb trouwens een ideaal ding staan.
Een paal van grond tot plafon gespannen, met rondom uitstekende haken.
Hier hang ik de truien en shirtjes aan een kleerhanger aan, ideaal ding!
(Kan geen foto, vinden is van blokker)
Ik heb dat ding op mijn waskamer (jaja dat is mijn hok haha) redelijk dichtbij verwarming en was is binnen paar uur droog.
Broeken ondergoed en sokken e.d. hang ik in het trapgat aan de waslijn.

Ik strijk alleen broeken en shirts, ken serieus iemand die zelfs haar ondergoed en sokken strijkt. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:39

Ik heb geen trapgat, daar hebben we een luik voor gemaakt omdat er anders veel te veel warmte naar boven verdwijnt ;)

ondergoed en sokken deed mijn oma ook altijd (die streek altijd toen ik nog thuis woonde). Tot ik een jaar of 18 was en over ging op strings ;) "dat zijn toch geen onderbroeken!" riep oma verbaasd ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:47

stef schreef:
Buiten dat betaal ik wel veel aan energie, maarja, oud huisje, enkel steens muren, enkel glas... en dat veranderen gaat zo ontzettend veel kosten dat het ook niet rendabel is...

Het is off topic maar met een koophuis verdien je dat wel terug, alleen al de waarde ervan gaat omhoog.
Hiervoor heb ik 10 jaar in een huurhuis gewoond waar het zowat door de muren naar binnen waaide maar goed geisoleerd is zoooo heerlijk :j en ook snel warm.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:57

Stef: heb je een gewoon huis met 2 etages?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:11

Interressant topic zeg. Heb niet alles doorgelezen maar dat doe ik nog wel een keer.

Op het moment geef ik ongeveer 50 euro per week uit aan boodschappen (2personen en 2 cavia's en hamster), denk nog niet eens. En doe altijd boodschappen bij dirk v/d broek.
Dit komt omdat ik in de horeca werk en heel veel eet op mijn werk. en bij mijn vriend hetzelfde. Dit scheelt echt enorm. Ik kijk wel een beetje na aanbiedingen in de supermarkt, maar niet extreem. omdat ik op t moment toch niet veel uitgeef.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:26

Nicolientje: Nee, dat verdienen we niet terug (anders zou ik het wel zeggen ;) ) Wij hebben een arbeidershuisje uit 1920, als ik daar dubbel glas in wil laten zetten (en dan gelijk kunsttof kozijnen) moet de boel gestut worden en kom je uit op een slordige 36.000 euro (aldus offerte) en dan heb ik het nog niet over de muren. Dat de waarde van mijn huis omhoog gaat, tja, lekker belangrijk, heb ik nu toch niks aan?

CS: Wat versta je onder een gewoon huis? Heb wel 2 etages, maar de bovenverdieping wordt alleen door mijn man gebruikt als muziek studio :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:27

Stef: oo zo dan begrijp ik het wel dat je er een luik hebt.
Kon me er geen voorstelling van maken namelijk ;) nu wel.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:28

Heb ik dat. :( Heb afgelopen donderdag schoenen gekocht. Heb wel 5 euro korting gekregen omdat ze iets kapot waren. Maar nu kreeg ik de folder van die winkel en daar staan precies die schoenen in, maar dan 10 euro goedkoper.... Dus nu heb ik 5 euro meer betaald voor schoenen die niet helemaal heel zijn. Ben ik nu heel aso als ik daar mee terug ga om ze om te ruilen voor een nieuw/goed paar en 5 euro terugvraag? Ze zijn nog niet gedragen, heb ze alleen thuis nog even gepast en heb de doos en bon nog.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:29

niet geschoten is altijd mis :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:30

Gewoon brutaal zijn!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:32

Als het nog ruilbaar is, wordt dit gewoon gedaan hoor :j

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:32

thanks, in het kader van de bezuinigingen vind ik 5 euro toch wel veel geld.. (eigelijk zelfs 10 euro)

Edit: gelukkig heb ik ze nog niet gedragen, anders zou ik ook niet meer teruggaan.
Laatst bijgewerkt door MoSt81 op 21-02-12 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:34

Neej schreef:
stef schreef:
Incl rookwaar en dierenvoer vind ik 70 euro echt niet veel :?

Nou, ik ook hoor. Ik ben rond de 70 euro kwijt voor een tweepersoonshuishouden per week en dat is dan ex roken en dierenvoer :=

Tja, dierenvoer kun je op bezuinigen door brokken van een vaag merk te kopen. Toch bezuinig ik niet op mijn dieren, de hond krijgt vers vlees en de paarden echt kwalitatief goed voer.
Vind het ethisch niet helemaal lekker voelen om een dier dat afhankelijk is van jouw zorg, zo goedkoop mogelijk te voeren en daarmee 'ziek' te maken.... (kanker, huidziekten, vervetting ingewanden, zichzelf de pleuris schijten)....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:43

Ninx: ik zie dat niet als bezuiningen op mijn dieren, maar andersom: Als ze het op goedkoop voer prima doen, waarom zou ik het dan duurder maken dan nodig is?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:46

stef schreef:
Ninx: ik zie dat niet als bezuiningen op mijn dieren, maar andersom: Als ze het op goedkoop voer prima doen, waarom zou ik het dan duurder maken dan nodig is?

Omdat schade door dit voer pas later zichtbaar wordt.... met name tumoren (maar ook problemen door het teveel aan zout, eiwitten, en ruwe celstof afkomstig van afval uit de industrie).
Er zit voornamelijk troep in goedkoop (en ook duurder) voer.

Rodi (vers vlees) is 1 van de goedkopere varianten van vers vlees, dan zou ik (als ik daarop zou willen bezuinigen) voor zoiets kiezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:47

Schoonmaakmiddelen etc halen wij altijd bij de action.. dat scheelt ook een hoop. Shampoo bestel ik altijd grote flessen waar ik een half jaar tot drie kwart jaar mee doe. Badschuim etc koop ik bijna nooit zelf: zijn leuke cadeautjes en om de een of andere reden verzamel ik cadeaubonnen :j

Verder wissel ik mijn boodschappen af: C1000, AH, Aldi, Jumbo en Makro en zitten denk ik om en rond de 50 euro per week voor 2 personen en 2 katten :j

Wij letten overigens wel op wat er in producten zitten, dus Euroshopper etc vallen bij ons al af door de Enummers :=

Wij gaan wel voor aanbiedingen :j dingen als pizza's hebben we er altijd 2 a 3 van nodig als we eten, maar dan ook alleen in de aanbieding.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:47

Mijn hond wordt in mei 14, en doet het er al 14 jaar prima op :) Dus waarom zou ik het duurder maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:48

Ik vind het met voer voor hond/kat ook altijd dierafhankelijk. Onze katten krijgen gewoon Whiskas natvoer. Doen ze het ook prima op. Aangevuld met RC brokjes (grootverpakking, is ook weer voordeliger :j ) en daar doen ze een moord voor :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:03

ik voer mijn kat en hond Carnibest, beide doen het er goed op en het kost niet veel omdat ze allebei ook maar klein zijn :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:09

Ik heb ook geen aparte droogruimte hoor :D Het hangt aan de badkamerdeur.
Volgens mij heeft het ook nog wel een soort van isolerende werking, was in het trapgat!
Ik strijk wel mijn overhemd voor mijn werk, als er al kreukels in zitten (meestal valt dat wel mee als je het ophangt aan een hangertje). Moet er ook voor naar mijn ouders want zelf heb ik geen strijkijzer := Maar gewone shirtjes, echt niet hoor. Zitten toch geen kreukels in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:14

Ik kan mijn was alleen ophangen in de zomer, op bet balkon. Ik heb er in huis geen ruimte voor, dus alles wat in de droger kan gaat ook in de droger := dat zou ik wel graag anders zien, maar zo lang er geen ruimte voor is..

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:23

Voor de was te drogen heb ik gelukkig een klein kamertje. Daar staat zo'n wasrek in waar precies een volle machine was opgaat. Dat is wat plannen met wat ik wanneer was. Maar gaat prima. Heb nou ook weer niet zo belachelijk veel was. Droger heb ik niet en mis ik eigenlijk ook niet echt. Alleen voor de handdoeken zou het fijn zijn. Dan zijn ze wat zachter. Voor de rest zou ik er toch niets ingooien. Strijken doe ik echt bijna niet. Als ik mijn kleding netjes uithang hoef ik ook (bijna) niets te strijken. En ik heb een extra op mijn wasmachine, makkelijk strijken. Ideaal. Was komt er iets natter uit, maar is bijna niet gekreukt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:35

voer voor de beesten bezuinig ik ook niet op. :n
alleen mijn hond staal al op een voer [voedsel intolerantie] van ruim 60 euro de 10 kilo [goed voor een maand]
wat ik wel doe is mijn kat op dieet zetten.
hij heeft brok en vlees,normaal bij elke kick kreeg hij weer wat vlees.
dat is pech nu,2x per dag vlees op een vaste tijd en verder vreet ie maar brokken.
maar dat is echt het enigste,voer en andere zorg moet goed zijn. ;)