Dinsdag half 5 werden we gebeld dat de overdracht niet doorging, omdat de bank van de verkoper het huis niet vrij wilde geven.
Pff wat er dan door je heen gaat.. Uiteindelijk die avond al superveel gebeld, naar de verkopend makelaar, de hypotheekadviseyr, een oom van mij met een aannemersbedrijf, mensen die woensdagavond zouden komen kijken afgebeld etc.
Woensdagochtend, superslecht geslapen, vroeg uit bed, gelijk rechtsbijstand gebeld, maar die ging pas in op 1 juni dus die konden we niet gebruiken. Rechtsbijstand van mn ouders gebeld, daar viel ik gelukkig onder omdat ik thuis woon. Brieg opgesteld.
Weer naar de makelaar omdat de bank die geen akkoord gaf ons taxatierapport wilde hebben. Gebeld dooor de notaris. Weer naaar onze hypotheekadviseur (schat van een man, heeft in zijn vrije tijd en onder zijn werktijd superveel uitgezocht!).
Om 1 uur moesten we halsoverkop het huis toch maar wel inspecteren en naar de notaris.
Daar gewacht, maar de notaris zei dat het toch niet rond was, dus we konden weer gaan. Ons feestje van as vrijdag maar afgezegd.
Om 4 uur een telefoontje dat we binnen een halfuur bij de notaris moesten zijn want het was rond.
Ik geloofde er niets van.. Eerst zien, dan geloven.. Maar dat was dus wel zo!
Toen snel spullen naar het huis gebracht. Gelukkig was het wel helemaal schoongemaakt!
Gisteravond al veel helpende
mensen gehad, superlief!
Heb foto's gemaakt, die plaats ik even vanavond.
We hebben de lambrisering bij de hal en in trapgat eraf gehaald, de 'inbouw'kast op onze kamer eruit gesloopt (dat was meer een oudbollig hoekje met een paar lelijke deuren ervoor.) Lambrisering van de kamers eraf gehaald. Spijkers uit de muur getrokken.
Behang van de muren gehaald, overal zitten 6 lagen, de onderste laag stamt uit 1980 en zit heel vast, is ook een soort vinyl.
Maar op 2 grote kamers zijn we nu bezig met de onderste laag eraf halen. Daar zijn ook al grote stukken muur kaal.
Ook zijn overal verhuisfittingen geplaatst met bolletjes. Dus er is al licht.
Vandaag gaan we de leidingen afdoppen in de badkamer en beginnen met slopen, behang verder krabben en vloerbedekking en zeil eruit halen. En de radiatoren leeg laten lopen en die eraf halen.
Vanavond dus een update van een hele dag en een avondje werk.