Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura22

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:50

@ Zilvermoon dat is leuk geworden zeg
@ Xono dat is nog aardig wat

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:31

Caj, wat een leuke meubeltjes. Je had de MP link al laten zien, echt helemaal mijn smaak.

Zilvermoon, leuk geworden zeg! Je schuifdeuren <3 . Dat glas in lood glas vind ik ook echt super gaaf. Had ik ook wel gewild in onze schuifdeuren, maar omdat er in de identieke woonkamerdeur al facet geslepen glas zat hebben we dat ook maar in de schuifdeuren gedaan. Beetje zonde om die andere te vervangen.
Ik had persoonlijk denk ik ook het plafond nog glad laten stucen als ik jou was. Wij hadden ook zo'n plafond met platen en hebben meteen alles laten doen.

Xono, nog een flinke klus tegemoet.

En ik zag veel trappen voorbij komen.

Bij ons is vanmorgen het gat in de vloer onder de vaatwasser dichtgemaakt. Nu maar hopen dat de muizen ècht buiten blijven. Fingers crossed.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:38

Oh jak had je de muizen binnen?? Nou hopelijk blijven ze nu weg dan.!

Wij zijn al druk dozen aan 't pakken en spullen aan 't sorteren. Is het een mooie dag voor :D

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:49

Ik heb afgelopen weekend een rondje meubelzaken gedaan.. Ikea, Woonstore, Loods 5 en wat kleine zaakjes..
Heb genoeg leuke ideeën opgedaan.. Nog 7 weken en dan heb ik de sleutel en kan ik echt gaan beginnnen!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:51

parouscha schreef:
Oh jak had je de muizen binnen?? Nou hopelijk blijven ze nu weg dan.!

:j helaas wel, vorig jaar tijdens de verbouwing heel veel. We dachten dat we alles dichtgemaakt hadden, maar paar weken terug was er opeens weer één (tenminste, ik hoop dat het er één was)

Succes met inpakken.

Leuk he Maaike, overal neuzen om ideeën op te doen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:15

Maaaike schreef:
Ik heb afgelopen weekend een rondje meubelzaken gedaan.. Ikea, Woonstore, Loods 5 en wat kleine zaakjes..
Heb genoeg leuke ideeën opgedaan.. Nog 7 weken en dan heb ik de sleutel en kan ik echt gaan beginnnen!

Spannend he :):) Ik kan ook niet wachten!

Moet nog 3 weekjes wachten. *\o/* :(:)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:38

Dan gaat het bij jou iets sneller parouscha ;)
"Mijn" huis wordt koemnde week getaxeerd en bouwkundig gekeurd. Verwacht geen gekke dingen, maar toch is het afwachten!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:41

Dat hebben wij gelukkig allemaal achter de rug. Goed dat je dat doet :j

Onze makelaar verwachte ook geen rare dingen en vond 't opzich niet noodzakelijk, maar ben blij dat we 't gedaan hadden.
Want er kwam aardig wat bij aan dingen wat niet goed was aan 't huis.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:42

Het is een appartement uit 1935.. Wel verstandig om het dus te doen, bovendien noodzakelijk voor de NHG :).

Kwamen er veel dingen uit die echt gedaan moesten worden, of die je ook op een later moment kan doen?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:02

(ik lees wel is mee in dit topic, maar post eigenlijk nooit iets)

Maar wat komen er een mooie kamers, meubels en kleurtjes voorbij!

Ik zal zo is foto's plaatsen van onze woonkamer / slaapkamer, wonen er nu net 4 maandjes.. :)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:34

Laatst bijgewerkt door Whoops1 op 06-02-11 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:37

Maaaike schreef:
Het is een appartement uit 1935.. Wel verstandig om het dus te doen, bovendien noodzakelijk voor de NHG :).

Kwamen er veel dingen uit die echt gedaan moesten worden, of die je ook op een later moment kan doen?

Nou er kwam dus uit dat de balk die onder de vloer zat moest worden vervangen omdat deze rot was. Dit gaat nogal wat kosten.

Daarbij is het huis verzakt en zijn de rooster's die voor ventilatie zorgen onder de vloer verzakt onder de tegel's. Dus het ventileerd niet meer goed omdat de tegels ervoor zitten.

Dit kan dus voor zwam zorgen. Dus ook de rooster's moeten hoger worden aangebracht.
De boetdelen moeten op termijn vervangen worden en zo zijn er nog wel een aantal dingen.

Maar dat doen we rond de lente/zomer ongeveer

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:44

Steenbok schreef:
Marquez en Attitude, kunnen jullie een uren/ dagen indicatie geven voor zo'n trap? Ik heb hier vele mooie trappen voorbij zien komen, dat motiveert wel *D

Calice, ik denk dat zo'n houten trapbekleding wel wat te duur is := Zo'n open trap vind ik ook wel mooi, alleen met een klein kindje niet zo handig lijkt me

_Fer_ al 2 dagen. Voordeel is dat hier de vloerbedekking er al af is bij ons.

Zilvermoon, mooi huis! Lekker veel ruimte daar bij die ramen. Het is naar mijn smaak iets te donker, maar het ziet er super uit zeg. Die schouw met kachel <3

weet je zeker dat je dat wil weten? :P Ik heb alles in de avond uren gedaan en ben er volgens mij 2 weken met 1,5 man aan het werk geweest. Dus dat zijn 10 avonden voor 2 personen.

Zow zilvermoon dat is opgeknapt zeg! Het lijkt donker, maar als je op de bank zit zie je toch alleen meer witten muren :+ Hebben jullie alles zelf gedaan?

Vonneke gefeliciteerd!!!! leuke datum 04-04 :j

Snobunny, ow jammer zeg. Je zult het eerst weer een beetje licht op moeten schuren (anders hecht de verf niet) en dan met de goede verf er weer overheen

XoNo; zow jullie zijn ook flink aan de klus, nog even doorzetten en dan is het echt klaar!

Laurabraml hoe heb je het gat nu uiteindelijk dicht gemaakt?

Vandaag even geen klus dag. Lekker uitgewaaid met paard lief in het bos, en vanmiddag een vriendin geholpen. Zondag is de enige dag waarop ik eigenlijk nooit klus (hooguit een deur of wat plintjes schilderen) de overige dagen alle avonden en de zaterdag, hoe zien jullie klusschema's er uit?
Maaike en Parouscha zijn in het zelfde stadium als ik *\o/* :+ nog heeeel even wachten :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:52

Wij hebben dus ook een van de trappen helemaal gestript (zaten van die halve maantjes op geplakt) en 3 verflagen eraf geschuurd. Ik doe het NOOIT meer. Wát een hels karwei! Schuren om eventueel opnieuw te lakken kan, maar wij wilden hem helemaal kaal hebben en hebben hem vervolgens gebeitst. Dat doe ik dus niet weer, dan koop ik nog liever een nieuwe trap :')

Ik moest vandaag lesgeven, vriend heeft de douche gesopt, die is gister gevoegd, dus die ga ik vanavond impregneren (natuursteenachtige tegels hebben we). Met een beetje geluk kunnen we dus over 2 dagen weer douchen ipv elke dag in bad. Dat gaat enoooorm tegenstaan :))

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:17

Weet iemand of je ook over keukentegeltjes heen kan stucen? gaat om van die gewone witte vierkante tegels met hier en daar een plaatje er op.. niet bij de keuken zelf maar de muren er omheen zeg maaar :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:21

Vraag me af of gips goed pakt op gladde tegels. Ik zou het niet doen, zou liever de tegels er eerst afslopen.

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:42

Hmm.. daar was ik al bang voor...

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:55

marquez1 :

Nee we hebben t niet allemaal zelf gedaan.. Was ook onmogelijk. Aangezien er muren uit moesten en er een balk onder geplaatst moest worden wouden we dat risico niet lopen dat het misging. Wel alles zelf geregeld ;) Was ook een gestress.. Je hebt een soort planning.. Als die klaar is moet die de volgende dag komen. En dan kan die pas verder. Veel gebel heen en weer.. En als er dan iets tegenloopt baal je als een stekker.. We zijn blij dat het klaar is!

Snowbunny:

Meestal kun je die tegels er zo aftikken. Tis alleen even afwachten of je dan niet teveel gewone muur meeneemt dat je dan opnieuw moet moet laten aanplijsteren. Hier op de vloer hebben we er wel overheen geplakt want die kregen we er niet uit. Waren in de beton gelegt. Maar vloer is natuurlijk anders dan muur..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:03

Wow Xono, dat is nog behoorlijk wat werk na 3 jaar! :=

Een trap opknappen lijkt mij trouwens ook een hels karwei. Zeker bij trappen met veel details, maar het resultaat op de foto's in dit topic maken het toch wel de moeite waard.

Ik kan me herinneren dat iemand in het (1e?) topic een eigen plaats voor de honden gemaakt had. Weet iemand dit nog? Voor onze twee honden wil mijn vriend ook gaan klussen. Die moeten (later in een groter huis) een hele eigen hoek van een paar m2 krijgen, maar het moet natuurlijk ook makkelijk schoon te maken zijn. Gewoon een paar plastic bakken neerzetten vinden we niks. (Ja, de honden krijgen haast een luxere plaats dan wij :=)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:03

Het regelwerk is inderdaad best stressie, er zijn altijd dingen die anders lopen dan je gedacht had en dan kan je je planning weer om gaan gooien :roll:

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:07

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:13

Wow, wat een verschil. Mooie keuken!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:15

Lindy1982 schreef:
dit heb ik boven mijn openhaard staan

Afbeelding

Dat is nog eens een goeie tekst.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:18

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:40

marquez1 schreef:
Laurabraml hoe heb je het gat nu uiteindelijk dicht gemaakt?

Manlief heeft het meegenomen van 't werk, 2 komponenten schuim wat ze voor auto's gebruiken om dorpels te verstevigen. Hoop dat het werkt. M'n man haar vriendin heeft geholpen, die is echt heel handig met zulke klusjes.

Merel Gomez, wat is je keuken opgeknapt zeg, mooi!

Lindy, ik vind die tekst echt mooi.

Snowbunny, wij hebben ze er voor de zekerheid maar afgetikt voordat er gestuced werd, scheelt ook weer dikte van de muur. Ze gingen er bij ons vrij makkelijk af. Een dik afsteekmes erachter wrikken, tikje met de hamer erop en ze kwamen zo naar beneden.