[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:34

@Roadracer: Wij zijn stadsgenootjes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:42

Mae: leuk hoor maar persoonlijk zou ik niet zo gauw voor het eerste bezichtigde huis gaan. Wij hebben een stuk of 10 woningen bezichtigd -ook niet heel veel- en waren ook weg van nummer 1 maar uiteindelijk hebben we een ander huis gekocht dat veel groter, mooier, beter is en ook nog eens een betere prijs heeft. Puur omdat we beter om ons heen zijn gaan kijken!

Wij zijn druk, dit weekend gaan we verhuizen :D volgende week weer internet dus als het even kan hou ik julie op de hoogte.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:47

Wij hebben 3 huizen bezichtigd en nummer 1 is altijd favoriet gebleven. De andere 2 hebben we echt bezichtigd omdat we niet 1 huis wilden zien. Nu kende wij de buurt al erg goed. En heeft Stef vroeger veel bij de toenmalige buren gespeeld. Hij wist dus precies wat er te verwachten viel.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:31

Dat idee hadden wij dus ook en we hebben Funda/Jaap/sites van de makelaars hier afgespeurd naar woningen die we hiernaast konden gaan bezichtigen. Helaas bleef er eigenlijk niets over omdat deze:
- in een 'mindere' wijk liggen: veel huur en koop gemengd, zelfs binnen het complex zelf. Veel appartementen zijn ook ex
- gemiddeld 10 jaar ouder zijn
- minder m2 hadden en ook niet de 3 slaapkamers die we erg graag willen
- geen lift hebben
- een (soms stuk) duurdere VVE hebben

Het huidige appartement is zo'n 5000-7000 duurder (vraagprijs) dan bovenstaande appartementen, maar ligt in een rustige, groene wijk, stamt uit 1970 maar is in 1990 gerenoveerd, heeft een lift, ligt op 4 hoog op de hoek, heeft een zeer actieve VVE voor een fatsoenlijke prijs en het appartement is, op persoonlijke smaak na, af. Bovendien is het voor mij 5 minuten fietsen naar m'n werk (tegenover 15min in de andere wijk), wonen we 5 minuten bij 3 verschillende supermarkten en 10 minuten bij beide ouders vandaan.

Oei, als ik dit zo terug lees klinkt het al alsof we ons besluit genomen hebben :=
Maar kort samengevat: de meeste appartementen hier zijn te vinden in één wijk, waar je dus ook heel veel blokken met appartementen treft. Dit complex ligt eigenlijk in een woonwijk met laagbouw en naast een bejaardentehuis en heeft daarnaast gewoon al die andere voordelen, waardoor we eigenlijk die andere appartementen in de andere wijk al uitsluiten...

Overigens staan er in het complex nog 2 appartementen te koop, maar voor dezelfde vraagprijs en beduidend meer verbouwingswerk. En dat is eigenlijk wat we nu nog niet zien zitten, als we over 5-7 jaar een eengezinswoning gaan kopen, dan willen we best lekker gaan klussen (grotere zaken als de badkamer/keuken), maar het is nu zo'n fijn idee om direct erin te kunnen, muv van het normale behang en verfwerk :)

Overigens gaat het om dit appartement

Rechts van de entree, linksbovenin op de 4e etage.

De huidige bewoners hebben een kindje en willen er erg graag uit, des te meer omdat ze een groter huis op het oog hebben waarvan ze bang zijn dat het onder hun neus verkocht wordt. Het appartement was met 2,5 maand eigenlijk al verkocht, maar die persoon kreeg de financiering niet rond :) Op zich allemaal gunstig voor ons, wij hebben een maximumprijs van 133.000 in gedachten en verwachten het voor of net onder deze prijs echt wel te kunnen kopen :j

Lekker Ffortuna, dit weekend verhuizen! wat voor soort woning hebben jullie gekocht? :) succes met verhuizen!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:38

Leuk appartement Mae.
En die keuken vind ik echt super.
Ben benieuwd na jullie 2e bezichting, maar je klinkt inderdaad alsof je je keuze al gemaakt hebt. En waarom ook niet als jullie het leuk vinden. Ik heb ook maar 3 bezichtigingen gehad en ik ben er ook al uit.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:47

Wat een leuk huisje Mae! Ongeloofelijk wat je voor die prijs daar kunt krijgen zeg.. Ik heb momenteel een appartement op het oog van 50m2 voor bijna 170.000 :')

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:53

sorry ik ben heel druk met de verbouwing van ons nieuwe huis maar lees wel zo nu en dan bij en zag weer mooie huizen voorbij komen, proficiat!
wij hebben gelukkig geen schade van de storm gehad gisteravond want de dakpannen liggen er maar voor de helft op en nog nmiet eens vast, maar de grote bomen eromheen hebben waarschijnlijk alles opgevangen!.
* gaat weer verder lezen*

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:06

@PatriciaVT: ja, dat zag ik :D
Jullie appartement is trouwens ook leuk zeg, oogt behoorlijk ruim! Wij hebben ook nog een aantal woningen bekeken in Almere-Buiten (maar dan dus eengezinswoningen), maar zijn uiteindelijk in Almere-Stad (Filmwijk) beland. Waar we nu trouwens ook al wonen, maar dan in een huurwoning :+

@Mae: leuk appartement, gave keuken ook!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:46

@Roadracer: ik woon zelf nu in Almere buiten (stripheldenbuurt) en mijn vriend in Kruidenwijk. We zitten dus met dit appartement precies tussen onze ouders in _O-
Ik werk zelf in Muziekwijk, dus 10 min met de auto en zelfs met de fiets zou het nog te doen zijn :P
Het is gewoon een héérlijk plekje :+:

Mea wat een prachtig appartement!! Kan me voorstellen dat jullie de woning, maar ook de bijkomende dingen die je noemt erg positief vinden! Nee heb je, ja kun je krijgen toch ;)

En verder lees ik eigenlijk alleen maar positieve berichten van mensen die ook al 'gekozen' hebben :):)

Josefien druk aan het klussen!!! :D

Pff nog maar 7 dagen en dan MOET de hypotheek rond zijn := tussenpersoon houdt het wel goed in de gaten maar vind het wel spannend :o

En nog iets he, jongen die nu in 'ons' huis woont vroeg of we de lamellen en rolgordijnen over willen nemen. Is nog heel net spul dus we hebben er wel oren naar, maar hij wil er 200.- voor hebben... :o
Der is nu zoveel in de uitverkoop en in de aanbieiding, dat we voor een klein beetje meer alles nieuw en in onze smaak kunnen kopen.. Bovendien, het zou wel héél toevallig zijn als hij in zijn nieuwe huis exact dezelfde maten ramen zou hebben als hier, dus naar mijn idee is het of verkopen of weggooien of zie ik dat niet goed?
Dus ik stuur terug voor 100.- willen we ze overnemen, krijg ik een mail terug dat hij er echt 200.- voor wil :=
Vriendje zei dat we het voor 200.- niet nieuw hebben, maar óveral zijn lamellen en rolgordijnen in de aanbieding... Vooral bij Kwantum, praxis en Gamma enzo, en das heus geen troep :n

Er hangt nu overal wit/licht creme, is mooi ik zou ermee kunnen leven maar als ik zelf aan zou schaffen zou ik het anders doen denk ik :P Dus ja, ik lig er niet wakker van als hij ze er (NETJES :Y) ) af zou moeten slopen :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:49

Lamellen en rolgordijnen weet ik niet, maar gewone gordijnen zijn echt pokkeduur en heb je niet voor € 200. Maar inderdaad, die kerel zit waarschijnlijk niet te wachten op eraf slopen, dus dat hij niet iets eraf wil doen is ook niet logisch. Ik heb het toen meegenomen in de onderhandeling: Mijn bod was inclusief alle gordijnen + kapstok en rolgordijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:03

Sja dat zou de verkopende makelaar voor ons regelen, maar dat is niet gebeurd :=

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:05

Ik heb wel alle luxaflex, vitrage e.d. erbij :j
En heb een rente voor 30 jaar vast 4,65 % :o

Heb 115 m2 en toch wel aanzienlijk meer betaald.
Maar goed dan zit je wel aan het water en nabij het centrum

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:14

Dat is heel netjes Miep :D
Sja niet zo over nagedacht, maar wij hadden dat ook moeten doen eigenlijk -O-

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:15

Hee, had ik dit topic maar eerder gezien! Ik heb vanmiddag de overdracht :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:19

Patriciavt schreef:
Dat is heel netjes Miep :D
Sja niet zo over nagedacht, maar wij hadden dat ook moeten doen eigenlijk -O-

Wat hadden jullie moeten doen :?

Margreet schreef:
Hee, had ik dit topic maar eerder gezien! Ik heb vanmiddag de overdracht :D

Spannend :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:24

De lamellen enzo bij ons eindbod :Y)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:25

Spannend Margreet!!! :D
Wat voor woning heb je gekocht?? :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:31

Patriciavt schreef:
De lamellen enzo bij ons eindbod :Y)

Tja zie het als een leerproces, bij een volgende koop zal je hier echt wel aan denken als het je smaak is :j

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:34

Ik heb een 2-onder-1-kap gekocht, een soort Gooische villa maar dan miniatuur :D Echt heel gaaf.

Ik woon er al een paar jaar (huurde 't tot nu toe van m'n moeder), dus geen gedoe met verhuizen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:35

Ow dat is wel fijn zeg!!! Scheelt een hoop verhuistroep _O-

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:35

Wat een luxe Magreet :+
Je koopt het dus over van je moeder, leuk hoor!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:36

En ook geen gedoe met welke spullen wel/niet over te nemen, 't is allemaal al van mij en mijn smaak :D

Yup, ik koop 't van m'n moeder, dat heeft ook wel voordelen O:) Zij woont er niet hoor, heeft er ook nooit gewoond.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:56

Heerlijk..verhuizen naar je eigen huis :o ;) .

Goh had gister ook weer een leuk verhaal met de notaris. Heeft allerlei belangrijke dingen opgestuurd (testamenten, samenlevingscontract)....is het nooit aangekomen bij ons _-:( . Ik ga het vanmiddag uit mijn werk dus maar even afhalen. Ze wilden het op de post doen...ik zei: ik kom het wel halen!

Welkom nieuwe posters. *zwaait naar Mea* :wave: aan de overkant van het water (ik woon in Vlaardingen en ga verhuizen over twee weekjes binnen Vlaardingen).

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:07

Leuk Manjafiek, Vlaardingen! Waar in Vlaardingen woon je nu en waar ga je naartoe? Vlaardingen heb ik ook als optie opengehouden, aangezien ik verwacht had werk in Rotterdam te vinden en niet in Spijkenisse. Mijn vriend werkt in Ede (straks Amersfoort), dus Vlaardingen en Schiedam was dan weer een stapje dichterbij :j

Maar wonder boven wonder heb ik nu gewoon een baan 2 minuten bij mijn ouderlijk huis vandaan :D En mocht dit appartement het worden, dan zit ik er binnen 5 minuten, heerlijk!

Wat heerlijk Margreet, een eigen huis zonder verhuizen :D Klinkt ook wel heel mooi, 2 onder 1 kap!

Ik zou voor dat geld inderdaad zelf gordijnen etc kopen Patricia, dan kun je tenminste écht helemaal naar je eigen smaak kiezen! 't lijkt mij dat hij ze net zo goed kan laten hangen, hoe vaak passen je huidige gordijnen nu in een volgend huis? En het is voor hem alleen maar extra werk om ze eraf te halen lijkt me.

De keuken van het appartement dat we op het oog hebben vonden we juist wat tegenvallen, nu waren we al niet echt van dat felle groen, maar dat blijken dus stickers te zijn. Maandag gaan we even goed kijken of deze er een beetje netjes af te krijgen zijn en of de kastjes nog in fatsoenlijke staat zijn, zo niet dan worden het (mocht het app van ons worden natuurlijk :D ) of nieuwe deurtjes of dan gelijk maar geheel nieuwe kastjes. Maar eerst dat maar eens afwachten :)

We hebben maandag een gesprek bij de ABN Amro gehad en dinsdag bij de Rabobank en nu gaan we as maandag toch ook nog praten bij een onafhankelijk adviseur. Die had het aan de telefoon al over een rente van 4,2 voor 10 jaar vast bij NHG, terwijl de ABN 4,6 en de Rabo 4,8 boden. Hij gaf aan dat hij voor ons alvast verschillende pakketten samen zou gaan stellen om te vergelijken en kwam gewoon heel vriendelijk en werkwillig over. Op internet zijn ook veel lovende reacties te lezen, dus denk dat we er goed aan doen :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:00

Mijn ervaring is dat tussenpersonen veel meer mogelijkheden hebben doordat ze een keuze kunnen maken uit een heel breed pakket, wij konden bij huidige bijna 40.000 meer dan bij de 1ste en hebben een rente van 4,65 % voor 30 jaar vast!!!