E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:28

Da's lekker handig dat je er zo lang op moet wachten, not :\ .

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:57

Is iemand er al achter of er spelletjes op de sony ereaders kunnen ;) ?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:00

Geen idee, maar sudoku en schaken zit standaard op de Nook, maar er zijn geen andere spelletjes voor te verkrijgen ;) .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:49

Geen spelletjes op mijn sony :n . Voor mij persoonlijk niet erg, ik lees liever :D .

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:31

Ik heb een paar pdf's met Sudoku 's erop staan.
Maar dat zijn er 4 per pagina en dat is niet handig. Ik moet ze nog een keer omzetten naar 2 Per pagina(als dat gaat)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:01

This_is_me schreef:
Kan een van jullie mij misschien helpen aan de boeken van Nicholas Evans? (de paardenfluisteraar en de Vergeving??)

De paardenfluisteraar en wolvenius heb ik in de inzendingen van bokt dropbox gezet. De Vergeving is volgens mij nog niet als ebook.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 09:25

De NL talige of de Engels versie Slimmerik??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:17

Nederlands :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 11:53

Oh wat goed, dank u dank u !!!! :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:57

Ik heb weer eens 3 titels die ik erg graag wil hebben, maar ik kan ze tot nog toe nergens vinden waar ik geen credit card nodig heb... Paypal heb ik wel. Zou iemand met me mee willen zoeken in de hoop dat ik ze nog aan kan schaffen voor mijn vakantie (zijn van die luchtige verstand op 0 'beachreads') morgenavond... O:)

Het gaat om de volgende 2 titels van Shannon Stacey : Undeniably Yours, Holiday Sparks

Thea Harrison - Dragon Bound

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:26

Voor de laatste heb ik je even een link gestuurd Vikki :D .

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:32

Oh de paardenfluisteraar ga ik ook zeker uit de dropbox halen dan! :) ik heb mijn erdader nu een week en al bijna twee boeken uit plus een hoop schoolwerk wat ik erop heb gelezen! Super handig dat je met die styluspen kunt markeren!

Ik had van de week een wordbestand op mijn reader gezet..een samenvatting van school..maar mijn reader kon hem niet lezen? Weet een van jullie hoe dat komt?
Er stond dacht ik wel in de specificaties dat hij wordbestanden moet kunnen lezen toch?
Later heb ik hem omgezet naar PDF en toen deed hij t wel.... :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:40

Wat voor reader heb je? Ik weet wel dat mijn Nook geen Word bestanden kan openen...

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:41

Sony prs 650 :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:01

Ik heb mijn geld terug :Y)
Nu maar ergens anders bestellen. Ze hadden er toevallig nog wel 1 liggen die iemand al 3 weken op zou halen, mocht ik die wel hebben. Ja laat nu maar :+

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 08:27

Nou hopelijk heb je nu snel je reader Goldie. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:35

Fantabulouss schreef:
Oh de paardenfluisteraar ga ik ook zeker uit de dropbox halen dan! :) ik heb mijn erdader nu een week en al bijna twee boeken uit plus een hoop schoolwerk wat ik erop heb gelezen! Super handig dat je met die styluspen kunt markeren!

Ik had van de week een wordbestand op mijn reader gezet..een samenvatting van school..maar mijn reader kon hem niet lezen? Weet een van jullie hoe dat komt?
Er stond dacht ik wel in de specificaties dat hij wordbestanden moet kunnen lezen toch?
Later heb ik hem omgezet naar PDF en toen deed hij t wel.... :+

Word-bestanden kan de prs-650 niet lezen. Ik zet alle ebooks via Calibre op mijn reader (prs-650) en krijg dan een foutmelding bij een word-bestand. Ik zet ze dan om als epub en heb dan geen problemen.

Heb ik voor mijn moeder een e-reader gekocht (nog voor moederdag). Ze wilde een simpele hebben met niet allerlei poespas. Heb ik een Icarus Go gekocht. Een simpele, maar wel goede reviews. Nu moet die weer terug want ze wil er per se WiFi op.:roll: Dan wordt het maar een Pocketbook 602.

Net even mijn ereader laten defragmenteren. Was maar een heel klein beetje gedefragmenteerd, meer dan 50%. Haha, hij is nu wel meteen een stuk sneller met boeken openen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:46

Wauw, mijn 2e Nook is net binnengekomen, da's echt snel :D !!!!
Omschreven als "recorder" "gift" _O- . Creatieve mensen, heerlijk :') .

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:15

Flosje446 schreef:
.

Net even mijn ereader laten defragmenteren. Was maar een heel klein beetje gedefragmenteerd, meer dan 50%. Haha, hij is nu wel meteen een stuk sneller met boeken openen.

O die van mij is ook niet bepaald snel, hoe doe je dat???

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:03

Oh kan dat ook dan???

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:06

Dankzij bokster Renske is mijn Nook ook in bestelling en vandaag verzonden :D
Zou er iemand mij heel misschien via PB willen uitleggen hoe het werkt met de gezamelijke boeken drop van bokt? En het programma Calibre zag ik ook voorbij komen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:53

Wat doen jullie met boeken die jullie gelezen hebben? Ik haal ze van m'n e-reader en heb ik Calibre een aparte map waarin ik ze bewaar.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:13

Ik heb een harde schijf waar alle boeken op schrijver zijn weg gezet. Ik kopieer een boek van daaruit naar mijn reader en als ik ze gelezen heb gooi ik ze er weer vanaf.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:40

Margee schreef:
Flosje446 schreef:
.

O die van mij is ook niet bepaald snel, hoe doe je dat???

Hetzelfde als bij je pc. Ik heb een programma (Auslogics Disk Defrag) waar ik mijn laptop mee defragmenteer (en ook externe harde schijf). Als je dat programma opent dan staat er een rijtje met de dingen die je kan defragmenteren, waaronder de ereader (als die aangesloten is). Die vink je dan aan en klik je op defragmenteren. Ik gebruik dit programma, omdat defragmenteren via Deze computer zo onwijs langzaam gaat, maar dat kan denk ik ook gewoon: je sluit je ereader aan en dan komt bij deze computer (onder Apparaten met verwisselbare opslag) een icoontje te staan met je ereader. Dat icoontje selecteren, rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad Extra kiezen, en dan Nu defragmenteren aanklikken.

@Mandyy: Ik laat ze er gewoon op staan. Eigenlijk moet ik nog wat anders gaan verzinnen, want er staan nu 500 boeken op en daardoor wordt die wel trager. Ik zou ze er een groot gedeelte vanaf kunnen gooien, maar vaak heb ik ineens van oh laat ik dat boek is gaan lezen. Ik heb ook bij veel boeken dat ik na een stuk te hebben gelezen stop, en dan weer wat anders ga lezen en dan later weer met dat boek verder ga.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:31

Ik heb het defragmenteren net geprobeerd, maar kreeg bij de Bebook de melding "nooit uitvoeren" dus ik laat het maar uit mijn hoofd!!!